Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vegtrafikkloven gjelder all trafikk med motorvogn, jf. vtrl § 1, så loven kommer til anvendelse også på en parkeringsplass.

Ledsager er ikke over 25 år og har ikke hatt førerrett til klasse B i minst 5 år sammenhengende, det er ingen synlig L bakpå kjøretøyet, ledsager går ut(!) av kjøretøyet mens føreren fører bilen helt alene, hverken fører eller ledsager har på seg bilbelte. Man kan i tillegg argumentere for brudd på vtrl. § 3 for uaktsom kjøring for førers del samt brudd for generell uaktsomhet for ledsageren.

Sperrefrist på minst 6 mnd, jf. vegtrafikkloven § 24 a 1. ledd, forenklet forelegg for å ha kjørt uten førerkort på kr 8-9500, ikke bilbelte kr 500 i gebyr. Koster også kr 150 per dag å kjøre uten forsikring, i tillegg til at du står ansvarlig for å selv betale alle skader du måtte forårsake med kjøretøyet.

Dette blir kostbart for dem, og jeg håper Sophie Elise mister førerkortet for dette.

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Gjest hulillerunde
Skrevet
3 timer siden, CecilieX skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/7lOp5V/sophie-elise-isachsen-23-oevelseskjoerte-ulovlig

Er det virkelig ikke mulig for henne å ta selvkritikk på noe som helst? 

Det er helt utrolig... ingen selvkritikk i det hele tatt! Hun har brutt loven, og mener det er helt greit fordi faren til Joakim var der og de var på et lukket område og det var helt "trygt". Så om en 14 åring drikker alkohol som de har fått av foreldrene sammen med foreldrene så er det greit fordi det er i kontrollerte områder og det er "trygt"? Lovbrudd er lovbrudd uansett hvordan man snur og vender på det

Skrevet
1 minutt siden, hulillerunde skrev:

Det er helt utrolig... ingen selvkritikk i det hele tatt! Hun har brutt loven, og mener det er helt greit fordi faren til Joakim var der og de var på et lukket område og det var helt "trygt". Så om en 14 åring drikker alkohol som de har fått av foreldrene sammen med foreldrene så er det greit fordi det er i kontrollerte områder og det er "trygt"? Lovbrudd er lovbrudd uansett hvordan man snur og vender på det

Ja sett en 15 åring til å kjøre og da. Herregud. Har man ikke sertivikat så kjører man ikke! Grensen er 16 år MED L-lapp og ekstra speil med sjåfør OVER 25 og hatt lappen i 5 år. Håper virkelig de får bot her. Sjokkerende å lese hvor lett hun tok på dette. Hva om de kjørte ned et menneske! Uten sertivikat og forsikring så ville de fått evig gjeld. Makan!! Blir rasende over slikt slapphet over Norges lover!

• Liker 10
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet (endret)

Var heller nesten Ingen som reagerte da Andrea Badendyck kjørte flere ganger uten lappen på moped for noen år siden(den tiden da bloggen hennes var mer kjent). Rart hvor lett de bloggerne tar på lovene og slipper unna🤨

Endret av Jordbærkake34532
  • Liker 7
Gjest Carina Maria
Skrevet
3 timer siden, Anonym2467 skrev:

Jeg synes alle som er med der stråler jeg. Vil tro det er mye adrenalin på gang både før og etter dansen, så synes ikke energien til SE skiller seg ut fra de andre deltakerne. Hun virker glad og de andre virker glad, og flott er det 😄

Det er godt og se SE når hun danser og jeg er glad på hennes vegne at hun liker det hun holder på med :)  Hun gjør en god figur og jeg håper at du kommer lengst mulig.

Skrevet

Hun har definitivt godt av å drive med noe konkret utenfor eget speilbilde, noe som ser ut til å gi henne positiv energi, men en god danser er hun ikke. Hun mangler helt den mykheten og elegansen en selskapsdanser må ha. 

Skrevet

Hun snakker om avisartikkelen om øvelseskjøringa på Instagram nå, men går mot den med argumenter om at "OMG det er fremmedfrykt og rasisme i verden og jeg vil ha barn". 

Det er jo greit for henne å bryte loven, for hun bryr seg om større ting, skal dere vite.

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, Daudaferd skrev:

Hun snakker om avisartikkelen om øvelseskjøringa på Instagram nå, men går mot den med argumenter om at "OMG det er fremmedfrykt og rasisme i verden og jeg vil ha barn". 

Det er jo greit for henne å bryte loven, for hun bryr seg om større ting, skal dere vite.

Blir rasende. Håper virkelig de får bot. Mer selvsentrisk og egoistisk dame skal man lete lenge etter. 

• Liker 7
Skrevet

Hahah alt bloggere gjør for litt reklamepenger!! Hun skriver på instastory «hva skjer har jeg blitt en matlager?» hvor hun da angivelig står og lager mat... Problemet er bare at man ser at det er mannehender som lager maten 😂 Dette er da en reklame for Adams matkasse 🙈 

• Liker 9
Skrevet
43 minutter siden, Anonym2467 skrev:

Hahah alt bloggere gjør for litt reklamepenger!! Hun skriver på instastory «hva skjer har jeg blitt en matlager?» hvor hun da angivelig står og lager mat... Problemet er bare at man ser at det er mannehender som lager maten 😂 Dette er da en reklame for Adams matkasse 🙈 

Vil bare legge til: «Alt hva de lyver om, bloggerne, for å tjene penger på dumme lesere» 🙄

Skrevet
21 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Blir forbannet om dette ikke blir slått ned på. For loven gjelder for alle! 

Nå må man slutte å ta i disse bloggerne med silkehansker 😡😤 Bryter man loven og attpåtil er så dum at man dokumenterer det så skal det komme sanksjoner. 

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
amadine skrev (På 10.9.2018 den 17.00):

Nå må man slutte å ta i disse bloggerne med silkehansker 😡😤 Bryter man loven og attpåtil er så dum at man dokumenterer det så skal det komme sanksjoner. 

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest hulillerunde
Skrevet
3 minutter siden, amadine skrev:

Jeg har tipset politiet om det. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
21 timer siden, hulillerunde skrev:

Hun har brutt loven, og mener det er helt greit fordi faren til Joakim var der og de var på et lukket område og det var helt "trygt"

Ja, det gjør faktisk situasjonen mye mindre farlig. Hadde mye heller latt datteren min øvelseskjøre på lukket område enn å skjenke henne som 14 åring. Big deal, not! 

Hvor mange ganger har jeg ikke sett fedre sitte med ungene sine på fanget fra postkassa og hjem. 

Litt slingringsmonn og ufornuft er greit i livet, det eneste som var dumt av henne, var å legge det ut på nett. 

Gjest hulillerunde
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Ja, det gjør faktisk situasjonen mye mindre farlig. Hadde mye heller latt datteren min øvelseskjøre på lukket område enn å skjenke henne som 14 åring. Big deal, not! 

Hvor mange ganger har jeg ikke sett fedre sitte med ungene sine på fanget fra postkassa og hjem. 

Litt slingringsmonn og ufornuft er greit i livet, det eneste som var dumt av henne, var å legge det ut på nett. 

Det gjør da virkelig ikke situasjonen mye mindre farlig! Hadde det vært faren til Joakim som øvelseskjørte med han så hadde saken vært grei, men det var det ikke. Det var SE, som ikke har hatt sertifikatet lenge nok ELLER er gammel nok til å la anddre øvelseskjøre med henne. Når hun i tillegg går ut av bilen og lar Joakim kjøre helt alene fordi hun ville filme fra yttersiden så forverres alvorlighetsgraden av denne situasjonen. Lovbrudd er og blir lovbrudd uansett om man er ekstra dum å legger det på nett! 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, hulillerunde skrev:

Det gjør da virkelig ikke situasjonen mye mindre farlig! Hadde det vært faren til Joakim som øvelseskjørte med han så hadde saken vært grei, men det var det ikke. Det var SE, som ikke har hatt sertifikatet lenge nok ELLER er gammel nok til å la anddre øvelseskjøre med henne. Når hun i tillegg går ut av bilen og lar Joakim kjøre helt alene fordi hun ville filme fra yttersiden så forverres alvorlighetsgraden av denne situasjonen. Lovbrudd er og blir lovbrudd uansett om man er ekstra dum å legger det på nett! 

Det var jo på et lukket område. Ingen trafikk, andre biler eller folk. Ser virkelig ikke problemet. 

Det er forskjell på lovbrudd, selv bryter jeg loven hver eneste dag. Noe jeg har gjort i hele mitt voksne liv. Kjenner veldig mange som bryter loven også. Ja, lovbrudd er lovbrudd, men noen kan man se gjennom fingrene med. 

Gjest hulillerunde
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Det var jo på et lukket område. Ingen trafikk, andre biler eller folk. Ser virkelig ikke problemet. 

Det er forskjell på lovbrudd, selv bryter jeg loven hver eneste dag. Noe jeg har gjort i hele mitt voksne liv. Kjenner veldig mange som bryter loven også. Ja, lovbrudd er lovbrudd, men noen kan man se gjennom fingrene med. 

Når man kjører opp til sertifikat lærer man hvordan man skal forholde seg i traffikken. Dette innebærer at man skal overholde de lover og regler som er satt. Bare fordi det ikke passer en selv å forholde seg til enkelte lover og regler så gir det en ingen rett til å bryte de med overlegg. 

Nei, det er ikke forskjell på lovbrudd. Ja det er mange som bryter loven hver eneste dag, og som må svare for det enten i form av bøter eller fengselsstraff. Vi har lover og regler i samfunnet for at det skal være trygt for alle, ikke bare for en liten gruppe som mener de er hevet over det. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
27 minutter siden, hulillerunde skrev:

Når man kjører opp til sertifikat lærer man hvordan man skal forholde seg i traffikken. Dette innebærer at man skal overholde de lover og regler som er satt. Bare fordi det ikke passer en selv å forholde seg til enkelte lover og regler så gir det en ingen rett til å bryte de med overlegg. 

Nei, det er ikke forskjell på lovbrudd. Ja det er mange som bryter loven hver eneste dag, og som må svare for det enten i form av bøter eller fengselsstraff. Vi har lover og regler i samfunnet for at det skal være trygt for alle, ikke bare for en liten gruppe som mener de er hevet over det. 

Er ganske sikker på at de aller, aller fleste her inne har gjort noe galt en eller annen gang i sitt liv, ti km over fartsgrensa er et lovbrudd. Og når SF sier at dette er det mest kriminelle hun har gjort, ja da er samfunnet rimelig trygt med henne til stede. 

Selvsagt skulle hun ikke gjort det, men å hause det opp som det har blitt, er lavmål. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Dævendøtte skrev (På 10.9.2018 den 17.51):

Er ganske sikker på at de aller, aller fleste her inne har gjort noe galt en eller annen gang i sitt liv, ti km over fartsgrensa er et lovbrudd. Og når SF sier at dette er det mest kriminelle hun har gjort, ja da er samfunnet rimelig trygt med henne til stede. 

Selvsagt skulle hun ikke gjort det, men å hause det opp som det har blitt, er lavmål. 

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...