Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 timer siden, Sophia skrev:

Enig med @Dævendøtte her. Snakk om å hause opp et lite lovbrudd og ta helt av her. Det var på en lukket parkeringsplass, det var tre voksne mennesker til stede. Ro ned litt folkens. Hadde de vært ute på veien der det gikk folk som muligens kunne blitt påkjørt hadde jeg skjønt hysteriet litt mer. 

Det hele handler ikke om Joachim eller andre var i livsfare eller ikke. Det handler om hva hun lærte bort til han... Hun lærte bort nonsjalanse som kan medføre at en dag kommer noen i fare, fordi det første han lærte om kjøring fra henne er at det går bra å kutte noen hjørner.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Ellatin skrev:

Er det så vanskelig å følge loven da? >snip

Det er jævlig ukomplisert å følge en lov som sier at man er for ung til å lære andre å kjøre bil. Og det ble bevist at hun er for ung og at hun kan ikke vurdere. 

Endret av Tøytigern
  • Liker 9
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Ellatin skrev:

Er det så vanskelig å følge loven da?

Er det så vanskelig å tenke seg om to ganger før man filmer noe for å legge ut på nett?

Er det så vanskelig å se gjennom filmen og si "oi, dette var ikke meninga"?

Er det så vanskelig å ta dette seriøst og ikke le det bort?

Jeg har jo vett nok til å kreve setebeltet på alle i bilen til enhver tid, være gammel nok og hatt lappen lenge nok før jeg øvelseskjører med noen, Huske den røde L'en, går ikke ut av bilen mens noen uten førerkortet sitter bak rattet...

Dette er ikke vanskelig å få til. Hvis dette er vanskelig å klare så burde man kanskje ha jobbet litt mer med teorien når man tok førerkortet.  >snip

Hun strøk forresten tre ganger, selv...

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Tøytigern said:

Det hele handler ikke om Joachim eller andre var i livsfare eller ikke. Det handler om hva hun lærte bort til han... Hun lærte bort nonsjalanse som kan medføre at en dag kommer noen i fare, fordi det første han lærte om kjøring fra henne er at det går bra å kutte noen hjørner.

Vi vet jo alle at det ikke er farlig når bare man filmer det. Det er jo bare en liten filleting de gjør. Det kommer jo ikke til å ha noen innvirkning på hverken Joachim sin fremtid bak rattet eller er tusenvis av kidsa som sitter og følger med og noterer seg hva SE gjør og kopierer dette.

Det Ække no farli'!

:ironi:

• Liker 5
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Ellatin skrev:

Vi vet jo alle at det ikke er farlig når bare man filmer det. Det er jo bare en liten filleting de gjør. Det kommer jo ikke til å ha noen innvirkning på hverken Joachim sin fremtid bak rattet eller er tusenvis av kidsa som sitter og følger med og noterer seg hva SE gjør og kopierer dette.

Det Ække no farli'!

:ironi:

Akkurat det er det bekymringsverdig at hun ikke innser. Hun burde lagt seg flat og innrømmet at hun har begått en feil.

Det som forundrer meg er at det ikke var Joachim sin far som lærte han å kjøre. Med L og det hele. Han var jo der...

Skal jeg da tolke det sånn at samtlige som var der ga beng i loven og gikk god for at opplærer var en som overhode ikke var kvalifisert? Jamen, jeg må jo det. Konklusjonen må være at dette her er et svært farlig miljø å lære om bilkjøring...  Da betyr det lite om selve kjøre-stuntet til J og SE ikke var risikosport i seg selv.

Endret av Tøytigern
  • Liker 5
Skrevet
11 timer siden, Dævendøtte skrev:

Jeg har brukt opp alle ordene mine i denne diskusjonen her, så jeg gir opp. 

Makan til heksejakt! 

Nei, det er det ikke. Hun har filmet at det skjedde og lastet det opp- og trenger følgelig ikke jaktes på.

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, Dævendøtte skrev:

Aha, så man må være perfekt hvis man får en større blogg eller insta? Da skjønner jeg alt, rett og slett perfekt. Hva med å vise fram en menneskelig side som gjør henne akkurat som et helt vanlig menneske? Nei, det går jo ikke an... For alle i hele verden tror jo at alle bloggere er perfekte uten å gjøre noe galt, aldri.

Huttemegtu... Hun har ikke voldtatt eller drept noen, ikke mobba noen, ikke utsatt noen for fare. 

Men.. jeg trodde leserne hennes hadde litt vett selv, men skjønner jo at majoriteten av leserne hennes er de som er her inne på KG, og da er det faktisk ikke håp for noe her i verden :)

Ikke rart du føler du har brukt opp ordene dine, når du kokker suppe på spiker og kommer med et slikt tilsvar hvor jeg av og til tar meg i å tenke "var dette overhodet tiltenkt mitt innlegg?". 

Nei, ingen har sagt man må være perfekt når man får en større blogg eller instagram. Ingen har brukt ordet perfekt. Det vi derimot har bedt om, er at man i det minste evner å følge norsk lov, som i grunnen er en relativ enkel greie selv de mindre begavede i vårt samfunn også klarer å gjøre. Det er ikke å være perfekt å følge norsk lov, det er et minimum av hva man skal klare å utføre for å være en bidragsytende del av vårt samfunn. 

Mennesklige sider inkluderer empati, omsorg, medmennesklighet - det inkluderer ikke lovbrudd. 

Igjen, ingen snakker om å aldri gjøre noe galt, og å være perfekt. Man kan gjøre mange ting galt; man kan såre foreldrene sine, drite på draget med kjæresten sin, man kan si noe dumt, man kan drite seg ut på tv, man kan gjøre merkelige innkjøp som folk reagerer på eller liknende - det er så uhorvelig mange dumme og uperfekte og gale ting man kan gjøre som menneske. Å bryte norsk lov uten anger, uten tegn til ettertanke eller risikovurdering, det er ikke en av de tingene hvor man skal si "ååå stakkars deg, ja det ER tungt å være menneske altså". Hvis man ikke evner å følge grunnleggende strukturer i samfunnet når man er et selvproklamert "FORBILDE" (selvbiografien til Sofie Elise) - så får man for pokkern kritikk. Det er helt riktig. 

Dine smålige forsøk på å generalisere alle i tråden til å være "vettløs" er relativt flaue, forøvrig. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 timer siden, Tøytigern skrev:

Nei, det er det ikke. Hun har filmet at det skjedde og lastet det opp- og trenger følgelig ikke jaktes på.

KG består av hekser, så den slipper du ikke unna med ;)

Gjest Dævendøtte
Skrevet
5 timer siden, Vitting skrev:

Ikke rart du føler du har brukt opp ordene dine, når du kokker suppe på spiker og kommer med et slikt tilsvar hvor jeg av og til tar meg i å tenke "var dette overhodet tiltenkt mitt innlegg?". 

Nei, ingen har sagt man må være perfekt når man får en større blogg eller instagram. Ingen har brukt ordet perfekt. Det vi derimot har bedt om, er at man i det minste evner å følge norsk lov, som i grunnen er en relativ enkel greie selv de mindre begavede i vårt samfunn også klarer å gjøre. Det er ikke å være perfekt å følge norsk lov, det er et minimum av hva man skal klare å utføre for å være en bidragsytende del av vårt samfunn. 

Mennesklige sider inkluderer empati, omsorg, medmennesklighet - det inkluderer ikke lovbrudd. 

Igjen, ingen snakker om å aldri gjøre noe galt, og å være perfekt. Man kan gjøre mange ting galt; man kan såre foreldrene sine, drite på draget med kjæresten sin, man kan si noe dumt, man kan drite seg ut på tv, man kan gjøre merkelige innkjøp som folk reagerer på eller liknende - det er så uhorvelig mange dumme og uperfekte og gale ting man kan gjøre som menneske. Å bryte norsk lov uten anger, uten tegn til ettertanke eller risikovurdering, det er ikke en av de tingene hvor man skal si "ååå stakkars deg, ja det ER tungt å være menneske altså". Hvis man ikke evner å følge grunnleggende strukturer i samfunnet når man er et selvproklamert "FORBILDE" (selvbiografien til Sofie Elise) - så får man for pokkern kritikk. Det er helt riktig. 

Dine smålige forsøk på å generalisere alle i tråden til å være "vettløs" er relativt flaue, forøvrig. 

Godt du hadde flere ord på lager da ;)

Skrevet

Sånn helt apropos heksejakt: 

1 OM ELDRE FORHOLD  jakt på kvinner mistenkt for å være heks

OVERFØRT forfølgelse av mennesker som gjøres til syndebukker eller (feilaktig) påstås å utgjøre en trussel

https://www.naob.no/ordbok/heksejakt

Skrevet

@Dævendøtte, det du driver med her er stråmannsargumentasjon: 

Stråmann

retorikk og logikk er stråmann eller stråmannsargumenter en tankefeil som består i å lage seg en stråmann av motstander ved å tillegge denne meninger som er lette å tilbakevise, dernest tilbakevise dem, og endelig skape inntrykk av å ha tilbakevist noe motstanderen faktisk står for. Også om det å tilbakevise et argument med et enda svakere argument. Å «sette opp en stråmann», eller «et stråmannsargument» kan betraktes som en avledningsmanøver, ved at man ikke angriper motstanderen for det han faktisk står for, men skaper inntrykk av at motstanderen står for noe han faktisk ikke står for.

Det er flere måter å sette opp en stråmann på:

1. Gjengi bare en del av motstanderens argumenter, tilbakevise dem, og lat som alle argumentene til motstanderen dermed er tilbakevist.
  2. Gjengi motstanderens argumenter i svekket form, tilbakevise dem, og lat som originalargumentet har blitt tilbakevist.
  3. Gjengi en feilaktig utgave av motstanderens argumenter, avblås dem, og lat som at motstanderens posisjon i diskusjonen har blitt redusert.
  4. Velg ut en person som forsvarer dårlig som «forsvareren», avblås denne personens argumenter, og lat som at alle argumenter på denne siden av diskusjonen har blitt slått.
  5. Finn opp en fiktiv person, hvis handlinger eller trosretninger er sterkt kritisert, og lat som om denne personen representerer gruppen som er «motstanderen» i diskusjonen.
  6. (Wikipedia)
  • Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, Amawhatsnot skrev:

@Dævendøtte, det du driver med her er stråmannsargumentasjon: 

Stråmann

retorikk og logikk er stråmann eller stråmannsargumenter en tankefeil som består i å lage seg en stråmann av motstander ved å tillegge denne meninger som er lette å tilbakevise, dernest tilbakevise dem, og endelig skape inntrykk av å ha tilbakevist noe motstanderen faktisk står for. Også om det å tilbakevise et argument med et enda svakere argument. Å «sette opp en stråmann», eller «et stråmannsargument» kan betraktes som en avledningsmanøver, ved at man ikke angriper motstanderen for det han faktisk står for, men skaper inntrykk av at motstanderen står for noe han faktisk ikke står for.

Det er flere måter å sette opp en stråmann på:

1. Gjengi bare en del av motstanderens argumenter, tilbakevise dem, og lat som alle argumentene til motstanderen dermed er tilbakevist.
  2. Gjengi motstanderens argumenter i svekket form, tilbakevise dem, og lat som originalargumentet har blitt tilbakevist.
  3. Gjengi en feilaktig utgave av motstanderens argumenter, avblås dem, og lat som at motstanderens posisjon i diskusjonen har blitt redusert.
  4. Velg ut en person som forsvarer dårlig som «forsvareren», avblås denne personens argumenter, og lat som at alle argumenter på denne siden av diskusjonen har blitt slått.
  5. Finn opp en fiktiv person, hvis handlinger eller trosretninger er sterkt kritisert, og lat som om denne personen representerer gruppen som er «motstanderen» i diskusjonen.
  6. (Wikipedia)

Herregud, I rest my case 😄 

Skrevet
1 time siden, Dævendøtte skrev:

KG består av hekser, så den slipper du ikke unna med ;)

Jeg er på Kg og jeg er ingen heks.

Skrevet
15 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Herregud, I rest my case 😄 

Bra.

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Jeg er på Kg og jeg er ingen heks.

Ok, da er vi to! Flott :)

Skrevet
På 10.9.2018 den 6.45, Daudaferd skrev:

Hun snakker om avisartikkelen om øvelseskjøringa på Instagram nå, men går mot den med argumenter om at "OMG det er fremmedfrykt og rasisme i verden og jeg vil ha barn". 

Det er jo greit for henne å bryte loven, for hun bryr seg om større ting, skal dere 

Hva bruker de når de setter inn hakeimplantat? Den virker veldig spiss.

Beklager feilsitering her, det ville ikke gå bort.

• Liker 2
Skrevet

Trodde hun sluttet å smile med hånden foran munnen?

• Liker 1
Gjest hulillerunde
Skrevet

Trodde også at hun kom til å slutte å skyte haka frem etter kjeveoperasjonen... 

Skrevet
1 time siden, hulillerunde skrev:

Trodde også at hun kom til å slutte å skyte haka frem etter kjeveoperasjonen... 

Nja. Sikker på at hun skyver haken frem? Jeg har tatt samme operasjon, jeg hadde veldig overbitt. Og for folk som så meg før så kan det kanskje synes som jeg "skyver haken frem". 

Og etter operasjon har jeg ikke migrene, kjevespenninger som gjør at kjeven låser seg og nakkelåsninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...