Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kort pause i ekkokammeret.

20210211_145257.jpg

20210211_145311.jpg

20210211_145326.jpg

20210211_150253.jpg

20210211_150718.jpg

Endret av J..
Fail
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (6 minutter siden):

Kort pause i ekkokammeret.

20210211_145257.jpg

20210211_145311.jpg

20210211_145326.jpg

20210211_150253.jpg

20210211_150718.jpg

Narsisismen bare ooooooser av henne,det evige offeret. H e r r e g u d.. Hvis hun bare hadde hatt *litt* troverdighet, men den forsvant like fort som hipdipsene.

• Liker 41
Skrevet

Koster det mer en det smaker? For meg kan det virke at for mange er det mer Yes! la oss ta S.E.. Vi klaret det !  Hatkampanje ( Jodel)  og budskapet drukner litt, i tillegg til at det gir en bismak, av det Redd Barna ikke bør stå for. . Hvem er disse folkene som stemte? Tror mange ungdom "elsker"  henne  eller så aner de ikke hvem hun Ser for meg "voksene"  som ser seg lei på henne og det hun står for, og ikke så mange barn og ungdom, som stemte, og dermed ikke  dem som  det ble rettet mot. 

Jeg ser absolutt budskapet, men føler det blir litt feil fokus.,og hvem som skal tas.  Gå på aktørene bak. de som "bruker" influensere . De som betaler for dette, så lenge de forsetter med det vil det være mange som S.E  og andre som står klare til å ta over, hvis hun , og andre  gir seg. 

og  S.E  ender vel med å vinne på dette. Hun hun har 11 k +  nye følgere?.. Ungdom blir nysgjerrige hvem dette er, og hun får  masse nye følgere, og påvirker da, enda flere, Har vel snart like mange nye, som de som stemte på henne i kampanjen.?

• Liker 5
Skrevet (endret)
Aricia skrev (10 minutter siden):

Hvis du hører på hva Lea Mariero og Press selv uttaler, så er fokuset krystallklart.

Hvis du i stedet leser Sophie Elises reaksjoner og artiklene på VG Rampelys der hun ser ut til å få diktere vinkling og fokus i sakene som hun vil, så blir fokuset helt klart feil. Det kan ikke Gullbarbie eller ungdommene som har nominert og stemt fram Sophie Elise klandres for. Det viser derimot bare hvor viktig denne tildelingen er, og hvor vanskelig det er å få belyst influencer-virksomhet kritisk og nyansert i mediene.

For øvrig synes jeg det er direkte ufint og veldig usaklig å "tro" at Redd Barna lyver når de sier at det er ungdom som nominerer og stemmer fram Sophie Elise. Du har jo ingen dokumentasjon på noe slikt, annet enn en øyensynlig agenda om å diskreditere prisen. Er det virkelig så viktig å forsvare Norges mektigste mediekvinne, som 14 000 unge mener får dem til å føle seg elendige og mislykkede?

Jeg er helet enig med deg! 

Dette viser jo nøyaktig hvor mye makt SE faktisk har. Hun får bruke særlig VG som ukritisk mikrofonstativ. jeg synes Press/reddbarna har vært veldig saklige i denne saken, Hvis man virkelig er interesserte hva de faktisk mener, så har forklarer de dette på en veldig tydelig og lett forståelig måte.

Endret av pøbelsara
  • Liker 31
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Hvis du hører på hva Lea Mariero og Press selv uttaler, så er fokuset krystallklart.

Hvis du i stedet leser Sophie Elises reaksjoner og artiklene på VG Rampelys der hun ser ut til å få diktere vinkling og fokus i sakene som hun vil, så blir fokuset helt klart feil. Det kan ikke Gullbarbie eller ungdommene som har nominert og stemt fram Sophie Elise klandres for. Det viser derimot bare hvor viktig denne tildelingen er, og hvor vanskelig det er å få belyst influencer-virksomhet kritisk og nyansert i mediene.

For øvrig synes jeg det er direkte ufint og veldig usaklig å "tro" at Redd Barna lyver når de sier at det er ungdom som nominerer og stemmer fram Sophie Elise. Du har jo ingen dokumentasjon på noe slikt, annet enn en øyensynlig agenda om å diskreditere prisen. Er det virkelig så viktig å forsvare Norges mektigste mediekvinne, som 14 000 unge mener får dem til å føle seg elendige og mislykkede?

Jeg vet hva budskapet til Redd Barna er, men synes det blir problematisk slik det blir vinklet, og på den måten drukner mye av  det. Når man setter i gang kampanjer for å få folk til å stemme på enkelte,, blir det mer la  oss ta.... en det som er ment. Hvorfor ikke gå på aktørene bak, de som er "levebrødet" til Influensere? 

Redd Barna lyver nok ikke, men de har vel ikke kontroll på hvem som stemmer, etter det jeg har forstått, og hvem som helst kan stemme og oppgi feil navn /alder.

Det handler ikke om S.E , men måten kampanjen er lagt.  Det er mange som S.E  og andre som står klare til å ta over, så det hjelper nok ikke så mye for de som blir negativt påvirket, om hun forsvinner. De finner fort noen andre å følge, som også påvirker negativt. Skal man gjøre noe aktivt er det bedre å gå på bransjen som helhet. Nå får S.E  enda flere følgere og enda flere som lar seg påvirke. Hun vinner på dette. 

• Liker 5
Skrevet
J.. skrev (7 minutter siden):

20210211_160002.jpg

Ja og det er det jeg mener med, at det blir feil fokus,., og hele kampanjen får en bismak. og hva som  Redd Barna ikke står for. Budskapet er ment bra, men allikevel blir mye feil

• Liker 1
Skrevet

Det er jo synd når saklige innspill skal overskygges av hets fra folk som ikke kan oppføre seg. Det er helt fullstendig umulig å diskutere uheldige konsekvenser av influencervirksomhet - man beskyldes for hets når man er saklig, all kritikk og hets blandes i en stor gryte og brukes som argument for at man ikke kan kritisere eller diskutere. Alltid.

hilsen erfaren debattant

• Liker 23
Skrevet
Lana01 skrev (14 minutter siden):

Ja og det er det jeg mener med, at det blir feil fokus,., og hele kampanjen får en bismak. og hva som  Redd Barna ikke står for. Budskapet er ment bra, men allikevel blir mye feil

Du er klar over at blogg.no fikk prisen i fjor? De håndterte dette på en helt annen måte en SE AS. 

Skrevet

Jeg blir matt av så mye i denne "debatten" (det er jo ikke det, Sophie Elise AS vil ikke ha noen dialog). For det første, hun og hennes medspillere burde poste sine argumenter og forsvar i et fora hvor innholdet ikke forsvinner. At tilsvar/forsvar skal tas via Insta story på konto som er stengte for annet enn følgere vanskeliggjør en ryddig debatt. Insta story forsvinner ut i det store intet. Hva er vitsen, annet enn å nå de rettroende og samtidig ikke måtte svare for alt man spyr ut i eteren.

Og svaret til SE pr insta story... Snakk om å legge ansvaret tilbake i fanget på folk. "Beklager at dere blir trigga, dere må jobbe med dere selv slik jeg har gjort." Hva? Skal alle unge til psykolog slik at de håndterer en mediehverdag med Sophie Elise i alle vinkler? Og hvem skulle eventuelt betalt dette? Og hvordan... bare hvordan hjelper eksponert brystvorte på instagram og rompe i sanda for å selge feriereiser andre personer? Jeg er absolutt åpen for at Sophie Elise AS kan være et positivt innslag i andre menneskers liv, men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan dette utarter seg.

• Liker 37
Skrevet
everythingzen skrev (15 minutter siden):

Jeg blir matt av så mye i denne "debatten" (det er jo ikke det, Sophie Elise AS vil ikke ha noen dialog). For det første, hun og hennes medspillere burde poste sine argumenter og forsvar i et fora hvor innholdet ikke forsvinner. At tilsvar/forsvar skal tas via Insta story på konto som er stengte for annet enn følgere vanskeliggjør en ryddig debatt. Insta story forsvinner ut i det store intet. Hva er vitsen, annet enn å nå de rettroende og samtidig ikke måtte svare for alt man spyr ut i eteren.

Og svaret til SE pr insta story... Snakk om å legge ansvaret tilbake i fanget på folk. "Beklager at dere blir trigga, dere må jobbe med dere selv slik jeg har gjort." Hva? Skal alle unge til psykolog slik at de håndterer en mediehverdag med Sophie Elise i alle vinkler? Og hvem skulle eventuelt betalt dette? Og hvordan... bare hvordan hjelper eksponert brystvorte på instagram og rompe i sanda for å selge feriereiser andre personer? Jeg er absolutt åpen for at Sophie Elise AS kan være et positivt innslag i andre menneskers liv, men jeg er veldig nysgjerrig på hvordan dette utarter seg.

Jeg lurer også på hvordan SE AS mener at det hjelper andre å se rumpe og underliv i en reklame for sokker, og rumpe i fokus på en strand - i en reklame for språkreiser. For selv om SE AS nekter å forstå, så er det jo pga slike reklamer og KUN slike reklamer de mottok denne prisen, ikke pga SE sine private bilder, meninger, følelser, dialoger med fans eller hva det måtte være.  

KUN seksualisert reklame, og det er KUN de reklamene hun og vennene hennes bevisst ikke omtaler i alle rantene sine, de jobber hardt nå for å få dette til å handle om noe annet. 

• Liker 30
Skrevet (endret)
everythingzen skrev (30 minutter siden):

Sophie Elise AS forstår ikke konteksten til kritikken dessverre. Enten det ellers så later hun som. Kynisk eller dum, hvilken av de er umulig å vite. Selvfølgelig må man tåle at andre er pene, men det betyr ikke at seksualiserende reklame for produkter som ikke har noe med sex å gjøre til en mindreårig målgruppe er innafor (det er faktisk forbudt under norsk lov). Klarer ikke helt være 100% saklig i dag kjenner jeg, men er noe oppgitt hvordan Sophie Elise AS har et så sterkt vern i media at hun kan ødelegge ryktet til Press RBU ved å spille offer på denne måten. 

Endret av Jaymie
  • Liker 24
Skrevet

Jeg kommer aldri til å kjøpe argumentet hennes om at bøkene hennes har hjulpet folk. Dersom hun har slitt så psykisk som hun sier, hvordan har hun samvittighet til å holde på som hun gjør? Skulle jo tro at erfaringene hun har da, tilsier at hun skjønte såpass at nok et uoppnåelig skjønnhetsideale er det siste sårbare ungdommer trenger.

• Liker 32
Skrevet (endret)
Nightcrawler skrev (17 minutter siden):

Jeg kommer aldri til å kjøpe argumentet hennes om at bøkene hennes har hjulpet folk. Dersom hun har slitt så psykisk som hun sier, hvordan har hun samvittighet til å holde på som hun gjør? Skulle jo tro at erfaringene hun har da, tilsier at hun skjønte såpass at nok et uoppnåelig skjønnhetsideale er det siste sårbare ungdommer trenger.

Hvis hun hadde «jobbet med seg selv» og var helt i « vater» slik hun påstår. Hvordan har det seg at hun har operert seg til det ugjenkjennelig? Det gir overhodet ingen mening.

Endret av Lin11
Skrevet

«Jeg har slitt psykisk, men har jobbet med meg selv og blitt trygg med meg selv...» 

Nei SE, du har ikke jobbet med tankesettet ditt slik du ønsker å få det til å se ut som. Du har vært usikker på ditt eget utseende og istedenfor å jobbe med problemet (mentalt) så har du lagt deg under kniven og rekonstruert hele kroppen din!! Det er ikke å jobbe med seg selv. 
En annen ting er at du fortsatt er usikker på deg selv... ellers hadde du ikke hatt det enorme behovet for å eksponere deg selv slik du gjør nå. Du er avhengig av masse bekreftelse fra folk for at du skal føle deg trygg med deg selv. Du har en lang vei å gå. 

Jeg har vanskelig for å tro at SE hjelper unge jenter. Budskapet hennes er at hvis du ikke er fornøyd med deg selv, kan du bli en annen. Det er ikke å hjelpe unge jenter. 

jeg er 33 år gammel og kjenner selv på slik usikkerhet innimellom på grunn av bilder på insta. Heldigvis er jeg såpass voksen nå at jeg klarer å ta meg selv i det når jeg f.eks tenker at huden min ikke har jevn nok farge, eller at magen min ikke er stram nok. Jeg er voksen nok til å minne meg selv på at bilder på insta ikke er virkeligheten, men en redigert sannhet. Men tenåringsversjonen av meg selv hadde ikke klart det. Jeg vet med sikkerhet at hvis jeg hadde vokst opp med SE som forbilde, ville det vært ordentlig skadelig for meg. 

Dette «dere må jobbe med dere selv og slutte å bli påvirket» bullshitet hennes er patetisk. 
Tror hun virkelig at vi alle er like? At alle har samme oppvekst og bakgrunn? Noen mennesker er mye mer påvirkelige enn andre, noen har mye svakere psyke enn andre. Og man kan heller ikke forvente at tenåringer skal klare å ta ansvar for hva de påvirkes av. 

SKJERP DEG SE!!! Kanskje du selv skulle ha tatt litt ansvar da du var tenåring, og unngått å bli påvirket av Kardashians osv? 🤦🏼‍♀️

(forresten... ser hun skriver at hun var mye inn og ut av akuttpsykiatrisk da hun var i tenårene...? Dette har jeg aldri hørt om, og jeg har fulgt med på SE ca siden hun begynte å blogge... noe jeg har gått glipp av?)

• Liker 43
Skrevet
Missy1 skrev (Akkurat nå):

(forresten... ser hun skriver at hun var mye inn og ut av akuttpsykiatrisk da hun var i tenårene...? Dette har jeg aldri hørt om, og jeg har fulgt med på SE ca siden hun begynte å blogge... noe jeg har gått glipp av?)

Den stusset jeg over også.

• Liker 22
Skrevet (endret)
Missy1 skrev (4 minutter siden):

«Jeg har slitt psykisk, men har jobbet med meg selv og blitt trygg med meg selv...» 

Nei SE, du har ikke jobbet med tankesettet ditt slik du ønsker å få det til å se ut som. Du har vært usikker på ditt eget utseende og istedenfor å jobbe med problemet (mentalt) så har du lagt deg under kniven og rekonstruert hele kroppen din!! Det er ikke å jobbe med seg selv. 
En annen ting er at du fortsatt er usikker på deg selv... ellers hadde du ikke hatt det enorme behovet for å eksponere deg selv slik du gjør nå. Du er avhengig av masse bekreftelse fra folk for at du skal føle deg trygg med deg selv. Du har en lang vei å gå. 

Jeg har vanskelig for å tro at SE hjelper unge jenter. Budskapet hennes er at hvis du ikke er fornøyd med deg selv, kan du bli en annen. Det er ikke å hjelpe unge jenter. 

jeg er 33 år gammel og kjenner selv på slik usikkerhet innimellom på grunn av bilder på insta. Heldigvis er jeg såpass voksen nå at jeg klarer å ta meg selv i det når jeg f.eks tenker at huden min ikke har jevn nok farge, eller at magen min ikke er stram nok. Jeg er voksen nok til å minne meg selv på at bilder på insta ikke er virkeligheten, men en redigert sannhet. Men tenåringsversjonen av meg selv hadde ikke klart det. Jeg vet med sikkerhet at hvis jeg hadde vokst opp med SE som forbilde, ville det vært ordentlig skadelig for meg. 

Dette «dere må jobbe med dere selv og slutte å bli påvirket» bullshitet hennes er patetisk. 
Tror hun virkelig at vi alle er like? At alle har samme oppvekst og bakgrunn? Noen mennesker er mye mer påvirkelige enn andre, noen har mye svakere psyke enn andre. Og man kan heller ikke forvente at tenåringer skal klare å ta ansvar for hva de påvirkes av. 

SKJERP DEG SE!!! Kanskje du selv skulle ha tatt litt ansvar da du var tenåring, og unngått å bli påvirket av Kardashians osv? 🤦🏼‍♀️

Viktig å smøre på litt vet du.

Har vel aldri noensinne nevnt overgrep før akkurat nå heller..

Endret av J..
  • Liker 24
Skrevet
Missy1 skrev (3 minutter siden):

Tviler på at det er sant. Hun viser til at Press og redd barna har vært uredelige mtp på denne prisen. Hun har vært mer eller mindre uredelig under hennes karriere, særlig med tanke på alle disse problemene og diagnosene. Alle er ikke slik som henne. 

Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Viktig å smøre på litt vet du.

Har vel aldri noensinne nevnt overgrep før akkurat nå heller..

Nei aldri hørt om noe overgrep før heller... 

Hvis det hadde vært sant, er det veldig rart hun ikke har fortalt om det før... 

helt forkastelig og kvalmt om hun juger på seg slike alvorlige ting 😳

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...