Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Citha skrev (På 10.2.2021 den 22.11):

Da tenker jeg det er evnen til å motta kritikk det er noe feil med, ikke kritikken i seg selv. Et selskap må selvfølgelig kunne kritiseres når det foreligger kritikkverdige forhold.

Nettopp. Hadde jeg fått så mye kritikk på jobb så hadde jeg virkelig gått i meg selv.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir interessant å se om hun kommer til å justere seg. Har på følelsen av at selv denne "utmerkelsen" vil forsterke naiviteten og at det i enden vil gagne henne..🙈. Med mindre annonsører for diverse, har guts til å avslutte evt samarbeid. Men dette er vel en pengesirkel som bare roterer... 

Kjenner at jeg er spent på hvordan Gullbarbie-strategien blir fremover. Her var de gode! :klappe:

(Har et influencer- par jeg veldig gjerne skulle sett på topp tre neste år. Litt omvendte forbilder og et kroppsfokus som er hèlt bak mål..)   

• Liker 12
Skrevet
Tradegy skrev (Akkurat nå):

Med mindre annonsører for diverse, har guts til å avslutte evt samarbeid. Men dette er vel en pengesirkel som bare roterer...

Tragisk nok, ja. Jeg begynner å tro at det kun er penger og likes som motiverer Sophie Elise til noe som helst. Dersom annonsørene hadde skrudd igjen krana hadde hun kanskje måtte ta et oppgjør med hvordan det er hun holder på. Uheldigvis tror jeg ikke de kommer til å slutte fôre den jenta med penger, de tjener altfor mye penger på det selv.

• Liker 15
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 timer siden):

Jeg tror det uthevede er sakens kjerne. På den ene siden spiller nok penger og kjendisrolle inn i stor grad. Når det gjelder alder og modenhet, tror jeg at måten hun har levd på de siste 10 årene har gjort at hun stagnerer i utvikling og modning i større grad enn jevnaldrende. Hun lever i en kunstig boble med et voldsomt innadvendt fokus, mens den gjennomsnittlige 25-26 åringen, studerer, jobber eller lever mer i virkeligheten enn henne.

SE har jo ingen input i livet sitt, verken intellektuelt, praktisk eller sosialt. Hennes liv består av å ta bilder av seg selv, operere seg, reise hit og dit for å fikse på utseendet sitt, kjøpe seg noen hunder hun går lei av og plasserer bort, late som hun leser, late som hun spiller tennis, og omgås "kjendiser" som lever tilnærmet likt henne. Andre på samme alder utvikler seg i mye større grad enn henne. 

Bra skrevet. Hun lever et liv som er veldig fjernt fra den realiteten de fleste er i. Det som er bra er at de fleste 14-åringene er mer reflekterte, modne og ansvarlige enn henne. Det gjør at de heldigvis ikke ser henne som et forbilde. Men mer underholdning. De synes at måten bedriften (SE AS) opptrer på er latterlig, de ser at å operere seg ikke er bra. Og at resultatet er skremmende. Mange av de unge hari trygghet og selvtillit til å vite at de er bra nok som de er.

Men en del vil helst sikkert se på henne som et ideal. Og derfor er denne prisen bra, hun gjør kvinnen til skamme ved å selge seg selv på den måten.
Og hvis hun er fornærmet og tar dette personlig, så burde hun gi bedriften enn nytt navn som ikke relateres så sterkt til henne personlig.

Uansett, kvinnekampen er heldigvis kommet lengre enn det hun viser. Og forhåpentligvis vet ungdom flest at nakne rumper ikke automatisk gjør produktet bra. 

• Liker 18
Skrevet
Tradegy skrev (41 minutter siden):

Blir interessant å se om hun kommer til å justere seg. Har på følelsen av at selv denne "utmerkelsen" vil forsterke naiviteten og at det i enden vil gagne henne..🙈. Med mindre annonsører for diverse, har guts til å avslutte evt samarbeid. Men dette er vel en pengesirkel som bare roterer... 

Kjenner at jeg er spent på hvordan Gullbarbie-strategien blir fremover. Her var de gode! :klappe:

(Har et influencer- par jeg veldig gjerne skulle sett på topp tre neste år. Litt omvendte forbilder og et kroppsfokus som er hèlt bak mål..)   

Hvem? Er så mange.. Send eventuelt i PM så vi slipper å spore av!

• Liker 2
Skrevet
norw skrev (6 timer siden):

Jeg skumleste det VG skrev, ettersom jeg ikke er opptatt av "influenser"-tullet, og det er nok til å kritisere prisen og mene at dette skader Redd Barnas omdømme.

Blir helt feil å skulle sverte enkeltpersoner med en sånn tullepris. Vil man lære barna at det er sånn man håndterer mennesker man er uenig med? Jeg trodde bedre om Redd Barna, underorganisasjoner osv. Redd Barna nevnes og da går dette til en viss grad utover Redd Barna. 

Hva om det var en kjekk ung mann som hadde fått denne prisen. En mann som blottet rompe og penis for å reklamere for sokker, språkreiser og bøker. Hadde det da vært greit å "sverte enkeltpersoner med en sånn tullepris"? 

• Liker 19
Skrevet
Gasellen skrev (15 timer siden):

"Kommer ikke til å være så aktiv her inne de neste dagene. Håper på forståelse ❤️"

*Poster 14 nye story-oppdateringer ila få timer etterpå*

Hun har fått mange tusen nye følgere på IG etter at hun gjorde den privat igjen ser jeg. Så, tror ikke hun tar denne gullbarbien så tungt, tror ikke hun bryr seg. Hun har 10 år med erfaring på at stormer roer seg etter noen dager, for så å gå rett på business as usual igjen - med 10 000 nye følgere.   ( som ble "lokket" inn for å følge med på dramaet bak "lukkede dører" )

• Liker 30
Skrevet
Isild skrev (46 minutter siden):

Hun har fått mange tusen nye følgere på IG etter at hun gjorde den privat igjen ser jeg. Så, tror ikke hun tar denne gullbarbien så tungt, tror ikke hun bryr seg. Hun har 10 år med erfaring på at stormer roer seg etter noen dager, for så å gå rett på business as usual igjen - med 10 000 nye følgere.   ( som ble "lokket" inn for å følge med på dramaet bak "lukkede dører" )

Og disse 10K følgerne komme ihvertfall halvparten,om ikke fler,til å avfølge når ting roer ser å interessen er borte.

Easy come,easy go.

• Liker 13
Skrevet
J.. skrev (2 minutter siden):

Og disse 10K følgerne komme ihvertfall halvparten,om ikke fler,til å avfølge når ting roer ser å interessen er borte.

Easy come,easy go.

Blassert bransje.. 

Skrevet
Finlay skrev (2 minutter siden):

"Måten Sophie Elise AS forsvarte seg på viste at bedriften ikke har et feministisk prosjekt, men et prosjekt som handler om å nettopp tviholde på gamle forestillinger om hva som bør være viktig for kvinner."

Anbefales!👍

https://maddam.no/2021/01/fanget-i-et-dukkehjem/?fbclid=IwAR11NbQSnkuw5j7dNnbh_1ASXGd-aD3MxMQw6o_OZv3QyM9MU_qz7XbIclo

🙌🏻

• Liker 2
Skrevet
Isild skrev (13 minutter siden):

«Det Isachsen misforstår i sin feministiske iver, er at det ikke er kampen for å få være seksuell som er viktig for kvinner flest. Det er kampen for å få slippe å være det».

👏

Jepp. Det har aldri ikke vært greit at en kvinne er sexy. Det har tvert imot nesten alltid vært forventet. 

• Liker 43
Skrevet
deedee_ skrev (1 minutt siden):

Jepp. Det har aldri ikke vært greit at en kvinne er sexy. Det har tvert imot nesten alltid vært forventet. 

Godt forklart! Feminisme er å jobbe for å slippe de forventningene. SE kan være så sexy hun bare vil, problemet oppstår når hun spiller på kropp og sex for å selge ting til andre.  Slitsomt at hun spiller "dum" og later som om hun ikke forstår. 

Det virker som om hun vil at vi skal se bedriften hennes på den måten hun sier at den er, ikke på den måten hun viser at den er. 

• Liker 24
Skrevet
MzMe skrev (3 minutter siden):

Hvem er bellathemalak? 🤔

3371DBAC-B00C-417A-BA0C-57C11DDD942B.jpeg

Personen misforstår iallefall på den måten Sophie liker (samme måte som SE forsøker å avfeie kritikken på" - "Man må jo nødvendigvis vise kropp i reklame for selvbruning og undertøy". 

Hva med sokker, språkreiser og treningstøy, må man vise rumpa og brystene da?  Det er det man lurer på. 

• Liker 40
Skrevet
MzMe skrev (2 minutter siden):

Hvem er bellathemalak? 🤔

Hvem bryr seg? 

Poenget har tydeligvis gått over hodet på henne. Profilen imponerer heller ikke, for å si det sånn.

Skrevet
MzMe skrev (9 minutter siden):

Hvem er bellathemalak? 🤔

Vel. Bare enda et bevis på at påvirkere og en del andre instagrammere ikke nødvendigvis er blant de skarpeste knivene i skuffen. Hvis SE selv hadde vært bittelitt reflektert hadde hun ikke repostet dette. 

• Liker 27
Skrevet
Pust skrev (32 minutter siden):

Vel. Bare enda et bevis på at påvirkere og en del andre instagrammere ikke nødvendigvis er blant de skarpeste knivene i skuffen. Hvis SE selv hadde vært bittelitt reflektert hadde hun ikke repostet dette. 

SE virker å håndtere dette litt i affekt om dagen. Vil ikke møte Press til dialog og vil ikke svare media på spørsmål - velger heller å reposte lite reflekterte støttemeldinger fra fans. 

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...