Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
panzerpølsa skrev (Akkurat nå):

Det er så gjennomsiktig, og forkastelig. At hun har problem, er det vel ingen tvil om. Men å spille på slike tema, er helt hårreisende. For ett hån mot de som har vært igjennom dette. 

Nettopp.

Og jeg tenker at de som har opplevd sånt,aldri hadde kastet det ut der for å slippe å stå for egne handlinger senere..

Endret av J..
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
J.. skrev (2 minutter siden):

Nettopp.

Og jeg tenker at de som har opplevd sånt,aldri hadde kastet det ut der for å slippe å stå for egne handlinger senere..

Mangler bare rusmisbruk og økonomisk krise nå, så har hun vært igjennom hele regla. Ingen kan vel kjøpe offerrollen hun setter seg i nå? 

• Liker 12
Skrevet (endret)
panzerpølsa skrev (1 minutt siden):

Mangler bare rusmisbruk og økonomisk krise nå, så har hun vært igjennom hele regla. Ingen kan vel kjøpe offerrollen hun setter seg i nå? 

Hun har vist gjentatte ganger at når det brenner på dass,er det faktisk ikke den ting hun ikke er villig til å hive ut der for å redde egen ræv.

Edit - ifølge egen bok har hun både vokst opp "fattig" og misbrukt ritalin,så kryss det av lista..

Endret av J..
  • Liker 20
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Hun har vist gjentatte ganger at når det brenner på dass,er det faktisk ikke den ting hun ikke er villig til å hive ut der for å redde egen ræv.

Tydeligvis! 

• Liker 7
Skrevet
BaHare skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme at jeg ble veldig overrasket når jeg leste at Press har spurt om Sophie Elise ville være ambassadør for et par år siden. Jeg tenker at når du skal knytte en influenser til merkevaren din så må du tenke godt gjennom hvem du velger og at det må være noen som står for de verdier merkevaren står for. Så her skjønner jeg ikke hva de har tenkt. De må nå ha visst hvilket fokus Sophie Elise har og hadde på sine Sosiale medier flater. Så her tapte de litt anseelse hos meg må jeg dessverre innrømme. 

Men, jeg fulgte bloggen, og der var det tross alt litt mer variert. Etter som jeg har forstått så etter at hun la ned bloggen og fokuserte på IG så ble det mye verre når det gjaldt nakenhet og seksualitet. Kun det stort sett og lite annet. Så mye har endret seg på de siste to år.

• Liker 9
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Edit - ifølge egen bok har hun både vokst opp "fattig" og misbrukt ritalin,så kryss det av lista..

🙄🙄🙄 er det mulig? 

Skrevet
Missy1 skrev (3 timer siden):

Nei aldri hørt om noe overgrep før heller... 

Hvis det hadde vært sant, er det veldig rart hun ikke har fortalt om det før... 

helt forkastelig og kvalmt om hun juger på seg slike alvorlige ting 😳

Det står noe om temaet i den første boka. Hun var på en fest, ble full og våknet igjen ute å vite hva som hadde skjedd. Hun var redd hun var blitt voldtatt. Om det var det som skjedde så har jeg veldig vondt av henne. Overgrep er helt forjævlig og noe ingen fortjener å oppleve.

Ellers.. Deler av den forsvarstalen... Hun ber alle følgerne sine om å ta ansvar for egne følelser, mens det hun egentlig gjør her er å fraskrive seg ansvaret som påvirker og legge skylden på fansen. Det er fryktelig uredelig. Skal fansen ta ansvar så må SE ta ansvar først. Hun kan ikke bare legge ansvaret på alle de usikre følgerne sine. Det er ansvarsfraskrivelse, det.

• Liker 15
Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Men, jeg fulgte bloggen, og der var det tross alt litt mer variert. Etter som jeg har forstått så etter at hun la ned bloggen og fokuserte på IG så ble det mye verre når det gjaldt nakenhet og seksualitet. Kun det stort sett og lite annet. Så mye har endret seg på de siste to år.

Veldig enig her! Hun var jo mye mer typ "samfunnsdebattant" på bloggen. F.eks. dette oppstyret med Freias påskeegg. Kanskje ikke veldig viktig sånn sett i det totale bildet, men det bidro jo iallfall til noe annet enn bare fokus på operasjoner, pupper og ræv.

• Liker 13
Skrevet
Uatskillelig skrev (4 minutter siden):

Hun var på en fest, ble full og våknet igjen ute å vite hva som hadde skjedd. Hun var redd hun var blitt voldtatt.

Men det er jo alikevel feil å si at man har opplevd overgrep,som ett fakta,hvis man kanskje tror skjedde.

Altså å legge det frem som harde fakta..

• Liker 5
Skrevet (endret)
J.. skrev (På 11.2.2021 den 21.05):

Nettopp.

Det er veldig trist at SE har opplevd disse tingene. Men, det er jo ikke dette denne debatten handler om. Det handler om unødvendig seksualisering i SoMe rettet mot mindreårige. Hun kan ikke frasi seg ansvar for egen påvirkning.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 36
Skrevet
Uatskillelig skrev (1 minutt siden):

Jeg har innleggelser, selvskading, selvmordsforsøk og, i alle fall, et seksuelt overgrep bak meg, generelt en dramatisk historie, men jeg bruker det ikke som et argument for å slippe unna kritikk om jeg gjør noe feil på jobb. Det er veldig trist om SE også har opplevd disse tingene. Jeg vet hvor vondt det er. Men, det er jo ikke dette denne debatten handler om. Det handler om unødvendig seksualisering i SoMe rettet mot mindreårige. Hun kan ikke frasi seg ansvar for egen påvirkning.

Det var trist å høre ❤

Forøvrig helt enig.

• Liker 11
Skrevet
Justlooking skrev (19 minutter siden):

Mulig det. Jeg leste ikke bloggen, har bare indirekte fått med meg via media og her på KG. Har vel aldri hatt sansen for hennes måte å drive business på..men jeg er ikke i målgruppa heller.
Men jeg synes det er interessant å følge med på «baksiden» av denne influenserdynamikken. Det må være et slitsomt liv de lever. 😊

• Liker 1
Skrevet
Jaymie skrev (3 minutter siden):

Det er dette hun sikter til når hun bruker overgrep som forsvar. https://www.nordlys.no/sophie-elise-tok-abort-som-14-aring/s/5-34-47292

Men det som står,er jo også delt..

Hun sier hun i ettertid følte seg presset (noe jeg absolutt kan tro på) men også at hun presset seg selv til å ha sex for bekreftelse (dette faller jo på henne selv..)

Også må jeg legge til at "jeg var ganske langt på vei" kræsjer helt med at hun også tok medisinsk abort hjemme (som helst gjøres før uke 8,etter det er det gjerne kirurgisk..)

Alt for å øke sjokkfaktoren i egne uttalelser..

• Liker 20
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Men det som står,er jo også delt..

Hun sier hun i ettertid følte seg presset (noe jeg absolutt kan tro på) men også at hun presset seg selv til å ha sex for bekreftelse (dette faller jo på henne selv..)

Også må jeg legge til at "jeg var ganske langt på vei" kræsjer helt med at hun også tok medisinsk abort hjemme (som helst gjøres før uke 8,etter det er det gjerne kirurgisk..)

Alt for å øke sjokkfaktoren i egne uttalelser..

Jeg er helt enig i at hun ikke burde bruke det som argument i gullbarbie saken eller generelt. Det har ingenting med saken å gjøre og hun fortjener den prisen mer enn noen. Jeg vil bare at dette ikke skal bli en sånn «Sofie lyver sikkert på seg overgrep for å være spesiell» som debatten ofte sporer av til. 

• Liker 10
Skrevet

Så lenge SE AS nekter å imøtegå kritikken, men skaper sitt eget narrative og ekkokammer på sine sosiale medier. Kan man ikke stille henne de rette kritiske spørsmålene. Det betyr at firma sitter på «sannheten». 

Skrevet
Jaymie skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt enig i at hun ikke burde bruke det som argument i gullbarbie saken eller generelt. Det har ingenting med saken å gjøre og hun fortjener den prisen mer enn noen. Jeg vil bare at dette ikke skal bli en sånn «Sofie lyver sikkert på seg overgrep for å være spesiell» som debatten ofte sporer av til. 

Jeg forstår hva du mener.

Men jeg tror ikke det er for å være "spesiell".

Dama hadde kasta bestemora på sjøen for å redde eget skinn,er hva jeg mener.

• Liker 11
Skrevet
Jaymie skrev (Akkurat nå):

Jeg er faktisk enig i dette. Mange overgrepsofre skammer seg og er redd for å ikke bli trodd. La oss ikke bidra til at folk blir redd for å åpne seg ved å mistro folk som sier at de har vært utsatt for overgrep.

• Liker 1
Gjest Kefalinia
Skrevet

Ehhm. Når skal SE stoppe å forsvare seg på Instagram? Til neste måned? Neste år? Først sier hun at hun trenger noen timer/dager off, og det er det siste hun har å si om Gullbarbie saken. Noen timer senere, så kommer hun med video og deler andres positive meninger om henne. Selvmotsigende så man får vondt langt inn i hjernebarken. 

Jeg forstår det er vondt å få en slik pris, men c'mon, hun må vel forstå at hun har lagt opp til det selv. Det verste jeg vet er mennesker/bedrifter som mangler selvinnsikt og ikke forstår hvorfor andre mener som de gjør. 

Skrevet

Reagerte (på flere hehe) men spesielt en setning fra screenshotsene noen la ut her av storyen hennes. "dette vet jeg fordi jeg brukte over ti år av livet mitt å være deprimert, inn og ut av akutt-psykiatrisk avdeling..." Tenkte er det noe galt med hukommelsen min her, så fant frem med et enkelt søk (som hun selv også bør gjøre iblant, hvertfall når kilden er henne selv 🤪

Ble innlagt eller ikke eller? Eller innlagt etter 2018..? Konfronterte henne tidligere den gangen hun svarte i et kommentarfelt eller spørsmålrunde at målet hennes i livet var å bli tvangsinnlagt. Hun nektet jo selvfølgelig for å ha uttalt dette den gangen.  Jeg påpekte til henne at det ikke skal være et mål i livet å bli tvangsinnlagt og at hun ikke bør se dette opp mot (igjen) "en kul greie". Målet til oss alle i livet er å holde oss friske både psykisk og fysisk- men dog like viktig at hjelpeapparatet er der for de som trenger det.. ikke nødvendigvis for den bloggeren som bare har den hensikt at det er "goals" og "kult" å bli innlagt, fordi dette gjør selvet mer spennende og banebrytende. Men igjen, dette nektet hun for å noen gang ha skrevet. 

https://sophieelise.blogg.no/de-modigste-av-oss-alle.html  "Alvorlig psykisk syk har jeg vært, og på det verste måtte jeg selv trygle om å ikke bli tvangsinnlagt og det slapp jeg heldigvis, selv om jeg flere ganger har tenkt at jeg bare burde gjort det. Jeg var alt for redd for karrieren min til å tørre å være hun som var tvangsinnlagt. Gjett hva? Ingen vil gi sponsa samarbeid til noen som er psykisk syk, uansett hvor proff man er. Det har ødelagt så forbanna mye for min egen psyke at jeg har tenkt på hva alle andre vil si"..  

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...