Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Karpe skrev (2 minutter siden):

Reagerte (på flere hehe) men spesielt en setning fra screenshotsene noen la ut her av storyen hennes. "dette vet jeg fordi jeg brukte over ti år av livet mitt å være deprimert, inn og ut av akutt-psykiatrisk avdeling..." Tenkte er det noe galt med hukommelsen min her, så fant frem med et enkelt søk (som hun selv også bør gjøre iblant, hvertfall når kilden er henne selv 🤪

Ble innlagt eller ikke eller? Eller innlagt etter 2018..? Konfronterte henne tidligere den gangen hun svarte i et kommentarfelt eller spørsmålrunde at målet hennes i livet var å bli tvangsinnlagt. Hun nektet jo selvfølgelig for å ha uttalt dette den gangen.  Jeg påpekte til henne at det ikke skal være et mål i livet å bli tvangsinnlagt og at hun ikke bør se dette opp mot (igjen) "en kul greie". Målet til oss alle i livet er å holde oss friske både psykisk og fysisk- men dog like viktig at hjelpeapparatet er der for de som trenger det.. ikke nødvendigvis for den bloggeren som bare har den hensikt at det er "goals" og "kult" å bli innlagt, fordi dette gjør selvet mer spennende og banebrytende. Men igjen, dette nektet hun for å noen gang ha skrevet. 

https://sophieelise.blogg.no/de-modigste-av-oss-alle.html  "Alvorlig psykisk syk har jeg vært, og på det verste måtte jeg selv trygle om å ikke bli tvangsinnlagt og det slapp jeg heldigvis, selv om jeg flere ganger har tenkt at jeg bare burde gjort det. Jeg var alt for redd for karrieren min til å tørre å være hun som var tvangsinnlagt. Gjett hva? Ingen vil gi sponsa samarbeid til noen som er psykisk syk, uansett hvor proff man er. Det har ødelagt så forbanna mye for min egen psyke at jeg har tenkt på hva alle andre vil si"..  

Lol.

❤ Troverdighet ❤

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Gjest Hesten88
Skrevet (endret)

Jeg sitter litt på sidelinja her og er ikke engasjert i hverken bloggere eller i «kjendiser», men jeg er engasjert i mennesker og helheten i samfunnet...

Hvorfor er det så mange som bryr seg om hva en annen person sier eller gjør eller viser, offentlig eller ei?
Jeg spør helt ærlig av ren nysgjerrighet. Alternerer det deres liv personlig om E.S gjør eller sier det ene eller det andre? Om E.S er ettertraktet for menn, vakker, byr på seg selv eller ikke??

Mange drar frem påvirkning og tenåringers sårbarheter som argumenter for å mobbe et annet menneske....det fremstår noe merkelig spør du meg...og ikke minst dobbeltmoralsk.

VI som foreldre er ansvarlige for våre barn og unge. Ikke en eller annen «influencer». 
Trenger dere å skylde på en offentlig person for at dere selv ikke har stor nok influens eller deltakelse i deres egne barns liv? For å ikke selv være tilgjengelige nok for samtale om de viktige tingene i livet med deres egne barn? Eller hva er greia? 

Ok; E.S fremstiller tidvis et glansbilde av seg selv og har tatt en del valg i fht egen kropp og samtidig delt en del meninger som kan fremstå som i noe konflikt og ambivalent med hverandre...men hva så?😂🙈🤗

Hudfletting og mobbing er aldri okay eller mulig å rettferdiggjøre uansett hvilken form det kommer i. 
Skal dere hundse henne for å være en ung og innimellom usikker voksen-person? 
Dere kjenner henne personlig og påberoper dere retten til å vite bedre hva en person med et annet utgangspunkt og med andre erfaringer i livet som fører til det ene eller det andre egentlig føler eller har av begrunnelser på sin egen reise, enn et menneske dere aldri har møtt en gang? 
Det er jo egentlig ganske stusselig...samtidig kan man fint dra paraleller til heksebålene 
som foregikk i dette ganske land fra 1500-1800-tallet....

Når slutter folk å se på en person som et medmenneske? Hvor går grensene? Og når ble det ulovlig å være seg selv eller å utlevere seg selv? 

Ser dere ikke selv hva dere holder på med? Lik henne eller la være, men dere blir jo ikke mer fornuftige eller mer verdt enn henne som mennesker av å kaste et annet menneske under bussen...?👌🏻

Endret av Hesten88
Skrevet
Hesten88 skrev (1 minutt siden):

Jeg sitter litt på sidelinja her og er ikke engasjert i hverken bloggere eller i «kjendiser», men jeg er engasjert i mennesker og helheten i samfunnet...

Hvorfor er det så mange som bryr seg om hva en annen person sier eller gjør eller viser, offentlig eller ei?
Jeg spør helt ærlig av ren nysgjerrighet. Alternerer det deres liv personlig om E.S gjør eller sier det ene eller det andre? Om E.S er ettertraktet for menn, vakker, byr på seg selv eller ikke??

Mange drar frem påvirkning og tenåringers sårbarheter som argumenter for å mobbe et annet menneske....det fremstår noe merkelig spør du meg...og ikke minst dobbeltmoralsk.

VI som foreldre er ansvarlige for våre barn og unge. Ikke en eller annen «influencer». 
Trenger dere å skylde på en offentlig person for at dere selv ikke har stor nok influens eller deltakelse i deres egne barns liv? For å ikke selv være tilgjengelige nok for samtale om de viktige tingene i livet med deres egne barn? Eller hva er greia? 

Ok; E.S fremstiller tidvis et glansbilde av seg selv og har tatt en del valg i fht egen kropp og samtidig delt en del meninger som kan fremstå som i noe konflikt og ambivalent med hverandre...men hva så?😂🙈🤗

Hudfletting og mobbing er aldri okay eller mulig å rettferdiggjøre uansett hvilken form det kommer i. 
Dere kjenner henne personlig og påberoper dere retten til å vite bedre enn et menneske dere aldri har møtt en gang? 
Det er jo egentlig ganske stusselig...samtidig kan man fint dra paraleller til heksebålene 

Når slutter folk å se på en person som et medmenneske? Hvor går grensene? Og når ble det ulovlig å være seg selv eller å utlevere seg selv? 

Ser dere ikke selv hva dere holder på med? Lik henne eller la være, men dere blir jo ikke mer fornuftige eller mer verdt enn henne som mennesker av å kaste et annet menneske under bussen...?👌🏻

Ok.

• Liker 14
Gjest Hesten88
Skrevet
J.. skrev (1 minutt siden):

Ok.

Og der understreket du hvorfor jeg stiller meg undrende til hetsing av enkeltmennesker. 

Herskerteknikk og barnsligheter må man alltid regne med på dette forumet desverre.
Såpass har jeg lært. :) 

Tusen takk for at du understreket dette fenomenet. 

Skrevet
Hesten88 skrev (Akkurat nå):

Og der understreket du hvorfor jeg stiller meg undrende til hetsing av enkeltmennesker. 

Herskerteknikk og barnsligheter må man alltid regne med på dette forumet desverre.
Såpass har jeg lært. :) 

Tusen takk for at du understreket dette fenomenet. 

Værsegod ❤

• Liker 10
Skrevet
Hesten88 skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke barn så ikke av den grunn jeg er engasjert i dette. Tenker at når en person har så mange fans og følgergruppe, så er det også viktig med mennesker med mer kritisk blikk-spesielt når alt ikke er rosenrødt . Dessverre for henne er det lett å bli engasjert når flere påstander og begrunnelser hun kommer med kan siteres tilbake til henne selv som løgn. Det som provoserer meg mest med henne er løgnene og synes et så stort AS må tåle å få kritikk for dette. Hadde Sparebank løyet til sine kunder, hadde også de hatt lov å uttalt kritikk- selv om kundene forsvinner og bytter bank, AKA lov å gå fra å være fan av S.E tidligere til å bli kritisk. 

• Liker 15
Gjest Hesten88
Skrevet (endret)
Karpe skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke barn så ikke av den grunn jeg er engasjert i dette. Tenker at når en person har så mange fans og følgergruppe, så er det også viktig med mennesker med mer kritisk blikk-spesielt når alt ikke er rosenrødt . Dessverre for henne er det lett å bli engasjert når flere påstander og begrunnelser hun kommer med kan siteres tilbake til henne selv som løgn. Det som provoserer meg mest med henne er løgnene og synes et så stort AS må tåle å få kritikk for dette. Hadde Sparebank løyet til sine kunder, hadde også de hatt lov å uttalt kritikk- selv om kundene forsvinner og bytter bank, AKA lov å gå fra å være fan av S.E tidligere til å bli kritisk. 

Jo, den er fair og jeg kan si meg enig i en del argumenter der, men samtidig; skal man da anta og/eller «fordumme» alle andre mennesker; til å ikke forstå at man må og skal være kritisk til kildeinformasjon og skal man liksom bare fremstille det som om at menneskers evne til å reflektere, lære og resonnere seg frem til logiske slutninger er ikke-eksisterende?

Er det rett å mobbe et annet menneske offentlig, basert på at en person har dummet seg ut offentlig? 

Er denne ene personen ansvarlig for at andre tar enkle og/eller lite gjennomtenkte valg? Svaret på det er «a big fat «No!». 

Endret av Hesten88
Skrevet
Hesten88 skrev (3 minutter siden):

Er denne ene personen ansvarlig for at andre tar enkle og/eller lite gjennomtenkte valg? Svaret på det er «a big fat «No!». 

Nei, men du er vel enig i at en person som lever av å påvirke andre mennesker og tjener millioner på dette har et ansvar for hvilket fokus hun fremmer i SoMe?

• Liker 20
Skrevet

Jeg har fått med meg at hun har sagt hun var tidlig ute med sex og at hun også tok en abort tidlig. Overgrep har jeg ikke hørt om annet enn påstanden om at en eks tok bilder og spredte. Tror kanskje han ble frikjent for det? Hun har sagt så mye gjennom årene som hun har gått tilbake på og det har vært masse påstander som beviselig har vært løgner. Så det er ikke godt å si hva som er sannhet eller løgner lenger. Det som er sikkert er at hun spiller på seksualitet og kropp på IG, om det er reklame eller ei. Og det er det barbieprisen gjelder.

• Liker 13
Gjest Hesten88
Skrevet
Uatskillelig skrev (2 minutter siden):

Nei, men du er vel enig i at en person som lever av å påvirke andre mennesker og tjener millioner på dette har et ansvar for hvilket fokus hun fremmer i SoMe?

Hun har et ansvar, helt klart. Men det samme har alle andre også. Til og med foreldre (!) Hennes ansvar som offentlig person hverken rettferdiggjør mobbing, eller inviterer til mobbing. 

Ansvarsfraskrivelse er typisk norsk.

Hva hun tjener, angår hverken deg eller meg tenker jeg. 

Og helt ærlig, når jeg som nokså anonym på et kvinneforum blir behandla som jeg blir her inne, i en sak hvor jeg understreker at jeg ikke er superengasjert i utgangspunktet, skal utsettes for herskerteknikker og null evne eller vilje til å høre på andres synspunkter, uten å bli herset med,  så kjenner jeg at det bekrefter bare mitt synspunkt i denne saken.

Enkelte her inne er ufattelige glad i å være unyanserte og i å tenke svart-hvitt. 

Enkelte må få seg bedre ting å gjøre enn å leke «finn 5 feil» med alt og alle andre hele døgnet. 

Bitterhet er ikke en fin farge på noen. 

Skrevet
Hesten88 skrev (6 minutter siden):

Jo, den er fair og jeg kan si meg enig i en del argumenter der, men samtidig; skal man da anta og/eller «fordumme» alle andre mennesker; til å ikke forstå at man må og skal være kritisk til kildeinformasjon og skal man liksom bare fremstille det som om at menneskers evne til å reflektere, lære og resonnere seg frem til logiske slutninger er ikke-eksisterende?

Er det rett å mobbe et annet menneske offentlig, basert på at en person har dummet seg ut offentlig? 

Eier av SE As er ansvarlig for å hive ut den ene løgnen etter den andre for å tjene penger på lettpåvirkelige barn og unge. Å påpeke at løgnene hennes kan dokumenteres og at det det er uetisk og moralsk forkastelig måte å drive butikk på, er ikke mobbing. Hun som er en av Norges påvirker med mest fartstid, burde vite og skjønne bedre. Alt man legger ut på nett forsvinner ikke. 

Gjest Hesten88
Skrevet
Lin11 skrev (Akkurat nå):

Eier av SE As er ansvarlig for å hive ut den ene løgnen etter den andre for å tjene penger på lettpåvirkelige barn og unge. Å påpeke at løgnene hennes kan dokumenteres og at det det er uetisk og moralsk forkastelig måte å drive butikk på, er ikke mobbing. Hun som er en av Norges påvirker med mest fartstid, burde vite og skjønne bedre. Alt man legger ut på nett forsvinner ikke. 

Det har jeg ikke fått med meg i såfall, som nevnt X-antall ganger, jeg følger ikke med på hverken bloggere eller kjendis-nyheter... 

Så hva er det som har blitt gjort eller sagt som er moralsk forkastelig? Og hvilke løgner er det som har blitt fortalt?
Hadde vært greit å vite for å få mer innsikt i hvorfor mange tenker at denne mobbingen er ok. 

Skrevet
Hesten88 skrev (29 minutter siden):

Dere kjenner henne personlig og påberoper dere retten til å vite bedre hva en person med et annet utgangspunkt og med andre erfaringer i livet som fører til det ene eller det andre egentlig føler eller har av begrunnelser på sin egen reise, enn et menneske dere aldri har møtt en gang? 

Det er helt korrekt at det er vi foreldre som er ansvarlige for våre unge lovende, men vi lever også i en verden der ungdommen (og barn) vokser opp med internett trøkka ned i halsen. De fleste 14 åringer har både Instagram og Snapchat og tiktok og alt annet - og de får inntrykk fra veldig mange andre steder enn hjemme. Problemet mitt ift S E er at alt skal skal handle om sex, være sexy, at man som kvinne «må» spille på sex for å komme seg noen vei, å si «fitte» er edgy, det skal være sexy å ha mensen, det er sexy å lese bøker opp/ned mens man slikker på dem etc. 

Det jeg forsøker å lære mine tenåringer er at det er «sexy» (🥴) med en utdannelse og at det er lov å se ut som et troll når man har mensen. Jeg må ærlig innrømme at det stakk i hjertet mitt da 14issen snakket om å operere nesa si; det er jo helt vilt hva slags verden vi faktisk lever i, spesielt når man ser den gjennom usikre tenåringsjenter sine øyne. 

Og det er der hun ikke bidrar helt positivt. Men det får vel 14 åringene og vi foreldre ta ansvar for helt selv. Ikke hennes problem. 

• Liker 11
Skrevet (endret)
Hesten88 skrev (18 minutter siden):

Hun har et ansvar, helt klart. Men det samme har alle andre også. Til og med foreldre (!) Hennes ansvar som offentlig person hverken rettferdiggjør mobbing, eller inviterer til mobbing. 

Hvor har jeg mobbet, rettferdiggjort mobbing eller invitert til mobbing?

Jeg tar sterk avstand til mobbing, og jeg er opptatt av å diskutere sak og ikke person. Jeg har ingenting imot SE som menneske, men jeg mener at en del av det hun gjør er kritikkverdig. Det er ikke mobbing å poengtere at hun fremmer et svært usunt kroppsfokus og bruker seksualisert reklame rettet mot mindreårige.

Endret av Uatskillelig
  • Liker 14
Skrevet
Hesten88 skrev (9 minutter siden):

Når det gjelder løgn og kildeinformasjon hun kommer med skal man være kritisk som du påpeker, men grunnen (som hun kan være takknemlig for) er at hun har engasjerte lesere som husker ting hun har skrevet/sagt, som dessverre senere viser seg å ikke stemme. Å være kritisk er heller ikke mobbing (selv med enkeltmanforetak). Og enhver offentlig person har lov å dumme seg ut, men kanskje ikke så gjentatte ganger? 

Og selvfølgelig ikke greit at noen svarer deg slik de gjør her, som er synd, for flere her inne holder seg for god til det 😊 Synes du kommer med bra innspill! Tidligere gjennom dette forumet er det lagt ut flere linker til løgn S.E har hatt som du kan finne igjen

• Liker 7
Skrevet (endret)
Hesten88 skrev (10 minutter siden):

Det har jeg ikke fått med meg i såfall, som nevnt X-antall ganger, jeg følger ikke med på hverken bloggere eller kjendis-nyheter... 

Så hva er det som har blitt gjort eller sagt som er moralsk forkastelig? Og hvilke løgner er det som har blitt fortalt?
Hadde vært greit å vite for å få mer innsikt i hvorfor mange tenker at denne mobbingen er ok. 

Seriøst? Du hiver deg i en debatt du ikke har noe forutsetning for å forstå innholdet av. Og kommer med ord som mobbing og synsing av brukere i tråden. Ikke lett å ta det på alvor. Ser at flere har prøvd å forklare deg essensen i kritikken, uten at du har svart på dette. 

Endret av Lin11
Gjest Hesten88
Skrevet
Zebrina skrev (1 minutt siden):

Det er helt korrekt at det er vi foreldre som er ansvarlige for våre unge lovende, men vi lever også i en verden der ungdommen (og barn) vokser opp med internett trøkka ned i halsen. De fleste 14 åringer har både Instagram og Snapchat og tiktok og alt annet - og de får inntrykk fra veldig mange andre steder enn hjemme. Problemet mitt ift S E er at alt skal skal handle om sex, være sexy, at man som kvinne «må» spille på sex for å komme seg noen vei, å si «fitte» er edgy, det skal være sexy å ha mensen, det er sexy å lese bøker opp/ned mens man slikker på dem etc. 

Det jeg forsøker å lære mine tenåringer er at det er «sexy» (🥴) med en utdannelse og at det er lov å se ut som et troll når man har mensen. Jeg må ærlig innrømme at det stakk i hjertet mitt da 14issen snakket om å operere nesa si; det er jo helt vilt hva slags verden vi faktisk lever i, spesielt når man ser den gjennom usikre tenåringsjenter sine øyne. 

Og det er der hun ikke bidrar helt positivt. Men det får vel 14 åringene og vi foreldre ta ansvar for helt selv. Ikke hennes problem. 

Ja, våre barn blir utsatt for mye i fht internett, men det er der vi må være hands-on og realitetsorientere dem. 

Jeg skjønner hva du sier, og kan se bekymringen, jeg har døtre selv. Men jeg snakker masse med dem og bruker mye tid sammen med dem. Vi snakker om det meste og de vet at det ikke er dagligdags eller normalt å operere seg. Den tryggheten har de. Så passer jeg faktisk også på at de ikke sitter og har tilgang på å bli utsatt for å skulle bekymre seg for å være sexy i alt for ung alder. 

Tror at du og mange andre her inne misforstår hva jeg ønsker å få frem, og det er litt skremmende å lese egentlig.

Jeg støtter ikke at man spiller på sex eller at alt skal være sexy ( selvom jeg selv er det ;) ) , men jeg forstår ikke hvorfor dere lar ungene deres sitte å motta all denne informasjonen fra en influencer, for å så hudflette influenceren?
Det er jo intet annet enn total ansvarsfraskrivelse?

Hvor er dere da? Hvor delaktige er dere selv i barnas liv eller innflytelse? Og hva hjelper det deres barn eller unge å mobbe et annet menneske som dere er uenige i fht livsvalg eller livsførsel??

Det  er mange hull i dette enorme fokuset på E.S spør du meg.... og hun i seg selv er definitivt ikke det største problemet.

Gjest Hesten88
Skrevet
Lin11 skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Du hiver deg i en debatt du ikke har noe forutsetning for å forstå innholdet av. Og kommer med ord som mobbing og synsing av brukere i tråden. Ikke lett å ta det på alvor. 

Jeg har da lest tråden og fått med meg bråket de siste ukene, selvom jeg ikke er super-engasjert. Nok en gang; herskerteknikk er trenden her inne. 👌🏻

Og om jeg var totalt uviten, så skal du frata meg min menneskerettighet i å ytre en mening? Altså....seriøst😂😂🙈💯

Skrevet
Hesten88 skrev (Akkurat nå):

Jeg har da lest tråden og fått med meg bråket de siste ukene, selvom jeg ikke er super-engasjert. Nok en gang; herskerteknikk er trenden her inne. 👌🏻

Og om jeg var totalt uviten, så skal du frata meg min menneskerettighet i å ytre en mening? Altså....seriøst😂😂🙈💯

Jeg skal bruke min menneskerett til å la dine ytringer passere, og heller rapportere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...