Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Blomma70 skrev (6 minutter siden):

Først av alt; Jeg kjenner ikke Sophie Elise. Men kom over denne tråden, og nå klarer jeg ikke å la være å si noe. Hvis dere virkelig er opptatt at ungdommer skal ha gode forbilder, så synes jeg dere skal droppe å være med på mobbingen og trakasseringen I denne tråden.  Masse anonyme mennesker som mobber et navngitt medmenneske i flokk er bare helt utrolig sørgelig. Hvordan påvirker språkbruken her ungdom som blir mobbet, eller fristes til å mobbe andre?

Selvsagt er man fri til å tenke hva man vil om andre, men å kringkaste negative karakteristikker slik det gjøres her håper jeg vi alle kan holde oss for gode til! Ungdommen trenger gode forbilder, FORBILDER som ikke mobber uansett ulike syn på saker. La oss være nettopp det!💚

Mobbing er noe helt annet. Jeg ser det blir brukt som argument både her og i kommentarfelter i aviser m.m, og det er virkelig forstemmende at folk skal bruke mobbekortet i denne saken. Ingen hater SE, ingen mobber SE. Denne prisen er tildelt bedriften SE A/S, og handler om verdier, holdninger og den dårlige påvirkningen bedriften har på unge mennesker. Eieren av bedriften fraskriver seg alt ansvar, tar på seg offerrollen, og folk svelger det rått og kaller det mobbing. Det er rett og slett lite reflektert å dra dette i den retningen.

• Liker 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

SE bør også få KARSK-prisen. Det skal utgis av menn i 40årene som ikke får lov å ha sex med henne og dermed sliter psykisk.

• Liker 7
Skrevet
J.. skrev (2 minutter siden):

👌🏻

20210210_190253.jpg

20210210_190308.jpg

20210210_190322.jpg

Stakar, MH driver med mobbing og hets. Man må da få lov til å vise silikon brystene og reklamere for MyMuse (umerket)  og le hele veien til banken. Det er jo bare en stakkars jente på 26 år, som tjener 7 millioner i året på å vise frem en operert og konstruert «ideal» kropp. La hun nå bruke sex for å selge bøker, sokker og språkreiser. Det er viktig at barn læres opp til å få en  ræv i trynet hvis de oppsøker IG. 🙄🙄🙄🙄🙄

Skrevet

Til informasjon til dere som bruker mobbekortet uten god grunn, SE AS har selv hengt ut enkeltpersoner med navn og bilde i instagramstoryene sine flere ganger fordi de de har kommentert usakligheter eller ikke har hyllet hu med hjerter og flammeemojies under bildene hennes, langt ifra drapstrusler altså. SE AS med sine flere hundre tusen instagramfølgere velger å være den umodne og henger ut disse enkeltpersonene slik at hennes tilhengere kan reelt mobbe disse personene. Enkeltpersoner som til og med er yngre enn henne. Det er det jeg kaller mobbing :)

• Liker 39
Skrevet
Heisann1234 skrev (Akkurat nå):

Til informasjon til dere som bruker mobbekortet uten god grunn, SE AS har selv hengt ut enkeltpersoner med navn og bilde i instagramstoryene sine flere ganger fordi de de har kommentert usakligheter eller ikke har hyllet hu med hjerter og flammeemojies under bildene hennes, langt ifra drapstrusler altså. SE AS med sine flere hundre tusen instagramfølgere velger å være den umodne og henger ut disse enkeltpersonene slik at hennes tilhengere kan reelt mobbe disse personene. Enkeltpersoner som til og med er yngre enn henne. Det er det jeg kaller mobbing :)

Dette er en praksis som jeg ser at også f.eks. Isabel Raad har brukt. Nok en grunn til at (mange) influensere er direkte farlige forbilder.

• Liker 21
Skrevet
Nightcrawler skrev (2 minutter siden):

Dette er en praksis som jeg ser at også f.eks. Isabel Raad har brukt. Nok en grunn til at (mange) influensere er direkte farlige forbilder.

Det ble jo nevnt i en kronikk at mange av dem bruker en dialog der de svarer på sine medier, men nekter en god dialog med pressen eller motparten. Isabel Raad ble sammenlignet med Donald Trump🤣

• Liker 14
Skrevet
Sylveon skrev (1 minutt siden):

Det ble jo nevnt i en kronikk at mange av dem bruker en dialog der de svarer på sine medier, men nekter en god dialog med pressen eller motparten. Isabel Raad ble sammenlignet med Donald Trump🤣

Synes det kanskje er å dra den litt langt, men at influensere kun liker ytringsfrihet når det gagner de selv er jo en kjent sak.

• Liker 13
Skrevet
Nightcrawler skrev (33 minutter siden):

Synes det kanskje er å dra den litt langt, men at influensere kun liker ytringsfrihet når det gagner de selv er jo en kjent sak.

Vel, med måten hun kommuniserer på. At det dras paralleller mellom at hun bruker egne kommunikasjonsmidler når hun ønsker å nå sine følgere og at pressen ikke er noe som skal inkluderes, alt man har å si til dem er ingen kommentar eller at man fullstendig overser dem

• Liker 2
Skrevet
Blomma70 skrev (1 time siden):

Først av alt; Jeg kjenner ikke Sophie Elise. Men kom over denne tråden, og nå klarer jeg ikke å la være å si noe. Hvis dere virkelig er opptatt at ungdommer skal ha gode forbilder, så synes jeg dere skal droppe å være med på mobbingen og trakasseringen I denne tråden.  Masse anonyme mennesker som mobber et navngitt medmenneske i flokk er bare helt utrolig sørgelig. Hvordan påvirker språkbruken her ungdom som blir mobbet, eller fristes til å mobbe andre?

Selvsagt er man fri til å tenke hva man vil om andre, men å kringkaste negative karakteristikker slik det gjøres her håper jeg vi alle kan holde oss for gode til! Ungdommen trenger gode forbilder, FORBILDER som ikke mobber uansett ulike syn på saker. La oss være nettopp det!💚

Det er ikke mobbing å kritisere at en stor influencer/bedrift påvirker unge negativt gjennom kanalene sine. Men jeg er enig i at man skal holde seg saklig, og at noen skriver ting man kunne holdt seg for god for. Jeg tror også det er større sjanse for å nå inn og oppnå endring hvis man holder seg til saken (i dette tilfellet kroppspress og seksualisering av reklame) og ikke kritiserer alt ved bedriften. Det at hun har en bokklubb, og kanskje kan inspirere unge til å lese, syns jeg for eksempel er et positivt bidrag. 

Mens mye av det hun fronter rundt kropp og utseende er et negativt bidrag. 

• Liker 10
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

😂

20210210_200556.jpg

Vi får nå se hvor lenge det varer.  Tipper det er bilde av rumpa hennes på Insta innen en uke. 

• Liker 6
Skrevet
Titori skrev (1 minutt siden):

Det at hun har en bokklubb, og kanskje kan inspirere unge til å lese, syns jeg for eksempel er et positivt bidrag.

Det er jeg helt enig i, men man kan ikke bruke disse positive tingene som en grunn til å ikke fokusere på negativet. Virker som at Sophie Elise iallfall prøver dra fokuset over på forfatterkarrieren hennes i stedet, og det synes jeg ikke bør bli akseptert. Hun må faktisk svare for måten hun styrer bedriften sin på, og hvilken påvirkning det har på folk, uavhengig av alder.

• Liker 11
Skrevet

Skulle gjerne sett henne i ny debatt på NRK nå! Mer aktuelt enn noen gang (men kommer hun eventuelt til å stille?🤭).. Om en skal fokusere kun på PRESS sin begrunnelse har hun en tynt grunnlag til å kalle dette "mobbing" når denne faktisk er begrunnet godt og tydelig. De er på ingen måte på heksejakt etter henne som enkeltperson. Svært sannsynlig at "meg, meg, meg" mentaliteten ser dette som et stort personlig angrep, men hva om hun hadde fått en pris for det motsatte? "årets mest   innflytelses rike og positive AS"? Gjett om personen som da driver enkeltmannsforetak hadde vært rimelig stolt og tatt imot prisen med åpne armer, " æ e så stolt over at æ, lille mæ, på 26 år har fått til dettan helt aleina"....  pipa fått en annen lyd. 

• Liker 20
Skrevet
Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Vi får nå se hvor lenge det varer.  Tipper det er bilde av rumpa hennes på Insta innen en uke. 

Den røde ringen viser at hun har vært høyst aktiv i flere timer,etter å ha annonsert at hun skulle "ta en pause".

• Liker 18
Skrevet
Karpe skrev (Akkurat nå):

Skulle gjerne sett henne i ny debatt på NRK nå! Mer aktuelt enn noen gang (men kommer hun eventuelt til å stille?🤭)..

Hun hadde mest sannsynlig sendt faren sin ut i debatt igjen.

• Liker 7
Skrevet
J.. skrev (9 minutter siden):

😂

20210210_200556.jpg

Jeg eeeeelsker Mads Hansen... :)

• Liker 29
Skrevet

Synes at måten PRESS gjør det på blir litt feil. Det å skulle stemme frem den man synes er verst blir en slags "antipopularitetskonkurranse". Det er helt feil måte å bruke noe som i utgangspunktet er et godt demokratisk virkemiddel. Synes PRESS heller burde ta et valg som organisasjon når de utdeler prisen, og ikke overlate det til befolkningen på den måten. Et resultat av dette er at tiktok for eksempel aldri vil kunne "vinne" den prisen, da Kina har fabrikker med folk som opererer online. Disse influencerne fortjener kritikk, men det hadde fremstått som mer redelig hvis de kritiserte en hel gruppe mennesker som fremmer unaturlig kroppsideal (opererte folk), og bruker det i markedsføring, heller enn å gå etter SE sitt foretak spesielt. Det medfører at man får de som støtter SE og de som kritiserer mot hverandre, og skaper unødvendig polarisering. Og det er helt åpenbart at folk også vil få sympati for SE når det er en skokk med andre som gjør nøyaktig samme ting, men som ikke blir kritisert og dermed slipper billig unna. Da virker også kritikken mot sin hensikt. SE fremstår med dette som en slags antihelt, og prisen styrker hennes status. 

• Liker 1
Skrevet

I 2015 fikk SE pris for å være Norges mektigste kvinne i media https://www.vg.no/rampelys/i/g8o81/sophie-elise-kaares-til-mektigste-kvinne-i-norske-medier I 2016 ble hun kåret til Norges største blogger https://www.nrk.no/kultur/sophie-elise-er-arets-blogger-1.12752505 Hun takket for prisen ved å blotte et silikon bryst. Denne offerrollen hun påtar seg stemmer ikke overens med disse prisene. De anerkjenner henne som en seriøs aktør med stor påvirkningskraft. Det er synd at hun har misbrukt denne muligheten for å gjøre noe bra, til å bli et sirkus hvor pengene er hovedfokus og vise kropp er viktigere enn noe annet. 

Skrevet
Julia1 skrev (Akkurat nå):

Synes at måten PRESS gjør det på blir litt feil. Det å skulle stemme frem den man synes er verst blir en slags "antipopularitetskonkurranse". Det er helt feil måte å bruke noe som i utgangspunktet er et godt demokratisk virkemiddel. Synes PRESS heller burde ta et valg som organisasjon når de utdeler prisen, og ikke overlate det til befolkningen på den måten. Et resultat av dette er at tiktok for eksempel aldri vil kunne "vinne" den prisen, da Kina har fabrikker med folk som opererer online. Disse influencerne fortjener kritikk, men det hadde fremstått som mer redelig hvis de kritiserte en hel gruppe mennesker som fremmer unaturlig kroppsideal (opererte folk), og bruker det i markedsføring, heller enn å gå etter SE sitt foretak spesielt. Det medfører at man får de som støtter SE og de som kritiserer mot hverandre, og skaper unødvendig polarisering. Og det er helt åpenbart at folk også vil få sympati for SE når det er en skokk med andre som gjør nøyaktig samme ting, men som ikke blir kritisert og dermed slipper billig unna. Da virker også kritikken mot sin hensikt. SE fremstår med dette som en slags antihelt, og prisen styrker hennes status. 

Men så er det nå fortsatt ungdommen som nominerer til GullBarbie,og stemmer frem vinneren.

Så da blir det jo nettopp hva ungdommem selv velger.

• Liker 28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...