Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kristin70 skrev (11 minutter siden):

Tidligere har Gullbarbie gått til blogg.no, Victorias Secret, Bik Bok, Dagbladet og Russedress - er dette også mobbing? 

Hele konseptet er et mobbekonsept, men det er mye verre når det rammer på enkeltpersonnivå (jada, det er firmaet, ikke dama som har fått prisen, men det rammer henne direkte allikevel). 

Jeg vil tro at for disse mer upersonlige firmaene så er prisen fordelaktig, siden det gir dem pr og klikk. Den verdien tilfaller også Sophie Elise, men det er ikke det hun trenger. Hun trenger å bli akseptert. Man kan kritisere henne for å med sin drift å motarbeide sitt eget behov for aksept, men allikevel. Jeg tror hun trenger aksept.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I Grosny skrev (4 minutter siden):

At Sophie E lever opp til prisens kriterier er det ingen tvil om. Men jeg mener uansett at prisen er en  form for mobbing, der poenget er å sette lys på den som de synes er mest kritikkverdig. 

Finnes det holdepunkter for at ungdom får dårlig psykisk helse av å utsettes for Sophie Elises aktiviteter? Kan noen med hånda på hjertet si at de har fått psykiske problemer av å se bilder av ei dame som ha gjennomgått kosmetisk kirurgi? Hvis det er så fælt det hun driver med, så mener jeg at det bør håndteres på en helt annen måte. Barna må læres opp til å akseptere seg selv som de er. Det er dessverre noe Sophie E ikke har lært. Den dama er muligens hekta på likes og operasjonene indikerer at hun er såpass sårbar at hun kan ta skade av mobbing.  

Har flere venninner som har hatt SE som tidligere forbilde, men i ettertid innrømmer at det å følge henne har fått de til å føle seg elendig. Samtidig som noen har kjærester som og følger henne... Det er lett å si om man er 50+, men vår generasjon blir syk av å måtte konkurrere mot et skjønnhetsideal som er uoppnåelig...

• Liker 36
Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (54 minutter siden):

Trodde hun drev med brannslokking og å opprettholde følgernes lojalitet.

Dessverre tror jeg ikke prisen vil få noen konsekvenser for virksomheten. Men forhåpentligvis vil 14 000 ungdommer som nå har sagt fra, også påvirke enda flere tusen til å gjennomskue virkemidlene AS'et bruker.

Hadde Kjos satt rumpa si som logo på reisenettsiden og alle (hvis det er noen igjen) flyene sine og markedsført flyreiser med bilder der han sleiker på flybilletter ville det være lett å se hvor avsindig unormalt det er å markedsføre en bok ved å sleike på den. I sjøen. Med rumpa bar.

For virksomheten er det nok PR, men for personen gjør det vondt. 

Skrevet
NærNok skrev (4 minutter siden):

Har flere venninner som har hatt SE som tidligere forbilde, men i ettertid innrømmer at det å følge henne har fått de til å føle seg elendig. Samtidig som noen har kjærester som og følger henne... Det er lett å si om man er 50+, men vår generasjon blir syk av å måtte konkurrere mot et skjønnhetsideal som er uoppnåelig...

En trøst til dere unge. Man blir mer fortrolig med eget utseende med årene. Jeg var mye vakrere da jeg var 17, men er allikevel mer trygg på min restskjønnhet nå.  Skjønnhet, iallfall for menn, blir mindre og mindre viktig ettersom man modnes (snakker for meg selv, det er ikke sikkert det er almengyldig).

Det vil alltid være plass i markedet for bloggere i S-E kategorien. Om Sophie Elise knekkes, så kommer det bare en ny og tar den plassen. Vi må lære oss å leve godt med den type påvirkning, og hjelpe barna våre til å akseptere seg selv som de er.

• Liker 1
Skrevet
Nightcrawler skrev (6 minutter siden):

Nå skal jeg faktisk være ganske personlig med deg her (og mest sannsynlig ødelegge "ryktet" mitt på KG), men here goes.

Jeg er 26 år. Fulgte Sophie Elise, Isabel Raad og alle de typiske influenserne på Instagram. Og jeg trodde at jeg kunne jo bare følge de, for det skjønnhetshysteriet de drev med, det lot jeg jo prelle av som vann på gåsa. Lot det ikke gå inn på meg. Fulgte også Hadid-søstrene, for ordens skyld.

Så fikk jeg mye penger mellom hendene. Mye, mye mer enn hva jeg vanligvis hadde. Mange muligheter åpnet seg for meg da. Jeg kunne, hadde det ikke vært for pandemien, reist på ferie. Eller så kunne jeg jo kanskje stikke til en klinikk og sprøyte inn litt ekstra i leppa mi. For, uten at jeg hadde vært klar over det, så hadde jeg - 26 år gammel - ubevisst begynt å sammenligne meg med disse perfekte skjønnhetsidealene på Instagram. De som hadde en overleppe som ikke var en strek. De som hadde perfekte tenner, fox-eyes og liten nese.

26 år gammel. Da skulle man gjerne tro at man er for gammel til å la seg påvirke av influensere på sosiale medier.

Jeg trodde jeg var trygg på meg selv, men ubevisst, så hadde disse forbanna influenserne ved å reklamere for selvbruning, bøker, strikkegensere og tannbleking, fått meg til å tro at mitt ansikt ikke var bra nok. Og rumpa mi var iallfall altfor liten.

Man kan kanskje konkludere med at jeg da er en utrygg person, som ikke verdsetter meg selv. Kanskje har man rett i en slik antagelse. Jeg vet ikke.

Men hvordan tror du da det er for 14-åringer som blir eksponert for dette? 14-åringer som ser at Sophie Elise har millioninntekt, lever drømmen og at hun baserer hele sin virksomhet på utseendet sitt? Slike "forbilder" knuser selvbildene til unge jenter og gutter.

Jeg synes iallfall det er naivt å tro noe annet.

Bra og tankevekkende innlegg. +1

• Liker 13
Skrevet
I Grosny skrev (16 minutter siden):

For virksomheten er det nok PR, men for personen gjør det vondt. 

Vel. Personen bak AS'et er selv ansvarlig.

• Liker 26
Skrevet
Nightcrawler skrev (7 minutter siden):

Nå skal jeg faktisk være ganske personlig med deg her (og mest sannsynlig ødelegge "ryktet" mitt på KG), men here goes.

Jeg er 26 år. Fulgte Sophie Elise, Isabel Raad og alle de typiske influenserne på Instagram. Og jeg trodde at jeg kunne jo bare følge de, for det skjønnhetshysteriet de drev med, det lot jeg jo prelle av som vann på gåsa. Lot det ikke gå inn på meg. Fulgte også Hadid-søstrene, for ordens skyld.

Så fikk jeg mye penger mellom hendene. Mye, mye mer enn hva jeg vanligvis hadde. Mange muligheter åpnet seg for meg da. Jeg kunne, hadde det ikke vært for pandemien, reist på ferie. Eller så kunne jeg jo kanskje stikke til en klinikk og sprøyte inn litt ekstra i leppa mi. For, uten at jeg hadde vært klar over det, så hadde jeg - 26 år gammel - ubevisst begynt å sammenligne meg med disse perfekte skjønnhetsidealene på Instagram. De som hadde en overleppe som ikke var en strek. De som hadde perfekte tenner, fox-eyes og liten nese.

26 år gammel. Da skulle man gjerne tro at man er for gammel til å la seg påvirke av influensere på sosiale medier.

Jeg trodde jeg var trygg på meg selv, men ubevisst, så hadde disse forbanna influenserne ved å reklamere for selvbruning, bøker, strikkegensere og tannbleking, fått meg til å tro at mitt ansikt ikke var bra nok. Og rumpa mi var iallfall altfor liten.

Man kan kanskje konkludere med at jeg da er en utrygg person, som ikke verdsetter meg selv. Kanskje har man rett i en slik antagelse. Jeg vet ikke.

Men hvordan tror du da det er for 14-åringer som blir eksponert for dette? 14-åringer som ser at Sophie Elise har millioninntekt, lever drømmen og at hun baserer hele sin virksomhet på utseendet sitt? Slike "forbilder" knuser selvbildene til unge jenter og gutter.

Takk. Når selv voksne lar seg påvirke viser det at det er farlig påvirkning. Har selv aldri gjort noe, men SE har «lært» meg mye som jeg ikke var klar over tidligere. At leppene kunne vært større, vippene lenger, øyenbrynene mer «on fleek» etc. Ting jeg så på som en naturlig forskjell på folk. Hip dips og hooded eyes etc. hadde jeg aldri hørt om før. All denne plastiske kirurgien er så grotesk at det orker jeg ikke nevne engang. Poenget er at når en voksen dame som meg også lar seg påvirke i tankene så er det farlig for ungjenter som også faktisk gjør noe med det. Man ser jo alle ungjentene med falske øyenvipper, andenebb etc. Hun har normalisert at alt kan fikses på.

• Liker 30
Skrevet
I Grosny skrev (5 minutter siden):

En trøst til dere unge. Man blir mer fortrolig med eget utseende med årene. Jeg var mye vakrere da jeg var 17, men er allikevel mer trygg på min restskjønnhet nå.  Skjønnhet, iallfall for menn, blir mindre og mindre viktig ettersom man modnes (snakker for meg selv, det er ikke sikkert det er almengyldig).

Det vil alltid være plass i markedet for bloggere i S-E kategorien. Om Sophie Elise knekkes, så kommer det bare en ny og tar den plassen. Vi må lære oss å leve godt med den type påvirkning, og hjelpe barna våre til å akseptere seg selv som de er.

Men bare fordi noe kritikkverdig kommer til å fortsette uansett, så betyr det ikke at vi skal stoppe å kritisere det? Hva hvis vi aldri hadde kritisert modellbransjen for å bruke ekstremt usynne og tynne modeller for å reklamere for klær? Da hadde de bare fortsatt som for 20 år siden, tenk hvor mange anorektiske ungdommer vi hadde hatt i dag? Og tenk hvor mange som hadde hatt lungekreft i dag dersom sigarettindustrien hadde fått lov til å markedsføre som før? Det er jo helt feil at man skal holde kjeft om noe som åpenbart skader folks psyke. Det er ikke normalt at normale friske mennesker reiser til utlandet operer seg her og der for alle slags komplekser influensere er med på å skape fordi de skal få lov til å være seg selv og frigjorte og seksuelle? Gir jo ikke mening. Du sier at Press mobber SE, vell nei, det finnes ingen her i denne saken som heter Sophie Elise, eieren av SE AS heter Sofie Isaksen. Og nei hun er ikke lei seg eller er personlig påvirket av dette. Samme som at alle andre bedrifter ikke føler seg mobbet og er lei seg fordi de ikke får benyttet seg av kyniske metoder til å tjene flere millioner. Hadde ting vært så enkelt så hadde flere av oss vært millionærer, men det er vi ikke. Fordi de fleste av oss har en moralsk samvittighet og empati for andre medmennesker. 

Helt ærlig så trodde jeg faktisk at eieren av bedriften SE AS skulle ta til seg denne prisen og innrømme at det har blitt gjort feil. Men de sier at de skal fortsette akkurat som før. Hu kunne like gjerne ha gitt alle de 14000 ungdommene fingeren. 

• Liker 31
Skrevet (endret)
Nightcrawler skrev (30 minutter siden):

Endret av mimio
Skrevet
J.. skrev (6 timer siden):

Jeg stusset også på det der med å nevne at hun er en "dyreelsker" (la oss le..) og at hun er "vegeterianer"..

Hva har veganisme med seksualitet å gjøre?

Veganisme er sexy sammen med andre dagligdagse ting som bøker. 

• Liker 3
Skrevet
Justlooking skrev (17 minutter siden):

Man ser jo alle ungjentene med falske øyenvipper, andenebb etc. Hun har normalisert at alt kan fikses på.

Dette er veldig skremmende synes jeg. Har f.eks. flere jenter på jobb som nettopp har rundet tjue, de har fiksa på øyebryn, kinn og lepper. Sier selvfølgelig ikke at det er på grunn av Sophie Elise, men hun er en stor aktør når det gjelder å normalisere det. At kan fikses med litt plastikk, liksom.

• Liker 29
Skrevet

Jeg har ikke lest tråden. Sofie Elise lever sitt eget liv. Og hun profiterer på det. Jeg synes at hun er genial. Det fungerer jo. Fortsett å snakke om henne. Jeg er ikke enig i det hun sier. Men hun får fram et budskap. 

• Liker 1
Skrevet
Helene skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke lest tråden. Sofie Elise lever sitt eget liv. Og hun profiterer på det. Jeg synes at hun er genial. Det fungerer jo. Fortsett å snakke om henne. Jeg er ikke enig i det hun sier. Men hun får fram et budskap. 

Ja, men tror du det budskapet er bra for folk?

• Liker 20
Skrevet
J.. skrev (5 timer siden):

"Hvordan kan Kasper være sammen med SE som virker så oppegående?"

Fordi han er av akkurat samme ulla.

20210210_105622.jpg

Hvordan kan hun være god nok som hun ER, nå alt på henne er operert?

• Liker 31
Skrevet
Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan hun være god nok som hun ER, nå alt på henne er operert?

Det "dype" og "rørende" (egentlig mest kvalmende) innlegget der er bare skapt for å menneskeliggjøre bedriften SE AS og poengtere at psykologstudent kjæresten bare vil beskytte henne fra "mobbingen". Bare bullshit hele greia, og jeg fatter ikke at så mange kjøper den. 

• Liker 31
Skrevet
Nightcrawler skrev (43 minutter siden):

Takk for at du deler!

Å la seg påvirke har ingen aldersgrense.

Om noe får du mer respekt fra meg for å fortelle 🤗

• Liker 33
Skrevet

Jeg har gjort ting. Opererte øyelokkene. For 10 år siden. Jeg så trøtt ut bestandig. Angrer ikke en dag på at jeg gjorde det. 

• Liker 1
Skrevet
Helene skrev (Akkurat nå):

Jeg har gjort ting. Opererte øyelokkene. For 10 år siden. Jeg så trøtt ut bestandig. Angrer ikke en dag på at jeg gjorde det. 

Gratulerer med det. Kan dog tenkes at de som legger seg under kniven på attenårsdagen angrer noen år senere når de ikke ser ut som seg selv i det hele tatt. For Sophie Elise (og andre) bidrar til å normalisere mye mer enn bare å fikse litt på øyelokkene.

• Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...