Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet

«19.632 har stemt på kandidatene, og Sophie Elise lå langt foran med over 14.000 av stemmene.

NRK har vært i kontakt med Sophie Elise, som sier hun ikke ønsker å uttale seg til oss om saken.» 

Overlegen seier til SE 😁

• Liker 38
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MzMe skrev (4 minutter siden):

«19.632 har stemt på kandidatene, og Sophie Elise lå langt foran med over 14.000 av stemmene.

NRK har vært i kontakt med Sophie Elise, som sier hun ikke ønsker å uttale seg til oss om saken.» 

Overlegen seier til SE 😁

Link?

Skrevet (endret)
MaleficentAurora skrev (23 minutter siden):

Oppførselen hennes er så umoden og patetisk til å være 26år..  Men jeg er fornøyd at hun fikk den prisen.. Det kommer ikke som noe sjokk at hun gjort kontoen sin privat igjen.. Hun er så blind på seg selv at hun skjer ikke forstår hvorfor folk reagerer.. Hadde ikke hun seksualisert alt hun gjør så ville hun ikke ha vunnet prisen.. Hun beviste i helgen at hun bare må gjør det, ikke en resturanter og kaffee besøk kan gjøres uten at hun blotter til med brystene sine.. Tillegg så hang ut ei som hadde gitt henne konstruktivt kritikk, og på den siste youtube vidoen så sier hun at hun IKKE henger ut folk på sin kanaler. Noe hun akkurat hadde gjort🙄

Det jeg ikke forstår er hva driver foreldrene hennes med. Hvis jeg noen gang hadde prøvd å oppføre meg lignende, så hadde mine foreldre stoppet meg for lengst. Altså.. skammer de seg ikke over hva hun driver med?

Endret av Sylveon
  • Liker 27
Skrevet
Sylveon skrev (Akkurat nå):

Det jeg ikke forstår er hva driver foreldrene hennes med. Hvis jeg noen gang hadde prøvd å oppføre meg lignende, så hadde mine foreldre stoppet meg for lengst. Altså.. skammer de seg ikke over hva hun driver med?

De har prøvd å snakke henne til fornuft men til ingen nytte.. Det får man sett på de første sesongene bloggerne og i hennes egen serie..

• Liker 2
Skrevet
MaleficentAurora skrev (1 minutt siden):

De har prøvd å snakke henne til fornuft men til ingen nytte.. Det får man sett på de første sesongene bloggerne og i hennes egen serie..

Enda godt det. Jeg har ikke sette bloggerne, men det er bra at de ikke støtter opp under denne galskapen. Om jeg hadde vært dem så hadde jeg krabbet rundt, rød i trynet, og skammet meg over hva jeg har satt til verden. 

• Liker 8
Skrevet
Sylveon skrev (1 minutt siden):

Enda godt det. Jeg har ikke sette bloggerne, men det er bra at de ikke støtter opp under denne galskapen. Om jeg hadde vært dem så hadde jeg krabbet rundt, rød i trynet, og skammet meg over hva jeg har satt til verden. 

Hun har selv fortalt at familiemedlemmer har tatt avstand etter hun fikk plass i media.. Hun vet at hun er ett tema rundt middagsbordet hos familiemedlemmene sine.. Det ble skrevet i bloggen og senere bekreftet på God Kveld Norge.

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Sylveon said:

Hva i all verden hjelper skam? Har du noen gang hørt om barn og unge som har greid å endre atferd fordi foreldrene skammer seg? Skam er bare destruktivt. 

Og hun er 26 år. Ingen i den alderen lar foreldrene bestemme. Hva slags makt hadde og har dine foreldre over deg egentlig? Mine foreldre har aldri hatt den type makt over meg, verken da jeg var 16 eller 26. Heldigvis tok jeg ingen fullstendig idiotiske valg, men foreldre er faktisk ganske maktesløse når ungene passerer ungdomsskolealder... Og ungdom som strever med selvbilde bryr seg nok enda mindre om hva foreldrene tenker enn ellers. 

Skrevet
Sylveon skrev (6 minutter siden):

I perioden faren var manager fikk jeg inntrykk av at han hadde mye samme syn på SE AS som SE selv. "Hun er jo bare en ung jente som deler litt om livet sitt på internett, operasjoner osv er bare en bitteliten (ubetydelig nesten) del av den hun er, hun gjør - og står for så mye annet) " Dette sa han da han møtte på SE sine vegne i Debatten på NRK. 

Så SE sitt eget syn på bedriften sin "Jeg er jo bare en ung jente som forsøker å finne min vei her i livet" har hun nok fra et sted. 

Seksualisert reklame osv har vel ingen av de kommentert, faren fremsto like furt og sur for spørsmål han ikke likte som SE. 

Foreldrene er sikkert flotte folk, men jeg selv hadde ikke tillatt at en av mine tenåringer startet en slik blogg som hun gjorde tidlig i tenårene. Aner ingenting om deres motiver for å la være å kaste ut hele internett fra huset, men det har alltid fremstått litt rart for meg. 

• Liker 38
Skrevet (endret)

En velfortjent pris. Som hun tar veldig personlig. Og det er vel en av utfordringene. Sophie Elise AS får prisen, men hun synes de er slem med henne. Applaus til alle unge som har stemt på firmaet. Som med selvtillit ser at det å operere alt ikje gjør dem noe bedre, snarer tvertimot. En hyllest til ungdom som tør å være seg selv.

Endret av Stargaze
  • Liker 45
Skrevet

Med at hun selv har sagt at hun ikke blir å endre noe på innholdet av sine SoMe kanaler så kan hun se fram til og bli nominert flere gangen til den prisen.. Og forhåpenligvis så vinner hun de neste gangene også.. Hun legger baner for at folk og unge skal assoiseres hennes navn med det negative enn positive.. Så får vi nå se hvor lang tid det vil ta før Kasper begynner å trekke på seg samme holding som henne😉

• Liker 20
Skrevet
MzMe skrev (1 time siden):

Overlegen seier til SE 😁

Helt fantastisk at mange unge er i mot den skadelige påvirkningen SE AS driver👍

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, Charliexoxo said:

Da jeg gikk på ungdomsskolen/vgs åleste disse bloggene var det Sophie Elise som introduserte meg til ''hip dips'', hvor hun da forklarte hvordan dette ikke var pent. Husker det fikk meg til å føle meg helt forferdelig, og så andre venninner som ikke hadde det. Det planta hun i hodet mitt, og kommer alltid til å tenke over det. 

Jeg har lært å like kroppen min som den er etter mange år, og kommer aldri i verden til å ødelegge den for å flytte fett fra kroppen for å fjerne dette. 

Med andre ord, Gullbarbien landet i rett persons fang.

Hva er hip dips? 

Gjest Cammomillo
Skrevet
Isild skrev (26 minutter siden):

I perioden faren var manager fikk jeg inntrykk av at han hadde mye samme syn på SE AS som SE selv. "Hun er jo bare en ung jente som deler litt om livet sitt på internett, operasjoner osv er bare en bitteliten (ubetydelig nesten) del av den hun er, hun gjør - og står for så mye annet) " Dette sa han da han møtte på SE sine vegne i Debatten på NRK. 

Så SE sitt eget syn på bedriften sin "Jeg er jo bare en ung jente som forsøker å finne min vei her i livet" har hun nok fra et sted. 

Seksualisert reklame osv har vel ingen av de kommentert, faren fremsto like furt og sur for spørsmål han ikke likte som SE. 

Foreldrene er sikkert flotte folk, men jeg selv hadde ikke tillatt at en av mine tenåringer startet en slik blogg som hun gjorde tidlig i tenårene. Aner ingenting om deres motiver for å la være å kaste ut hele internett fra huset, men det har alltid fremstått litt rart for meg. 

Faren må jo ha fått nok og innsett at han ikke kan støtte opp under denne forkvaklede bedriften og influencer industrien? Håper det var tilfellet..

Jeg har ikke fulgt SE tett.. hender jeg er innom IG fordi jeg er nysgjerrig og har sett litt på serien hennes. Egentlig så synes jeg bare det er trist hele opplegget.. vi er vel alle enig i at det er ikke sunt å leve av dette og på den måten hun gjør. Kan ikke skjønne at hun vil seg selv så vondt. Men hun er vel på et vis fanget i det nå, kan ikke endre på det som er gjort, men håper hun sterkt vurderer å legge ned hele greia en dag.

Så noen andre skrev her i tråden noen sider bak et sted noe om at hennes «utdannelse» fra tenåringsblogger og frem til nå går fra rampelys, operasjoner, selvkritikk, skuespill foran kamera mm, hvor hun er regissør og skuespiller samtidig, altså hun perfeksjonerer en iscenesettelse av seg selv og er kun fokusert på dette. Mens unge mennesker som tar utdannelse som regel retter blikket utover og ser verden og etterhvert større sammenhenger, og seg selv i dette kaoset.

Så det er bare trist å se på SE.. 

SE velger ofte bort og ignorerer kritikk og kritiske spørsmål. Fordi hun kan. Så lenge blogg/IG/influenser-systemet fungerer slik, og de kan «hærje på» slik, gjør de jo det.. Jeg bare håper ikke hun mister seg selv totalt. Selvrespekten er borte, selvfølelsen har vel aldri vært god og identiteten virker ustabil. Triste greier.. 

Tror ikke gullbarbie har noe effekt på henne, dessverre. Men håper kanskje flere unge forstår budskapet til Press❤️

Skrevet
Isild skrev (44 minutter siden):

Enig. Etter debatten på NRK fikk jeg også innrykk av at faren til SE er en enabler. En som gjør det mulig og oppmuntrer datterens dårlige valg.
Samme som med familien til CBE som vist nok foreslo at CBE skulle legge ut postpartum-bildet som gjorde at CBE fikk jordmorforeningen og alle andre med vett i hodet på nakken. 
Man må heller ikke glemme at faren til SE var ansatt av SE AS og på den måten hadde økonomiske motiver for å bibeholde det store (negative) fokuset på datteren. Disse influencer-foreldre er ikke gode. 

• Liker 29
Skrevet

Synes det er nusselig at hun sier tilVG/DB at det er jo bare stakkars lille henne i ASet,ikke manager eller noen andre i ryggen,uff.

Føler at å si opp fjotten av en manager (hennes egen far) var like mye grunnet elendig jobb som at hun som nå kan peke på at hun står alene i stormen..

• Liker 26
Skrevet
Albbas skrev (52 minutter siden):

Hva i all verden hjelper skam? Har du noen gang hørt om barn og unge som har greid å endre atferd fordi foreldrene skammer seg? Skam er bare destruktivt. 

Og hun er 26 år. Ingen i den alderen lar foreldrene bestemme. Hva slags makt hadde og har dine foreldre over deg egentlig? Mine foreldre har aldri hatt den type makt over meg, verken da jeg var 16 eller 26. Heldigvis tok jeg ingen fullstendig idiotiske valg, men foreldre er faktisk ganske maktesløse når ungene passerer ungdomsskolealder... Og ungdom som strever med selvbilde bryr seg nok enda mindre om hva foreldrene tenker enn ellers. 

Det er kun en refleksjon jeg selv har over hvor foreldrene hennes er i dette bildet og hva de tenker om hennes oppførsel. Hun står frem og klager over at hun bare er en ung jente. Vel, hun er en kvinne i en alder av 26 år. Det er forventet at hun oppfører seg deretter. 

Hun nedgraderer kvinners verdi til at de ikke er verdt mer enn kropp, samtidig som hun syter over at hun får kritikk for det. 

At foreldrene ikke skal finne det pinlig...? 

Isild skrev (51 minutter siden):

Det er det jeg føler og. Jeg hadde avlyst mobilabonnementet, kastet ut modemet. Ja, så måtte alle klare seg uten internett i huset, men totalt verdt det. Sikkert konfiskert bankkortet og. Totalt uaktuelt for meg å sitte stille i et hjørnet og se på mine barn holde på sånn med å fremme sånne negative og hårreisende holdninger ovenfor sårbare mennesker. 

Uansett nå er hun 26 år og kan ikke skylde på at hun er en ung jente som bare prøver å finne frem i livet. Mange i hennes alder er ferdig på bachelor og har noen år i arbeidslivet. 

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...