velociraptor Skrevet 5. februar 2021 #21421 Skrevet 5. februar 2021 IKC skrev (4 timer siden): Dette du skriver her er nok mye av grundkjærnen i hvordan menn, media, populærkultur og kvinner selv seksualiserer den kvinnelige kroppen. Jeg synes det er normal folkeskikk å kle på seg når man går inn i en butikk, kjosk eller resturant. Men om noen skulle mene at det er mer/mindre akseptabelt på bakgrunn av kjønn, da har vi et likestillingsproblem! Grunnen til at kvinner ofte ikke kler av seg på overkroppen handler om den kulturelle konteksten vi befinner oss i og hvordan vi indoktrineres med at kvinnelige bryst er forbudt fordi det er seksuelt. Årevis med objektiviserig av kvinnekroppen har gjort at mange, meg selv inkludert, foretrekker å dekke til brystpartiet mitt i forskjellige situasjoner hvor det er naturlig for menn å gå i baris. Det er opp til hver person å kle seg slik de vil, men om en kvinne skulle synes det var komfortabelt å jobbe i varmen på farmen uten noe på overkroppen, slik som menn, gjør vil jeg kjempe hardt for hennes rett til å gjøre det! Anbefaler å sjekke ut fenomenet "man gaze" eller "det mannlige blikket" om det er interesse for å lære mer om hvorfor å opprettholde diskursen om at det er forskjell på kjønnene er ekstremt problematisk. Enig i dette. Men jeg synes ikke det er i nærheten av greit om en mann drar opp t-skjorta på den måten og tar et «sexy» bar overkropp bilde mens han sitter på en restaurant, heller. Kefalinia skrev (1 time siden): Hun har ikke min definisjon på idealkropp. 😉 Heh, nei - å plutselig få en sånn kropp hadde mer vært et mareritt 😱 14
Hellow Skrevet 5. februar 2021 #21422 Skrevet 5. februar 2021 panzerpølsa skrev (2 timer siden): Hun vinner i alle fall ikke en Oscar for den gråtescenen sin. Største krokodilletårene jeg har sett! Kjøper noen dette? Tror ikke hun innerst inne ønsker seg det, Oscar(-en) hadde nok blitt sendt til Harstad etter kort tid. Beklager.. Måtte bare. 30
Zenhouse Skrevet 5. februar 2021 #21423 Skrevet 5. februar 2021 hulillerunde skrev (4 timer siden): https://www.vgtv.no/video/212684/sophie-elise-i-taarer-etter-nominasjon sett denne? jeg blir matt av henne! Det virker virkelig som hun jobber beinhardt for å 1) ikke forstå hvorfor hun er nominert 2) inneha offerrollen 3) gråte på story... Og som vanlig diskret og tekkelig påkledd når offerrollen tas frem... 12
Drizzt Skrevet 6. februar 2021 #21424 Skrevet 6. februar 2021 Peonjenta skrev (3 timer siden): Haka, nesa x 3, øyelokkløft, trådløft, , filler, botox,, vippeexstensions, tatoverte bryn--....you name it, shes done it. Slik ser hun egentlig ut, minus bryn og vipper selvsagt. De er falske FY F...N. Er det samme person? Hun har fullstendig ødelagt ansiktet sitt. Tydeligvis inntar hun offerrollen nå og prøver å sanke sympati for å ha blitt nominert til noe negativt. Hun kunne lært noe av det hele, men det virker ikke sånn ... Forretningmodellen er til å spy av selv om hun tjener på det. Umoralsk er mildt sagt. 25
Isild Skrevet 6. februar 2021 #21425 Skrevet 6. februar 2021 AntiBullshit skrev (10 timer siden): Hvis det virkelig er så ille med blest rundt nominasjonen så burde bedriftseier kommet med en kort uttalelse om at bedriften tar kritikken til etterretning og skal se på sine rutiner rundt annonsering og reklame på sine plattformer. Ferdig med det - så kunne hun seilt sin egen sjø videre, eller "funnet sin vei i livet" som hun liker å kalle det. På den måten ville ikke bedriftseier vært tvunget til å gjennomføre endringer en gang, men hun har i hvertfall tatt tilbakemeldingen i mot på en proff måte. Press har tross alt ikke mandat til å gjøre noe annet enn gi henne en moralsk pekefinger. Hvorfor gidder da bedriftseier å insistere på at kritikken skal tas personlig samt filme seg selv mens hun sitter å tuter og bærer seg over saklig kritikk som åpenbart er myntet til bedriften hvis det ikke var noen gevinst å hente ut av det? Jeg er overbevist om at dette nok en gang bare er et opportunistisk stunt for pengenes skyld. Kunne ikke vært mer enig. SE AS kunne tatt imot denne nominasjonen (og muligens prisen) uten å ta den personlig og uten "støy". "Vi skal se på våre rutiner og tar selvsagt tilbakemeldingene som ligger i denne nominasjonen på alvor" Ferdig med det. Men slik hun/de melker dette nå, ved å mobilisere fansen. spille på følelser - det kan jeg ikke forstå at det ligger annet enn økonomiske motiver bak. All pr er god pr osv. Surfe på bølgene hver gang det blåser litt. Gjetter på at det vil være stor fokus på reklame fremover. Det er det alltid når det er økte lesertall. 19
MaleficentAurora Skrevet 6. februar 2021 #21426 Skrevet 6. februar 2021 Har aldri vært borti noen som har brukt hele sitt tennårings, ungdoms og halve 20 årene av sitt liv til å skape overskrift. Og hvertfall ikke seksuelisere alt vedkommende gjør.. Ikke en gang Linni Meister eller andre glamourmodellene i norge har holdt på slik som SE gjør.. De har enten tonet ned eller stoppet når de har fått kraftig kritikk i media.. Når man ser hva som var FØR SE ble til og fant veien til rampelyset så var det ikke på samme nivå av kroppspress blant unge folk. Det eksploderte da SE ble 18 og prydet FHM. Ingen av norske influencere har fått så mye plass og tid i media som henne.. Anna Rasmussen blir jo den gråe musa og bare ett spøkelse ift SE. 24
Isild Skrevet 6. februar 2021 #21427 Skrevet 6. februar 2021 Det begynner å bli irriterende at SE "spiller dum". Hun argumenterer med at hun selvfølgelig og nødvendigvis må vise litt kropp i reklame for undertøy og spraytan. JA Sofie, det forstår alle. Det mange ikke gidder mer av er "wet T-shirt" i reklame for tennistøy, rumpe og underliv i monitor i reklame for sokker osv. Hvis du ikke forstår at dette er noe annet enn en normal reklame for undertøy, så må du faktisk få noen til å forklare det for deg. Vær så drøy du bare gidder SE, og kle av deg så mye du vil, på en onlyfans-konto. Problemet oppstår ved at du bruker sex for å selge produkter. 37
naivsuper Skrevet 6. februar 2021 #21428 Skrevet 6. februar 2021 panzerpølsa skrev (14 timer siden): Hun vinner i alle fall ikke en Oscar for den gråtescenen sin. Største krokodilletårene jeg har sett! Kjøper noen dette? Akkurat det samme som da hun gråt over negativ kritikk for kosmetiske operasjoner, det var jo noe hun hadde gjort før når hun var ung og usikker, derfor var kritikken så urettferdig. Så da satt hun der, på sin nyopererte rumpe, og sippa inn i kameraet. Hun eier jo faen ikke skam. 43
Gjest Lin11 Skrevet 6. februar 2021 #21429 Skrevet 6. februar 2021 naivsuper skrev (4 minutter siden): Akkurat det samme som da hun gråt over negativ kritikk for kosmetiske operasjoner, det var jo noe hun hadde gjort før når hun var ung og usikker, derfor var kritikken så urettferdig. Så da satt hun der, på sin nyopererte rumpe, og sippa inn i kameraet. Hun eier jo faen ikke skam. Bedriftens etiske og moralske verdier er mangelfulle. Det er derfor hun er Norges farligste forbilde, med tanke på de unge følgerne hun har.
Era Vulgaris Skrevet 6. februar 2021 #21430 Skrevet 6. februar 2021 Finlay skrev (21 timer siden): Enig. Hadde jeg vært gjest på et spisested og sett folk som blottet seg, ville jeg ikke nølt med å si fra til personalet at jeg ikke aksepterte dette. Nettopp, og dette er også en del av problemet. Enten man vil eller ikke, så skal man bli pådyttet hennes nakenhet når man er ute for å spise. Det beviser at for SE spiller det ingen rolle om vi ikke har noe ønske om å se henne blotte seg på restaurant, så lenge hun får tilfredsstilt sitt behov for å vise seg fram og provosere. Hun bryr seg null og niks om resten av verden, det er kun hun som teller. Vel, SE, jeg - og mange med meg - har ikke noe ønske om å se deg naken. Verken i monitor eller på restaurant. Det er jo absurd at man i det hele tatt må forklare hva man reagerer på ved dette. 20
Gjest Finlay Skrevet 6. februar 2021 #21431 Skrevet 6. februar 2021 Era Vulgaris skrev (5 minutter siden): Nettopp, og dette er også en del av problemet. Enten man vil eller ikke, så skal man bli pådyttet hennes nakenhet når man er ute for å spise. Det beviser at for SE spiller det ingen rolle om vi ikke har noe ønske om å se henne blotte seg på restaurant, så lenge hun får tilfredsstilt sitt behov for å vise seg fram og provosere. Hun bryr seg null og niks om resten av verden, det er kun hun som teller. Vel, SE, jeg - og mange med meg - har ikke noe ønske om å se deg naken. Verken i monitor eller på restaurant. Det er jo absurd at man i det hele tatt må forklare hva man reagerer på ved dette. Ja det er absurd at man må forklare hvorfor dette ikke er greit! På stranda kan hun gjerne sprade toppløs så mye hun vil, man blir ikke påtvunget andres nakenhet der. Det er en naturlig setting. Man vet at man vil få se omtrent nakne kropper og pupper i fri utfoldelse, og det er sånn det skal være. Men når man spiser ute, MÅ man få slippe å se at noen ved nabobordet drar opp genseren og viser puppene! (bortsett fra i ammesituasjoner). Det spiller ingen rolle om det er 70 år gamle hengepupper, eller en 26 år gammel kvinne jente med "idealkropp". At hun ikke forstår selv hvor RART det er?😆 Hadde jeg sett et voksent menneske blotte seg sånn på et spisested, ville jeg umiddelbart tenkt at der er det et eller annet syndrom, noen i sterk mental ubalanse, rus eller lignende.
Era Vulgaris Skrevet 6. februar 2021 #21432 Skrevet 6. februar 2021 Finlay skrev (36 minutter siden): Ja det er absurd at man må forklare hvorfor dette ikke er greit! På stranda kan hun gjerne sprade toppløs så mye hun vil, man blir ikke påtvunget andres nakenhet der. Det er en naturlig setting. Man vet at man vil få se omtrent nakne kropper og pupper i fri utfoldelse, og det er sånn det skal være. Men når man spiser ute, MÅ man få slippe å se at noen ved nabobordet drar opp genseren og viser puppene! (bortsett fra i ammesituasjoner). Det spiller ingen rolle om det er 70 år gamle hengepupper, eller en 26 år gammel kvinne jente med "idealkropp". At hun ikke forstår selv hvor RART det er?😆 Hadde jeg sett et voksent menneske blotte seg sånn på et spisested, ville jeg umiddelbart tenkt at der er det et eller annet syndrom, noen i sterk mental ubalanse, rus eller lignende. Ikke sant! Dermed må man stille seg spørsmålet; Hva skjer egentlig med evnen til refleksjon, selvinnsikt, og selvbilde når man lever et influencerliv? Evnen til å ta et steg tilbake og tenke på hvordan du blir oppfattet, ikke bare hvordan du vil framstå? Det er mange uforståelige mekanismer i sving her. At kjæresten hennes også, tilsynelatende, synes dette er heeeelt ok, og bidrar til at hun holder på sånn. Det er helt forunderlig. 23
Missy1 Skrevet 6. februar 2021 #21433 Skrevet 6. februar 2021 På snapstory skriver hun at hun bader 2 ganger om dagen i badekar 😳 #miljøforkjemper 20
MoKath Skrevet 6. februar 2021 #21434 Skrevet 6. februar 2021 44 minutter siden, Missy1 said: På snapstory skriver hun at hun bader 2 ganger om dagen i badekar 😳 #miljøforkjemper Hun bruker sikkert samme badevann til flere bad... 8
Missy1 Skrevet 6. februar 2021 #21435 Skrevet 6. februar 2021 MoKath skrev (7 minutter siden): Hun bruker sikkert samme badevann til flere bad... 😅 tror du virkelig det? Virker ikke som hun klarer å bruke samme hår en hel uke engang 17
MzMe Skrevet 6. februar 2021 #21436 Skrevet 6. februar 2021 OMG! Så dere innslaget om henne på Gullfisken på TV2 i kveld? 6
Trodle Skrevet 6. februar 2021 #21437 Skrevet 6. februar 2021 MzMe skrev (52 minutter siden): OMG! Så dere innslaget om henne på Gullfisken på TV2 i kveld? What the actual fuck?! 2
Gjest Lin11 Skrevet 6. februar 2021 #21438 Skrevet 6. februar 2021 MzMe skrev (53 minutter siden): OMG! Så dere innslaget om henne på Gullfisken på TV2 i kveld? Trodle skrev (Akkurat nå): What the actual fuck?! Hva skjedde?
Mheihei Skrevet 6. februar 2021 #21439 Skrevet 6. februar 2021 Purpurina skrev (På 3.2.2021 den 11.44): Er det bare meg som reagerer på at hun har det så innmari bra om dagen? Sitat story "Men vit at jeg har det veldig bra, sikkert bedre enn noensinne - nettopp fordi jeg klarer å stenge ting ute!" Jeg tenker at det er en bra egenskap generelt sett, men kanskje ikke når det kommer til det som foregår akkurat nå. Det hadde vært fint om hun tok inn over seg, virkelig forstod og tok ansvar for hvorfor hun er i hardt vær akkurat nå ... fremfor å stenge det ute, kle på seg og smile vennskapelig på bilder og henvende seg til de kjære følgerne sine som om de var nære venninner. Dette tror jeg bare er tull. Jeg kjenner ikke Sofie, men jeg mener helt objektivt at folk som føler at de bare «må» fortelle eller påpeke til andre at «de har det så fantastisk bra om dagen» egentlig har det motsatte. Det er bare måten hun skriver/sier det på som får meg til å tenke at hun prøver å lure seg selv og alle andre (som vanlig, lol) 13
Trodle Skrevet 6. februar 2021 #21440 Skrevet 6. februar 2021 Lin11 skrev (18 minutter siden): Hva skjedde? Spin-off på Nidar reklamen, der hun går gjennom alle operasjonene og snakker om at den perfekte kroppen enda ikke er laget....😳🥴 vet ikke om jeg skal le elle grine... så falskt og overspilling at jeg måtte se litt vekk når det gikk! Tenkte seriøst at "Faen heller, har ikke hun fått nok PR i det siste?!" Må trykke henne inn i en morsom greie som Gullfisken! Gad! Det er jo umulig å unngå henne. Følger henne ikke på noen som helst stedef, likvele dukker hun opp på TVen og i storyen min fordi alle må jo skrive om og bruke henne. 19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå