J.. Skrevet 9. februar 2021 #21501 Skrevet 9. februar 2021 BaHare skrev (5 minutter siden): Jeg tror nok de måler antall visninger av bildene på Instagram. (Reach) Husk hun har business versjonen. Jeg har blokkert mange influensere som jeg synes bruker påvirkningskraften sin feil (inkludert de som pusher barna sine) for å unngå å få de opp i feeden. Ellers dukker de opp selv om du ikke følger de. Mange følgere og delinger på IG = mye samarbeidspartnere. Men med mindre man kjøper ting som blir reklamert for,tjener hun ingenting på verken følgere eller visninger. Når man har en buisness konto kan man også se hvor mange som har delt bilde i egen story eller via DM. Men uten kjøpere,kommer man ingen vei.. 3
Drizzt Skrevet 9. februar 2021 #21502 Skrevet 9. februar 2021 Nasse Nøff ❤ skrev (På 7.2.2021 den 13.27): Den var ikke morsom. Den var ikke provoserende. Den var bare klein og flaut. Enn å syke så lavt! Men neida, hun synker enda lavere med en ny youtube video! Link til youtube videoen. Starter rundt 22:00 i videoen. Spoiler Siden SE snakker til oss, så snakker jeg til deg. Kjære SE. Det er ikke tabu å være seksuell, det er 2021.Denne kampen om seksualitet og kropp som du påstår at du kjemper, den har noen andre kjempet før deg. Blant annet Marilyn Monroe og Miley Cyrus. Vi vet og aksepterer at kvinner har en egen seksualitet og nytelse, at både onanering og orgasme alene og med partner er normalt og noe kvinner fortjener. Sex og nytelse er ikke bare for menn lengre. Kvinner er ikke knulledukker og vi hører ikke til på kjøkkenet. Den kampen er nå over og du er alt for seint ute. Så slutt å drive med blotting og oppfør deg! Du har ingenting å gi i denne kampen og faktisk så gjør du mer skade enn nytte. Alt du gjør er å lære barn og unge at for å være verdt noe, så må man se pen og ut, og for å bli pen så må man operere alt. Du fremmer også et farlig syn på mental helse, hvor du får det til å fremstå som kult og edgy. Du påstår du elsker dyr og fronter dyrevelferd, men du bruker dyr som nye leker og objekter som du kaster ifra deg etter 2 måneder. Det er ikke greit og det er skadelig for barn og unge som ser opp til deg. Du spør oss om vi forstår hvor du kommer fra, og ja det gjør vi. Du påstår du er et godt forbilde, men det er du så aldeles ikke. Du er farlig og skadelig for andre! Det er ikke normalt å hate og få vondt i magen av å se pene jenter på instagram! Jeg har aldri hørt om noen som hater andre mennesker for utsende, på den måten du gjør. En slik sjalusi er sykelig og skadelig og du, du prøver å presse dette problemet over på andre! Du prøver å få det til å bli en universell problem. Men du har misforstått helt hva kroppspress på barn og unge går ut på. Du sier du har et kompleks, så operer du deg og komplekset er borte. DU er den som sier at du blir bedre av å operere deg, det er skadelig! Det er skadelig å få prakket inn alt som er galt med en, for alle som har en rumpe som du hadde, vil føle at sin rumpe er feil og må opereres. Dette kan du for, det er det du tjener penger på. Å ødelegge lettpåvirkelige barn og unge. Barn og unge tar ikke skade av å se pene folk på nett, slik som du påstår at du gjorde. De tar skade av å se normale folk som redigerer seg annerledes, som bruker lys og vinkel for å fremstå unaturlig og urealistisk og påstår at det er normalt og naturlig. Det at normale ting som cellulitter, valker og strekkmerker blir redigert vekk, at kviser gjemmes med sminke og redigering, det er skadelig for barn og unge. Redigering av kropp på nett er skadelig for barn og unge, fordi det er urealistisk og falskt. De tar skade av at alle under enn viss "standard" blir gjemt vekk og jaget vekk fra nettet. Barn, unge og voksne trenger å se alle! Uavhengig av hvordan de ser ut. Det skal være rom for alle versjoner av et menneske på nett. Det skal ikke være en vektgrense på hvem som får poste på instagram eller hvem som får dra på stranda. DET er kampen mot kroppspress. Det er ingen som prøver å jage pene folk fra instragam, ingen, bare deg! *utblåsning over* Nå klarte jeg meg gjennom denne videoen og jeg må si at det er første gang jeg SER noe fra denne jenta. For en overfladisk og unaturlig stemme. Snakker hun sånn med vilje? Hun uttaler ikke lydene riktig og mumler en GOD del. Jeg fikk veldig primadonna følelse - skikkelig dårlig. Når jeg ser på ansiktet hennes i videoen og ansiktet fra bildet hennes fra før som noen postet tidligere i tråden - hun har operert hele ansiktet! Det er omtrent ingenting igjen av det opprinnelige ansiktet. Er dette rollemodell for unge jenter? Kanskje jeg er blitt for gammel ... 14
Pust Skrevet 9. februar 2021 #21503 Skrevet 9. februar 2021 Nasse Nøff ❤ skrev (På 7.2.2021 den 13.27): Den var ikke morsom. Den var ikke provoserende. Den var bare klein og flaut. Enn å syke så lavt! Men neida, hun synker enda lavere med en ny youtube video! Link til youtube videoen. Starter rundt 22:00 i videoen. Siden SE snakker til oss, så snakker jeg til deg. Kjære SE. Det er ikke tabu å være seksuell, det er 2021.Denne kampen om seksualitet og kropp som du påstår at du kjemper, den har noen andre kjempet før deg. Blant annet Marilyn Monroe og Miley Cyrus. Vi vet og aksepterer at kvinner har en egen seksualitet og nytelse, at både onanering og orgasme alene og med partner er normalt og noe kvinner fortjener. Sex og nytelse er ikke bare for menn lengre. Kvinner er ikke knulledukker og vi hører ikke til på kjøkkenet. Den kampen er nå over og du er alt for seint ute. Så slutt å drive med blotting og oppfør deg! Du har ingenting å gi i denne kampen og faktisk så gjør du mer skade enn nytte. Alt du gjør er å lære barn og unge at for å være verdt noe, så må man se pen og ut, og for å bli pen så må man operere alt. Du fremmer også et farlig syn på mental helse, hvor du får det til å fremstå som kult og edgy. Du påstår du elsker dyr og fronter dyrevelferd, men du bruker dyr som nye leker og objekter som du kaster ifra deg etter 2 måneder. Det er ikke greit og det er skadelig for barn og unge som ser opp til deg. Du spør oss om vi forstår hvor du kommer fra, og ja det gjør vi. Du påstår du er et godt forbilde, men det er du så aldeles ikke. Du er farlig og skadelig for andre! Det er ikke normalt å hate og få vondt i magen av å se pene jenter på instagram! Jeg har aldri hørt om noen som hater andre mennesker for utsende, på den måten du gjør. En slik sjalusi er sykelig og skadelig og du, du prøver å presse dette problemet over på andre! Du prøver å få det til å bli en universell problem. Men du har misforstått helt hva kroppspress på barn og unge går ut på. Du sier du har et kompleks, så operer du deg og komplekset er borte. DU er den som sier at du blir bedre av å operere deg, det er skadelig! Det er skadelig å få prakket inn alt som er galt med en, for alle som har en rumpe som du hadde, vil føle at sin rumpe er feil og må opereres. Dette kan du for, det er det du tjener penger på. Å ødelegge lettpåvirkelige barn og unge. Barn og unge tar ikke skade av å se pene folk på nett, slik som du påstår at du gjorde. De tar skade av å se normale folk som redigerer seg annerledes, som bruker lys og vinkel for å fremstå unaturlig og urealistisk og påstår at det er normalt og naturlig. Det at normale ting som cellulitter, valker og strekkmerker blir redigert vekk, at kviser gjemmes med sminke og redigering, det er skadelig for barn og unge. Redigering av kropp på nett er skadelig for barn og unge, fordi det er urealistisk og falskt. De tar skade av at alle under enn viss "standard" blir gjemt vekk og jaget vekk fra nettet. Barn, unge og voksne trenger å se alle! Uavhengig av hvordan de ser ut. Det skal være rom for alle versjoner av et menneske på nett. Det skal ikke være en vektgrense på hvem som får poste på instagram eller hvem som får dra på stranda. DET er kampen mot kroppspress. Det er ingen som prøver å jage pene folk fra instragam, ingen, bare deg! *utblåsning over* 🙌👏 7
MaleficentAurora Skrevet 9. februar 2021 #21504 Skrevet 9. februar 2021 J.. skrev (3 timer siden): Mange følgere og delinger på IG = mye samarbeidspartnere. Men med mindre man kjøper ting som blir reklamert for,tjener hun ingenting på verken følgere eller visninger. Når man har en buisness konto kan man også se hvor mange som har delt bilde i egen story eller via DM. Men uten kjøpere,kommer man ingen vei.. Det uthevende er blitt fjernet fra instagram.. Man kunne før se hvor mange som hadde delt bildet og storie via DM.. Men ikke nå lengre.. Det enste man kan se er hvor mange likes, hvor mange som har sett storien og hvor mange som har lagret bildet.. 5
Gjest Lin11 Skrevet 9. februar 2021 #21506 Skrevet 9. februar 2021 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Herregud så lik hun er på CBE. De bruker sikkert samme tjenester. Det er vel CBE som ønsker å se ut som SE.
BaHare Skrevet 9. februar 2021 #21507 Skrevet 9. februar 2021 J.. skrev (7 timer siden): Mange følgere og delinger på IG = mye samarbeidspartnere. Men med mindre man kjøper ting som blir reklamert for,tjener hun ingenting på verken følgere eller visninger. Når man har en buisness konto kan man også se hvor mange som har delt bilde i egen story eller via DM. Men uten kjøpere,kommer man ingen vei.. Hun får vel godt betalt for å reklamere på instagramkontoen sin. Jeg regner med de viser til antall følgere som du skriver men også til hvor mange visninger hun har på bildene. (Noen kjøper jo følgere også.....så de må vise til mer enn det..)Så hun tjener jo indirekte på antall følgere og visninger. Jo mer det kan vises til jo mer tas det for en annonse- eller reklame post. Så alle som går inn på instagrambrukeren å ser bildene og annonsepostene er med på å øke markedsverdien hennes tenker jeg. 😊 4
Tulla25j Skrevet 9. februar 2021 #21508 Skrevet 9. februar 2021 (endret) Hun skal ikke være aktiv på noen dager i følge story... Kåres ikke gullbarbie i morgen? Endret 9. februar 2021 av Tulla25j 13
MaleficentAurora Skrevet 9. februar 2021 #21509 Skrevet 9. februar 2021 Tulla25j skrev (25 minutter siden): Hun skal ikke være aktiv på noen dager i følge story... Kåres ikke gullbarbie i morgen? Spiller ingen rolle om hun er aktiv eller ikke. Hun er nominert uansett. Så ja, kåringen er imorgen. 5
Tulla25j Skrevet 9. februar 2021 #21510 Skrevet 9. februar 2021 MaleficentAurora skrev (14 minutter siden): Spiller ingen rolle om hun er aktiv eller ikke. Hun er nominert uansett. Så ja, kåringen er imorgen. Joda.. mente mer at det er så typisk å bruke det som unnskyldning. For da slipper hun å svare for seg! 20
Isild Skrevet 10. februar 2021 #21511 Skrevet 10. februar 2021 I dag håper jeg SE AS får Gullbarbien. Den bedriften trenger den rett og slett. SE sine forsvarstaler har vært merkelige å høre. Hun argumenterer med kvinners rett til åpenhet rundt sin seksualitet osv. Men, det handler da virkelig om at bedriften hennes er nominert for å ha unødvendig seksualisering i REKLAME (reklame som i tillegg har et svært ungt publikum) Bedriftens manglende "vi tar selvsagt dette alvorlig" er ganske trist. 27
Gjest CecilieX Skrevet 10. februar 2021 #21512 Skrevet 10. februar 2021 (endret) https://www.vg.no/rampelys/i/JJBQJX/sophie-elise-vant-gullbarbie-naa-er-de-helt-paa-baertur Gratulerer med prisen, Sophie Elise AS! Endret 10. februar 2021 av CecilieX
MaleficentAurora Skrevet 10. februar 2021 #21513 Skrevet 10. februar 2021 CecilieX skrev (6 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/i/JJBQJX/sophie-elise-vant-gullbarbie-naa-er-de-helt-paa-baertur Gratulerer med prisen, Sophie Elise AS! YAAAAAY👏 fantastisk😁 18
Sylveon Skrevet 10. februar 2021 #21514 Skrevet 10. februar 2021 Da fikk hun Gullbarbien. Etter min mening velfortjent. Hun burde få prisen hvert år. Hun driver og klager til VG om at Redd Barna henger henne ut. Samtidig som hun fint takker nei når de inviterer til dialog. Må bare flire av den damen. 46
Isild Skrevet 10. februar 2021 #21515 Skrevet 10. februar 2021 CecilieX skrev (5 minutter siden): https://www.vg.no/rampelys/i/JJBQJX/sophie-elise-vant-gullbarbie-naa-er-de-helt-paa-baertur Gratulerer med prisen, Sophie Elise AS! SE AS syns fortsatt prisen er ufortjent merker jeg meg, og videre har de ikke svart når Press har invitert til "oppklaringsmøte" (oppklare hva som lå i nominasjonen, iom at SE AS tydeligvis ikke fikk helt tak på dette) - Og til slutt så merker jeg meg at SE AS ikke kommer til å forandre på noe som helst, fordi bedriftseier tross alt har mange fans som som har fulgt henne i mange år, som som setter pris på henne og rådene hennes. "De andre" unge og sårbare, de som har nominert og gitt uttrykk for at de sliter med slike influencerprofiler - de er ikke verdt å lytte til tydeligvis. Det mest arrogante av det hele er vel å mene at Press har "hengt" SE AS ut i media ved å nominere til denne prisen. Gratulerer ! 47
Gjest Tamsi Skrevet 10. februar 2021 #21516 Skrevet 10. februar 2021 Hva er hun så lei seg for egentig? Hun gir jo flat f. Det er iallefall ikke at hun får ungdom til å føle seg dårlig som plager henne. Hun sier jo rett ut at hun ikke kommer til å endre på noe.
Gjest Finlay Skrevet 10. februar 2021 #21517 Skrevet 10. februar 2021 "De er helt på bærtur". Denne adresserer hun til PRESS, som faktisk IKKE har valgt henne. Tusenvis er på altså på bærtur når de stemmer på henne. Håper hun forstår det når seieren synker inn, og finner andre argumenter enn at dette er slutshaming. "Følgerne mine har vokst opp sammen med meg". Noen har kanskje det, men kom ikke her å si at alle 10-16 årige følgere har vokst opp sammen med deg, en kvinne på 26 år😄 Det er ikke snakk om å legge seg flat eller ta selvkritikk her nei. Så flaut! Hun viser at hun verdig vinner da, det skal hun ha.
Gjest Finlay Skrevet 10. februar 2021 #21518 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Bildene NRK bruker, illustrerer problematikken på en strålende måte: https://www.nrk.no/kultur/sophie-elise-er-karet-til-arets-gullbarbie-1.15365628 Her er det ikke snakk om å kle av seg for å reklamere for undertøy eller selvbruning. Endret 10. februar 2021 av Finlay
MaleficentAurora Skrevet 10. februar 2021 #21519 Skrevet 10. februar 2021 Sylveon skrev (Akkurat nå): Da fikk hun Gullbarbien. Etter min mening velfortjent. Hun burde få prisen hvert år. Hun driver og klager til VG om at Redd Barna henger henne ut. Samtidig som hun fint takker nei når de inviterer til dialog. Må bare flire av den damen. Oppførselen hennes er så umoden og patetisk til å være 26år.. Men jeg er fornøyd at hun fikk den prisen.. Det kommer ikke som noe sjokk at hun gjort kontoen sin privat igjen.. Hun er så blind på seg selv at hun skjer ikke forstår hvorfor folk reagerer.. Hadde ikke hun seksualisert alt hun gjør så ville hun ikke ha vunnet prisen.. Hun beviste i helgen at hun bare må gjør det, ikke en resturanter og kaffee besøk kan gjøres uten at hun blotter til med brystene sine.. Tillegg så hang ut ei som hadde gitt henne konstruktivt kritikk, og på den siste youtube vidoen så sier hun at hun IKKE henger ut folk på sin kanaler. Noe hun akkurat hadde gjort🙄 29
Plengionika Skrevet 10. februar 2021 #21520 Skrevet 10. februar 2021 Sophie Elise sier i artikkelen fra Vg: Mine følgere har vokst opp sammen med meg, de kjenner meg på godt og vondt. Så nei, jeg kommer ikke til å endre på den profilen jeg har i dag. Jeg sitter daglig og svarer hundrevis av følgere, som jeg hjelper med dårlig selvtillit, med å tørre å være seg selv og med kvinnelige utfordringer i alle former, sier Isachsen til VG. Lea Mariero sier: – Vi har sett en kronikk skrevet av Sophie Elise fra 2015 der det står at hun ble påvirket til ønske seg større rumpe. Da er det paradoksalt at hun ikke selv ser at barn og unge ikke har de samme verktøyene for å håndtere seksuelle budskap i mediene, sier hun til VG onsdag morgen. Fatter ikke at jeg lar meg overraske 🤦🏻♀️ 42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå