Aricia Skrevet 10. februar 2021 #21581 Skrevet 10. februar 2021 (endret) I Grosny skrev (15 minutter siden): Gode fotballspillere med god etikk tar ballen og ikke mannen. Det stemmer. Men her blir den korrekte parallellen å sammenlikne Sophie Elise med fotballspilleren som filmer for å få straffespark, ikke den som faktisk er blitt offer for en reell og stygg takling. Som @pøbelsara skrev for et øyeblikk siden: Hele forretningsidéen til influencere er jo å viske ut skillet mellom spiller og ball fullstendig. Slik oppnår de både å bli en mer skjult, effektiv og attraktiv reklamekanal, OG å unndra seg enhver berettiget kritikk av dette ved å påberope seg å være offer for personangrep og mobbing. Endret 10. februar 2021 av Aricia 32
AntiBullshit Skrevet 10. februar 2021 #21582 Skrevet 10. februar 2021 LinnKatrine skrev (11 minutter siden): Jeg synes prisen er ufortjent. Hun ga i fjor ut en bok som hjelper ungdom MASSE med å forstå seg selv og egne følelser- og tips til hvordan man kan jobbe med dem. Helt 100% enig i Sophie i at løsningen ikke er å unfollowe sexy jenter på instagram hvis man er usikker. Det er overalt: reklamer, den dødsfine nabojenta, tiktok, YouTube osv osv. Så det at hennes nakenbilder er så veldig mye verre skjønner jeg ikke. Helene Drage lekker feks ukentlig lettkledde bilder i bh og truse. Men fordi hun veier 120 kg så er det greit. Samme med CamillaLor sin løshud osv. Latterlig at «idealkroppen» skal bannes fra sosiale medier, mens de tjukke/ustelte/utrente/usunne kroppene skal hylles når de vises uten klær. Vi har en lang vei å gå... Det er tydeligvis MASSE ungdom som er uenig med deg da siden hun vant med nærmere 15k stemmer. 39
Hedy Lamarr Skrevet 10. februar 2021 #21583 Skrevet 10. februar 2021 (endret) LinnKatrine skrev (13 minutter siden): Jeg synes prisen er ufortjent. Hun ga i fjor ut en bok som hjelper ungdom MASSE med å forstå seg selv og egne følelser- og tips til hvordan man kan jobbe med dem. Helt 100% enig i Sophie i at løsningen ikke er å unfollowe sexy jenter på instagram hvis man er usikker. Det er overalt: reklamer, den dødsfine nabojenta, tiktok, YouTube osv osv. Så det at hennes nakenbilder er så veldig mye verre skjønner jeg ikke. Helene Drage lekker feks ukentlig lettkledde bilder i bh og truse. Men fordi hun veier 120 kg så er det greit. Samme med CamillaLor sin løshud osv. Latterlig at «idealkroppen» skal bannes fra sosiale medier, mens de tjukke/ustelte/utrente/usunne kroppene skal hylles når de vises uten klær. Vi har en lang vei å gå... Du har misforstått (eller driver stråmannsargumentasjon) om du tror bedriften Sophie Elise får prisen for å publisere nakenbilder: Press – Redd Barna Ungdom deler hvert år ut Gullbarbie. Prisen går til den medie- og reklameaktøren som bruker ensidige skjønnhetsidealer, gamle kjønnsroller og unødvendig seksualisering for å selge deg noe. Det er urettferdig at noen tjener penger på at ungdom får dårlig psykisk helse! Endret 10. februar 2021 av Hedy Lamarr 34
Jaymie Skrevet 10. februar 2021 #21584 Skrevet 10. februar 2021 LinnKatrine skrev (12 minutter siden): Jeg synes prisen er ufortjent. Hun ga i fjor ut en bok som hjelper ungdom MASSE med å forstå seg selv og egne følelser- og tips til hvordan man kan jobbe med dem. Helt 100% enig i Sophie i at løsningen ikke er å unfollowe sexy jenter på instagram hvis man er usikker. Det er overalt: reklamer, den dødsfine nabojenta, tiktok, YouTube osv osv. Så det at hennes nakenbilder er så veldig mye verre skjønner jeg ikke. Helene Drage lekker feks ukentlig lettkledde bilder i bh og truse. Men fordi hun veier 120 kg så er det greit. Samme med CamillaLor sin løshud osv. Latterlig at «idealkroppen» skal bannes fra sosiale medier, mens de tjukke/ustelte/utrente/usunne kroppene skal hylles når de vises uten klær. Vi har en lang vei å gå... Les litt i trådene om Helene Drage og CamillaLor så ser du at kroppsfokuset er like mye kritisert der. Kritikken av Sophie Elise AS sine seksualiserte innlegg er på ingen måte begrunnet med hennes kroppstype. 33
Stargaze Skrevet 10. februar 2021 #21585 Skrevet 10. februar 2021 I Grosny skrev (30 minutter siden): Gode fotballspillere med god etikk tar ballen og ikke mannen. Ja, akkurat. Og i dette tilfellet så er jo faktisk SE ballen. Det er jo ingen andre som er det. 11
Gjest Trolltussa Skrevet 10. februar 2021 #21586 Skrevet 10. februar 2021 Kan hun ikke reklamere for f.eks bøker uten rumpa bar? EF reiser, uten å legge med rumpa bar på en strand? Veldig ofte reklamerer Sophie Elise AS med bilder av rumpa bar. Hvorfor? Den rumpa har jo absolutt ingenting med det hun reklamerer for. Spiller ingen rolle om hun veier 120kg eller 60kg. Hun spiller på gamle kjønnsmønstre. Kan ikke se for meg Jo Nesbø stå med rumpa bar hvis han hadde reklamert for bøker. Sophie Elise As vant Gullbarbie prisen for unødvendig seksualisering i reklamene sine. Ser virkelig ikke folk det? Håper aldri at det blir normalen, slik Sophie Elise AS reklamerer. Gratulerer så mye med en velfortjent pris, bedriften Sophie Elise AS! Håper det kommer flere priser hvis bedriften din ikke skjerper deg! Ps: Sofie Elise, kanskje du bør få det et management som kan hjelpe deg med å endte strategi og samtidig tjene drøss av penger. For det er vel ikke fordi du er lettkledd du tjener penger?
velociraptor Skrevet 10. februar 2021 #21587 Skrevet 10. februar 2021 LinnKatrine skrev (25 minutter siden): Jeg synes prisen er ufortjent. Hun ga i fjor ut en bok som hjelper ungdom MASSE med å forstå seg selv og egne følelser- og tips til hvordan man kan jobbe med dem. Helt 100% enig i Sophie i at løsningen ikke er å unfollowe sexy jenter på instagram hvis man er usikker. Det er overalt: reklamer, den dødsfine nabojenta, tiktok, YouTube osv osv. Så det at hennes nakenbilder er så veldig mye verre skjønner jeg ikke. Helene Drage lekker feks ukentlig lettkledde bilder i bh og truse. Men fordi hun veier 120 kg så er det greit. Samme med CamillaLor sin løshud osv. Latterlig at «idealkroppen» skal bannes fra sosiale medier, mens de tjukke/ustelte/utrente/usunne kroppene skal hylles når de vises uten klær. Vi har en lang vei å gå... Jeg vet ikke hvem Camilla Lor eller Helene Drage er, og jeg tror det er poenget mer enn om de er 120 kilo. Ingen bryr seg om jeg legger ut nakenbilder, for jeg har ikke særlig mange følgere og dermed lite påvirkningskraft. Jo mer påvirkningskraft, jo mer ansvar. Sophie Elise leser man om i VG, i Dagbladet, på NRK og på TV2. Jeg har aldri sett noe om en Helene Drage eller Camilla Lor. 17
Sylveon Skrevet 10. februar 2021 #21588 Skrevet 10. februar 2021 Trolltussa skrev (4 minutter siden): Kan hun ikke reklamere for f.eks bøker uten rumpa bar? EF reiser, uten å legge med rumpa bar på en strand? Veldig ofte reklamerer Sophie Elise AS med bilder av rumpa bar. Hvorfor? Den rumpa har jo absolutt ingenting med det hun reklamerer for. Spiller ingen rolle om hun veier 120kg eller 60kg. Hun spiller på gamle kjønnsmønstre. Kan ikke se for meg Jo Nesbø stå med rumpa bar hvis han hadde reklamert for bøker. Ja. Det var det jeg begynte å mimre om før jul og fant blant annet denne artikkelen fra dagsavisen som referer til et bilde hun har lagt ut på Dagsavisen. Jeg mener at det var snakk om at i "ting jeg har lært" så beskriver hun blant annet Glamourmodeller som en frigjort kvinne som er stolt av sin kropp og at hun ikke forstår hvorfor det skal være sånn at de blir sett på som dumme fordi at de velger å tjene penger på egen kropp...? Har det ikke helt i hodet. Leste noen anmeldelser om boken før jul. 6
Sylveon Skrevet 10. februar 2021 #21589 Skrevet 10. februar 2021 velociraptor skrev (10 minutter siden): Jeg vet ikke hvem Camilla Lor eller Helene Drage er, og jeg tror det er poenget mer enn om de er 120 kilo. Ingen bryr seg om jeg legger ut nakenbilder, for jeg har ikke særlig mange følgere og dermed lite påvirkningskraft. Jo mer påvirkningskraft, jo mer ansvar. Sophie Elise leser man om i VG, i Dagbladet, på NRK og på TV2. Jeg har aldri sett noe om en Helene Drage eller Camilla Lor. Ikke jeg heller. De finnes knapt å se i avisene (om de i det hele tatt eksisterer i dem), mens både VG, Dagbladet, Nettavisen og andre trykket jevnt og trutt opp artikler om Sofie Elise. Om du ikke er inne i bloggverdenen, så har du likevel sett Sofie Elise i avisene og fått med deg hvem hun er. Fått med deg bildene hun legger ut av seg selv. 15
borifrankrike Skrevet 10. februar 2021 #21590 Skrevet 10. februar 2021 22 minutter siden, Trolltussa said: Kan hun ikke reklamere for f.eks bøker uten rumpa bar? EF reiser, uten å legge med rumpa bar på en strand? Veldig ofte reklamerer Sophie Elise AS med bilder av rumpa bar. Hvorfor? Den rumpa har jo absolutt ingenting med det hun reklamerer for. Spiller ingen rolle om hun veier 120kg eller 60kg. Hun spiller på gamle kjønnsmønstre. Kan ikke se for meg Jo Nesbø stå med rumpa bar hvis han hadde reklamert for bøker. Sophie Elise As vant Gullbarbie prisen for unødvendig seksualisering i reklamene sine. Ser virkelig ikke folk det? Håper aldri at det blir normalen, slik Sophie Elise AS reklamerer. Gratulerer så mye med en velfortjent pris, bedriften Sophie Elise AS! Håper det kommer flere priser hvis bedriften din ikke skjerper deg! Ps: Sofie Elise, kanskje du bør få det et management som kan hjelpe deg med å endte strategi og samtidig tjene drøss av penger. For det er vel ikke fordi du er lettkledd du tjener penger? Hadde tatt seg ut... Jo Nesbø bade i sjøen med bøker eller slikke på ei bok og si at bøker er hot 🙄😂 Det er jo rart at hun ikke ser det selv, hvor sykt det faktisk ser ut med den evige seksualiseringen av absolutt alt som finnes. 40
Gasellen Skrevet 10. februar 2021 #21591 Skrevet 10. februar 2021 J.. skrev (2 timer siden): Jeg stusset også på det der med å nevne at hun er en "dyreelsker" (la oss le..) og at hun er "vegeterianer".. Hva har veganisme med seksualitet å gjøre? Folk som er vegetarianere har ofte en enorm trang til å opplyse omverdenen om dette... For SE sin del er det vel bare trendy. Hadde det blir hot med kjoler av rått kjøtt ala den Lady Gaga hadde For noen år siden hadde hun sammarbeidet med My Muse om å lage undertøy av rått kjøtt TVERT 17
deedee_ Skrevet 10. februar 2021 #21592 Skrevet 10. februar 2021 borifrankrike skrev (9 minutter siden): Hadde tatt seg ut... Jo Nesbø bade i sjøen med bøker eller slikke på ei bok og si at bøker er hot 🙄😂 Det er jo rart at hun ikke ser det selv, hvor sykt det faktisk ser ut med den evige seksualiseringen av absolutt alt som finnes. Nettopp. Hun tar jo kvinnekampen sånn 100 år tilbake ved å hele tiden skulle gjøre alt "hot". Det er ikke slik at man som kvinne kun er viktig når man er hot, eller klarer å gjøre ting hot. Men det er det hun står for, i "feminismens" navn. Det er helt latterlig. 38
J.. Skrevet 10. februar 2021 #21593 Skrevet 10. februar 2021 LinnKatrine skrev (1 time siden): Jeg synes prisen er ufortjent. Hun ga i fjor ut en bok som hjelper ungdom MASSE med å forstå seg selv og egne følelser- og tips til hvordan man kan jobbe med dem. Helt 100% enig i Sophie i at løsningen ikke er å unfollowe sexy jenter på instagram hvis man er usikker. Det er overalt: reklamer, den dødsfine nabojenta, tiktok, YouTube osv osv. Så det at hennes nakenbilder er så veldig mye verre skjønner jeg ikke. Helene Drage lekker feks ukentlig lettkledde bilder i bh og truse. Men fordi hun veier 120 kg så er det greit. Samme med CamillaLor sin løshud osv. Latterlig at «idealkroppen» skal bannes fra sosiale medier, mens de tjukke/ustelte/utrente/usunne kroppene skal hylles når de vises uten klær. Vi har en lang vei å gå... SE har også en usunn kropp. Den er full av arrvev,implantater og injeksjoner. Ikke akkurat det som defineres som en sunn kropp.. 41
borifrankrike Skrevet 10. februar 2021 #21594 Skrevet 10. februar 2021 2 minutter siden, deedee_ said: Nettopp. Hun tar jo kvinnekampen sånn 100 år tilbake ved å hele tiden skulle gjøre alt "hot". Det er ikke slik at man som kvinne kun er viktig når man er hot, eller klarer å gjøre ting hot. Men det er det hun står for, i "feminismens" navn. Det er helt latterlig. Ja, er det ikke nettopp dette vi i alle år har ønsket oss bort fra? Denne artikkelen viser en rekke reklamer fra 50, 60 og 70-tallet, da det hun driver med var vanlig. Kvinner har kjempet for å få en slutt på dette. Og hun vil altså gi det hele en comeback. https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3324657/More-ads-sex-sexism-cringe-worthy-campaigns-Fifties-Sixties-things-didn-t-better-Seventies.html 27
J.. Skrevet 10. februar 2021 #21595 Skrevet 10. februar 2021 Gasellen skrev (14 minutter siden): Folk som er vegetarianere har ofte en enorm trang til å opplyse omverdenen om dette... For SE sin del er det vel bare trendy. Hadde det blir hot med kjoler av rått kjøtt ala den Lady Gaga hadde For noen år siden hadde hun sammarbeidet med My Muse om å lage undertøy av rått kjøtt TVERT Haha,ja det er jo en kjent sak,men det ser så innmari dumt ut å dra veggis-kortet i en sal som dette. 5
Populært innlegg Oida Skrevet 10. februar 2021 Populært innlegg #21596 Skrevet 10. februar 2021 I Grosny skrev (1 time siden): Nesten alle bedrifter som driver noenlunde sunt er millionbedrifter, det gjelder også småbedrifter og enmannsbedrifter. Barbieprisen er laget for å henge ut de som RBU ønsker å henge ut. Ikke hyggelig. Bedrift eller ikke bedrift. Dette er et angrep på Sophie Elise. Sophie Elise AS bærer hennes navn og hennes identited, og hun ble personlig såret. Så du ser ikke problemet i at bedriften Sophie Elise AS reklamerer for språkreiser for ungdom tilnærmet naken, i positurer som hører hjemme i Playboy? Eller hva med å reklamere for sokker med fokuset på en naken rompe? Hva med reklame for bøker lettkledd foran bokhyllen med en finger i munnen og dådyrblikk? Så har vi stuntet på slottsplassen med blotting av rompe fulgt av teksten om at hun bare ventet på prins Sverre Magnus, en ungdom på fjorten år. Smakfullt og problemfritt det også? Flashing av pupper på restaurant flankert av pastaretter. Alt dette synes du er greit for "stakkars" Sofie Steen Isachsen ble personlig såret? For å ikke glemme hennes evige løgner om alt fra leilighetskjøp til ymse diagnoser som hun mirakuløst blir kurert for. Dette har da ikke noe med den velfortjente Gullbarbie prisen å gjøre, men problematisk for troverdigheten til bedriften Sophie Elise AS Hvordan hadde du reagert om for eksempel Jørn Lier Horst hadde reklamert for sine bøker ved å flashe rompe og penis? Helt greit det kanskje? For bøkene og bedriften bærer hans navn og han ble personlig såret av kritikken. Sofie Steen Isachsen er en voksen dame og eier av en million bedrift. Da bør hun også være seg sitt ansvar bevisst å ta saklig kritikken og kanskje gjøre noe med det. Hun er ikke en " jente på 26 år som bare prøver å finne sìn vei i livet" som hun selv fremstiller seg som. 62
Gjest Finlay Skrevet 10. februar 2021 #21597 Skrevet 10. februar 2021 (endret) deedee_ skrev (26 minutter siden): Nettopp. Hun tar jo kvinnekampen sånn 100 år tilbake ved å hele tiden skulle gjøre alt "hot". Det er ikke slik at man som kvinne kun er viktig når man er hot, eller klarer å gjøre ting hot. Men det er det hun står for, i "feminismens" navn. Det er helt latterlig. DETTE!☝️ Det provoserer meg voldsomt at SE hardnakket påstår at hun er feminist. Hun har sikkert feministiske holdninger i enkelte saker, men samtidig er hun med på å undertrykke jenter ved å videreføre et snevert kvinneideal gjennom reklame som f.eks den for EF Norge. Sophie Elise AS tjener penger på unge jenters dårlige selvtillit, ved å selge produkt etter produkt som skal gjøre deg mer lik det idealet hun viser i reklamen. Jo flere med dårlig selvtillit, jo mer penger tjener bedriften. Når hun hevder at hun er en feminist som gjennom bøkene sine hjelper jenter med dårlig selvbilde, så GIR hun med den ene hånden, og TAR med den andre. Aldri har vel ungdom slitt mer psykisk enn nå, og det siste vi trenger er påvirkere som SE og hennes like. For hun er ikke alene dessverre. Hvordan kan en feminist fremme og forsvare denne konstante objektiviseringen av kvinnekroppen? Det er ikke feminisme når SE trykker rumpe og pupper i fleisen på deg flere ganger i uka, år etter år, men en vedvarende egotripp på bekostning av sine medsøstres selvfølelse. Endret 10. februar 2021 av Finlay
Gjest Lin11 Skrevet 10. februar 2021 #21598 Skrevet 10. februar 2021 (endret) SE AS solgte annonseplass og varer for 6,9 millioner kroner i fjor. Der firma SE AS slutter og Privat personen S.E. Isachsen starter er uvisst. Dette er gjort bevisst fra en av aktørene i en bransje som lever av å pushe dårlig selvbilde og varer folk flest ikke trenger. SE AS har et veldig ungt segment som er under myndighetsalder i Norge, og som er lettpåvirkelige. SE AS har også hatt et samarbeid med Stordalen og hans forlag. Hvor hun gjorde en så slett jobb med å være åpen ovenfor leserne at dette var reklame for bokklubben, slik at både Stordalen og SE AS fikk en klekkelig bot https://www.dn.no/etterbors/sophie-elise-isachsen/strawberry-publishing/forbrukertilsynet/forbrukertilsynet-varsler-bot-til-sophie-elise-as-og-strawberry-publishing-as/2-1-934985 At SE AS trekker frem at Press prøvde å hanke henne inn som samarbeidspartner og nå har tildelt henne Gullbarbien, blir feil fokus. Hvorfor svarte SE AS nei til samarbeidet? Og det er ikke Press som nominerer med medlemmene. legger ved første bildet fra SE AS sin bokklubb, som ikke var reklame men anbefalinger fra henne personlig (right🙄). Kynismen og grådigheten trumfer normal etisk refleksjon i dette firma. Samme gjelder ansvaret firma har som påvirker. At SE AS trekker frem slutshaming fordi hun viser pupper og ræv i kontekster hvor det er logisk at man ikke blander inn dette (som på en offentlig resturant) viser at hun driter i hva hun gjør og hvordan det fremstår, så lenge hun tjene penger på dette. Derfor fortjener denne farlige bedriften årets Gullbarbie. At denne bedriften og de som støtter denne bruker hat og mobbekortet, viser at konseptet til SE AS fungerer. Endret 10. februar 2021 av Lin11
Gjest Lin11 Skrevet 10. februar 2021 #21599 Skrevet 10. februar 2021 LinnKatrine skrev (1 time siden): Jeg synes prisen er ufortjent. Hun ga i fjor ut en bok som hjelper ungdom MASSE med å forstå seg selv og egne følelser- og tips til hvordan man kan jobbe med dem. Helt 100% enig i Sophie i at løsningen ikke er å unfollowe sexy jenter på instagram hvis man er usikker. Det er overalt: reklamer, den dødsfine nabojenta, tiktok, YouTube osv osv. Så det at hennes nakenbilder er så veldig mye verre skjønner jeg ikke. Helene Drage lekker feks ukentlig lettkledde bilder i bh og truse. Men fordi hun veier 120 kg så er det greit. Samme med CamillaLor sin løshud osv. Latterlig at «idealkroppen» skal bannes fra sosiale medier, mens de tjukke/ustelte/utrente/usunne kroppene skal hylles når de vises uten klær. Vi har en lang vei å gå... Hun tjener penger på den boken? Og var ikke den delvis kopiert også? SE har overhodet ikke en ideal kropp. Den er konstruert og falsk. Hvordan kan det være et ideal?
MaleficentAurora Skrevet 10. februar 2021 #21600 Skrevet 10. februar 2021 (endret) I Grosny skrev (2 timer siden): Nesten alle bedrifter som driver noenlunde sunt er millionbedrifter, det gjelder også småbedrifter og enmannsbedrifter. Barbieprisen er laget for å henge ut de som RBU ønsker å henge ut. Ikke hyggelig. Bedrift eller ikke bedrift. Dette er et angrep på Sophie Elise. Sophie Elise AS bærer hennes navn og hennes identited, og hun ble personlig såret. Tullprat på deg.. Det er bedrift delen av henne som har provosert folk og de unge.. Henne som privatperson er ikke nevnt i det hele tatt.. SE har selv VALGT og være i det offentligerom. Hun har vært på beste sende tid og sagt rett ut at hun ville bli ett KJENT ANSIKT i norge. I programmet til Lilli Bendrissen så sa SE rett ut at hun VISSTE at livet hennes kom til skape mye reaksjoner og ikke minst at hennes handlinger ville provosere mange.. Hun har selv gått ut og sagt opp til flere ganger at hun gjør det ene å det andre for å provosere og ikke fordi hun blir misforstått.. Hva er det å misforstå når hun som influencere blotte brytsene sine i en gjennomsiktig bh over matfatet på en resturante? Hva er det å misforstå når hun igjen som influencere viser bryst rette utenfor kaffeen hun nettopp har bestilt seg mat å drikke? Hva er det å misforstå når hun som influencere gang på gang forteller om sine operasjoner, og ikke minst har med seg et helt kamera team innpå operajsonsstuen i beste sende tid på norsk tv? Hva er det å misforstå når hun som influencere lyver gang på gang om sine strekkmerke når sannheten er den at hun har redigert bildene for å selge et produkt som ikke har blitt klinisk bevist at det faktisk fjerner strekkermerker? Det finnes ikke ett eneste innlegg i denne tråden som er misforstått av henne som influencere.. ALT som blir snakke, diksutert her er av hva SE har selv lagt ut. og IKKE hva vi brukere av dette forumet har fikset å trikset sammen for og ha noe å snakke om. Det ligger fluss av dokuemntasjoner på alt fra SE var 14år gammel. Selv om bloggen ikke er opptrivende lengre så finner man alt hun har skrevet fra den likevel.. SE har en hukommelse som en gullfisk og det mener jeg med at hun faktisk IKKE husker hva hun har sagt.. Om du klare å svare meg på dette så er du bra dyktig.. For ingen her eller media har tilgang til SE som privatperson. Det er kun hennes kjæreste Kasper å familien som har det. Forumet her og media får kun sett influencer delen av henne. Endret 10. februar 2021 av MaleficentAurora 31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå