Gå til innhold

Sophie Elise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
12 hours ago, Trodle said:

Spin-off på Nidar reklamen, der hun går gjennom alle operasjonene og snakker om at den perfekte kroppen enda ikke er laget....😳🥴 vet ikke om jeg skal le elle grine... så falskt og overspilling at jeg måtte se litt vekk når det gikk! Tenkte seriøst at "Faen heller, har ikke hun fått nok PR i det siste?!" Må  trykke henne inn i en morsom greie som Gullfisken! Gad! Det er jo umulig å unngå henne. Følger henne ikke på noen som helst stedef, likvele dukker hun opp på TVen og i storyen min fordi alle må jo skrive om og bruke henne.

.

Endret av Citha
Jeg tok feil. Hadde virkelig et håp, men neida.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er dere så overrasket over? Ved å provosere så mye - som med den reklamen istad, så reagerer folk - klikker seg inn og hun tjener penger på det. IGJEN. Gang på gang. Uansett hvor crazy det hun driver med måtte være. Takket være oss får hun fortsette..

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet
Trodle skrev (11 minutter siden):

Spin-off på Nidar reklamen, der hun går gjennom alle operasjonene og snakker om at den perfekte kroppen enda ikke er laget....😳🥴 vet ikke om jeg skal le elle grine... så falskt og overspilling at jeg måtte se litt vekk når det gikk! Tenkte seriøst at "Faen heller, har ikke hun fått nok PR i det siste?!" Må  trykke henne inn i en morsom greie som Gullfisken! Gad! Det er jo umulig å unngå henne. Følger henne ikke på noen som helst stedef, likvele dukker hun opp på TVen og i storyen min fordi alle må jo skrive om og bruke henne.

Jeg synes det var dritmorsomt - jenten har jo selvironi så det holder.

Skrevet

Jeg driter i selvironi, jeg er bare så møkkalei henne!  Akkurat som med Trump, det holder nå. Jeg trykker ikke inn på noen av kanalene hennes. Alt jeg får med meg er det VG og andre medier legger ut. Som regel blar jeg forbi, men i dag var det vanskelig når hun dukket opp i programmet jeg så på.

• Liker 22
Skrevet
Blondie65 skrev (7 timer siden):

Jeg synes det var et kleint «svar» til gull-barbie-nominasjonen. Se, så åpent og ærlig og morsomt jeg snakker om alle operasjonene (alle ble ikke nevnt, forøvrig). 

• Liker 19
Gjest Blondie65
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det var et kleint «svar» til gull-barbie-nominasjonen. Se, så åpent og ærlig og morsomt jeg snakker om alle operasjonene (alle ble ikke nevnt, forøvrig). 

Humor, umulig å treffe alle.

Selv om jeg er dypt uenig i mye av det Sophie Elise gjør og står for, tviler jeg på at alt hun gjør er planlagt som en reaksjon på noe annet. Dette var i mine øyne et selvironisk blikk på seg selv uten noen form for dypere mening.

I et kort innslag kan man ikke nevne samtlige operasjoner som er tatt, det sier seg selv. 

Jeg vedder på at du hadde synes det var morsomt dersom noen som åpenbart ikke var Sophie Elise hadde spilt henne i sketsjen istedenfor henne.

Skrevet
Blondie65 skrev (2 minutter siden):

Humor, umulig å treffe alle.

Selv om jeg er dypt uenig i mye av det Sophie Elise gjør og står for, tviler jeg på at alt hun gjør er planlagt som en reaksjon på noe annet. Dette var i mine øyne et selvironisk blikk på seg selv uten noen form for dypere mening.

I et kort innslag kan man ikke nevne samtlige operasjoner som er tatt, det sier seg selv. 

Jeg vedder på at du hadde synes det var morsomt dersom noen som åpenbart ikke var Sophie Elise hadde spilt henne i sketsjen istedenfor henne.

Nei. Å gjøre skjønnhetsoperasjoner på unge mennesker til underholding, synes jeg ikke er verken morsomt, edgy eller etisk riktig, uansett hvem som hadde gjort det. Mannen min satt med åpen munn og bare; er dette sant? Har hun gjort alt dette? 

• Liker 44
Gjest Blondie65
Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Nei. Å gjøre skjønnhetsoperasjoner på unge mennesker til underholding, synes jeg ikke er verken morsomt, edgy eller etisk riktig, uansett hvem som hadde gjort det. Mannen min satt med åpen munn og bare; er dette sant? Har hun gjort alt dette? 

Se det er en helt annen diskusjon som jeg kan være enig i.

Skrevet

Hun er bare så herlig og et nydelig vesen. Elsker henne. 

Største forbildet i influenserverdenen. 

Skrevet
3lis3 skrev (11 minutter siden):

Hun er bare så herlig og et nydelig vesen. Elsker henne. 

Største forbildet i influenserverdenen. 

Å gud, dette blir gøy.. Hehehehehe😂😂

• Liker 22
Skrevet

At SE gjør denne «selvironiske» snutten er jo bare et slap tilbake til kritikere, Press osv. Tenk å få den plattformen av TV2 til å få lov til å gjøre det! Så skuffende av Tv2 at jeg blir dårlig 🤢

• Liker 43
Gjest Twistdott
Skrevet

Når jeg ser og hører henne tenker jeg bare på den karakteren i sofaen i Parterapi. Samme ekle stemmen....faen, Aleks. 

Skrevet
Zenhouse skrev (48 minutter siden):

At SE gjør denne «selvironiske» snutten er jo bare et slap tilbake til kritikere, Press osv. Tenk å få den plattformen av TV2 til å få lov til å gjøre det! Så skuffende av Tv2 at jeg blir dårlig 🤢

Her bommer TV2 grovt. I stedet for er morsom innslag så tillater de at SE gjør narr av Press og andre kritikere av promotering av skjønnhetsoperasjoner.

• Liker 47
Skrevet
Zenhouse skrev (27 minutter siden):

At TV2 og VG dyrker henne er det ingen tvil om. De kommer til å fortsette å bruke henne til hun blir pensjonist. Eller enda lenger, hvis hun gir dem klikk og seere.

Synes derimot det er en skam at f.eks statseide, ikke-kommersielle NRK til stadighet skal gi henne plass. Skuffende at det sitter voksne mennesker der, som mener at SE er såpass viktig at hun får sine opptredener med jevne mellomrom. Hva har hun å tilføre egentlig? Hva er hun egentlig kjent for? Jo, hun er kjent for alle de plastiske operasjonene, og for å provosere. Ingenting annet.

For noen år siden kunne man se noe interessant. Det satt en purung rosablogger der oppe i Harstad som faktisk var kritisk til bruk av palmeolje, og som frontet dyrevelferd. Hun kunne tenke! Hun var engasjert! Hun brydde seg om andre ting enn bare eget utseende! Det var noe nytt, det var et friskt pust.

Men nå? En gjennomoperert voksen kvinne, som brenner for en eneste ting - retten til å få vise seg naken. Håper seieren(🙏) i Gullbarbie kan være en øyeåpner for de mer seriøse mediene. Hvis de fortsatt finnes. Ellers ser framtiden mørk ut med tanke på de unge.

https://www.gullbarbie.no/

Skrevet
Blondie65 skrev (11 timer siden):

Har du en link til denne "reklamen"?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Har du en link til denne "reklamen"?

Nei - jeg har prøvd å finne den. 

Gjest hulillerunde
Skrevet (endret)

nå har hun åpen profil igjen på insta, og har delt den "reklamen" som det refereres til over her. Etter å ha sett den så tenker jeg at hun i bunn ikke er så komfortabel med at hun har operert gjentatte ganger. Det er ALLTID hun som trekker det frem som et argument for hvorfor hun får kritikk. Kanskje er hun egentlig ikke så komfortabel med at hun har operert seg helt ekstremt mange ganger til tross for at hun både har valgt det selv og har frontet det i så stor grad. For stakkars henne som har "måttet" operere seg for å bli deilig når alle de hun ser opp til bare er deilige naturlig. Mener ikke at atferden hennes kan unnskyldes på noen måte eller at hun ikke fortjener kritikk, for det gjør hun til gangs

Endret av hulillerunde
Skrevet (endret)

Gullfisk-filmen er morsom den:)

Selvironisk?

Det er jo ikke en spøk, det er selveste sannheten som kommer. Riktignok forkledd som ironi. Bagatellisert, ufarliggjort og latterliggjort.

Endret av Finlay
Skrevet

Etter litt googling klarte jeg å finne den Nidar-reklamen hun parodierer.

Men hun unnlot å ta med mislykkede forsøk, som Nidar har i sin reklame. Hadde hun tatt med at en eller flere av operasjonene hennes var mislykkede, så hadde hun hatt selvironi. Men den delen misset hun på. 

• Liker 7
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet

Den var ikke morsom. Den var ikke provoserende. Den var bare klein og flaut. Enn å syke så lavt! Men neida, hun synker enda lavere med en ny youtube video! Link til youtube videoen. Starter rundt 22:00 i videoen.

Siden SE snakker til oss, så snakker jeg til deg. 
Kjære SE.
Det er ikke tabu å være seksuell, det er 2021.Denne kampen om seksualitet og kropp som du påstår at du kjemper, den har noen andre kjempet før deg. Blant annet Marilyn Monroe og Miley Cyrus. Vi vet og aksepterer at kvinner har en egen seksualitet og nytelse, at både onanering og orgasme alene og med partner er normalt og noe kvinner fortjener. Sex og nytelse er ikke bare for menn lengre. Kvinner er ikke knulledukker og vi hører ikke til på kjøkkenet.
Den kampen er nå over og du er alt for seint ute. Så slutt å drive med blotting og oppfør deg! Du har ingenting å gi i denne kampen og faktisk så gjør du mer skade enn nytte. Alt du gjør er å lære barn og unge at for å være verdt noe, så må man se pen og ut, og for å bli pen så må man operere alt. Du fremmer også et farlig syn på mental helse, hvor du får det til å fremstå som kult og edgy. Du påstår du elsker dyr og fronter dyrevelferd, men du bruker dyr som nye leker og objekter som du kaster ifra deg etter 2 måneder. Det er ikke greit og det er skadelig for barn og unge som ser opp til deg.

Du spør oss om vi forstår hvor du kommer fra, og ja det gjør vi. Du påstår du er et godt forbilde, men det er du så aldeles ikke. Du er farlig og skadelig for andre! Det er ikke normalt å hate og få vondt i magen av å se pene jenter på instagram! Jeg har aldri hørt om noen som hater andre mennesker for utsende, på den måten du gjør. En slik sjalusi er sykelig og skadelig og du, du prøver å presse dette problemet over på andre! Du prøver å få det til å bli en universell problem. Men du har misforstått helt hva kroppspress på barn og unge går ut på.

Du sier du har et kompleks, så operer du deg og komplekset er borte. DU er den som sier at du blir bedre av å operere deg, det er skadelig! Det er skadelig å få prakket inn alt som er galt med en, for alle som har en rumpe som du hadde, vil føle at sin rumpe er feil og må opereres. Dette kan du for, det er det du tjener penger på. Å ødelegge lettpåvirkelige barn og unge. 

Barn og unge tar ikke skade av å se pene folk på nett, slik som du påstår at du gjorde.  De tar skade av å se normale folk som redigerer seg annerledes, som bruker lys og vinkel for å fremstå unaturlig og urealistisk og påstår at det er normalt og naturlig. Det at normale ting som cellulitter, valker og strekkmerker blir redigert vekk, at kviser gjemmes med sminke og redigering, det er skadelig for barn og unge. Redigering av kropp på nett er skadelig for barn og unge, fordi det er urealistisk og falskt. De tar skade av at alle under enn viss "standard" blir gjemt vekk og jaget vekk fra nettet. Barn, unge og voksne trenger å se alle! Uavhengig av hvordan de ser ut. Det skal være rom for alle versjoner av et menneske på nett. Det skal ikke være en vektgrense på hvem som får poste på instagram eller hvem som får dra på stranda. DET er kampen mot kroppspress. Det er ingen som prøver å jage pene folk fra instragam, ingen, bare deg! 

*utblåsning over*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...