Jadaomatte Skrevet 5. februar 2021 #21361 Skrevet 5. februar 2021 Hadde jeg vært eier av resturanten, hadde jeg ikke ville sluppet henne inn igjen. Hadde gitt beskjed om at hun og den idioten som tok bilde, var uønsket. Blotting er ikke greit. Håper noen vet hvor de var og gir beskjed til eieren. 39
Gjest Finlay Skrevet 5. februar 2021 #21362 Skrevet 5. februar 2021 Jadaomatte skrev (2 minutter siden): Hadde jeg vært eier av resturanten, hadde jeg ikke ville sluppet henne inn igjen. Hadde gitt beskjed om at hun og den idioten som tok bilde, var uønsket. Blotting er ikke greit. Håper noen vet hvor de var og gir beskjed til eieren. Enig. Hadde jeg vært gjest på et spisested og sett folk som blottet seg, ville jeg ikke nølt med å si fra til personalet at jeg ikke aksepterte dette.
Gjest BethD Skrevet 5. februar 2021 #21363 Skrevet 5. februar 2021 Jadaomatte skrev (7 minutter siden): Hadde jeg vært eier av resturanten, hadde jeg ikke ville sluppet henne inn igjen. Hadde gitt beskjed om at hun og den idioten som tok bilde, var uønsket. Blotting er ikke greit. Håper noen vet hvor de var og gir beskjed til eieren. Håper jeg også! Håper virkelig noen vet hvilken restaurant dette er,og kan gå dit å vise dette bilde å spørre om dette er greit på denne restauranten?
Zebrina Skrevet 5. februar 2021 #21364 Skrevet 5. februar 2021 Finlay skrev (På 3.2.2021 den 14.45): Når man har øvd inn et nytt smil, og synes man er søt🙄 Tenk at til og med et smil skal være så innøvd, og sannsynligvis «testet» foran speilet utallige ganger. Triste greier. Bilder fra Instagram https://www.instagram.com/sophieelise/ Hahahahahahahahahahahahahaha jeg satt akkurat å lo av dette. Akkurat som den grimasen der hun lager seg dobbelthake - tenker at hun har fått noen kommentarer på at der er hun så morsom og ekte, og har sikkert nå fått noen kommenterer på at hun er så søt når hun smiler med et øye igjen - så da gjør vi ALDRIIIIIII noe annet noensinne igjen 😂😂😂😂😂😂 20
Gasellen Skrevet 5. februar 2021 #21365 Skrevet 5. februar 2021 Jadaomatte skrev (21 minutter siden): Hadde jeg vært eier av resturanten, hadde jeg ikke ville sluppet henne inn igjen. Hadde gitt beskjed om at hun og den idioten som tok bilde, var uønsket. Blotting er ikke greit. Håper noen vet hvor de var og gir beskjed til eieren. Da hadde hun outet deg på story og prøvd å få fansen til å ikke benytte seg av resturranten din :)) 12
Honey Dew Skrevet 5. februar 2021 #21366 Skrevet 5. februar 2021 Finlay skrev (30 minutter siden): Lurer på hva hun egentlig vil med denne blottepuppene-kampanjen sin🤔 Vil hun at vi alle sammen - unge, gamle, menn og kvinner, i alle aldre og størrelser - skal sitte med blottet overkropp på restauranter og kafeer? Er målet at det skal normaliseres? Vil hun oppriktig nyte sitt eget måltid, mens 80 år gamle Per på 146 kg, sitter i baris ved nabobordet og slurper i seg pasta? Eller mener hun dette noe Sophie Elise kan tillate seg, fordi hun er Sophie Elise? Nå vil vel ikke seriøse spisesteder ha menn med naken brystkasse heller, så dette burde også gjelde for damer. 23
Gjest Lin11 Skrevet 5. februar 2021 #21367 Skrevet 5. februar 2021 Gasellen skrev (51 minutter siden): Dette har hun lagt ut i story. For å være sikker på at denne dama - som kom med velrettet kritikk blir skikkelig rævkjørt av blodfansen. Jeg gav kommentaren hennes en like i innlegget og bedriver "skjult bitching":) For ei tøff dame👏🏻👏🏻 Snakker kopi Elise midt i mot, og blir i tillegg hengt ut for det. Så kopi Elise pårober seg å være et offer for personangrep, mens hun samtidig henger ut noen som gir henne berettiget kritikk på sin Onlyfans inspirererte konto? Det er virkelig dobbeltmoralismens høyborg.
Gjest Finlay Skrevet 5. februar 2021 #21368 Skrevet 5. februar 2021 Honey Dew skrev (3 minutter siden): Nå vil vel ikke seriøse spisesteder ha menn med naken brystkasse heller, så dette burde også gjelde for damer. Det må naturligvis være likt for alle. Hvis restauranter synes det er ok at SE blotter seg, så må det være ok at alle andre gjør det også. Også menn med nakne brystkasser😂
Honey Dew Skrevet 5. februar 2021 #21369 Skrevet 5. februar 2021 Finlay skrev (Akkurat nå): Det må naturligvis være likt for alle. Hvis restauranter synes det er ok at SE blotter seg, så må det være ok at alle andre gjør det også. Også menn med nakne brystkasser😂 Jeg tror ikke hun spurte restauranten om å få legge puppene oppi pastaretten, så de var nok uvitende om sprellet hennes. 7
Jadaomatte Skrevet 5. februar 2021 #21370 Skrevet 5. februar 2021 Gasellen skrev (27 minutter siden): Da hadde hun outet deg på story og prøvd å få fansen til å ikke benytte seg av resturranten din :)) 🤣 hadde ikke engsta meg for det. Tror ikke den fanskaren hennes har råd til å gå der. Kan hende de sier til mamma og pappa «pliiiis ikke gå der!!» 😂 11
Gjest CecilieX Skrevet 5. februar 2021 #21371 Skrevet 5. februar 2021 Jeg tenker at når «en 26 år gammel jente som prøver å finne sin egen vei», ikke har kommet lenger enn at hun føler for å blotte pupper i bh ved middagsbordet, da har hun en vei å gå. Jeg mener å huske at jeg har er bilde av min da 2 år gamle datter som også dro opp genseren ved middagsbordet. Hun vokste det av seg, men 26 år gamle SE har fortsatt ikke konkludert med at den tid er forbi. Ikke seksualiserte bilder i SoMe? Høhø!
Gjest IKC Skrevet 5. februar 2021 #21372 Skrevet 5. februar 2021 Nasse Nøff ❤ skrev (2 timer siden): Seriøst!! Hvorfor blir hun ikke anmeldt?! Dette er blotting på offentlig sted!! Hadde en mann dratt ned buksa og vist halve penisen så hadde politiet kommet på flekken. Gud jeg blir så forbannet! Er det mulig å være så blåst! Om en skal sammenligne menn og kvinner får en heller snakke om eksponering av brystparti. Med mindre SE legger kjønsleppene sine i pastaen, synes jeg det er helt urelevant å dra inn penis i forhold til dette bildet.
Justlooking Skrevet 5. februar 2021 #21373 Skrevet 5. februar 2021 (endret) IKC skrev (42 minutter siden): Om en skal sammenligne menn og kvinner får en heller snakke om eksponering av brystparti. Med mindre SE legger kjønsleppene sine i pastaen, synes jeg det er helt urelevant å dra inn penis i forhold til dette bildet. Det er vel litt annerledes for en dame å sitte på feks en uterestaurant i et sydlig land toppløs, enn en mann. Eller ta feks tv programmet Farmen, hvor mennene ofte jobber toppløse i varmen men ikke damene. Det er forskjell på kjønnene 😊 Endret 5. februar 2021 av Justlooking Skrivefeil 4
Gjest BethD Skrevet 5. februar 2021 #21374 Skrevet 5. februar 2021 IKC skrev (51 minutter siden): Om en skal sammenligne menn og kvinner får en heller snakke om eksponering av brystparti. Med mindre SE legger kjønsleppene sine i pastaen, synes jeg det er helt urelevant å dra inn penis i forhold til dette bildet. Så du mener en mann i baris er det samme som en kvinne i baris?
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 5. februar 2021 #21375 Skrevet 5. februar 2021 (endret) IKC skrev (På 5.2.2021 den 15.23): Om en skal sammenligne menn og kvinner får en heller snakke om eksponering av brystparti. Med mindre SE legger kjønsleppene sine i pastaen, synes jeg det er helt urelevant å dra inn penis i forhold til dette bildet. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 5. februar 2021 #21376 Skrevet 5. februar 2021 (endret) Honey Dew skrev (På 5.2.2021 den 13.28): Nå er det litt forskjell på kjønnsdeler og bryst. Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
keiserenernaken Skrevet 5. februar 2021 #21377 Skrevet 5. februar 2021 Jeg syns det er rart at ingen setter fingen på hvilke begrepsbruk bransjen selv bruker om yrkesutøvelsen- "influencer", påvirker. Hvor går grensen mellom påvirkning og manipulasjon? Ifg. Det norske akademis ordbok betyr påvirke "(...) 1 øve innflytelse på; innvirke på (...) 3 OVERFØRT, OM PERSON, ÅNDSRETNING, ÅNDSPRODUKT virke (varig) bestemmende på (noens vilje, meninger, åndelige innstilling) SITATER jeg ved, hvor let du lar dig påvirke af de mennesker, du omgås med (Henrik Ibsen Rosmersholm 77 1886) (...)" https://naob.no/ordbok/påvirke Å påvirke henger altså sammen med en overtalelsesmakt, en innflytelse for å få virke bestemmende over noens vilje. Ser man videre på definisjonen av innflytelse så sier Store norske leksikon følgende: "Innflytelse, en aktørs evne til å få en annen, eller flere andre aktører, til å tenke eller handle på en annen måte enn vedkommende ellers ville ha gjort. Det er slik sett en form for maktutøvelse. Aktøren kan være en person, organisasjon eller stat. Betegnelsen brukes også om det å influere, altså om forholdet mellom den influerende og de influerte.(...)" https://snl.no/innflytelse Vi blir hele tiden påvirket på ene eller andre måten. Når Geir holder gudstjeneste, Guri holder valgkampmøte eller frisør-Gunnar anbefaler deg rett shampo vil de alle påvirke deg til å velge det de står for. Dette er de åpne om. Du vet at du får høre forkynnelse i en kirke, du vet du får høre valgflesk på et valgkampmøte, og du vet at frisøren prøver oppnå mersalg. Du tar valg ut ifra kunnskap om påvirkningen og din villighet til å akseptere argumentene presentert. Du ombestemmer deg ved å tenke eller handle på en annen måte enn tenkt, jf. Store norske leksikons definisjon av innflytelse. Influencernes forretningsmodell er å late som de er venninne og komme med gode råd på den bakgrunnen. De ønsker påvirke deg, som forbruker, til å ta tenke eller handle på en måte du selv ikke hadde tenkt. Informasjon om at de selger reklameplass skjules så godt det lar seg gjøre. Det er ingen åpenhet om influencernes agenda, som er å selge reklameplass til profesjonelle aktører, og påvirke deg til å kjøpe varer og tjenester fra disse skjulte aktørene. Jeg lar Store norske leksikons definisjon om manipulasjon stå for seg selv, og håper at det er andre som også mener at keiseren er naken; "(...) Å manipulere noen betyr å lede eller påvirke noen i en bestemt og ønsket retning, ofte på en skjult måte." https://snl.no/manipulere 14
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2021 #21378 Skrevet 5. februar 2021 Finlay skrev (2 timer siden): Lurer på hva hun egentlig vil med denne blottepuppene-kampanjen sin🤔 Vil hun at vi alle sammen - unge, gamle, menn og kvinner, i alle aldre og størrelser - skal sitte med blottet overkropp på restauranter og kafeer? Er målet at det skal normaliseres? Vil hun oppriktig nyte sitt eget måltid, mens 80 år gamle Per på 146 kg, sitter i baris ved nabobordet og slurper i seg pasta? Eller mener hun dette noe Sophie Elise kan tillate seg, fordi hun er Sophie Elise? Hun har brukt så mange millioner, utsatt seg for livsfare 14 g i narkose og alvorlig infeksjonsfare og levd i månedsvis (eller år) med smerter etter alle operasjonene. Hun syns vel hun da ska få lov, nei vetta faen jeg. 😁 8
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2021 #21379 Skrevet 5. februar 2021 Zebrina skrev (2 timer siden): Hahahahahahahahahahahahahaha jeg satt akkurat å lo av dette. Akkurat som den grimasen der hun lager seg dobbelthake - tenker at hun har fått noen kommentarer på at der er hun så morsom og ekte, og har sikkert nå fått noen kommenterer på at hun er så søt når hun smiler med et øye igjen - så da gjør vi ALDRIIIIIII noe annet noensinne igjen 😂😂😂😂😂😂 Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd det var en slag-skade. Fordi jeg forbinder slike smil med eldre folk med slag. Garantert noe hun har sett en annen rosablogger gjøre og kopiert. 10
Honey Dew Skrevet 5. februar 2021 #21380 Skrevet 5. februar 2021 BethD skrev (49 minutter siden): Så du mener en mann i baris er det samme som en kvinne i baris? Ikke meg du spurte, men jeg det mener hvertfall jeg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå