Gjest BethD Skrevet 5. februar 2021 #21381 Skrevet 5. februar 2021 Honey Dew skrev (4 minutter siden): Ikke meg du spurte, men jeg det mener hvertfall jeg. Jaha
MaleficentAurora Skrevet 5. februar 2021 #21382 Skrevet 5. februar 2021 Rapporterte storien hennes og kontoen.. Ifølge instagram så er ingenting på hennes konto eller storien som stridet mot deres retingslinjer.. Kommer til rapportere henne med jevnlig mellomrom. 14
Isabella Moon Skrevet 5. februar 2021 #21383 Skrevet 5. februar 2021 Ja hvis han studerer halvveis på en bachelorgrad i psykologi så er han veldig langt unna å bli psykolog. Man blir ikke psykolog av å studere bachelor i psykologi. Blir jo løgn av SE å fremstille det som at han er på veg til å bli psykolog, da. 20
Gjest BethD Skrevet 5. februar 2021 #21384 Skrevet 5. februar 2021 MaleficentAurora skrev (32 minutter siden): Rapporterte storien hennes og kontoen.. Ifølge instagram så er ingenting på hennes konto eller storien som stridet mot deres retingslinjer.. Kommer til rapportere henne med jevnlig mellomrom. Rapporterte snappen hennes også
Gjest CecilieX Skrevet 5. februar 2021 #21385 Skrevet 5. februar 2021 keiserenernaken skrev (1 time siden): Jeg syns det er rart at ingen setter fingen på hvilke begrepsbruk bransjen selv bruker om yrkesutøvelsen- "influencer", påvirker. Hvor går grensen mellom påvirkning og manipulasjon? Ifg. Det norske akademis ordbok betyr påvirke "(...) 1 øve innflytelse på; innvirke på (...) 3 OVERFØRT, OM PERSON, ÅNDSRETNING, ÅNDSPRODUKT virke (varig) bestemmende på (noens vilje, meninger, åndelige innstilling) SITATER jeg ved, hvor let du lar dig påvirke af de mennesker, du omgås med (Henrik Ibsen Rosmersholm 77 1886) (...)" https://naob.no/ordbok/påvirke Å påvirke henger altså sammen med en overtalelsesmakt, en innflytelse for å få virke bestemmende over noens vilje. Ser man videre på definisjonen av innflytelse så sier Store norske leksikon følgende: "Innflytelse, en aktørs evne til å få en annen, eller flere andre aktører, til å tenke eller handle på en annen måte enn vedkommende ellers ville ha gjort. Det er slik sett en form for maktutøvelse. Aktøren kan være en person, organisasjon eller stat. Betegnelsen brukes også om det å influere, altså om forholdet mellom den influerende og de influerte.(...)" https://snl.no/innflytelse Vi blir hele tiden påvirket på ene eller andre måten. Når Geir holder gudstjeneste, Guri holder valgkampmøte eller frisør-Gunnar anbefaler deg rett shampo vil de alle påvirke deg til å velge det de står for. Dette er de åpne om. Du vet at du får høre forkynnelse i en kirke, du vet du får høre valgflesk på et valgkampmøte, og du vet at frisøren prøver oppnå mersalg. Du tar valg ut ifra kunnskap om påvirkningen og din villighet til å akseptere argumentene presentert. Du ombestemmer deg ved å tenke eller handle på en annen måte enn tenkt, jf. Store norske leksikons definisjon av innflytelse. Influencernes forretningsmodell er å late som de er venninne og komme med gode råd på den bakgrunnen. De ønsker påvirke deg, som forbruker, til å ta tenke eller handle på en måte du selv ikke hadde tenkt. Informasjon om at de selger reklameplass skjules så godt det lar seg gjøre. Det er ingen åpenhet om influencernes agenda, som er å selge reklameplass til profesjonelle aktører, og påvirke deg til å kjøpe varer og tjenester fra disse skjulte aktørene. Jeg lar Store norske leksikons definisjon om manipulasjon stå for seg selv, og håper at det er andre som også mener at keiseren er naken; "(...) Å manipulere noen betyr å lede eller påvirke noen i en bestemt og ønsket retning, ofte på en skjult måte." https://snl.no/manipulere Fantastisk treffende perspektiv.
MaleficentAurora Skrevet 5. februar 2021 #21386 Skrevet 5. februar 2021 BethD skrev (3 minutter siden): Rapporterte snappen hennes også Jupp.. Hun oppfodrer alle følgerne på snap til å følge henne på instagram for mer å nærmere oppdateringer 5
Gjest IKC Skrevet 5. februar 2021 #21387 Skrevet 5. februar 2021 Justlooking skrev (1 time siden): Det er vel litt annerledes for en dame å sitte på feks en uterestaurant i et sydlig land toppløs, enn en mann. Eller ta feks tv programmet Farmen, hvor mennene ofte jobber toppløse i varmen men ikke damene. Det er forskjell på kjønnene 😊 Dette du skriver her er nok mye av grundkjærnen i hvordan menn, media, populærkultur og kvinner selv seksualiserer den kvinnelige kroppen. Jeg synes det er normal folkeskikk å kle på seg når man går inn i en butikk, kjosk eller resturant. Men om noen skulle mene at det er mer/mindre akseptabelt på bakgrunn av kjønn, da har vi et likestillingsproblem! Grunnen til at kvinner ofte ikke kler av seg på overkroppen handler om den kulturelle konteksten vi befinner oss i og hvordan vi indoktrineres med at kvinnelige bryst er forbudt fordi det er seksuelt. Årevis med objektiviserig av kvinnekroppen har gjort at mange, meg selv inkludert, foretrekker å dekke til brystpartiet mitt i forskjellige situasjoner hvor det er naturlig for menn å gå i baris. Det er opp til hver person å kle seg slik de vil, men om en kvinne skulle synes det var komfortabelt å jobbe i varmen på farmen uten noe på overkroppen, slik som menn, gjør vil jeg kjempe hardt for hennes rett til å gjøre det! Anbefaler å sjekke ut fenomenet "man gaze" eller "det mannlige blikket" om det er interesse for å lære mer om hvorfor å opprettholde diskursen om at det er forskjell på kjønnene er ekstremt problematisk.
Gasellen Skrevet 5. februar 2021 #21388 Skrevet 5. februar 2021 Jadaomatte skrev (3 timer siden): 🤣 hadde ikke engsta meg for det. Tror ikke den fanskaren hennes har råd til å gå der. Kan hende de sier til mamma og pappa «pliiiis ikke gå der!!» 😂 😂😂 "Mamma og pappa de folka som jobber der var så jææævelig dust mot Sophie Elise kan vi please gå ett annet sted?" 10
Gjest hulillerunde Skrevet 5. februar 2021 #21389 Skrevet 5. februar 2021 https://www.vgtv.no/video/212684/sophie-elise-i-taarer-etter-nominasjon sett denne? jeg blir matt av henne! Det virker virkelig som hun jobber beinhardt for å 1) ikke forstå hvorfor hun er nominert 2) inneha offerrollen 3) gråte på story...
Gjest Finlay Skrevet 5. februar 2021 #21390 Skrevet 5. februar 2021 (endret) hulillerunde skrev (22 minutter siden): https://www.vgtv.no/video/212684/sophie-elise-i-taarer-etter-nominasjon sett denne? jeg blir matt av henne! Det virker virkelig som hun jobber beinhardt for å 1) ikke forstå hvorfor hun er nominert 2) inneha offerrollen 3) gråte på story... Ja man blir matt. Nærmest målløs. Hun bare kler av seg når hun reklamerer for selvbruning og undertøy hun, stakkar. Som om ikke det er nok, så er hun belemret med idealkroppen også. Derfor blir hun så kritisert. Snufs. Endret 5. februar 2021 av Finlay
Gjest Sitronmelisse Skrevet 5. februar 2021 #21391 Skrevet 5. februar 2021 Dårlig influencer vs. BRA influenser:
Gjest BethD Skrevet 5. februar 2021 #21392 Skrevet 5. februar 2021 Skummelt menneske. Skummelt at sånne giftige mennesker får påvirke våre unge.... Jeg kjenner jeg blir så eitrande forbanna at det er ikke sunt for meg
Justlooking Skrevet 5. februar 2021 #21393 Skrevet 5. februar 2021 Finlay skrev (20 minutter siden): Ja man blir matt. Nærmest målløs. Hun bare kler av seg når hun reklamerer for selvbruning og undertøy hun, stakkar. Som om ikke det er nok, så kan hun fortelle at hun faktisk har idealkroppen også. Derfor blir hun så kritisert. Snufs. Mener hun at hun blir nominert fordi hun har «idealkroppen»? At det er misunnelse og sjalusi som ligger bak? Det går virkelig ikke an å ha SÅ lite selvinnsikt på så mange plan ... Har hun ingen ekte venner som kan forklare det hun tydeligvis ikke evner å forstå? 34
Missy1 Skrevet 5. februar 2021 #21394 Skrevet 5. februar 2021 I videoen sier hun «jeg vet ikke hvor mye jeg kan eller vil kommentere dette, men det kommer jeg jo til å måtte gjøre NÅR jeg vinner også» også sier hun «jeg føler meg som en parodi på meg selv når jeg sitter her og gråter» -Ja SE, du er en parodi på deg selv når du sitter der og tuter. For det gjør du hver eneste gang du får berettiget kritikk Forresten SE: Du er ikke nødt til å vise hele kroppen din for å vise hvordan selftan ser ut på huden. Du trenger ikke vise puppene dine på restaurant eller legge ut nærbilder av rumpa di slik at rumpehullet ditt nesten syns. Du kan fint reklamere for selvbruningen din uten å seksualisere det... kanskje det finnes et kurs du kan gå på for å lære å selge uten å spille på sex? 36
Gjest Finlay Skrevet 5. februar 2021 #21395 Skrevet 5. februar 2021 Justlooking skrev (5 minutter siden): Mener hun at hun blir nominert fordi hun har «idealkroppen»? At det er misunnelse og sjalusi som ligger bak? Det går virkelig ikke an å ha SÅ lite selvinnsikt på så mange plan ... Har hun ingen ekte venner som kan forklare det hun tydeligvis ikke evner å forstå? Ja, hun sier jo rett ut at "hun viser kroppen av og til når hun skal selge undertøy og selvbruning, og at det blir sett på som problematisk fordi hun har det folk ser på som idealkroppen". 😂
Missy1 Skrevet 5. februar 2021 #21396 Skrevet 5. februar 2021 Finlay skrev (3 minutter siden): Ja, hun sier jo rett ut at "hun viser kroppen av og til når hun skal selge undertøy og selvbruning, og at det blir sett på som problematisk fordi hun har det folk ser på som idealkroppen". 😂 Hun har jo ikke idealkroppen. Hun har operert seg til det hun selv anser som idealkroppen. spør du meg så er det ikke noe særlig pent med en så tydelig uproporsjonert kropp. Og at hun med den kroppen reklamerer for og selger undertøy (og klær ellers) er jo helt på trynet. For hvis klærne faktisk sitter pent på hennes kropp, så vil det aldri se bra ut på en vanlig kropp 39
BaHare Skrevet 5. februar 2021 #21397 Skrevet 5. februar 2021 Hun sier i videoen at Press trekker fram navnet hennes for klikk og oppmerksomhet. 😂 Det er jo hun som hele tiden klager på nominasjonen i media. Press bare svarer på hennes uriktige påstander.🤷🏼♀️ 32
BaHare Skrevet 5. februar 2021 #21398 Skrevet 5. februar 2021 Hun må vel innerst inne skjønne hvorfor hun er nominert. Men nominasjonen er vel ikke bra for forretningen. Hun lever jo av å provosere, da må hun tåle at det blir motreaksjoner. 11
Gjest Finlay Skrevet 5. februar 2021 #21399 Skrevet 5. februar 2021 Missy1 skrev (Akkurat nå): Hun har jo ikke idealkroppen. Hun har operert seg til det hun selv anser som idealkroppen. spør du meg så er det ikke noe særlig pent med en så tydelig uproporsjonert kropp. Og at hun med den kroppen reklamerer for og selger undertøy (og klær ellers) er jo helt på trynet. For hvis klærne faktisk sitter pent på hennes kropp, så vil det aldri se bra ut på en vanlig kropp Helt enig. I hennes eget hode har hun idealkroppen, og hun har åpenbart en forestilling om at folk flest også mener det. Hun er uproporsjonert, noe som synes godt på enkelte plagg, spesielt truser som -naturlig nok -sitter som pølseskinn rundt selve hoftepartiet, men er altfor vide i livet.
Silva Pluvialis Skrevet 5. februar 2021 #21400 Skrevet 5. februar 2021 BaHare skrev (2 minutter siden): Hun må vel innerst inne skjønne hvorfor hun er nominert. Men nominasjonen er vel ikke bra for forretningen. Hun lever jo av å provosere, da må hun tåle at det blir motreaksjoner. Det er jeg overbevist om at hun gjør. Hun er en multimillionær forretningskvinne som eier en svær bedrift. Hun er driftig i dette og vet akkurat hva hun gjør. Det å late som det motsatte er bare en form for manipulasjon og gashlightning. 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå