Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

På mandag sendte jeg mld til st Olavs om jeg fikk snakke med reproduktiv kirurg,evnt om fastlegen måtte henvise først. Ble i dag oppringt og er så fornøyd. Utrolig glad for den samtalen, hun satte ord på akkurat det vi har vært redd for. Hun var enig i at det ville vært leit om vi bruker opp de fine embryoene på frys for så senere å oppdage at det er den gjenværende egglederen som skaper betennelse i livmor slik at egg ikke fester seg. 

Om egglederen kan fikses slik at vi kan prøve hjemme så gjør hun det. Kan det ikke fikses skal den fjernes. 

Hun satte meg opp til operasjon. Veldig glad dame i dag

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, bondekone skrev:

Så godt å høre! Og veldig spennende! Sa hun noe om når dette kunne gjøres?

Takk! Endelig føler jeg meg hørt. 

Vanligvis er det ikke ventetid, men hun var usikker nå mtp corona. Hun mente gynpol ville få noen operasjonsdager fra fertilitetsseksjonen som ville skape litt ventetid. Det gode er at vi får ta et innsett i mellomtiden hvis det blir litt venting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Neutral90 skrev:

Takk! Endelig føler jeg meg hørt. 

Vanligvis er det ikke ventetid, men hun var usikker nå mtp corona. Hun mente gynpol ville få noen operasjonsdager fra fertilitetsseksjonen som ville skape litt ventetid. Det gode er at vi får ta et innsett i mellomtiden hvis det blir litt venting. 

Så utrolig spennende! Og det er så viktig å føle seg hørt❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du endelig ble hørt! 💕 Krysser alt jeg har for at det ordner seg for deg snart 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, vegasus skrev:

Så godt å høre at du endelig ble hørt! 💕 Krysser alt jeg har for at det ordner seg for deg snart 💕 

Takk 😍 vi er veldig klar for at det skal ordne seg nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Neutral90 skrev:

Takk 😍 vi er veldig klar for at det skal ordne seg nå 🙈

Det tviler jeg ikke på. Synes det skal være deres tur nå ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, vegasus skrev:

Det tviler jeg ikke på. Synes det skal være deres tur nå ❤️ 

Så god du er ❤️ takk, og likeså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Dette er jo gode nyheter! 😊 Håper du får time fort 🤞

Takk 😁 krysser fingre 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Patriotpaula skrev:

Endelig noen gode nyheter ❤️ Håper ting skjer innen rimelig tid!

Takk ❤️ ja, føler ting er på vei i alle fall, ikke stillestående som det har vært lenge. Hun er skikkelig god hun legen altså. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En dårlig nyhet og en god. 

Det blir innsett ila juni. Det blir ikke operasjon før i september. 

Det var en operasjon de utførte nesten på dagen før corona :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags betydning blir det for deg at operasjon ikke blir før september? Men hvis du blir gravid juni-august, så blir det vel kanskje ingen operasjonen i denne omgang heller? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Hva slags betydning blir det for deg at operasjon ikke blir før september? Men hvis du blir gravid juni-august, så blir det vel kanskje ingen operasjonen i denne omgang heller? 🤷‍♀️

Om det er noe galt med eggleder (som jeg tror) så fylles den med betennelsevæske som tømmes i livmor jevnlig, som fører til at egg ikke fester seg. Så å ha innsett før operasjon er i verste fall "å kaste bort gode embryo". 

Men, håper jeg tar feil og vi blir gravide :) om vi blir gravide blir det ikke operasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Neutral90 skrev:

En dårlig nyhet og en god. 

Det blir innsett ila juni. Det blir ikke operasjon før i september. 

Det var en operasjon de utførte nesten på dagen før corona :bond:

Så spennende med innsett igjen i Juni. Håper jo at det går veien og at du slipper operasjonen i september. ❤️  

Jeg heier på deg og sender deg masse babystøv ❤️❤️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

😭😭😭😭😭 Gledestårer! Nei, jeg er ikke gravid, men nå skjeeeeer det noe igjen i min favør! 🍾 

Jeg har jo ikke hatt troa på denne syklusen siden sist syklus plutselig ble 40 dager og jeg aldri fanget el. Nå er jeg på cd17, knapt utslag på eltest før i dag tidlig, da ble de nesten positiv. Var på ul, god slimhinne og en follikel på 21 mm 😍😍 

Høst 2019 fikk jeg jo to (eller var det tre?) avbutte forsøk fordi slimhinna ikke ble god nok. Jeg prøvde å si at jeg ville avvente og måle senere i syklus, men de avbrøt hvis jeg hadde kommet til cd14 og slimhinna ikke var tykk nok, selv om El ikke hadde vært. 

Så nå er jeg bare kjempeglad! Mest trolig oppstart cyclogest mandag. Da blir vel innsett fredag siden jeg har blasto? 🤔 

Jeg har tro på et forsøk i naturlig syklus jeg nå altså, jeg må si at jeg er veldig fornøyd med å få prøve det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Åååå så fantastisk!😍 måtte denne klore seg fast❤

Takk gode du 🥰❤️ har en god følelse! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det var disse 3-4 dagene ekstra i syklusen før det ble tatt ul, men jeg har tatt noen andre grep som kan ha hatt innvirkning på slimhinnen. 

Jeg har trent/mosjonerer hver dag. Yoga minst annenhver dag, sykling hver dag. Minst 10.000 skritt. I tillegg har jeg tatt høy dose e-vitamin. 

Kanskje det har vært utslagsgivende, vet ikke, er bare glad for at slimhinna er tykkere enn det den har vært før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...