Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

16 timer siden, prøverpåny skrev:

Hipp hurra for ruging! Og fem som er med videre om jeg husker riktig fra prøverørtråden, det er jo supert 🥳😁 

Ja, enig, det er helt fantastisk 😍 det gjør at jeg for første gang går inn i rugetiden med helt senket skuldre 🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Håper du tester litt tidligere enn om to uker, det er jo alt for lenge å vente for meg i spenning! 😂😍 Krysser fingrene for at drømmen deres om en familie går i oppfyllelse nå 🤞

Kommer garantert til å teste før 😅 jeg blir litt av en testetøs 🙈 tusen takk 🥰 håper på det beste 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt oppløst i tårer på jobb i dag. 10 dpo og negativ test. Det er et lite håp langt inni meg ennå, men reelt sett så er det 4 dager siden egget (skulle) festet seg, og det burde da være utskilt nok hcg til at en 10 mlu test skal slå ut... 😢 Dritt dritt drittlei at vi aldri kan lykkes. 

Har sterk mistanke om at en kollega er gravid for andre gang. Hun er en av de som mener hun har slitt fordi det ikke satt på pp1. Er så jævlig frustrerende. 

På toppen så tviler jeg på at vi rekker ny innsett før påske, da må jeg i så fall trikse med å slutte på cyclogest en dag el to før planlagt (på dpo 19,som er svimlende sent. Hallo liksom, er ikke testen positiv 15 dpo, blir den ikke det 19 dpo heller...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var bare full av tårer. Fikk grått fra oss da, så i dag er jeg bare tom. 

Negativ tidligtest i dag også. 

Det er jo ingen grunn til at eggene ikke skal feste seg og vi er såå frustrert og lei oss. Har bare lyst til å filleriste legene til de gir oss et skikkelig svar på hvorfor (skal ikke det altså, vet de ikke kan si noe mer). 

Kjempefrustrert fordi de ikke vil utrede mer. Det MÅ da være en grunn til at eggene ikke fester seg?! 

Da blir det ikke 2020 baby på oss og jeg går inn i mitt 30 år som ikke gravid. Det er faktisk hjerteskjærende for oss. Aner ikke hvordan vi skal greie å gå videre og finne ork og energi og gnisten til å fortsette. Vi kommer til å ha flere forsøk og innsett, men kjenner at for hvert mislykket forsøk så gnager det vekk mer og mer livsglede fra oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føler så med deg💔💔 har de sagt de ikke vil utrede mer? Syns det offentlige virkelig er dårlige på å være litt kreative og «på» for å finne ut grunner...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, bondekone skrev:

Å føler så med deg💔💔 har de sagt de ikke vil utrede mer? Syns det offentlige virkelig er dårlige på å være litt kreative og «på» for å finne ut grunner...

 

Ja de har sagt at de ikke vil utrede mer 🙄 Eller at det ikke har noe for seg å gjøre det. Så hvorfor fester ikke eggene seg? Blir så frustrert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det innfører pgd testing snarlig i Norge.

Det er så en belastning å gå gjennom negativt etter negativt forsøk, helt uten at det er en åpenlyst grunn for det. Med testing får de satt inn livsdyktige embryo i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 16.43, Snurrepurre skrev:

😞 🧡

 

På 6.3.2020 den 16.40, Pillowtalk skrev:

Utrolig trist❤️ Stor klem❤️

Så god dere er, tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heldigvis gå rett på nytt forsøk 😍 sykepleieren var litt usikker på om vi rekker det, men jeg overbeviste om at vi i det minste må prøve. 

Dette forsøket som akkurat er over, så var innsett på cd 21,men kroppen var klar cd 19. Siste frist for innsett før påske er fresg 3 april, som d vil være ca cd 24. Så jeg har troa at det skal gå fint :)

 

Veldig godt å gå rett på nytt innsett, det hjelper veldig på sinnsstemningen 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Pillowtalk skrev:

Hurra for nytt forsøk🙌🏼 ☺️

Lang eller kort protokoll?

Nå skrev jeg litt feil ser jeg. Vi har heldigvis egg på frys, så det er innsett i styrt syklus :) har bare hatt korte protokoller, tre uttak så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja😜 Du har virkelig holdt på en stund😕 Godt du har embryo på frys. 

Kan jeg spørre hvordan styrt syklus og innsett går ut på? Litt fersk i gamet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, bondekone skrev:

Så bra med rask oppstart!

Ja, føler meg heldig der altså 🎉

16 timer siden, Pillowtalk skrev:

Åja😜 Du har virkelig holdt på en stund😕 Godt du har embryo på frys. 

Kan jeg spørre hvordan styrt syklus og innsett går ut på? Litt fersk i gamet..

Ja, har vært prøvere i 2.5 år, så nå håper vi det sitter snart :)

Styrt syklus så må man ta østrogen for å hindre at noen follikler vokser og for å bygge opp slimhinna (fordi det ikke er eggløsning må dette gjøres av medisinen), når slimhinna er fin så begynner man på progesteron og kan sette inn embryoet :) progynova er nok vanligst type østrogen, men jeg måtte for det første opp i nokså høy dose for å få god nok slimhinne, og så hadde jeg ekle bivirkninger av det. Sist gang (og alle fremtidige forsøk) skal jeg bruke estradot plaster, det gir en mer jevn opptak av østrogen og jeg får ikke noe bivirkninger av det 👏 

 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar ☺️ Hvor lenge går man vanligvis på østrogen? Kjedelig med bivirkninger! Jeg synes de psykiske er de værste faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pillowtalk skrev:

Takk for utfyllende svar ☺️ Hvor lenge går man vanligvis på østrogen? Kjedelig med bivirkninger! Jeg synes de psykiske er de værste faktisk...

Du må starte cd1, 2 el 3 og gå på det til og med graviduke 10 eller noe sånt. Aldri kommet dit så er usikker 😓 

Alternativ er jo naturlig syklus, men det tålte ikke nervene mine etter to avbrutte forsøk pga liten slimhinne 🙈 da er styrt bedre, for da er jeg egentlig sikra innsett. Tok 5 mnd fra første uttak til innsett av fryseegget vi fikk fra det uttaket, på grunn av sommerferie og avbrutte forsøk. Slikt gidder ikke jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd3

Var rask med å ta av estradot når st Olav sa ifra om det. Plasteret var på i 36 timer, men tror ikke det har ødelagt syklus eller eggløsning. Kommer til å prøve hjemme denne PP, og føler allerede på teite følelser og tanker om hvor fantastisk det hadde vært å få til en hjemmelaget en 😏 Jeg er håpløs! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...