Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Det er din dagbok og da kan du skrive akkurat hva du vil. Vil tro at samtlige her inne har særdeles god forståelse for at du ikke synes livet smiler om dagen. Mange i IVF-verdenen vet at den består av myyyye venting. Jeg håper sånn på deres vegne at dere lykkes snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg så igjen 😭 har hatt 3 SA og 1 XU på 4 år. Er igang med IVF for første gang nå og begynte med menopur igår💉 alle mine beste venninner går gravide SAMTIDIG nå og jeg føler ingen glede og jeg klarer heller ikke være sammen med de. Trist, men sant. Livet er og bli urettferdig og dritt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2020 den 16.18, Barnehage lærling skrev:

Kjenner meg så igjen 😭 har hatt 3 SA og 1 XU på 4 år. Er igang med IVF for første gang nå og begynte med menopur igår💉 alle mine beste venninner går gravide SAMTIDIG nå og jeg føler ingen glede og jeg klarer heller ikke være sammen med de. Trist, men sant. Livet er og bli urettferdig og dritt 

Åh så leit :( håper du lykkes med ivf da! Det er veldig veldig vanskelig med hvordan "alle andre" får familieøkning mens vi fortsatt står pal på stedet hvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2020 den 22.40, Neutral90 skrev:

Merker dette går fra dagbok til klagevegg, men... 

Alt føles så håpløst. Det er så lenge å vente. Vente. Vente. Vente. Vi blir eldre og alle andres liv går videre. Regner med noen snart annonserer nr 2 før vi engang er gravid. Det føles så urettferdig. 

Har samme følelsen. Syns alt bare er kjipt nå, er masse trist og lei. Null energi. Og for min del blir det bare vanskeligere jo mer tid som går pga lave eggreserver og endo. Tenkte å ta meg fri fra alt dette siden vi uansett ikke får nytt forsøk før tidligst august, men det tok vel ca to dager før jeg er igang med lesing og søking etter info igjen 🤭

Uff, ikke meningen å ta over her, ville egentlig bare si at jeg føler så med deg og at du ikke er alene 💜 ps. Jeg har faktisk vurdert å ta opp med legen om henvisning til psykolog etter du skrev det tidligere, kanskje det kan være lurt for deg og? 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Brigid skrev:

Har samme følelsen. Syns alt bare er kjipt nå, er masse trist og lei. Null energi. Og for min del blir det bare vanskeligere jo mer tid som går pga lave eggreserver og endo. Tenkte å ta meg fri fra alt dette siden vi uansett ikke får nytt forsøk før tidligst august, men det tok vel ca to dager før jeg er igang med lesing og søking etter info igjen 🤭

Uff, ikke meningen å ta over her, ville egentlig bare si at jeg føler så med deg og at du ikke er alene 💜 ps. Jeg har faktisk vurdert å ta opp med legen om henvisning til psykolog etter du skrev det tidligere, kanskje det kan være lurt for deg og? 💜

Bare fint at du deler, viktig å vite at man ikke er alene 💚 Har du fått snakket mer med legen? Er det ventetid når du skal tilbake til det offentlige? 

Håper sommeren går raskt for oss begge!

Dritt med slik ventetid/opphold, men håper det blir verdt det til slutt 😤 vi hadde et lite håp om operasjon nå i juni, men de fikk ikke plass til meg. Mannen ble kjempeletta, fordi han var så redd for at negativ informasjon fra operasjon ville ødelegge ferien vår. Sommeren i fjor ble jo temmelig spolert pga sa/exu/hva enn det var, så han ser veldig frem til en sommer med venting. Venting = ingen skuffelser i hans hode 😅 for så vidt enig i den tankegangen, men gud, der er ikke lett å skru av hodet likevel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd17

Eggløsning. 

Har lagt inn aksjer. Vet jo at det ikke går uansett, men lov å drømme tenker jeg. 

El er må 4 dager tidligere sammenlignet med forrige syklus (cd 21). Håper det er et positivt tegn på at syklusen begynner å gå tilbake til normale 28 dager. 

Forstår at kroppen er påvirket av all medisinene ifbm prøverør, men vil helst ha så kort syklus som jeg kan ha 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Neutral90 skrev:

Bare fint at du deler, viktig å vite at man ikke er alene 💚 Har du fått snakket mer med legen? Er det ventetid når du skal tilbake til det offentlige? 

Håper sommeren går raskt for oss begge!

Dritt med slik ventetid/opphold, men håper det blir verdt det til slutt 😤 vi hadde et lite håp om operasjon nå i juni, men de fikk ikke plass til meg. Mannen ble kjempeletta, fordi han var så redd for at negativ informasjon fra operasjon ville ødelegge ferien vår. Sommeren i fjor ble jo temmelig spolert pga sa/exu/hva enn det var, så han ser veldig frem til en sommer med venting. Venting = ingen skuffelser i hans hode 😅 for så vidt enig i den tankegangen, men gud, der er ikke lett å skru av hodet likevel! 

Venter fortsatt på at de skal ringe. Håper kanskje å høre noe neste uke, skal ha videosamtale. 😊 Tidligere sa de vi blir prioritert pga lav amh, håper det fortsatt gjelder! Håper dere og som har prøvd en del nå skal få slippe for mye venting. 

Forstår mannen din på en måte, de klarer å ta mer fri enn oss siden de ikke kjenner alt på kroppen hele tiden. Men for all del, er tøft for dem og! Jeg er bare utrolig takknemlig for at vi har støttende og gode partnere 💜 😊

Håper dere får en kjempefin sommer uansett, så får vi håpe vi lykkes før året er omme 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov og håpe og drømme ❤️ Og jeg håper sånn for deg! Håper du får en positiv test. Vet du sier sjansen er minimal, men hvis det finnes en ørliten mulighet så er det håp 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Det er lov og håpe og drømme ❤️ Og jeg håper sånn for deg! Håper du får en positiv test. Vet du sier sjansen er minimal, men hvis det finnes en ørliten mulighet så er det håp 🤞❤️

Du er god du 😍 

Du er jo et levende eksempel på å holde håpet oppe! Leste i dagboken din, leit med kvalme, håper det gir seg med enden av første trimester 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brigid skrev:

Venter fortsatt på at de skal ringe. Håper kanskje å høre noe neste uke, skal ha videosamtale. 😊 Tidligere sa de vi blir prioritert pga lav amh, håper det fortsatt gjelder! Håper dere og som har prøvd en del nå skal få slippe for mye venting. 

Forstår mannen din på en måte, de klarer å ta mer fri enn oss siden de ikke kjenner alt på kroppen hele tiden. Men for all del, er tøft for dem og! Jeg er bare utrolig takknemlig for at vi har støttende og gode partnere 💜 😊

Håper dere får en kjempefin sommer uansett, så får vi håpe vi lykkes før året er omme 🤞🤞

Ja, vi er heldige som har gode partnere, forstår at han også blir lei inni mellom :)

Krysser fingre for oss! Men, det blir nok ikke noe for deg heller før sommerferien? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Neutral90 skrev:

Ja, vi er heldige som har gode partnere, forstår at han også blir lei inni mellom :)

Krysser fingre for oss! Men, det blir nok ikke noe for deg heller før sommerferien? 

 

Nei, må uansett ha en syklus i mellom forsøk, ennå ikke fått mensen etter avbrutte ferskforsøket nå, og da havner vi i juli hvor alt er stengt. Men på en måte greit. Om jeg ikke vil har jeg nok godt av en pause 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2020 den 20.10, Brigid skrev:

Nei, må uansett ha en syklus i mellom forsøk, ennå ikke fått mensen etter avbrutte ferskforsøket nå, og da havner vi i juli hvor alt er stengt. Men på en måte greit. Om jeg ikke vil har jeg nok godt av en pause 😅

Veldig enig, selv om jeg hater å innrømme det 😂 har ikke vært på hormoner siden februar og har fnyst litt av de som sier det er så deilig å være uten. Vel, man merker ikke hvordan ståa egentlig er før etter en periode uten. Det er deilig å være meg! 

Jeg håper vi begge får fine somre og at det blir 2021 babyer på oss 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En positiv ting med å fortsatt være ugravid; jeg har tatt sommerferie og nyter en iskald øl på altanen i 30 deilige røde. 

 

Edit: skal på nytt til fastlege neste uke. Må få orden på psyken. Vil ikke tillate et svar som "du må finne mindfulness". Det er bare ikke godt nok. Vi har vært for lenge i dette ivf-sirkuset til at å prøve å finne en hobby er godt nok for å bevare en god psykisk helse. Gruer meg ikke til ferie da, heldigvis. 

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommerferie, kjære deg ❤️🥰 Den må du virkelig nyte ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper fastlegen tar deg seriøst og henviser deg til psykiatrisk sykepleier eller psykolog. Jeg vet ikke hva du selv ser for deg :)

Nyt det deilige sommerværet og at du har ferie! 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God ferie ❤️ Håper du blir hørt hos legen angående psyken. Det må tas alvorlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en god sommerferie! Jeg er ikke så flink til å skrive lenger, men følger med på deg og ønsker deg alt hell i prosessen, virkelig 💗.  Det er virkelig ikke rettferdig alltid, dette livet. Håper du får hjelp med henvisning av legen, jeg har selv gått til psykolog en stund da rundene med hormoner og negative forsøk tar på ganske mye. Men jeg har tatt det privat da, det koster endel men har vært veldig god hjelp for meg. Har fått en del bistand til å endre tankemønstre osv. Du er jo ung så du burde ha gode sjanser for å lykkes til slutt. Jeg har fortsatt troen for deg🤞🥰🌸! Sender deg en stor sommerklem 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 13.34, Waldfee skrev:

Håper du får en god sommerferie! Jeg er ikke så flink til å skrive lenger, men følger med på deg og ønsker deg alt hell i prosessen, virkelig 💗.  Det er virkelig ikke rettferdig alltid, dette livet. Håper du får hjelp med henvisning av legen, jeg har selv gått til psykolog en stund da rundene med hormoner og negative forsøk tar på ganske mye. Men jeg har tatt det privat da, det koster endel men har vært veldig god hjelp for meg. Har fått en del bistand til å endre tankemønstre osv. Du er jo ung så du burde ha gode sjanser for å lykkes til slutt. Jeg har fortsatt troen for deg🤞🥰🌸! Sender deg en stor sommerklem 💗

Takk så mye @Waldfee Dine ord veier tungt og jeg setter stor pris på det 🧡 Selv om det tar noen dager fra jeg svarer så leser jeg, og ditt innlegg snudde dagen min på en måte, så det ble en god dag.

Lykke til med embryoadopsjon! God sommerklem til deg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et innlegg jeg aldri trodde jeg kom til å skrive. 

 

Jeg er per dags dato, her og nå, gravid. 

Helt naturlig. Naturlig. Altså; WHAT?! :hoppendeglad:

 

Det er så vanskelig å forstå og helt utrolig for meg. Vi har hatt sex en gang de siste tre ukene, og da ble vi gravid. Den ene mnd jeg ikke har tatt noen form for behandling, medisin eller kosttilskudd. 

Jeg vet at sjansen for at det blir baby av dette er liten... At jeg har en eggleder igjen, og den er tett. At det ikke skal kunne gå an for et egg å komme gjennom der... Så jeg gleder meg over det å ha blitt gravid - for jeg begynte virkelig å tvile om kroppen min kunne -  men jeg vet også at det mest trolig er et svangerskap i eggleder 💔

Jeg er 12 dpo i dag og testen var klar og tydelig. Det gir meg kanskje litt håp, fordi jeg vet at jeg har hatt lav hcgstigning når det er en xu. Jeg tok strimmelen og la den fra meg. Når jeg tok den opp igjen så var det med en sten i magen. Jeg visste utfallet. Selvsagt går det ikke an for oss å bli gravide hjemme. Men det var en tydelig strek der! Svak, men tydelig. Så tydelig at jeg tok en digital en med en gang. 

Som skrevet før skal jeg til legen på fredag, skal da be om å måle hcg. Vil vite det raskest mulig om det ikke er mulig for liv 🥺

Det var altså mye bading og en god dæsj med øl som skulle til for oss, hvem skulle tro. Ingen symptomer som ikke er vanlige pms symptomer. 

Jeg er uendelig lykkelig for å få lov til å sitte her med en positiv test, men det kommer med en bismak. Om dette blir et barn, og det er et stort om, så har vi gjennomgått ivf i 1,5 år helt unødvendig? Mange av oss vet hvor krevende IVF er, både fysisk og psykisk. Arbeidsgiver er drittlei av mine fravær i hist og pist, mannen er sliten fordi han vet aldri hvilket humør jeg våkner opp i. Kroppen og hodet blir så påvirket, jeg unner ingen IVF. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...