Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker mine delmål fremover må være slik:

• 2-3 på clearblue digital 
  • 3+ på clearblue digital
  • Ultralyd uke 7 (fredag 17 juli). 

Først etter dette tør jeg å sette andre delmål :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
1 time siden, Neutral90 skrev:

Her er et innlegg jeg aldri trodde jeg kom til å skrive. 

Jeg er per dags dato, her og nå, gravid. 

Helt naturlig. Naturlig. Altså; WHAT?! :hoppendeglad:

Det er så vanskelig å forstå og helt utrolig for meg. Vi har hatt sex en gang de siste tre ukene, og da ble vi gravid. Den ene mnd jeg ikke har tatt noen form for behandling, medisin eller kosttilskudd. 

Jeg vet at sjansen for at det blir baby av dette er liten... At jeg har en eggleder igjen, og den er tett. At det ikke skal kunne gå an for et egg å komme gjennom der... Så jeg gleder meg over det å ha blitt gravid - for jeg begynte virkelig å tvile om kroppen min kunne -  men jeg vet også at det mest trolig er et svangerskap i eggleder 💔

Jeg er 12 dpo i dag og testen var klar og tydelig. Det gir meg kanskje litt håp, fordi jeg vet at jeg har hatt lav hcgstigning når det er en xu. Jeg tok strimmelen og la den fra meg. Når jeg tok den opp igjen så var det med en sten i magen. Jeg visste utfallet. Selvsagt går det ikke an for oss å bli gravide hjemme. Men det var en tydelig strek der! Svak, men tydelig. Så tydelig at jeg tok en digital en med en gang. 

Som skrevet før skal jeg til legen på fredag, skal da be om å måle hcg. Vil vite det raskest mulig om det ikke er mulig for liv 🥺

Det var altså mye bading og en god dæsj med øl som skulle til for oss, hvem skulle tro. Ingen symptomer som ikke er vanlige pms symptomer. 

Jeg er uendelig lykkelig for å få lov til å sitte her med en positiv test, men det kommer med en bismak. Om dette blir et barn, og det er et stort om, så har vi gjennomgått ivf i 1,5 år helt unødvendig? Mange av oss vet hvor krevende IVF er, både fysisk og psykisk. Arbeidsgiver er drittlei av mine fravær i hist og pist, mannen er sliten fordi han vet aldri hvilket humør jeg våkner opp i. Kroppen og hodet blir så påvirket, jeg unner ingen IVF. 

Så fantastisk. Gratulerer 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Mumlehumle skrev:

Så fantastisk. Gratulerer 😍

Tusen takk :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carjo4 skrev:

Gratulerer så mye!! 😍

Takk gode du 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, litt av en utvikling her💗👍! Gratulerer! Håper dette går veien.

og takk for koselig melding! Forhåpentligvis blir det lysere for deg fremover nå, da! Vi gleder oss til eggdonasjon (ikke embryoadopsjon, vi skal bruke mannens svømmere) til høsten og håper det kan funke for oss🥰

stor klem herfra!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😭😭😭❤️❤️❤️ 

Gratulerer ❤️ og som sagt, krysser fingrene for at egget har havnet på riktig plass 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er alle så gode 😭😭 jeg blir rørt, tusen takk ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test!! Dette var jo bare helt fantastisk å lese 🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, nå sitter jeg har med måpende munn og tårer i øynene, så fantastisk😍 og du, det er lov å håpe, og i alle tilfeller er det noe som fungerer i kroppen din. Krysser alle fingrene jeg har for at denne spiren sitter❤❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg krysser fingrene for at den klamrer seg fasti!! ❤️ Fantastisk. Kom noen tårer i øynene her og 😭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh 😭😭😭 Så herlig med en positiv test ❣️❣️❣️ Gratulerer!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det føles virkelig ut som et mirakel 😭😭 takk alle dere gode mennesker 🌸❤️

Uansett hvordan dette ender så har vi fått en bekreftelse at vi to, sammen, kan lage liv 🥰 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3+6

Bare ignorer kaffeflekkene på bordet, viktigst er å se den fine stigningen fra i går 🥰

IMG_20200625_065534.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ❤️ Måtte spiren sitte riktig, og klore seg fast helt til mars ❤️ Det her er jo helt fantastisk! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
30 minutter siden, vegasus skrev:

Gratulerer ❤️ Måtte spiren sitte riktig, og klore seg fast helt til mars ❤️ Det her er jo helt fantastisk! 

Tusen takk gode du 🥰🥰❤️ vi håper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2020 den 8.58, Neutral90 skrev:

Her er et innlegg jeg aldri trodde jeg kom til å skrive. 

Jeg er per dags dato, her og nå, gravid. 

Helt naturlig. Naturlig. Altså; WHAT?! :hoppendeglad:

Det er så vanskelig å forstå og helt utrolig for meg. Vi har hatt sex en gang de siste tre ukene, og da ble vi gravid. Den ene mnd jeg ikke har tatt noen form for behandling, medisin eller kosttilskudd. 

Jeg vet at sjansen for at det blir baby av dette er liten... At jeg har en eggleder igjen, og den er tett. At det ikke skal kunne gå an for et egg å komme gjennom der... Så jeg gleder meg over det å ha blitt gravid - for jeg begynte virkelig å tvile om kroppen min kunne -  men jeg vet også at det mest trolig er et svangerskap i eggleder 💔

Jeg er 12 dpo i dag og testen var klar og tydelig. Det gir meg kanskje litt håp, fordi jeg vet at jeg har hatt lav hcgstigning når det er en xu. Jeg tok strimmelen og la den fra meg. Når jeg tok den opp igjen så var det med en sten i magen. Jeg visste utfallet. Selvsagt går det ikke an for oss å bli gravide hjemme. Men det var en tydelig strek der! Svak, men tydelig. Så tydelig at jeg tok en digital en med en gang. 

Som skrevet før skal jeg til legen på fredag, skal da be om å måle hcg. Vil vite det raskest mulig om det ikke er mulig for liv 🥺

Det var altså mye bading og en god dæsj med øl som skulle til for oss, hvem skulle tro. Ingen symptomer som ikke er vanlige pms symptomer. 

Jeg er uendelig lykkelig for å få lov til å sitte her med en positiv test, men det kommer med en bismak. Om dette blir et barn, og det er et stort om, så har vi gjennomgått ivf i 1,5 år helt unødvendig? Mange av oss vet hvor krevende IVF er, både fysisk og psykisk. Arbeidsgiver er drittlei av mine fravær i hist og pist, mannen er sliten fordi han vet aldri hvilket humør jeg våkner opp i. Kroppen og hodet blir så påvirket, jeg unner ingen IVF. 

Gratulerer🥳🥳🥳 💜💜💜💜 håper det sitter akkurat der det skal!! 

Jeg har ikke helt troa på at det er en mening med alt, men jeg har tro på at det er ulike faktorer som påvirker et resultat, og forhåpentligvis er dette om 9mnd den lille dere har ventet på, og kanskje alt med ivf har gjort noe med kroppen på en bra måte sånn at du nå kunne bli gravid? Ikke vet jeg.. 

Krysser ALT jeg har for deg 💜🤞🤞🤞🤞💜💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Brigid skrev:

Gratulerer🥳🥳🥳 💜💜💜💜 håper det sitter akkurat der det skal!! 

Jeg har ikke helt troa på at det er en mening med alt, men jeg har tro på at det er ulike faktorer som påvirker et resultat, og forhåpentligvis er dette om 9mnd den lille dere har ventet på, og kanskje alt med ivf har gjort noe med kroppen på en bra måte sånn at du nå kunne bli gravid? Ikke vet jeg.. 

Krysser ALT jeg har for deg 💜🤞🤞🤞🤞💜💜💜

Takk og takk kjære deg 🥰🧡 jeg har også tenkt at ka skje det har noe med alle hormoner å gjøre, men har også hørt mirakelhistorier der de med tet eggleder plutselig har fått barn etter x antall år uten prevensjon :)

Vi håper 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+0

Tok ny cb digital i dag, viste fortsatt 1-2. Oppdaget etterpå at jeg leste bruksanvisningen feil og bare dyppet pinnen i 5 sekunder, ikke 20. Liker derfor å tro at den hadde blitt 2-3 om jeg hadde gjort det rett 😛

Legen flyttet timen min, men fikk heldigvis tak i han slik at jeg likevel får komme inn og måle hcg i dag. Jeg ba om prøve på mandag også, men det sa han nei til, fordi det var for nærme den andre prøven. Han skrev meg heller opp til prøve på onsdag, for da hadde det gått så lang tid i mellom at vi hadde fine referanseverdier, mente han. Jeg bare 🥴 Men greit, ikke noe jeg bruker energi på å krangle over. Det finnes kalkulator på nettet som regner ut stigning pr 48 timer uansett. 

Hadde litt brun spotting i går. To ganger under tørk, men veldig lite. håper det ikke er et dårlig tegn. Edit: var hos kiropraktor og hun nesten hoppa oppå meg, liker å tro at det irriterte slimhinnene litt. 

(så snart jeg har vært på tul vil jeg flytte dagboken, håper ikke for mange blir irritert over disse daglige oppdateringene) 

Dagens test mot de to forgående: ser stigningen ok ut? 

IMG_20200626_071953.jpg

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...