Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Så spennende dette er, krysser fingrene! 🥰

Hvis du skal ha neste oppfølging i Trondheim kan jeg varmt anbefale Spiren. Det er godt mulig sentrum gynekologi er bra altså (og sikkert bra nok!), men har hørt veldig mange lovord om Spiren i alle fall 😊 Der er de veldig ivaretakende og flinke.

Lykke til uansett 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Jeg har ny ul torsdag neste uke, privat i Trondheim. Jeg valgte sentrum Gynekologi, men aner ikke hvor gode de faktisk er :vetikke:  

Gynekologen hos Sentrum gynekologi er flink han 😊 Jeg var der selv rundt uke 15. Veldig hyggelig og flink mann 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Gynekologen hos Sentrum gynekologi er flink han 😊 Jeg var der selv rundt uke 15. Veldig hyggelig og flink mann 😊

Så flott 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canola skrev:

Så spennende dette er, krysser fingrene! 🥰

Hvis du skal ha neste oppfølging i Trondheim kan jeg varmt anbefale Spiren. Det er godt mulig sentrum gynekologi er bra altså (og sikkert bra nok!), men har hørt veldig mange lovord om Spiren i alle fall 😊 Der er de veldig ivaretakende og flinke.

Lykke til uansett 🙂

Spiren hadde dessverre ingen ledige timer 😟 takk for gode ønsker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Neutral90 skrev:

Jeg har ny ul torsdag neste uke, privat i Trondheim. Jeg valgte sentrum Gynekologi, men aner ikke hvor gode de faktisk er :vetikke:  

Jeg var hos sentrum Gynekologi. Ble anbefalt av St Olav. Virket dyktig, og veldig behagelig gynekolog! 

Så nervepirrende beskjed å få. Skjønner dette ble litt mye, når dere hadde forberedt dere på et enten eller svar. Håper dagene frem til ny time går fort, og at dere får gode nyheter. Uansett så var dette en god nyhet, dere har blitt gravide på egenhånd OG embryoet er på rett plass ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg var hos sentrum Gynekologi. Ble anbefalt av St Olav. Virket dyktig, og veldig behagelig gynekolog! 

Så nervepirrende beskjed å få. Skjønner dette ble litt mye, når dere hadde forberedt dere på et enten eller svar. Håper dagene frem til ny time går fort, og at dere får gode nyheter. Uansett så var dette en god nyhet, dere har blitt gravide på egenhånd OG embryoet er på rett plass ❤️ 

Ja, du har så rett 🧡 uansett hva som skjer, så har vi greid å faktisk bli gravid 😭😭😭 

Naivt av meg å tro at vi skulle få bare positiv nyhet i dag, om det er noe ivf har lært meg så er det at det som oftest også er et "men" der 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg brukt kvelden på Google (igjen 🙄), og en crl måling på 5 mm betyr så mangt. I USA er dette anslått til 6 uker 5 dager f.eks,i England er dette anslått fra 6+1 til 6+4. Sånn sett er vi mye roligere. 

Offentlige råd i England er at så tidlige målinger er +- 5 dager, så her har vi fått påfyll av is i magen. 

I følge esnurra som brukes i Norge er 5 mm da 6+1 🤔 tiden får vise, men jeg er forsiktig optimist i alle fall! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 8.26, Neutral90 skrev:

Grunnen til at vi har hatt ivf er fordi jeg bare har en eggleder og den er skadet 😏 har fått beskjed om at vi ikke kommer til å bli gravid på egen hånd. selv om jeg håper så vet jeg realistisk tenkt at vi får beskjed om ny XU på fredag... ☹️

Vet ikke om det er en trøst, men jeg har det samme som deg. Jeg fikk beskjed at jeg måtte gjennom ivf for å bli gravid. Likevel har jeg fått to jenter på egen hånd til tross jeg har mistet tidligere og en gang mellom de to.

Krysser fingrene for at ting skal gå din vei ❤

Endret av Mopsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Neutral90 skrev:

Nå har jeg brukt kvelden på Google (igjen 🙄), og en crl måling på 5 mm betyr så mangt. I USA er dette anslått til 6 uker 5 dager f.eks,i England er dette anslått fra 6+1 til 6+4. Sånn sett er vi mye roligere. 

Offentlige råd i England er at så tidlige målinger er +- 5 dager, så her har vi fått påfyll av is i magen. 

I følge esnurra som brukes i Norge er 5 mm da 6+1 🤔 tiden får vise, men jeg er forsiktig optimist i alle fall! 

Jeg ble også målt kortere enn det er fysisk mulig at jeg kan være når jeg var på TUL i slutten av uke 6. Fikk beskjed om å ikke tenke på det fordi det er vanskelig å få riktig mål så tidlig. 😊 

Forstår du er forsiktig optimist. Sender deg en god klem :klem: og håper spiren klorer seg fast ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, vegasus skrev:

Jeg ble også målt kortere enn det er fysisk mulig at jeg kan være når jeg var på TUL i slutten av uke 6. Fikk beskjed om å ikke tenke på det fordi det er vanskelig å få riktig mål så tidlig. 😊 

Forstår du er forsiktig optimist. Sender deg en god klem :klem: og håper spiren klorer seg fast ❤️

DET var en skikkelig fin og betryggende melding å lese, takk :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mopsi skrev:

Vet ikke om det er en trøst, men jeg har det samme som deg. Jeg fikk beskjed at jeg måtte gjennom ivf for å bli gravid. Likevel har jeg fått to jenter på egen hånd til tross jeg har mistet tidligere og en gang mellom de to.

Krysser fingrene for at ting skal gå din vei ❤

Vi har ikke hatt hellet med oss i ivf og selv om jeg har vært gravid to ganger tidligere, begynte vi reelt å bli redd for at vi aldri skulle bli foreldre. At det attpåtil skal skje hjemmelaget er et under for meg 🥰 

Legen i dag sa at Titanic var også skipet som ble bygget for å aldri synke og at leger sier så mye rart, vi må ikke alltid høre på de 😂 

Godt å lese at det endte godt for deg og takk for gode ønsker 🧡 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig en berg- og dalbanetur😳 Likevel er jeg veldig glad for å lese at embryoet har festet seg på rett sted❣️ Stemmer det at du ble målt til fire dager mindre enn du selv mener du har kommet? For hos oss var det også litt forskjell (og med IVF er man jo heeeelt sikker), først var fosteret x mm deretter 1,7 mm lenger på samme måling🤔 Da passet det bedre med datoen. Tror og håper dårlig utstyr og tidlig svangerskap er grunnen❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pillowtalk skrev:

Dette er virkelig en berg- og dalbanetur😳 Likevel er jeg veldig glad for å lese at embryoet har festet seg på rett sted❣️ Stemmer det at du ble målt til fire dager mindre enn du selv mener du har kommet? For hos oss var det også litt forskjell (og med IVF er man jo heeeelt sikker), først var fosteret x mm deretter 1,7 mm lenger på samme måling🤔 Da passet det bedre med datoen. Tror og håper dårlig utstyr og tidlig svangerskap er grunnen❤️ 

Ja, virkelig Berg og dalbane 🧡 veldig, veldig lykkelig for at vi er gravid på rett plass da 🥰

Ja, ble målt 4 dager tidligere. Det kan være da, men da fikk jeg pos digital 7 dpo. Det kan skje antar jeg. Interessant å lese, legen prøvde bare to ganger. Husker dette alltid var et tema når jeg slet med å få slimhinna tykk nok. Legen fikk ofte forskjellige målinger på opptil flere mm ut ifra vinkel og så videre. 

Håper på gode nyheter neste uke, spesielt mannen tar disse ventedagene tungt 😟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler sånn med dere i denne ventetiden. Jeg tror jeg kan kjenne meg litt igjen i det samme, i dagene da det var uvisshet rundt hvordan første svangerskapet mitt kom til å ende. Da de først hadde funnet et embryo i livmoren, uten tegn til hjerteaktivitet - og det var kanskje litt mindre enn forventet. Så fant gyn et hjerte som slo uken etter. For så å ikke finne hjerteaktivitet noen dager etter. Jeg tror derfor jeg kan kjenne meg litt igjen i den usikkerheten dere føler på nå. Det å ikke vite for sikkert var uten tvil det verste. For oss ble det det verste utfallet den gangen, men jeg håper av hele mitt hjerte at dere får det beste utfallet neste uke ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble målt til 7+1 med crl 5,5 mm, og jeg visste at 7+1 var feil i forhold til at befruktning kan kun ha skjedd på 2 datoer denne perioden, og ble derfor veldig redd at det hadde sluttet og vokse. Ny kontroll hadde det vokst til 19 mm på 10 dager. Vet jo fortsatt ikke om dette går bra, siden det er tidlig, men det er fortsatt hjertebank og spirer, så foreløpig går det bra.

Ventetiden er vanskelig, og jeg ønsker dere begge alt godt kommende uke, håper dere har litt planer som får tanke vekk litt innimellom. Masse lykke til på ny kontroll, og håper på en positiv oppdatering på torsdag💙♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Jeg føler sånn med dere i denne ventetiden. Jeg tror jeg kan kjenne meg litt igjen i det samme, i dagene da det var uvisshet rundt hvordan første svangerskapet mitt kom til å ende. Da de først hadde funnet et embryo i livmoren, uten tegn til hjerteaktivitet - og det var kanskje litt mindre enn forventet. Så fant gyn et hjerte som slo uken etter. For så å ikke finne hjerteaktivitet noen dager etter. Jeg tror derfor jeg kan kjenne meg litt igjen i den usikkerheten dere føler på nå. Det å ikke vite for sikkert var uten tvil det verste. For oss ble det det verste utfallet den gangen, men jeg håper av hele mitt hjerte at dere får det beste utfallet neste uke ❤️

Uff ja, du forstår nok bedre enn de fleste hva vi står oppi 🧡 så glad det har endt så godt for deg tross alt, håper det gjør det for oss også 🌻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Gåsemor skrev:

Jeg ble målt til 7+1 med crl 5,5 mm, og jeg visste at 7+1 var feil i forhold til at befruktning kan kun ha skjedd på 2 datoer denne perioden, og ble derfor veldig redd at det hadde sluttet og vokse. Ny kontroll hadde det vokst til 19 mm på 10 dager. Vet jo fortsatt ikke om dette går bra, siden det er tidlig, men det er fortsatt hjertebank og spirer, så foreløpig går det bra.

Ventetiden er vanskelig, og jeg ønsker dere begge alt godt kommende uke, håper dere har litt planer som får tanke vekk litt innimellom. Masse lykke til på ny kontroll, og håper på en positiv oppdatering på torsdag💙♥️ 

Det er så hærlig å lese slike historier, det gir håp 🧡

Forstår at det er to mulige utfall, enten går det bra eller så er det MA, håper på det beste 🤞 takk for at du deler og for lykkeønskninger 🧡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke lest siden før positiv test, og her kom både klump i halsen og tårer i øynene 🥰 Jeg krysser fingrene for dere, og at torsdagens time i Trondheim gir dere et godt svar 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Godis skrev:

Her har jeg ikke lest siden før positiv test, og her kom både klump i halsen og tårer i øynene 🥰 Jeg krysser fingrene for dere, og at torsdagens time i Trondheim gir dere et godt svar 🤞

Så god du er 🥰 takk! Litt lei av det ikke bare kan være litt enklere for oss, hehe, men håper på et sikkert svar på torsdag 😰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2020 den 14.28, Neutral90 skrev:

Jeg har ny ul torsdag neste uke, privat i Trondheim. Jeg valgte sentrum Gynekologi, men aner ikke hvor gode de faktisk er :vetikke:  

Han er kjempeflink 💙 Vært der selv. Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...