Gå til innhold

Den store tråden om uføretrygd - hvem, hva, hvorfor og hvordan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste HI og må si jeg syntes det er rart denne tråden får stå. «Bare for sjov»?!  -dette er jo latterliggjøring og trakassering av syke mennesker, de som faktisk er uføre eller på vei til å bli det og bagatellisering av diagnoser som er alvorlige (ME bla. som er en alvorlig nevrologisk sykdom og tar fra folk livene sine pga alvorlighetsgraden).  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, GulleGull said:

Leste HI og må si jeg syntes det er rart denne tråden får stå. «Bare for sjov»?!  -dette er jo latterliggjøring og trakassering av syke mennesker, de som faktisk er uføre eller på vei til å bli det og bagatellisering av diagnoser som er alvorlige (ME bla. som er en alvorlig nevrologisk sykdom og tar fra folk livene sine pga alvorlighetsgraden).  

Helt enig. Mobbing støttet av Kvinneguiden admin/moderatorer.

Anonymkode: ae3da...fd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, GulleGull skrev:

Leste HI og må si jeg syntes det er rart denne tråden får stå. «Bare for sjov»?!  -dette er jo latterliggjøring og trakassering av syke mennesker, de som faktisk er uføre eller på vei til å bli det og bagatellisering av diagnoser som er alvorlige (ME bla. som er en alvorlig nevrologisk sykdom og tar fra folk livene sine pga alvorlighetsgraden).  

Helt enig, sykt at moderatorene lar slike ting stå. Håper det ikke er fordi de er enige i hetsingen.

Anonymkode: 07c99...c33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Mobbing støttet av Kvinneguiden admin/moderatorer.

Anonymkode: ae3da...fd0

Lagt inn spørsmål nå på ris og ros -hvorfor den får stå... håper de tar tak i denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Dette er såå klassisk 😄 altså, det kan godt hende at du ER reelt arbeidsufør og alvorlig syk, så ikke ta det personlig, men akkurat dette svaret ser jeg absolutt hele tiden når uføre som egentlig ikke er ‘ordentlig’ syke skal forsvare seg. ‘Jeg har 17 ulike diagnoser, jeg har 13, jeg har massevis’ osv osv. 

(Husk at én ‘unnskyldning’ alltid høres mer troverdig ut enn mange, så selv om man muligens er rammet av ekstremt mange fysiske og mentale plager, behøver man bare å nevne en eller to, gjerne hovedsykdom(ene.) Jeg har sett folk tatt med ting som jernmangelaneni, eksem ol. som om dette kunne gjøre en arbeidsufør. 

Anonymkode: 2c78d...72f

Altså forsåvidt enig, men du hørse ut som du mangler empati eller noe. Eksem kan bli veldig alvorlig og holde folk våkne om nettene hvis de klør seg ihjel, hadde en bekjent som hadde det slik.

Men jo, er vel fint der oppe på den høye hesten.

Anonymkode: e5044...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, GulleGull skrev:

Leste HI og må si jeg syntes det er rart denne tråden får stå. «Bare for sjov»?!  -dette er jo latterliggjøring og trakassering av syke mennesker, de som faktisk er uføre eller på vei til å bli det og bagatellisering av diagnoser som er alvorlige (ME bla. som er en alvorlig nevrologisk sykdom og tar fra folk livene sine pga alvorlighetsgraden).  

Ja, dette er er latterligjøring og jeg tenker at om noen allerede er i en vanskelig situasjon med uføretrygd osv, at dette kan være nok til å pushe de til å gjøre noe dumt som selvmord osv. Synes det er rett og slett hårreisende at så mange er dømmende.

 

Anonymkode: e5044...2fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, GulleGull skrev:

Leste HI og må si jeg syntes det er rart denne tråden får stå. «Bare for sjov»?!  -dette er jo latterliggjøring og trakassering av syke mennesker, de som faktisk er uføre eller på vei til å bli det og bagatellisering av diagnoser som er alvorlige (ME bla. som er en alvorlig nevrologisk sykdom og tar fra folk livene sine pga alvorlighetsgraden).  

Det er bare for moro skyld og har ingenting med reelle uføre å gjøre. Bare folks tanker om hva de ville hypotetisk gjort om de skulle gå for ufør.

Dere må seriøst prøve å sette fra dere krenkekrakken snart.

Anonymkode: 36dd3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Mobbing støttet av Kvinneguiden admin/moderatorer.

Anonymkode: ae3da...fd0

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 36dd3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, sykt at moderatorene lar slike ting stå. Håper det ikke er fordi de er enige i hetsingen.

Anonymkode: 07c99...c33

Det er ingen hetsing, kun folks hypotetiske tanker om hva de ville gjort.

Anonymkode: 36dd3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er er latterligjøring og jeg tenker at om noen allerede er i en vanskelig situasjon med uføretrygd osv, at dette kan være nok til å pushe de til å gjøre noe dumt som selvmord osv. Synes det er rett og slett hårreisende at så mange er dømmende.

 

Anonymkode: e5044...2fe

Herregud.

Anonymkode: 36dd3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det er bare for moro skyld og har ingenting med reelle uføre å gjøre. Bare folks tanker om hva de ville hypotetisk gjort om de skulle gå for ufør.

Dere må seriøst prøve å sette fra dere krenkekrakken snart.

Anonymkode: 36dd3...233»

Bærer ikke rundt på noen krenkekrakk, men har en del empati med stigmatiserte grupper som lever livet sitt i skam fordi sykdommen deres ikke er ekte nok i andre sine øyne. En slik tråd som dette er jo med på å opprettholde holdningene. Jeg vil kalle det mobbing når denne tråden får stå med 42 sider hvor en gruppe mennesker blir latterliggjort og sett ned på av andre. Tror du skal lese over tråden en gang for her er det ikke mye som er morro. Hadde du sagt mye av det samme om du satt ovenfor ansikt til ansikt med en som faktisk var syk og uføretrygded?!

Endret av GulleGull
Glemte å sitere
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GulleGull skrev:

«Det er bare for moro skyld og har ingenting med reelle uføre å gjøre. Bare folks tanker om hva de ville hypotetisk gjort om de skulle gå for ufør.

Dere må seriøst prøve å sette fra dere krenkekrakken snart.

Anonymkode: 36dd3...233»

Bærer ikke rundt på noen krenkekrakk, men har en del empati med stigmatiserte grupper som lever livet sitt i skam fordi sykdommen deres ikke er ekte nok i andre sine øyne. En slik tråd som dette er jo med på å opprettholde holdningene. Jeg vil kalle det mobbing når denne tråden får stå med 42 sider hvor en gruppe mennesker blir latterliggjort og sett ned på av andre. Tror du skal lese over tråden en gang for her er det ikke mye som er morro. Hadde du sagt mye av det samme om du satt ovenfor ansikt til ansikt med en som faktisk var syk og uføretrygded?!

Det er min tråd. Og den er slått sammen men mange flere. Derfor 42 sider totalt.

Tråden er uskyldig og krenker ingen.

Så bare ro deg ned.

Anonymkode: 36dd3...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er min tråd. Og den er slått sammen men mange flere. Derfor 42 sider totalt.

Tråden er uskyldig og krenker ingen.

Så bare ro deg ned.

Anonymkode: 36dd3...233

Jeg er helt rolig -men har da ett innspill og kanskje en utfordring til deg og andre her om å heller lage andre hypotetiske problemstillingstråder for morro skyld, som IKKE går utover en allerede stigmatisert gruppe mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, GulleGull skrev:

Jeg er helt rolig -men har da ett innspill og kanskje en utfordring til deg og andre her om å heller lage andre hypotetiske problemstillingstråder for morro skyld, som IKKE går utover en allerede stigmatisert gruppe mennesker. 

På ingen måte i det hele tatt kan det gå utover en gruppe hvordan noen ville gå frem for å lure til seg uføretrygd.

På samme måte som det går ikke ut over deg som forsikringstaker hvordan noen vil svindle forsikringsselskapet sitt. Begge disse tingene forekommer i det virkelige liv.

Anonymkode: 36dd3...233

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 15.16, AnonymBruker skrev:

Det er min tråd. Og den er slått sammen men mange flere. Derfor 42 sider totalt.

Tråden er uskyldig og krenker ingen.

Så bare ro deg ned.

Anonymkode: 36dd3...233

Når det er så mange som føler seg krenket av denne tråden, så må du forstå at den krenker folk? 😅

Anonymkode: 78ce9...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.7.2019 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Kjenner at jeg blir lei av å arbeide, mens andre uføre slapper av i varme strander. Nå har også den siste vennina fått uføretrygd også. Derfor jeg mistet all motivasjon for å jobbe, når de får betalt for å gjøre ingenting. Den siste vennina hadde høy utdanning og ganske høy lønn.

Nå får du hun rundt 400.000 i uføretrygd for å gjøre ingenting. De andre venninene får betydelig lavere fordi de aldri har jobbet før.

Jeg har lavere lønn enn 400.000 og sliter med å holde motivasjonen oppe når vennina mi som er uføre har omtrent like mye som meg. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: af576...805

Regner med denne venninna di også har høy studiegjeld som hun må bruke uførestønaden sin på. Tror du hun har brukt mange år på skole for å bli uføretrygdet med vilje? 🙄 det du bør gjøre er å skjerpe deg. 

På 27.7.2019 den 14.27, AnonymBruker skrev:

Venninene har fått "uføre" og de er friske. Hvertfall hvis man ser på hvordan de ferierer med støtte fra NAV i utlandet.

Anonymkode: af576...805

du må være en veldig god venninne, når du ikke engang vet hvorfor de er uføretrygdet. Mener du de skal isolere seg i hjemmet? 

På 27.7.2019 den 14.29, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad for at jeg er frisk. Hvorfor skal det være lønnsomt å være uføre. Jeg ser på meg som en taper som jobber, mens resten av venninegjengen slapper med utbetaling fra staten. Det synes jeg er høyst urettferdig.

Anonymkode: af576...805

Det sier vel mye mer om deg, når du ser på deg selv som en taper fordi du er frisk nok til å jobbe. 😊

Anonymkode: 78ce9...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er så mange som føler seg krenket av denne tråden, så må du forstå at den krenker folk? 😅

Anonymkode: 78ce9...324

De er i beste fall lettkrenket. Det er ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: 36dd3...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes måter å få stengt tråder på :lur: 

Anonymkode: 4cc33...b48

Helt sikkert.

Anonymkode: 36dd3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med denne venninna di også har høy studiegjeld som hun må bruke uførestønaden sin på. Tror du hun har brukt mange år på skole for å bli uføretrygdet med vilje? 🙄 det du bør gjøre er å skjerpe deg. 

du må være en veldig god venninne, når du ikke engang vet hvorfor de er uføretrygdet. Mener du de skal isolere seg i hjemmet? 

Det sier vel mye mer om deg, når du ser på deg selv som en taper fordi du er frisk nok til å jobbe. 😊

Anonymkode: 78ce9...324

Studielån slettes ofte ved uførhet.

Anonymkode: 36dd3...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...