Gå til innhold

Den store tråden om uføretrygd - hvem, hva, hvorfor og hvordan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr det i praksis, jo flere menn blir ufrivillig barnløse og ensomme, de taper konkurransen mot de beste mennene, fordi de er dårligere menn i kvinners øyne og da velger kvinner andre menn, menn som tidligere ville vært "opptatt" men som nå istedenfor har et harem av kvinner som enten er med dem eller venter på sin tur.

Hvorfor ikke velge en kvinne på eget nivå, de som alfahannene ikke vil ha? For sannheten er jo at de fleste kvinner er dønn alminnelige, altså ikke supervakre eller superintelligente. I motsetning til noen menn, er de fleste kvinner lykkelige med å finne en snill mann som jobber som bussjåfør.

Anonymkode: 5e37e...7aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Atomlynet skrev:

Det er ingen psykiske lidelser som er påvist at er medfødt. 

Har du bodd under en stein de siste 20 årene? 

Anonymkode: 5e37e...7aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig ikke god!!!

Anonymkode: 27c6d...1aa

Bare dum ;) . 

Anonymkode: 5e37e...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atomlynet skrev:

At psykiske sykdommer ikke er medfødt er grunnen til at man ikke tar en nyfødt screening for dem.

Jeg kjenner en voksen som har en mental alder på 7 år, hun var ikke spesielt intelligent som barn heller. 

Anonymkode: 5e37e...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til den store økningen i uføretrygd er pga innskrenkelsene på AAP ordningen i fjor, som presset folk på dagpenger og på uføretrygd. Regjeringen skulle altså kutte på AAP-ordningen for å "tvinge" syke i jobb. Det sier seg selv at syke er syk, og er på AAP for en grunn. De fleste med diagnoser og null inntektsevne. Så når dem da ikke har noe annet valg enn å søke uføretrygd så skjønner jo alle (bortsett fra våre inkompetente folkevalgte) at disse uføretallene kommer. Og la meg bare si det: neste år stiger prosenten minst tilsvarende. Fordi folk har ingen andre valg! 

Så hva nå? Jo i stedet for å være på AAP og motta arbeidsrettet tiltak, utdanning og oppfølgning, har folk blitt avskiltet og stemplet permanent ute av drift, hvor flesteparten nå aldri kommer inn i arbeidslivet. Selv ikke dem som faktisk ønsker det. 

Disse tallene kommer dermed ikke av at folk er blitt drastisk mer sykere, eller fordi uføreordningen er så bra, men fordi AS Norge tvinger folk fra en støttepulje til en annen. En katastrofebeslutning av den norske regjering! 

Anonymkode: 2c2b7...57d

End en som misforstår. En kan ikke velge uføretrygd. Om disse ikke er syke nok, er det sosialstønad. Men økningen av syke stiger.

Anonymkode: f31c7...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

End en som misforstår. En kan ikke velge uføretrygd. Om disse ikke er syke nok, er det sosialstønad. Men økningen av syke stiger.

Anonymkode: f31c7...422

Du valgte å misforstår meg. Så du skal få det med teskje: Både du og jeg vet at det er mange på AAP som er helsemessig kvalifisert til uføretrygd. Som jeg også skrev, men som du valgte å overse: folk med diagnoser og null inntektsevne. Disse søker nå og får uføretrygd innvilget. Selv om dem ønsket å stå på AAP, for å studere eller prøve ut arbeidslivet. Uføretrygd er sjeldent et mål selv om du er syk nok til det. Jeg vet folk som sliter tungt med MS og Fibro, men som ønsket å stå på AAP fordi det ga dem iallefall en delvis inngang til arbeidslivet. Disse søkte nå uføretrygd, og fikk det selvfølgelig. 

Anonymkode: 2c2b7...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du valgte å misforstår meg. Så du skal få det med teskje: Både du og jeg vet at det er mange på AAP som er helsemessig kvalifisert til uføretrygd. Som jeg også skrev, men som du valgte å overse: folk med diagnoser og null inntektsevne. Disse søker nå og får uføretrygd innvilget. Selv om dem ønsket å stå på AAP, for å studere eller prøve ut arbeidslivet. Uføretrygd er sjeldent et mål selv om du er syk nok til det. Jeg vet folk som sliter tungt med MS og Fibro, men som ønsket å stå på AAP fordi det ga dem iallefall en delvis inngang til arbeidslivet. Disse søkte nå uføretrygd, og fikk det selvfølgelig. 

Anonymkode: 2c2b7...57d

Hva hindrer de i å prøve dette på sosialstønad eller uføretrygd?

Anonymkode: f31c7...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

End en som misforstår. En kan ikke velge uføretrygd. Om disse ikke er syke nok, er det sosialstønad. Men økningen av syke stiger.

Anonymkode: f31c7...422

Man velger jo å søke. Jeg f.eks ønsket ikke uføretrygd, men søkte da aap nærmet seg slutten og jeg ikke fikk utvidet det.

Anonymkode: e9567...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hindrer de i å prøve dette på sosialstønad eller uføretrygd?

Anonymkode: f31c7...422

Fordi på uføretrygd så bidrar ikke NAV med arbeidstilpasning, studiestøtte, tiltak og oppfølgning. Man blir erklært permanent ute av drift, og må stå på egne bein. Som uføretrygdet er du pest for arbeidstakerne, og har ingen sjanse. 

Leste du egentlig innlegget mitt? 

Anonymkode: 2c2b7...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi på uføretrygd så bidrar ikke NAV med arbeidstilpasning, studiestøtte, tiltak og oppfølgning. Man blir erklært permanent ute av drift, og må stå på egne bein. Som uføretrygdet er du pest for arbeidstakerne, og har ingen sjanse. 

Leste du egentlig innlegget mitt? 

Anonymkode: 2c2b7...57d

Jod. Men da har man fått hjelp i 3+ år og det er på tide å innse realitetene. Verden er kald og kaldere blir den.

Anonymkode: f31c7...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal straffes fordi min egen far brukte meg som en sex dukke og som følge av det utviklet jeg tunge psykiske lidelser som gjør at jeg dessverre ikke er i stand til å jobbe 

Anonymkode: 27c6d...1aa

Du skal få all mulig hjelp. Trist å høre. 

Anonymkode: e1af5...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jod. Men da har man fått hjelp i 3+ år og det er på tide å innse realitetene. Verden er kald og kaldere blir den.

Anonymkode: f31c7...422

Jeg ser det ikke på samme måte. Ikke når man er så ung som 18-40 år. Ting kan endre seg, og selv om det ser dystert ut nå så betyr det ikke at der ikke kommer flere muligheter på AAP som iallefall holder liv i den fremtidige jobbdrømmen. På uføretygd lukkes døra for godt i de aller fleste tilfellene. 

Anonymkode: 2c2b7...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jod. Men da har man fått hjelp i 3+ år og det er på tide å innse realitetene. Verden er kald og kaldere blir den.

Anonymkode: f31c7...422

Ja og det er jo du et bevis på.

Anonymkode: 5e37e...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener altså at psykisk utviklingshemming ikke/aldri er medfødt. Nå vet vi hvor stor tiltro vi skal ha til dine påstander og meninger. 

Anonymkode: 3fc60...163

Hvorfor snakker du om ting du ikke vet nok om? At det ikke er påvist medfødte psykiske lidelser er bare bra, ingen fortjener å være født syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du bodd under en stein de siste årene? Jo, dette er forsket på og der har de funnet fysiske forskjeller mellom friske og ME syke. Et sted å begynne for deg er å lese om Katarina Liens studie ;)

Anonymkode: 8bc57...e83

Det at ME pasienter ikke har avvik fra friske kontrollgrupper er bare fint, de som er så slitne hadde ikke taklet å ha somatisk sykdom. 

Endret av Atomlynet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Atomlynet skrev:

Det at ME pasienter ikke har avvik fra friske kontrollgrupper er bare fint, de som er så slitne hadde ikke taklet å ha somatisk sykdom. 

De har avvik. Hvem hadde ikke taklet å ha somatisk sykdom? ME syke? ME er en somatisk sykdom.

Anonymkode: 8bc57...e83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Atomlynet skrev:

Hvorfor snakker du om ting du ikke vet nok om? At det ikke er påvist medfødte psykiske lidelser er bare bra, ingen fortjener å være født syk. 

Idioti er i det minste medfødt 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 111be...93d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Atomlynet skrev:

Det at ME pasienter ikke har avvik fra friske kontrollgrupper er bare fint, de som er så slitne hadde ikke taklet å ha somatisk sykdom. 

Skjerp deg, hvorfor snakker DU om ting som du ikke vet noe om? ME-pasienter er vel en av dem sykdomsgruppene som har aller mest somatiske plager, i tillegg til ekstrem utmattelse. ME er ikke kun utmattelse, slik du tror. 

Anonymkode: 2c2b7...57d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Idioti er i det minste medfødt 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 111be...93d

Det lærte du av oppveksten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Atomlynet skrev:

Det lærte du av oppveksten din. 

Jeg kan ha idiotiske påfunn ja, heldigvis, men er ikke født idiot med begrenset kunnskap som visse andre. Når man ikke vet hva man snakker om, uttaler man seg ikke bastant. Man lærer og erfarer ;) 

Anonymkode: 111be...93d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...