Gå til innhold

Den store tråden om uføretrygd - hvem, hva, hvorfor og hvordan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg blir lei av å arbeide, mens andre uføre slapper av i varme strander. Nå har også den siste vennina fått uføretrygd også. Derfor jeg mistet all motivasjon for å jobbe, når de får betalt for å gjøre ingenting. Den siste vennina hadde høy utdanning og ganske høy lønn.

Nå får du hun rundt 400.000 i uføretrygd for å gjøre ingenting. De andre venninene får betydelig lavere fordi de aldri har jobbet før.

Jeg har lavere lønn enn 400.000 og sliter med å holde motivasjonen oppe når vennina mi som er uføre har omtrent like mye som meg. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: af576...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville vært glad for at jeg hadde vært frisk nok til å forsørge meg selv. 

Anonymkode: cdd4c...115

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjenner at jeg blir lei av å arbeide, mens andre uføre slapper av i varme strander. Nå har også den siste vennina fått uføretrygd også. Derfor jeg mistet all motivasjon for å jobbe, når de får betalt for å gjøre ingenting. Den siste vennina hadde høy utdanning og ganske høy lønn.

Nå får du hun rundt 400.000 i uføretrygd for å gjøre ingenting. De andre venninene får betydelig lavere fordi de aldri har jobbet før.

Jeg har lavere lønn enn 400.000 og sliter med å holde motivasjonen oppe når vennina mi som er uføre har omtrent like mye som meg. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: af576...805

Slutte å bry deg så jævla mye om andre.

Dette er noe av det teiteste jeg har lest her inne på en stund. En time eller to, minst....

Anonymkode: 323d2...88c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla menneskefaenskap! Kan du ikke bare være glad for at jobber? Men mennesker vil gjøre minst for mest mulig..alle er så like liksom. Ingen vil se din vei om du på alle måter har lav status, men i det du blir rik eller får goder så skal alle grave og spørre hvor du har det fra og synes det er urettferdig at ikke de fikk. Jævla mennesker..hater de! 

Anonymkode: 5fde4...c93

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad for at du har helsa i behold. 

Anonymkode: a5c7c...ce0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mulighet til å øke inntekten din, det har ikke hun. Dessuten er det ingen uføre som får 400k brutto med mindre de hadde en godt betalt jobb før eller gode forsikringer. Men skulle ønske 400k var vanlig. Da hadde jeg levd mye bedre.

har selv ung ufør, og jeg skal love deg at det ikke er noen luksus. Jeg har f.eks ikke råd til middag hver dag for å nevne noe.

Anonymkode: 061a4...afd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner at jeg blir lei av å arbeide, mens andre uføre slapper av i varme strander. Nå har også den siste vennina fått uføretrygd også. Derfor jeg mistet all motivasjon for å jobbe, når de får betalt for å gjøre ingenting. Den siste vennina hadde høy utdanning og ganske høy lønn.

Nå får du hun rundt 400.000 i uføretrygd for å gjøre ingenting. De andre venninene får betydelig lavere fordi de aldri har jobbet før.

Jeg har lavere lønn enn 400.000 og sliter med å holde motivasjonen oppe når vennina mi som er uføre har omtrent like mye som meg. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: af576...805

Derfor får hun så «høy» uføretrygd. Tenk hva hun samtidig mister. I tillegg til 34% av lønnen sin. Å være ufør, uansett kroner inn, er på ingen måte drømmescenario. Vi mister så ufattelig mye annet i samme slengen. Vær glad du er frisk og har en jobb å gå til. 

Fortsatt god sommer! Husk å drikke nok i varmen 💦

Anonymkode: a0f7a...49b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skal gjøre? Ta deg sammen, jobbe med empatien din og ta en høy utdannelse selv slik at du kan tjene mer penger. Jeg regner med at du ikke har høyere utdannelse enn videregående? Hvis du er så opptatt av penger, hvorfor har du ikke giddet å ta høyere utdannelse?

Anonymkode: 8c5af...a8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre er "på jobb" døgnet rundt, 365 dager i året. De kan ikke jobbe 8 timer for så å legge fra seg den kroniske sykdommen sin og gå hjem. Tenk litt på det du, der du sitter med helsa i behold og er misunnelig på syke mennesker.

Anonymkode: 926ce...cd0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad for at du har helsa i behold. 

Anonymkode: a5c7c...ce0

Venninene har fått "uføre" og de er friske. Hvertfall hvis man ser på hvordan de ferierer med støtte fra NAV i utlandet.

Anonymkode: af576...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er misunnelig på henne. Og det betyr at du er ikke en god venn.

Anonymkode: 79878...ce6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Venninene har fått "uføre" og de er friske. Hvertfall hvis man ser på hvordan de ferierer med støtte fra NAV i utlandet.

Anonymkode: af576...805

Da må du melde dem til nav for svindel da. Og legene og spesialistene de har måtte møte underveis. Så sant du kan garantere og ikke minst bevise 100% at de er 100% friske og har arbeids/inntektsevne. 

Anonymkode: a0f7a...49b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jævla menneskefaenskap! Kan du ikke bare være glad for at jobber? Men mennesker vil gjøre minst for mest mulig..alle er så like liksom. Ingen vil se din vei om du på alle måter har lav status, men i det du blir rik eller får goder så skal alle grave og spørre hvor du har det fra og synes det er urettferdig at ikke de fikk. Jævla mennesker..hater de! 

Anonymkode: 5fde4...c93

Jeg er glad for at jeg er frisk. Hvorfor skal det være lønnsomt å være uføre. Jeg ser på meg som en taper som jobber, mens resten av venninegjengen slapper med utbetaling fra staten. Det synes jeg er høyst urettferdig.

Anonymkode: af576...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at venninnen din er glad for at hun er ufør. Glad for å ha fått trygd når helsen er for dårlig til at hun klarer å jobbe, men hun ville nok foretrukket å være frisk, jobbe og beholde den tidligere inntekten.

Ingen får uføretrygd hvis de er friske, men det er ikke alle sykdommer som vises utenpå, og det er ikke alle som er åpne som slike sykdommer.

Anonymkode: 8fb31...40c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da må du melde dem til nav for svindel da. Og legene og spesialistene de har måtte møte underveis. Så sant du kan garantere og ikke minst bevise 100% at de er 100% friske og har arbeids/inntektsevne. 

Anonymkode: a0f7a...49b

Hun fikk uføre pga psykisk sykdom. Jeg vet ingenting om hvordan sakbehandlingen rundt uføretrygd foregår. Men for meg så framstår hun som frisk, da hun kan reise såmye og poste disse bildene på sosiale medier.

Anonymkode: af576...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad for at jeg er frisk. Hvorfor skal det være lønnsomt å være uføre. Jeg ser på meg som en taper som jobber, mens resten av venninegjengen slapper med utbetaling fra staten. Det synes jeg er høyst urettferdig.

Anonymkode: af576...805

Lønnsomt å være ufør? På absolutt INGEN måte er det lønnsomt å være ufør. Du er ingen taper fordi du jobber. Men fordi du uttaler deg om noe du har NULL peiling på! 

Anonymkode: a0f7a...49b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hun fikk uføre pga psykisk sykdom. Jeg vet ingenting om hvordan sakbehandlingen rundt uføretrygd foregår. Men for meg så framstår hun som frisk, da hun kan reise såmye og poste disse bildene på sosiale medier.

Anonymkode: af576...805

Å kjære......

Nedtelling nå, til du får passet ditt grundig påskrevet...

3...

2...

1....

Anonymkode: 323d2...88c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad for at jeg er frisk. Hvorfor skal det være lønnsomt å være uføre. Jeg ser på meg som en taper som jobber, mens resten av venninegjengen slapper med utbetaling fra staten. Det synes jeg er høyst urettferdig.

Anonymkode: af576...805

Hvorfor ønsker du at venninnene dine i tillegg til å være kronisk syk skal lide et størst mulig økonomisk tap i tillegg? 

Anonymkode: 1b498...0d8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har lavere lønn enn 400.000 og sliter med å holde motivasjonen oppe når vennina mi som er uføre har omtrent like mye som meg. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: af576...805

 

Fortsette å jobbe i hvert fall - og tegn en god forsikring? 

For skulle du være så uheldig å bli ufør må du klare deg med langt mindre enn nå. Rundt 260 000 brutto....? 

Innbetaling til Folketrygdefondet er i realiteten en tvungen, kollektiv forsikringsordning vi alle er med i. Og som vanlig er med forsikringer, en får utbetaling etter verdien på det en har forsikret og betalt for.  

Anonymkode: 56319...904

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...