Gå til innhold

Ber du om andres plass på fly?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Hvorfor kan ikke de betale sin egen plass som alle andre? Hvorfor skal de kreve andres plasser gratis?

Igjen: fordi de kan ha vært nødt til å bestille plasser i siste liten, f.eks. for  å dra i en begravelse, og det er ikke da nødvendigvis mulig å booke setter ved siden av hverandre. Eller flyet kan ha blitt kansellert, så de får ikke de plassene de har betalt for.

Anonymkode: 17c1a...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg snakket med flypersonalet, slik at de kunne tatt oppgaven, og fått gitt bekreftelse til de som måtte bytte sete.

De har kanskje tilgang til informasjon om hvem som har betalt for setereservasjon, og hvem som ikke har det? 

Anonymkode: 3a32e...961

Vi fikk beskjed av flypersonell at det måtte vi ordne selv. På tross av at vi hadde betalt for setereservasjon 6 mnd før flyet gikk. Særdeles dårlig service, og vi kommer aldri til å bruke det flyselskapet igjen. Var i tillegg 26 timers forsinkelse..

Det provoserer meg så inderlig at 6-7 åringer skal sitte alene på et fly, uten forutsetninger for å bestille seg mat, drikke, pledd, pute osv på engelsk, under en 11 timers lang flytur, fordi noen skal hevde sin rett. Herregud så tragisk 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar gladelig det setet jeg har blitt tildelt. Foretrekker riktignok det ytterste, så jeg slipper å åle meg forbi de andre dersom naturen kaller på lengre flyvninger, men har jeg fått vindusplass så er ikke det noen "big deal". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: fordi de kan ha vært nødt til å bestille plasser i siste liten, f.eks. for  å dra i en begravelse, og det er ikke da nødvendigvis mulig å booke setter ved siden av hverandre. Eller flyet kan ha blitt kansellert, så de får ikke de plassene de har betalt for.

Anonymkode: 17c1a...813

Eller fordi de ikke gidder å reservere seg fra før som en del her inne også har opplevd. Voksne mennesker bør kunne sitte atskilt. Voksne med barn spør ikke om andres vindusplass bare fordi ungen deres vil titte ut av vinduet. Da får de reservere som alle andre. Barn har ikke vondt av et nei de heller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du at de ikke har betalt for det? Som flere har påpekt: om man blir tvunget til å bytte flygning, får man ikke velge seter...

 

Anonymkode: 17c1a...813

Det er SKJELDENT at dette skjer og gjør de det så blir alle rammet - ikke de som nekter å punge ut ekstra penger.    Jeg har flyet med SAS for alle utenlandske turer og har aldri opplevd dette.  I hvert fall på de langdistanse flyvninger. 

Anonymkode: d9d53...625

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå svarte jeg saklig på et åpent spørsmål du stilte. Hvis du ikke klarer å komme med et saklig svar tilbake er jeg ikke spesielt interessert i å diskutere det videre. 

Anonymkode: fa906...ce0

Beklager om du oppfattet svaret mitt som kritikk, men jeg tolket innlegget ditt som selvmotsigelse når jeg kom til siste setning. Du ønsker ikke å sitte ubekvemt på et fly i 11 timer, og ville ikke ha byttet om du ble spurt (dersom du ikke ble påtvunget av flypersonell) - samtidig som du ikke har lyst å bytte plass, så ønsker du selvsagt ikke at barnet skal sitte ukomfortabelt i 11 timer heller..neivel? Indirekte så sier du jo at egen komfort kommer før barnets? Fordi du ikke ønsker å bytte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Vera skrev:

Vi fikk beskjed av flypersonell at det måtte vi ordne selv. På tross av at vi hadde betalt for setereservasjon 6 mnd før flyet gikk. Særdeles dårlig service, og vi kommer aldri til å bruke det flyselskapet igjen. Var i tillegg 26 timers forsinkelse..

Det provoserer meg så inderlig at 6-7 åringer skal sitte alene på et fly, uten forutsetninger for å bestille seg mat, drikke, pledd, pute osv på engelsk, under en 11 timers lang flytur, fordi noen skal hevde sin rett. Herregud så tragisk 😂

I så fall får du betale personen du bytter med tilsvarende det koster å reservere, skulle faen meg bare mangle. Aldri om jeg hadde sittet i midtsetet en 11 timer lang flytur forresten. Glem det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, wintergirl skrev:

Eller fordi de ikke gidder å reservere seg fra før som en del her inne også har opplevd. Voksne mennesker bør kunne sitte atskilt. Voksne med barn spør ikke om andres vindusplass bare fordi ungen deres vil titte ut av vinduet. Da får de reservere som alle andre. Barn har ikke vondt av et nei de heller. 

Hva med de som HAR reservert, men pga kansellering av opprinnelig fly får nye seter? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vera said:

Vi fikk beskjed av flypersonell at det måtte vi ordne selv. På tross av at vi hadde betalt for setereservasjon 6 mnd før flyet gikk. Særdeles dårlig service, og vi kommer aldri til å bruke det flyselskapet igjen. Var i tillegg 26 timers forsinkelse..

Det provoserer meg så inderlig at 6-7 åringer skal sitte alene på et fly, uten forutsetninger for å bestille seg mat, drikke, pledd, pute osv på engelsk, under en 11 timers lang flytur, fordi noen skal hevde sin rett. Herregud så tragisk 😂

Da snakker du om en hele fly da, de som også ikke har betalt for settene sine, og ikke bare oss som faktisk forhåndsbetale for settene våres.   

Anonymkode: d9d53...625

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera skrev:

Hva med de som HAR reservert, men pga kansellering av opprinnelig fly får nye seter? 

Svarte nettopp i samme innlegg at det ikke alltid er grunnen som flere har svart her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tusseladen skrev:

I så fall får du betale personen du bytter med tilsvarende det koster å reservere, skulle faen meg bare mangle. Aldri om jeg hadde sittet i midtsetet en 11 timer lang flytur forresten. Glem det.

Strengt tatt burde det vel vært flypersonalet som tok seg av den biten? Vi har jo allerede betalt? Det handler om å vise hensyn. Jeg driter i hvor jeg sitter på flyet, mitt mål er å komme meg frem (ja, jeg har sinnsyk flyskrekk, men det er mitt eget problem). Men å vise hensyn til barn som ikke har forutsetninger til å ta vare på seg selv i løpet av flyturen koster meg ingen kalorier. Faktisk føles det ganske godt å ha normal folkeskikk og vise empati..man vet aldri når det vil svare seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da snakker du om en hele fly da, de som også ikke har betalt for settene sine, og ikke bare oss som faktisk forhåndsbetale for settene våres.   

Anonymkode: d9d53...625

Og..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Svarte nettopp i samme innlegg at det ikke alltid er grunnen som flere har svart her inne. 

Nei, men jeg lurte spesifikt på det scenarioet jeg la frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er SKJELDENT at dette skjer og gjør de det så blir alle rammet - ikke de som nekter å punge ut ekstra penger.    Jeg har flyet med SAS for alle utenlandske turer og har aldri opplevd dette.  I hvert fall på de langdistanse flyvninger. 

Anonymkode: d9d53...625

Nåja, jeg opplever det støtt og stadig. Vi bor på et sted med en liten flyplass og dårlig vær, så her blir fly ofte kansellert både pga vær og fordi det er så få på flyet at de prioriterer andre steder på bekostning av oss. Da sliter vi med neste flygning, siden vi da kommer til mellomlandingen på et annet tidspunkt. Og da er det bare de som kom med det første flyet som ble kansellert som blir rammet, ikke alle på neste fly....

Ved forsinkelser risikerer man også å bli flyttet til et annet fly ved mellomlanding, og simsalabim, alle setereservasjoner er borte...

 

Anonymkode: 17c1a...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er SKJELDENT at dette skjer og gjør de det så blir alle rammet - ikke de som nekter å punge ut ekstra penger.    Jeg har flyet med SAS for alle utenlandske turer og har aldri opplevd dette.  I hvert fall på de langdistanse flyvninger. 

Anonymkode: d9d53...625

Det er langt i fra sjeldent. Husk at flypassasjerene kommer fra hele verden..alt skal klaffe (om man har flere flyvninger på samme strekning må alt klaffe ifht flytid osv på det flyet man kommer i fra). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Jeg flytter meg ikke helt uten videre. Barnefamilie som har betalt for seter, men blir spredd for alle vinder - ja. Mann/dame som ikke har betalt, men likevel vil ha mitt sete - nei. Barnefamilie som bare forlanger - nei. Ikke er jeg barnevakt heller, jeg setter på headset og stikker nesa nedi en bok. Klar dere selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har opplevd at vårt opprinnelige fly har blitt kansellert/forsinket, slik at bare billettene våre og de andre på det opprinnelige flyet ble booket over på nye fly som ikke var fulle. Dermed er det kun et fåtall på det nye flyet i vår situasjon, ikke alle.

Anonymkode: 76c31...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vera skrev:

Jeg har svart tidligere i tråden, og lurer på nevnte scenario;

Om man skal fly langdistanse, og har på forhånd (6 mnd før flyvning) reservert seter, slik at barn og voksne får sitte sammen - men opprinnelig fly blir kansellert samme dag, og man blir booket om til neste ledige fly. Her får man ikke velge sete, og må ta det man får. Det ender opp med at to mindreårige (under 10 år) må sitte alene med mennesker som snakker et helt annet språk enn deres i over 11 timer, i seter langt fra begge foreldrene (langdistanse fly er ofte store, så det er ikke slik at man kan snakke med hverandre selv om man ikke sitter på samme rekke).

Ville dere ha byttet? 

Kun dersom jeg fikk et sete som var minst like bra som det jeg har bestilt, samt at det er plass til håndbagasjen min over det nye setet. Masete ukjente unger hadde ikke vært noe problem, da jeg hadde stengt de ute med støydempende øretelefoner, samt strenge blikk om de ikke satt stille.

Anonymkode: 3dac7...fe7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun dersom jeg fikk et sete som var minst like bra som det jeg har bestilt, samt at det er plass til håndbagasjen min over det nye setet. Masete ukjente unger hadde ikke vært noe problem, da jeg hadde stengt de ute med støydempende øretelefoner, samt strenge blikk om de ikke satt stille.

Anonymkode: 3dac7...fe7

Jeg synes det er litt søtt at du tror strenge blikk faktisk hadde hjulpet ;) hva om barnet blir redd og strigriner? Hva gjør du da? Ser strengt på et barn som er redd og gråter etter mamma? Empati er en fin bil..

Anonymkode: 17c1a...813

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Vera said:

Hva med de som HAR reservert, men pga kansellering av opprinnelig fly får nye seter? 

Morsomt at dere skal nå henge dere opp på dette nå, etter 10 sider diskusjon.  

Anonymkode: d9d53...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...