Gå til innhold

Ber du om andres plass på fly?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg reiser ofte alene, men booker alltid sete for å slippe å bli sittende i midten.  Hvis noen hadde spurt om jeg kunne bytte hadde det vært helt i orden, så lenge jeg ikke måtte flytte til et midt-sete :) 

Anonymkode: 44f3a...58b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt en gang. Da hadde jeg og babyen fått sete på rad 2 og pappan på rad 25. Vi booket bare et par uker før vi reiste. Da spurte jeg om de på rad 25 ville sitte på rad 2. De sa ja. Jeg hadde godtatt et nei. Men håpet på ja siden jeg ville gi de en oppgradering. 

Anonymkode: 13b78...154

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist med kjærester som ikke ville betale for sete og trodde det skulle ordne seg ved innsjekking. Jeg tar ikke sånne sjanser og siden vi bestilte hver for oss så betalte jeg for sete. Eksen prøvde å høre om noen ville bytte plass med han men selvsagt fikk han nei. Det var midtsetet langt bak han ville bytte bort, jeg satt på rad 4. På en 2-timers flyreise så er det ikke noe stress for meg å sitte fra hverandre. 

Anonymkode: f0925...9b4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jeg aldri bedt om, men har blitt spurt flere ganger og godtatt. Jeg har også tilbudt et bytte om jeg ser at det er upraktisk for andre som reiser sammen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt en gang. Mannen og jeg fikk hvert sitt vindussete på vei hjem fra USA, og det gikk nokså greit å få bytta til seg et midtsete for en vindusplass. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt spurt om å bytte en gang og sagt ja. Da ble jeg plassert på business class til new york :nigo:

Anonymkode: 13b78...154

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dårlig gjort å spørre noen om de vil bytte til et dårligere sete, ogtakker ikke ja til å bytte på slike vilkår selv, med mindre jeg får kompensert for det. Siden jeg ofte flyr alene er jeg aldri den som spør om å få bytte, men jeg er ofte blant de som blir spurt. Å bytte til til tilsvarende sete eller bedre er selvsagt helt greit. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen prøver også å lure seg til vindussetet ved å bare sette seg der selv om de egentlig har setet i midten. Når så eieren av vindussetet dukker opp prøver de å sjarmere seg til å få beholde det. Jeg har også blitt servert replikken "Du som er så liten og lav har sikkert ikke noe imot å sitte i midten". Noe jeg selvfølgelig aldri går med på, makan. 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har én gang betalt for å velge sete på forhånd, det var den éne gangen jeg ble spurt om å bytte. Det var et par med en baby, og mens jeg sto og venta på å nå raden min hørte jeg de snakket om å bare hoppe inn og be den som eventuelt hadde vindusplassen om å sitte ytterst. De ble ganske snurte da jeg takket nei til tilbudet deres..

Og selvfølgelig kunne jeg ha tatt setet ved midtgangen, men jeg hadde faktisk betalt ekstra for det setet ved vinduet 🙄

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist mye alene, og er ofte "offer" for folk som ikke har giddet å bestille seter hvis de vil sitte samlet. Jeg bestiller vindusplass. Alltid. Jeg bytter gjerne til en annen vindusplass. Men jeg bytter aldri til midtsete eller sete i midtgangen. 

Dette gjelder også når det er barnefamilier som vil sitte sammen. Jeg bytter ikke. Det er foreldrenes ansvar å sørge for at familien sitter sammen. Det er ikke mitt ansvar. 

Anonymkode: 53c92...73e

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare spurt én gang. Da hadde jeg spysjuka og vindussete. Byttet til the ytterste setet så jeg hadde kortere vei til do. 

Anonymkode: 10ab9...e9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lange bein og sliter på fly, betaler derfor alltid sete for å ikke havne i midten. I motsetning til flere her ønsker jeg å sitte ved midtgangen, men har hendt jeg har blitt spurt, har da svart at nei jeg har betalt ekstra for å sitte her. Noen blir så tydelig sure. 

Anonymkode: 76ac8...1d4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble spurt en gang av en bråkjekk dame, men mannen så nok hvor ukomfortabelt det hele ble så han sa jeg bare kunne sette meg på setet mitt. Jeg takket, men egentlig var det jo en selvfølge at jeg skulle sitte på mitt eget sete. 

Skjønner ikke argumentasjonen deres. "Kan du flytte deg så VI får sitte sammen?" Hvordan gagner det meg på noen måte når jeg har reservert vindusplass helt bakerst. Det er den beste plassen for meg, så det er ikke slik at jeg får et bedre alternativ. Ofte er det midt i eller ytterste sete. Men de spør på en måte som om det skulle vært den største selvfølge. 

Anonymkode: fa906...ce0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sier aldri ja til å bytte sete. Uansett om det er eldre eller barn. Jeg betaler for å få et spesifikt sete. Det sier jeg også til de som er så frekke å spørre. 

Anonymkode: 38900...577

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får tilsvarende eller bedre plass bytter jeg gjerne. Jeg flyr stort sett alene i forbindelse med jobb og betaler for setet. Folk får bli så sure de bare vil. Og begynne å betale for setet sitt fremover :) 

Anonymkode: a394b...99b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler for å få det sete jeg vil ha, og bytter ikke om noen spør. Da måtte det isåfall vært en til en ennå bedre plass som ikke var ledig når jeg booket. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...