Jump to content
AnonymBruker

Ber du om andres plass på fly?

Recommended Posts

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg reiser ofte alene, men booker alltid sete for å slippe å bli sittende i midten.  Hvis noen hadde spurt om jeg kunne bytte hadde det vært helt i orden, så lenge jeg ikke måtte flytte til et midt-sete :) 

Anonymkode: 44f3a...58b

Saltomortale

Nei. Jeg er verken frekk eller litt sosialt tilbakestående.

AnonymBruker

Jeg har spurt en gang. Da hadde jeg og babyen fått sete på rad 2 og pappan på rad 25. Vi booket bare et par uker før vi reiste. Da spurte jeg om de på rad 25 ville sitte på rad 2. De sa ja. Jeg hadde godtatt et nei. Men håpet på ja siden jeg ville gi de en oppgradering. 

Anonymkode: 13b78...154

AnonymBruker

Har reist med kjærester som ikke ville betale for sete og trodde det skulle ordne seg ved innsjekking. Jeg tar ikke sånne sjanser og siden vi bestilte hver for oss så betalte jeg for sete. Eksen prøvde å høre om noen ville bytte plass med han men selvsagt fikk han nei. Det var midtsetet langt bak han ville bytte bort, jeg satt på rad 4. På en 2-timers flyreise så er det ikke noe stress for meg å sitte fra hverandre. 

Anonymkode: f0925...9b4

Annonse

visp

Det har jeg aldri bedt om, men har blitt spurt flere ganger og godtatt. Jeg har også tilbudt et bytte om jeg ser at det er upraktisk for andre som reiser sammen.

Juniper

Jeg har spurt en gang. Mannen og jeg fikk hvert sitt vindussete på vei hjem fra USA, og det gikk nokså greit å få bytta til seg et midtsete for en vindusplass. 

AnonymBruker

Jeg har blitt spurt om å bytte en gang og sagt ja. Da ble jeg plassert på business class til new york :nigo:

Anonymkode: 13b78...154

Ullvott

Jeg synes det er dårlig gjort å spørre noen om de vil bytte til et dårligere sete, ogtakker ikke ja til å bytte på slike vilkår selv, med mindre jeg får kompensert for det. Siden jeg ofte flyr alene er jeg aldri den som spør om å få bytte, men jeg er ofte blant de som blir spurt. Å bytte til til tilsvarende sete eller bedre er selvsagt helt greit. 

Fju

Noen prøver også å lure seg til vindussetet ved å bare sette seg der selv om de egentlig har setet i midten. Når så eieren av vindussetet dukker opp prøver de å sjarmere seg til å få beholde det. Jeg har også blitt servert replikken "Du som er så liten og lav har sikkert ikke noe imot å sitte i midten". Noe jeg selvfølgelig aldri går med på, makan. 

Ginny

Jeg har én gang betalt for å velge sete på forhånd, det var den éne gangen jeg ble spurt om å bytte. Det var et par med en baby, og mens jeg sto og venta på å nå raden min hørte jeg de snakket om å bare hoppe inn og be den som eventuelt hadde vindusplassen om å sitte ytterst. De ble ganske snurte da jeg takket nei til tilbudet deres..

Og selvfølgelig kunne jeg ha tatt setet ved midtgangen, men jeg hadde faktisk betalt ekstra for det setet ved vinduet 🙄

Annonse

AnonymBruker

Har bare spurt én gang. Da hadde jeg spysjuka og vindussete. Byttet til the ytterste setet så jeg hadde kortere vei til do. 

Anonymkode: 10ab9...e9e

AnonymBruker

Jeg har lange bein og sliter på fly, betaler derfor alltid sete for å ikke havne i midten. I motsetning til flere her ønsker jeg å sitte ved midtgangen, men har hendt jeg har blitt spurt, har da svart at nei jeg har betalt ekstra for å sitte her. Noen blir så tydelig sure. 

Anonymkode: 76ac8...1d4

AnonymBruker

Jeg ble spurt en gang av en bråkjekk dame, men mannen så nok hvor ukomfortabelt det hele ble så han sa jeg bare kunne sette meg på setet mitt. Jeg takket, men egentlig var det jo en selvfølge at jeg skulle sitte på mitt eget sete. 

Skjønner ikke argumentasjonen deres. "Kan du flytte deg så VI får sitte sammen?" Hvordan gagner det meg på noen måte når jeg har reservert vindusplass helt bakerst. Det er den beste plassen for meg, så det er ikke slik at jeg får et bedre alternativ. Ofte er det midt i eller ytterste sete. Men de spør på en måte som om det skulle vært den største selvfølge. 

Anonymkode: fa906...ce0

AnonymBruker

Sier aldri ja til å bytte sete. Uansett om det er eldre eller barn. Jeg betaler for å få et spesifikt sete. Det sier jeg også til de som er så frekke å spørre. 

Anonymkode: 38900...577

AnonymBruker

Om jeg får tilsvarende eller bedre plass bytter jeg gjerne. Jeg flyr stort sett alene i forbindelse med jobb og betaler for setet. Folk får bli så sure de bare vil. Og begynne å betale for setet sitt fremover :) 

Anonymkode: a394b...99b

Mariell77

Jeg betaler for å få det sete jeg vil ha, og bytter ikke om noen spør. Da måtte det isåfall vært en til en ennå bedre plass som ikke var ledig når jeg booket.