Gå til innhold

Ber du om andres plass på fly?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har hendt at jeg har spurt om noen vil bytte sete om jeg får vindus plass. Fordi jeg helst vil sitte med midtgangen men ikke gidder betale ekstra for det (med mindre det er lange flyturer- da betaler jeg). 

Men jeg godtar selvsagt om de ikke ønsker å bytte. Men syns det er lov å spørre høflig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri bedt om plassen til noen andre. Men har blitt spurt en del ganger selv, har ingen problemer å bytte plass så lenge sete jeg bytter til endten er ved vinduet eller ut mot der man går. Hater virkelig å sitte midt i mellom 2 helt ukjente folk.

Anonymkode: 9eb5f...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gullkort, så jeg behøver ikke sånn sett ikke å betale for et bestemt sete, men er ganske nøye på hvor jeg vil sitte og ville nok i utgangspunktet ikke flyttet om jeg ble spurt. Jeg har imidlertid en gang tilbudt setet mitt til en familie som hadde fått byttet setene sine på grunn av equipment change. De spurte ikke, men ble veldig glade over å få setet mitt 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har skjedd at vi har spurt. De fleste sier ja, for alternativet er at de får sitte der og være barnevakt..

Og før noen hyler opp om reservasjoner. Det er nå engang slik at man ikke alltid får forhåndsreservert seter når man reiser med småbarn, men må vente til man sjekker inn. Dette er visstnok pga noe sikkerhetsgreier i forhold til plassering av passasjerer etc. Derfor kan man også risikere at man blir flyttet i flyet til tross for setereservasjoner. 

 

Anonymkode: 3080c...773

Dette. Det er det ikke alle som vet.

Anonymkode: ae636...552

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg betaler for å reservere det setene jeg vil ha bytter jeg ikke,  har jeg ikke betalt kan jeg gjerne bytte.

Anonymkode: eced5...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det uansett ikke andre passasjerer sitt ansvar å løse problemet med at damen ikke fikk sitte med mannen sin. Da får de sitte på hver sin plass, hvis denne turen er høyst nødvendig og tåle at de for en gangs skyld ikke får sitte sammen.

Anonymkode: e2603...4c8

Vanligvis er det ikke viktig å sitte sammen med mannen men når man reiser med en baby på 5-6 mnd er det veldig mye enklere. Hvis ikke ville jeg spurt deg om hjelp til å få opp håndbagasjen, hadde slitt med å få tak i ting jeg trenger til babyen fra bagasjehylla på egenhånd osv. 

Anonymkode: 13b78...154

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betaler bare for sete hvis jeg trenger baggasje. Jeg sjekker alltid inn med en gang det åpner og får da alltid en bra nok plass. Er det en kort flytur kunne jeg byttet hvis det var barn inne i bildet. Er det andre grunner som feks bare at venner vil sitte sammen måtte jeg fått tilsvarende eller bedre sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vanligvis er det ikke viktig å sitte sammen med mannen men når man reiser med en baby på 5-6 mnd er det veldig mye enklere. Hvis ikke ville jeg spurt deg om hjelp til å få opp håndbagasjen, hadde slitt med å få tak i ting jeg trenger til babyen fra bagasjehylla på egenhånd osv. 

Anonymkode: 13b78...154

Hvorfor i alle dager skal du reise med fly med en baby?

Anonymkode: 64a37...fe1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Det er det ikke alle som vet.

Anonymkode: ae636...552

Det er fortsatt ikke andre passasjerer sitt ansvar. Det er det som alle ikke vet.

Anonymkode: e2603...4c8

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg reiser med jobben betaler jeg for sete men aldri når jeg reiser privat. Jeg har ikke noe probem med at folk spør og ser ikke noe frekt i det. Har av og til tilbudt meg å bytte. Jeg synes folk som ikke vil bytte når andre har tydelig større behov er rimelig egoistiske og uhøflige. Men det er heller ingen lenger som reiser seg for gamle, gravide eller andre trengende på t-banen så dette er vel en trend i tiden. Ser også at når det åpnes en ny kasse i butikken så løper folk til uten å ta hensyn folk som har stått i de andre køene lenger enn de selv. Solidariteten er borte og egoismen råder.

Anonymkode: bbee8...ab7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanligvis er det ikke viktig å sitte sammen med mannen men når man reiser med en baby på 5-6 mnd er det veldig mye enklere. Hvis ikke ville jeg spurt deg om hjelp til å få opp håndbagasjen, hadde slitt med å få tak i ting jeg trenger til babyen fra bagasjehylla på egenhånd osv. 

Anonymkode: 13b78...154

Hvorfor skal du legge ting du trenger under flyturen i bagasjeluken? Uansett kan du få hjelp til dette av flypersonalet. Du har en knapp du kan bruke. 

Jeg kan fint gi en liten dytt hvis noen sliter med å få opp bagasjen sin, men jeg er ikke noe personlig slave som skal hente ditten og datten ut ut fra bagasjerommet som du har plassert allslags babyutstyr i. Heldigvis reserverer jeg alltid vindussete og blokkerer slikt drama ut med hodetelefoner med støydemping. 

Anonymkode: fa906...ce0

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanligvis er det ikke viktig å sitte sammen med mannen men når man reiser med en baby på 5-6 mnd er det veldig mye enklere. Hvis ikke ville jeg spurt deg om hjelp til å få opp håndbagasjen, hadde slitt med å få tak i ting jeg trenger til babyen fra bagasjehylla på egenhånd osv. 

Anonymkode: 13b78...154

Det er ikke noe verre enn å gå bort til plassen hans og be han hjelpe deg. Man kan finne på løsninger hvis man vil.

Anonymkode: e2603...4c8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg reiser med jobben betaler jeg for sete men aldri når jeg reiser privat. Jeg har ikke noe probem med at folk spør og ser ikke noe frekt i det. Har av og til tilbudt meg å bytte. Jeg synes folk som ikke vil bytte når andre har tydelig større behov er rimelig egoistiske og uhøflige. Men det er heller ingen lenger som reiser seg for gamle, gravide eller andre trengende på t-banen så dette er vel en trend i tiden. Ser også at når det åpnes en ny kasse i butikken så løper folk til uten å ta hensyn folk som har stått i de andre køene lenger enn de selv. Solidariteten er borte og egoismen råder.

Anonymkode: bbee8...ab7

Hvorfor er man egoistisk og uhøflig hvis man ikke vil bytte bort SIN PLASS? Hva vet du om hvorfor de har valgt/betalt for de plassene de har valgt?

Anonymkode: e2603...4c8

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal du reise med fly med en baby?

Anonymkode: 64a37...fe1

😂 Hvorfor i all verden skal man ikke fly med baby? 

Anonymkode: f0925...9b4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Hvorfor i all verden skal man ikke fly med baby? 

Anonymkode: f0925...9b4

Det er ikke noe problem å fly med en baby, men hvis det er helt krise å fly alene med en baby eller sitte ett par seterader fra sin partner, så bør man kanskje bli hjemme.

Anonymkode: e2603...4c8

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fortsatt ikke andre passasjerer sitt ansvar. Det er det som alle ikke vet.

Anonymkode: e2603...4c8

Nei, det er kabinpersonalet sitt ansvar og hvis de ber deg flytte deg, så gjør du det selv om du har betalt aldri så mye for reservasjonene din. ;) 

Anonymkode: 3080c...773

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er kabinpersonalet sitt ansvar og hvis de ber deg flytte deg, så gjør du det selv om du har betalt aldri så mye for reservasjonene din. ;) 

Anonymkode: 3080c...773

Det er noe helt annet. Kabinpersonalet spør sjeldent uansett ;)  Men jeg rykker ikke på meg, hvis noen andre spør. 

Anonymkode: e2603...4c8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... folk altså...

Anonymkode: 9fc94...4dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Wow... folk altså...

Anonymkode: 9fc94...4dd

Å?

Anonymkode: e2603...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager skal du reise med fly med en baby?

Anonymkode: 64a37...fe1

Det er ikke alle steder det går tog.

Anonymkode: 6db8d...c46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...