Skrottefar Skrevet 20. august 2020 #13081 Del Skrevet 20. august 2020 For de som lurer på tankegangen og grunnene til modereringen i denne tråden så er det bare å lese seg opp i denne tråden her: Tråden er nå stengt, så nye tilsvar kan ikke gis, så det å ha argumenter mot modereringen vil neppe ha noe å si 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 20. august 2020 #13082 Del Skrevet 20. august 2020 6 timer siden, Finlay skrev: Tenk så annerledes ting hadde vært om AB la seg langflat og beklaget etter svindelen! I stedet for å slenge på røret gjentatte ganger i samtale med journalisten, kunne hun sagt et offentlig unnskyld til de som var rammet. Og i stedet for å agere manager for guttungene/sitte stille i båten - jobbet hardt for å gjøre opp for seg. Da kunne hun ha høstet en smule sympati. Kanskje møtt en viss forståelse for at hun tok feil valg, og at ting gikk over styr. Ja, det er nettopp det som virkelig ER hennes problem, hun vil ikke innrømme sine feilgrep og beklage for at det gikk som det gikk og ta ansvar med å rydde opp.....men neida, det er alle andre sine feil og alle er haters og you name it......usmakelig og kvalm oppførsel og holdning. 6 timer siden, Finlay skrev: Men noen ydmykhet finnes ikke. (Det samme gjelder forøvrig influencere generelt) Ikke rart skadefryden melder seg hos enkelte. Ydmykhet er vel et fremmedord AB ikke vet hva betyr, og av den grunn så tror jeg nok at skadefryden har meldt seg hos flere, og det forstår jeg, for AB fremstår så uspiselig at halvparten hadde vært nok, og av den grunn så vil jeg ikke ha noen som helst problemer med å mene at det hun nå evt. står midt opp i er vel fortjent og vel så det, og det er jeg ikke noe jeg skammer meg over for å mene......når handlinger gjort til egen vinnings del fører til reaksjoner, ja, da får man bare skylde seg selv og ikke sette seg selv i en ikke-eksisterende offer-rolle 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 21. august 2020 #13083 Del Skrevet 21. august 2020 Hun har ikke brukt rådgiverne i First House i hvert fall 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Zenhouse Skrevet 23. august 2020 Populært innlegg #13084 Del Skrevet 23. august 2020 På 3.8.2020 den 23.37, FotbaIlflua skrev: https://www.yrjaoftedahl.com/podcast/tag/anne+brith+Davidsen Jeg anbefaler alle å høre denne podcasten. ABD serverer mengder av løgner, og intervjuer svelger alt rått. I retrospekt er det skremmende å høre hvilken sannhet som er gjeldene for ABD, og at hun får lov til å lufte fantasiverdenen sin offentlig ved å framstille seg selv som et offer for de slemme mobberne på Kvinneguiden. Jeg er rystet! Klarte ikke høre på så lenge.. da hun fortalte i løpet av tre minutter at hun jobba som flyvertinne i 3-4 år, besøkte 50-60 land OG et barnehjem i Ghana... alt dette hadde gjort henne så reflektert og gjorde at hun satte pris på hvor godt hun hadde det. ( hun burde jammen satt pris på hvor godt hun hadde det da omdømmet hennes fremdeles var godt og bloggen på øvre del av topplista, og ikke higet etter raske penger og materiell status) Men som hu sjøl sier : ...da æ oppdaga at æ har ei næsa for bisniss...liksom... 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 24. august 2020 #13085 Del Skrevet 24. august 2020 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 26. august 2020 #13086 Del Skrevet 26. august 2020 Interessant, sånn i ettertid, å lese hva som ble skrevet i magazinet/bloggen for et knapt år siden. https://www.annebrith.no/post/det-var-en-gang 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 27. august 2020 #13087 Del Skrevet 27. august 2020 23 timer siden, Pust skrev: Interessant, sånn i ettertid, å lese hva som ble skrevet i magazinet/bloggen for et knapt år siden. https://www.annebrith.no/post/det-var-en-gang Legg merke til at dette er det eneste innlegget under kategorien ‘grunderliv’. Så også med dette skorter gjennomføringsevnen, til tross for at Davidsen i innlegget lover jevnlige råd og tips om å starte som grunder. Jaja, kanskje like greit. For lenge siden mistet tellingen over alt som ble erklært med brask og bram, men sildrer bort til ingenting. En annen ting som er veldig tydelig, kanskje særlig om en har vært med å starte opp bedrift selv, er den totale mangelen på fokus på produkt og marked. Markedsanalyser, Brukerundersøkelse, produkttilpasning, langtidsplaner. Alt det ‘kjedelige’ arbeidet som må til, om en skal vite at en faktisk har et godt produkt. At det finnes et marked for det, som er stort nok til å leve av over tid. Eller en kan gjøre - som vi nå vet - skaffe seg en gjeng selgere som peiser på og støvsuger markedet for stort og smått av kunder, uten å ta seg tid til å bygge et godt produkt eller sørge for at det er kapasitet til hva en faktisk har blitt solgt. Ville tatt mine grunder-råd fra noen andre enn Davidsen. Håper det nå finnes nok info i media og offentligheten, til at eventuelle fremtidige samarbeidspartnere for nye prosjekter tenker seg grundig om - og i hvert fall sørger for å sikre egne interesser. Til tross for alt dette, hadde Davidsen en reell sjanse til å ‘reise kjerringa’, om problemene med kurset og media hadde blitt håndtert på en OK måte. Innrømme at dette ikke ble som forespeilet, tilbakebetale og beklage. Så lett kunne det vært gjort. Davidsen valgte derimot å bestride, anklage kunder, negative karakteristikker av kunder både offentlig og sannsynligvis bak ryggen. Skrike til journalist i telefonen. Davidsen selv sørget for å først tulle det til, og så gjøre vondt verre. Nå snakket jeg meg litt bort her men ja, interessant bloggpost, med tanke på hvordan vi nå vet at ting endte. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. august 2020 #13088 Del Skrevet 29. august 2020 På 26.8.2020 den 15.53, Pust skrev: Interessant, sånn i ettertid, å lese hva som ble skrevet i magazinet/bloggen for et knapt år siden. https://www.annebrith.no/post/det-var-en-gang Dette var interessant lesning nå ja. Hun gjentar også der at hun har 500 000 følgere på sine plattformer, mens det reelle tallet nok antagelig er de ca 11 000 hun har på Instagram. Ting som bygger på løgner og illusjoner har en tendens til å rase ganske grundig sammen. Det mest fascinerende for min del fortsatt er at hun som driver Power Ladies- podcasten, Kleiven, media, "Bestis" m fler var imponert over forretningskvinnen AB. Det har jo aldri blitt noe ut av noe som helst - annet enn fancy firmanavn på papiret. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 29. august 2020 #13089 Del Skrevet 29. august 2020 På 26.8.2020 den 15.53, Pust skrev: Interessant, sånn i ettertid, å lese hva som ble skrevet i magazinet/bloggen for et knapt år siden. https://www.annebrith.no/post/det-var-en-gang Merk at hun poengterer at det viktigste er å jobbe med salg. Å få inn penger. Det er jo det som var grunnen til ABIP sin undergang. Hun solgte kurs og tok seg betalt, men uten å ha fokusert på hvordan hun skulle levere varene. Godt råd der altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 29. august 2020 #13090 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) 1 time siden, CecilieX skrev: Merk at hun poengterer at det viktigste er å jobbe med salg. Å få inn penger. Det er jo det som var grunnen til ABIP sin undergang. Hun solgte kurs og tok seg betalt, men uten å ha fokusert på hvordan hun skulle levere varene. Godt råd der altså. Jeg har aldri hørt noen andre ha et slikt syn på det å være gründer, at det viktigste er å lage AS. Hun nevnte aldri et ord om markedsundersøkelser, produksjon, hvordan informere publikum om det man selger, hvordan finne fram til gode investorer, hvordan videreutvikle produktet ... altså aldri et pip om det som er det viktigste i gründerverden. Man må jo ha noe å selge, ellers blir det dårlig butikk. Og for å ha noe å selge, må man jobbe. Masse. Skulle man hørt på Anne Brith hadde det vært nok å lage AS og så kommer resten av seg selv mens man sitter hos manikyristen/frisøren. Skulle ønske det var så enkelt, gitt. Endret 29. august 2020 av Pust rettet feil 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 29. august 2020 #13091 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) Det som er positivt er at AB har ryddet begge Instagram-kontoene sine for bilder av barna. Annebrith.no framstår nå som en konto med kun bakebilder i lekre pastellfarger. De mørke bildene av "Kvinner som hater kvinner" er også borte. Så alt i alt - ganske behagelig for øyet. På den "private" kontoen annebrithdavidsen er det ett eneste bilde, og det er av katten oppe i et tre. Med teksten -The best view comes after the hardest climb! Endret 29. august 2020 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 29. august 2020 #13092 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) 2 timer siden, Finlay skrev: Det som er positivt er at AB har ryddet begge Instagram-kontoene sine for bilder av barna. Annebrith.no framstår nå som en konto med kun bakebilder i lekre pastellfarger. De mørke bildene av "Kvinner som hater kvinner" er borte. Så alt i alt ganske behagelig for øyet. På den "private" kontoen annebrithdavidsen er det ett eneste bilde, og det er av katten oppe i et tre. Med teksten -The best view comes after the hardest climb! Er bra hun ikke eksponerer barna mer og har slettet alt fra SoMe.. Endret 29. august 2020 av Aidensfield 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 29. august 2020 Populært innlegg #13093 Del Skrevet 29. august 2020 Anne Brith bør virkelig kun ha et fokus nå; jobbe. På en normal jobb med et forhåndsbestemt antall timer -jobbe effektivt de timene, betale sin skatt og få sin lønn. Altså en normal jobb som folk flest har. Etter alle konkurser og klart å få alle sine prosjekter i grøfta, ingen profitt og ingen nettverk i gjen i bransjen -så er det jo definitivt game over for AB. Men hun skylder jo mange mye penger. Og de MÅ hun faktisk skaffe seg om hun skal beholde huset. (alt annet er som kjent tapt -leasingbilen ble inlevert etter underkant av 1 års leasing, bunad, smykker og klær er solgt.) Hun VET jo at hun må betale sin gjeld?? Er også spent på om skatte etaten også snart kommer på banen - mtp kaoset hun hadde ifht økonomi -ulike firmaer -ulike innbetalingsmåter -ingen kvitteringer og ingen bokføring. Eneste positive med hele denne togkræsjen er som dere nevner at mindreårig er nå totalt skjermet. Stygt å si det -men delvis er nok det fordi hun ikke lenger tjener penger på det. Før var det jo full eksponering som førte til masse klikk/kommentarer/likes som igjen førte til sponsing, reklame, inntekt.. Men som sagt -hun kan jo ikke sitte der i båten og vente på at sønn skal bli fortnite-pro? For det første tar det flere år, for det andre er den konkuransen beinhard (typ på samme måte som at flere hundre tusen gutter skal bli fotballproff -og maks 1 voksen mann klarer det her fra Norge pr år..) For det tredje tar det tid å generere sponsorer, finale-seiere og inntekt. Samtidig er det vel ingen tvil om at utgiftene kommer løpende, kravene har tidsfrister og avdragsfrihet ikke varer evig.. Må innrømme jeg er litt spent på fortsettelsen.. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 30. august 2020 #13094 Del Skrevet 30. august 2020 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 17. september 2020 #13095 Del Skrevet 17. september 2020 Utvidet frist for å levere inn regnskap for 2019 var satt til 31 august 2020. Så vidt jeg kan se har ingen av selskapene til AB levert inn regnskapet enda. Noe som i praksis betyr at hun risikerer større gebyrer og til slutt tvangsoppløsning. Men kanskje det er det siste der som er planen? Perfekt å skylde på andre og samtidig slippe å legge frem regnskapene for 2019.... 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. september 2020 #13096 Del Skrevet 17. september 2020 1 time siden, nomore82 skrev: Utvidet frist for å levere inn regnskap for 2019 var satt til 31 august 2020. Så vidt jeg kan se har ingen av selskapene til AB levert inn regnskapet enda. Noe som i praksis betyr at hun risikerer større gebyrer og til slutt tvangsoppløsning. Men kanskje det er det siste der som er planen? Perfekt å skylde på andre og samtidig slippe å legge frem regnskapene for 2019.... Det er 30/9, så hun har 13 dager igjen. Jeg er dønn sikker på at hun leverer i tide. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 17. september 2020 #13097 Del Skrevet 17. september 2020 (endret) 13 minutter siden, Felis skrev: Det er 30/9, så hun har 13 dager igjen. Jeg er dønn sikker på at hun leverer i tide. Jeg også. De gebyrene kan bli på nesten 61.000 per firma og om firmaene ikke betaler risikerer hun å hefte for det personlig som styrets leder/daglig leder. At AB er så dum at hun pådrar seg over 180K i forsinkelsesgebyrer Statens Innkrevingssentral står for innkrevingen av tror jeg faktisk ikke. Hun har tross alt hatt dem som kreditor før, da hun hadde høy skattegjeld for et par år siden og vet hva det innebærer. De er ikke nådige. Endret 17. september 2020 av Christiane_W 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 17. september 2020 #13098 Del Skrevet 17. september 2020 2 timer siden, Felis skrev: Det er 30/9, så hun har 13 dager igjen. Jeg er dønn sikker på at hun leverer i tide. Beklager. Leste feil. Og det etter at jeg tidligere i tråden også skrev ut september. Huff. Men jeg er ikke like overbevist om at hun sender inn regnskapet. Selv om konsekvensen er stor. AB har ikke akkurat vist så mye konsekvensforatåelse så langt. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. september 2020 #13099 Del Skrevet 17. september 2020 4 timer siden, nomore82 skrev: Beklager. Leste feil. Og det etter at jeg tidligere i tråden også skrev ut september. Huff. Men jeg er ikke like overbevist om at hun sender inn regnskapet. Selv om konsekvensen er stor. AB har ikke akkurat vist så mye konsekvensforatåelse så langt. Det var en spøk.... Jeg lurer på hvordan det går med han regnskapsføreren som skulle hjelpe henne med konkursen til ABIP? Han må jobbe særdeles sakte. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 17. september 2020 #13100 Del Skrevet 17. september 2020 (endret) 3 minutter siden, Felis skrev: Jeg lurer på hvordan det går med han regnskapsføreren som skulle hjelpe henne med konkursen til ABIP? Han må jobbe særdeles sakte. Kanskje han må bære vesken hennes når hun farter rundt og er gaming-mom & -manager/investor, rekker ikke å styre med regnskap da 🤣 Endret 17. september 2020 av Skrottefar 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg