Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (16 minutter siden):

Men hvorfor kan hun ikke gå med annet tøy enn careless om  hun synes det er så vanskelig og merke riktig? Er jo ingen i Forbrukertilsynet som sier at hun må skrive reklame både oppe og nede i video/bilde på Snapchat.

Alle vi andre som utfører en jobb må forholde oss til de lover og regler som er satt. Hun får slutte og surve og gjøre.det FT sier.

Hun syns jo opplagt ikke det er vanskelig å merke riktig? ALT er jo merket nå. Hver eneste snap, uansett hva den handler om. Og det gjør paradoksalt nok at merkingen mister effekt. Det er FT sitt regelverk som skurrer her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minimeg1234 skrev (20 minutter siden):

SaraE merker jo nå så skjønner ikke helt at du syns  det er et problem lenger. 
At hun prater om det på egen kanal ser jeg heller ingen problem med. Det er helt lov. Det er hennes kanal. 

Ja.. men hun sier at all denne merkingen virker mot sin hensikt fordi hun nærmest må merke om hun sitter på do og en flik av genseren synes

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Undrende123 skrev (8 minutter siden):

Hun syns jo opplagt ikke det er vanskelig å merke riktig? ALT er jo merket nå. Hver eneste snap, uansett hva den handler om. Og det gjør paradoksalt nok at merkingen mister effekt. Det er FT sitt regelverk som skurrer her. 

Ja for all del.. det er helt klart reglene til FT det er noe galt med. At jeg ikke tenkte så langt🙈

Endret av elskersommer
  • Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Undrende123 skrev (17 minutter siden):

Jeg synes merking av alt gjør det synligere at alt er 'reklame'. Så det er kanskje en syns sak som er forskjellig fra person til person?

Det er bra om SaraE nå legger egen reklame merking på alt 👍

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
Undrende123 skrev (21 minutter siden):

Som sagt tidligere i tråden her så tenker jeg den merkingen gir effekt. Folk begynner å forstå hva de utsettes for hele dagen om de følger snappen.  Via merking så bevisstgjøres man at man blir utsatt for påvirkning, press og manipulasjon pakket inn i «hverdagskaos» og noe folkelig.

Mener å ha sett en kommentar SET har lagt ut på snappen at man syntes det er så kjedlig at hun merker alle snappene med reklame. Mulig det er denne effekten som nå vises på det stadig synkende følgertallet. Ned til 178.9 i dag⬇️

IMG_3047.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
GulleGull skrev (2 minutter siden):

Som sagt tidligere i tråden her så tenker jeg den merkingen gir effekt. Folk begynner å forstå hva de utsettes for hele dagen om de følger snappen.  Via merking så bevisstgjøres man at man blir utsatt for påvirkning, press og manipulasjon pakket inn i «hverdagskaos» og noe folkelig.

Mener å ha sett en kommentar SET har lagt ut på snappen at man syntes det er så kjedlig at hun merker alle snappene med reklame. Mulig det er denne effekten som nå vises på det stadig synkende følgertallet. Ned til 178.9 i dag⬇️

IMG_3047.jpeg

Hehe, man kan alltids finne grunner som passer til sitt eget narrativ for å forklare at følgertallet hennes har sunket rolig det siste året (som jo er helt naturlig etter at husbygging og graviditet var over - to faktorer som ga henne en enormt følgerboost). 

Jeg tror de færreste anser seg som påvirket, presset og manipulert når Sara snakker om leverpostei og knekkebrød mens vi kan skimte en generisk hvit t-skjortekrage (som hun må merke som egenreklame fordi t-skjorten er fra careless (men kunne vært fra hvor som helst)). 

Jeg trenger å vite det når jeg faktisk utsettes for reklame og påvirkning. Når alt sauses sammen slik regelverket åpenbart legger opp til, blir konseptet så utvannet at man som følger/seer ikke lenger vil registrere det. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Undrende123 skrev (Akkurat nå):

Hehe, man kan alltids finne grunner som passer til sitt eget narrativ for å forklare at følgertallet hennes har sunket rolig det siste året (som jo er helt naturlig etter at husbygging og graviditet var over - to faktorer som ga henne en enormt følgerboost). 

Jeg tror de færreste anser seg som påvirket, presset og manipulert når Sara snakker om leverpostei og knekkebrød mens vi kan skimte en generisk hvit t-skjortekrage (som hun må merke som egenreklame fordi t-skjorten er fra careless (men kunne vært fra hvor som helst)). 

Jeg trenger å vite det når jeg faktisk utsettes for reklame og påvirkning. Når alt sauses sammen slik regelverket åpenbart legger opp til, blir konseptet så utvannet at man som følger/seer ikke lenger vil registrere det. 

Vi får bare være uenig og det handler ikke om narrativ. Jeg tenker alt henger sammen med alt.

At du overhode ikke blir påvirket er jo flott men hvordan Kari, Kåre og Karina blir påvirket vet verken du eller jeg. Men forskingen viser jo at man i aller høyeste grad blir påvirket av influensermarkedsføring.
SET kan fint løse dette på andre måter, tror ikke hun har prøvd så hardt før hun fikk nyss om bot. Mulig det handler om bekvemmelighet mer en at det er vanskelige regler. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg tror noen misforsto det jeg skrev...

Ja hun merker bra nå.. men det jeg skulle frem til var at Sara selv sier at all denne merkingen virker mot sin hensikt. Å om hun synes det så er det bare å ta på seg noe annet enn careless så slipper hun alt dette styret med å passe på At alt er merket

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
GulleGull skrev (23 minutter siden):

IMG_3047.jpeg

Her støtter jeg deg, @GulleGull.
Jeg skjønner godt at SE har gjort alt hun kan for å slippe å egenmerke CL-klær på sine sosiale medier, og at hun påstår at mye egenmerking fører til at man til slutt ikke «ser» merkingen. Men dette er bare en side av saken.

Når det blir mye reklame på sosiale medier, gir andre effekter enn det SE og firmaet CL ønsker. Følgerne kan bli dyktig lei all merkingen, og føle stigende irritasjon over det som ser ut som en rein reklamekanal - og i verste fall for SE - fører dette til mindre interesse og avfølging.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Undrende123 skrev (51 minutter siden):

Jeg er ganske enig med deg når det gjelder hva man legger merke til. Samtidig så syns jeg det er riktig å merke det med reklame når en går i egne klesmerker. 

At SaraE tar dette opp og sier sine meninger er helt naturlig. Noe annet hadde vært rart. På samme måte som man vil utfordre SaraE her inne så må hun også få lov å utfordre  reklame merkingen ved å prate om den på egen kanal. 

Det blir gjort i stort sett alle bransjer og er helt naturlig. 

• Liker 3
Skrevet
Anemoi skrev (38 minutter siden):

Her støtter jeg deg, @GulleGull.
Jeg skjønner godt at SE har gjort alt hun kan for å slippe å egenmerke CL-klær på sine sosiale medier, og at hun påstår at mye egenmerking fører til at man til slutt ikke «ser» merkingen. Men dette er bare en side av saken.

Når det blir mye reklame på sosiale medier, gir andre effekter enn det SE og firmaet CL ønsker. Følgerne kan bli dyktig lei all merkingen, og føle stigende irritasjon over det som ser ut som en rein reklamekanal - og i verste fall for SE - fører dette til mindre interesse og avfølging.

Er poenget ditt og andre her inne at folk skal bli så irritert på reklame  at de avfølger? 

• Liker 3
Skrevet

Mailen de har sendt ut i dag med selvskryt pga de har donert til ME forskning inneholder mye av det vi har snakket om her inne. 

Jeg siterer fra mailen: "Når du velger Careless,  så er du ikke bare kunde hos oss. Du er også med på å bidra til forskning, som kan  skape ny kunnskap,  fremgang og håp for mennesker som lever med ME, og for familiene deres. Tusen takk for at du velger Careless, for at du heier på oss og for at du er med på å gjøre dette mulig . Dette har vi fått til sammen💜 Stor klem, Sara Emilie,  Gründer av Careless"

Det sto mer også, men gidder ikke gjengi det her. 

Jeg får ikke sagt det nok ganger, doner direkte til ME forskning isteden! Da går alt til ME forskning,  og du slipper å sitte igjen med plastikk klær. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Minimeg1234 skrev (7 minutter siden):

Er poenget ditt og andre her inne at folk skal bli så irritert på reklame  at de avfølger? 

Jeg ser hva du initierer, men det er verken sannsynlig eller min intensjon.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

.

Endret av SaraEmil
Skrevet
Minimeg1234 skrev (13 minutter siden):

Sara har selv postet tilbakemeldinger fra følgere som sier at de ikke orker å følge når absolutt alt merkes reklame...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Donnap skrev (7 minutter siden):

Mailen de har sendt ut i dag med selvskryt pga de har donert til ME forskning inneholder mye av det vi har snakket om her inne. 

Jeg siterer fra mailen: "Når du velger Careless,  så er du ikke bare kunde hos oss. Du er også med på å bidra til forskning, som kan  skape ny kunnskap,  fremgang og håp for mennesker som lever med ME, og for familiene deres. Tusen takk for at du velger Careless, for at du heier på oss og for at du er med på å gjøre dette mulig . Dette har vi fått til sammen💜 Stor klem, Sara Emilie,  Gründer av Careless"

Jeg får ikke sagt det nok ganger, doner direkte til ME forskning isteden! Da går alt til ME forskning,  og du slipper å sitte igjen med plastikk klær. 

Utrolig viktig poeng! Dette er et skoleeksempel på hva som skjer når et kommersielt klesmerke spiller på følelser for å skape lojalitet.
Ved å si "dette har vi fått til sammen" flytter de fokus vekk fra at de er en millionbusiness som selger varer med enorm avanse, over på at du er et "godt menneske" dersom du handler hos dem.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Donnap skrev (9 minutter siden):

Hun glemte og ta med .." Tusen takk for at du støtter slik at jeg har fått bygd meg villa til 45 millioner i Hadeland's dype skoger"

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Hun glemte og ta med .." Tusen takk for at du støtter slik at jeg har fått bygd meg villa til 45 millioner i Hadeland's dype skoger"

Ja. Og hun spiller  på venninnefølelsen til kundene,  her skal de være stolte over å være kunder hos Careless og bidra til ME forskning. Vi gjør dette sammen, jeg grøsser!!!

Og ja, jeg synes det er kjempeviktig å bidra til ME forskning,  det er en drittsykdom, men man trenger ikke kjøpe masse klær man ikke bruker for å bidra til det. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (10 minutter siden):

Sara har selv postet tilbakemeldinger fra følgere som sier at de ikke orker å følge når absolutt alt merkes reklame...

Hadde vel ikke forundret meg om hun hadde fått noen til å skrive disse tilbakemeldingene. Eller om det er blodfansen som har skrevet det.

• Liker 6
Skrevet
SaraEmil skrev (15 minutter siden):

Utrolig viktig poeng! Dette er et skoleeksempel på hva som skjer når et kommersielt klesmerke spiller på følelser for å skape lojalitet.
Ved å si "dette har vi fått til sammen" flytter de fokus vekk fra at de er en millionbusiness som selger varer med enorm avanse, over på at du er et "godt menneske" dersom du handler hos dem.

💯🎯

I tillegg slenger hun på Stor klem til sist.. Hva kaller man sånt? Jeg har sånn hjernetåke i dag at jeg finner ikke ordene 😅 Men manipulerende veninnefølelsetaktikk må vel være ett ord 😅

• Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...