Gå til innhold

Mannen min ble sextrakassert, irriterende at han ikke ser alvoret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det du påstår er sextrakassering? Seriøst? Det blir som å si at det er sextrakassering at den ansatte i undertøysbutikken cupper puppene dine under justering av bh.

Uansett, han ble ikke plagd av det, så hvorfor har du et problem med det?

Anonymkode: f01a1...b40

Vi to bor nok på forskjellige planeter :)

Denne tråden ble god underholdning om ikke annet, så takk for det!

TS

Anonymkode: 678d5...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det du påstår er sextrakassering? Seriøst? Det blir som å si at det er sextrakassering at den ansatte i undertøysbutikken cupper puppene dine under justering av bh.

Uansett, han ble ikke plagd av det, så hvorfor har du et problem med det?

Anonymkode: f01a1...b40

Yeah, that’s how they do it...

...in PRISON!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han driter i det fordi menn har den seksuelle makten over kvinner. For han som en sexistisk mann så er det fortsatt han som er vinneren i en sånn situasjon, siden han kan kontrollere den og ikke er i potensiell fare, og ingen kaller en mann skitten for å ha hatt kvinnehender på seg eller sex med mange kvinner. Derfor er det noe helt annet når menn blir sextrakassert enn når kvinner blir det , det er ikke sammenlignbart i det hele tatt fordi menn ser ned på kvinner og syns de synker i verdi av mannlig berøring, menn bruker sex som makt over kvinnen, og som trussel og som våpen, og menn har den seksuelle OG fysiske makten, samt voldtar og dreper kvinner hver eneste dag. Derfor er det mer truende og ubehagelig for en kvinne å oppleve sextrakassering

Anonymkode: 5edd3...b90

Ja, dere feminister får sagt det. Helt syk tankegang.

Anonymkode: 3d4c4...7d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi to bor nok på forskjellige planeter :)

Denne tråden ble god underholdning om ikke annet, så takk for det!

TS

Anonymkode: 678d5...67e

Jeg har aldri forstått hvorfor folk oppretter et innlegg på et diskusjonsforum for så å forkaste alle innspill. Du har t.o.m stilt spm i hi, men jeg har ikke sett annet enn diskreditering i responsen- i tråden som helhet. 

Du fremstår låst i din oppfatning om at hans mening er uakseptabel, så da får du jo bare si det til han igjen, og handle ut fra det svaret du får

Anonymkode: 5d76b...980

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mann selv, og forventer at kvinner har et minstemål for hvilke menn de ønsker å menge seg med. Samme med menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, a l'orange skrev:

Yeah, that’s how they do it...

...in PRISON!

Man trenger ikke ta noen på tissen for å ta mål til en dress. Men når man prøver på et ferdig plagg, så kanskje man justerer hvordan det sitter. 

Eller kanskje dama var klumsete, eller tafsete. 

Men uansett om det var et overgrep eller ei, er det ikke opptil ts å si hvordan det skal oppfattes, kontakte butikken etc. Det er ikke hun som er hovedpersonen her.

At hun til og med prater om at han, angivelig overgripsoffer, har dårlige holdninger og ikke vil beskytte henne osv, er helt absurd .

Altså, er han et offer så må hun behandle ham som det. Ikke overkjøre ham, snakke på hans vegne og forvente at han skal ikke bare håndtere sitt eget overgrep, men være i stand til å være støttende den dagen hun evt utsettes for et overgrep (da har han ikke lov til å bli retraumstisert).

Snu kjønnene på hodet:

Dame blir tafsa på puppene i klesbutikken mens mannen ser på. Hun forsikrer ham om at det går bra. Hun føler ikke for å gå videre med det. Da vil han ikke bare lage ramaskrik, men også hevde at dette betyr at hun ikke vil støtte ham i vanskelige situasjoner 

Kanskje slå opp.

Anonymkode: f01a1...b40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han driter i det fordi menn har den seksuelle makten over kvinner. For han som en sexistisk mann så er det fortsatt han som er vinneren i en sånn situasjon, siden han kan kontrollere den og ikke er i potensiell fare, og ingen kaller en mann skitten for å ha hatt kvinnehender på seg eller sex med mange kvinner. Derfor er det noe helt annet når menn blir sextrakassert enn når kvinner blir det , det er ikke sammenlignbart i det hele tatt fordi menn ser ned på kvinner og syns de synker i verdi av mannlig berøring, menn bruker sex som makt over kvinnen, og som trussel og som våpen, og menn har den seksuelle OG fysiske makten, samt voldtar og dreper kvinner hver eneste dag. Derfor er det mer truende og ubehagelig for en kvinne å oppleve sextrakassering

Anonymkode: 5edd3...b90D

Du har viktige poenger her, selv om jeg ikke vil kalle han sexist, da jeg overhodet ikke kjenner fyren. 

For det er umulig å snakke om seksuell trakassering uten å se det i lys av kjønn og kultur. En mann ER ikke like sårbar og utsatt for krenkelser og vold som kvinner, og reagerer derfor, naturlig nok, ofte annerledes enn kvinner.

Jeg synes det er ganske vesentlig å ha med når man skal forstå hans reaksjon. Reaksjonen er ikke nødvendigvis et trekk av mannssjåvinisme, men det kan være en reell mangel på opplevelse av at dette var trakassering/problematisk, et uttrykk for skam (flaut som «sterk» mann å synes det var ubehagelig) eller andre mekanismer som slår inn som er tegn på at han er like mye offer for og påvirket av kulturell kontekst som vi er. 

Jeg forstår derfor ikke at det er en automatisk logisk følge at han ikke vil stille opp for ts hvis hun utsettes for noe vanskelig. Tvert imot vil nok mange menn innta en beskytterrolle da. Kan selvfølgelig også være han vil le det bort da også, men det tar jeg ikke for gitt

Anonymkode: 5d76b...980

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil alltid være objektet som avgjør om han/hun har blitt trakassert eller ikke, det må du bare godta. Folk har forskjellige grenser, og du kan ikke bestemme for andre om de har blitt trakassert eller ikke, like lite som noen andre kan bestemme om du har blitt trakassert eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri forstått hvorfor folk oppretter et innlegg på et diskusjonsforum for så å forkaste alle innspill. Du har t.o.m stilt spm i hi, men jeg har ikke sett annet enn diskreditering i responsen- i tråden som helhet. 

Du fremstår låst i din oppfatning om at hans mening er uakseptabel, så da får du jo bare si det til han igjen, og handle ut fra det svaret du får

Anonymkode: 5d76b...980

Godt poeng, jeg kunne sikkert vært flinkere til å svare de med vettuge innlegg. Endte opp fascinert over hvor ulikt folk kan lese og reagerere på samme tråd, usikker på om det bunner i ulike tolkninger av HI eller om det rett og slett er så sprikende holdninger til seksuell trakassering der ute. 

Skal huske på det du sa om jeg noensinne lager en tråd her igjen.

Anonymkode: 678d5...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn kan ikke bli sextrakkasert.

Anonymkode: f2b9f...80d

Jo, det kan de. De kan bli trakassert.

Anonymkode: 266f6...e58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng, jeg kunne sikkert vært flinkere til å svare de med vettuge innlegg. Endte opp fascinert over hvor ulikt folk kan lese og reagerere på samme tråd, usikker på om det bunner i ulike tolkninger av HI eller om det rett og slett er så sprikende holdninger til seksuell trakassering der ute. 

Skal huske på det du sa om jeg noensinne lager en tråd her igjen.

Anonymkode: 678d5...67e

Legger til at hvis han er en ok fyr ellers og ikke jevnt over en umoden fjott, så vil han nok stille opp og reagere adekvat den dagen det evt blir deg

Anonymkode: 5d76b...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tok hun han i skrittet? dette er da for faen ikke vanlig!!!
Men det er kvinner som blir sekstrakassert for den minste ting. 
Hadde en mann gjort dette hadde det blitt et nummer ut av det ja

Anonymkode: bc5f1...1fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger hvordan det er null stress at kvinnen her skal få ha definisjonsmakt over mannens følelser.

Se hvordan det ville tatt seg ut i omvendt tilfelle.
Vi vet faktisk hvordan det ser ut i omvendt tilfelle, vi har hatt en metoo-kampanje som har gått på menns definisjonsmakt over kvinners følelser og seksualitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Legger til at hvis han er en ok fyr ellers og ikke jevnt over en umoden fjott, så vil han nok stille opp og reagere adekvat den dagen det evt blir deg

Anonymkode: 5d76b...980

Igjen, det virker som bare fake å se ts' kjæreste som et offer, med et offers (iblant irrasjonelle) reaksjoner, støttes som et offer.

Du snakker ned kjæresten hennes- sier han er umoden fordi han angivelig ikke rapporterte inn trakassering- bruker tom ordet fjott. Dvs du lekker en mann som angivelig har blitt utsatt for et overgrep for umaskulin....

Ser du ikke det selv?

Virker som folk flest her bruker "trakassering" som "hun fikk Ikke lov fordi vi er i et forhold". 

Anonymkode: f01a1...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Han driter i det fordi menn har den seksuelle makten over kvinner. For han som en sexistisk mann så er det fortsatt han som er vinneren i en sånn situasjon, siden han kan kontrollere den og ikke er i potensiell fare, og ingen kaller en mann skitten for å ha hatt kvinnehender på seg eller sex med mange kvinner. Derfor er det noe helt annet når menn blir sextrakassert enn når kvinner blir det , det er ikke sammenlignbart i det hele tatt fordi menn ser ned på kvinner og syns de synker i verdi av mannlig berøring, menn bruker sex som makt over kvinnen, og som trussel og som våpen, og menn har den seksuelle OG fysiske makten, samt voldtar og dreper kvinner hver eneste dag. Derfor er det mer truende og ubehagelig for en kvinne å oppleve sextrakassering

Anonymkode: 5edd3...b90

Æsj for et ekkelt kryp du er...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noenlundelikefremt
9 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Digger hvordan det er null stress at kvinnen her skal få ha definisjonsmakt over mannens følelser.

Se hvordan det ville tatt seg ut i omvendt tilfelle.
Vi vet faktisk hvordan det ser ut i omvendt tilfelle, vi har hatt en metoo-kampanje som har gått på menns definisjonsmakt over kvinners følelser og seksualitet.

Nå har jo både jeg og andre presisert til det uendelige at vi ikke mener at han skal føle annerledes, men at han absolutt kan bli utfordret på meningene sine. Er den forskjellen virkelig så utydelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har viktige poenger her, selv om jeg ikke vil kalle han sexist, da jeg overhodet ikke kjenner fyren. 

For det er umulig å snakke om seksuell trakassering uten å se det i lys av kjønn og kultur. En mann ER ikke like sårbar og utsatt for krenkelser og vold som kvinner, og reagerer derfor, naturlig nok, ofte annerledes enn kvinner.

Jeg synes det er ganske vesentlig å ha med når man skal forstå hans reaksjon. Reaksjonen er ikke nødvendigvis et trekk av mannssjåvinisme, men det kan være en reell mangel på opplevelse av at dette var trakassering/problematisk, et uttrykk for skam (flaut som «sterk» mann å synes det var ubehagelig) eller andre mekanismer som slår inn som er tegn på at han er like mye offer for og påvirket av kulturell kontekst som vi er. 

Jeg forstår derfor ikke at det er en automatisk logisk følge at han ikke vil stille opp for ts hvis hun utsettes for noe vanskelig. Tvert imot vil nok mange menn innta en beskytterrolle da. Kan selvfølgelig også være han vil le det bort da også, men det tar jeg ikke for gitt

Anonymkode: 5d76b...980

ja, enig, men da er han jo full av dobbeltmoral også da.. kanskje han burde konvertere til muslim? de har masse sånne holdninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det det. Er det ikke trakkassering å ta en som sover i skrittet siden han ikke følte det? 

Det som er et problem, er mannens bagateliserende holdning til de som ikke respekterer andre menneskers grenser. Han ser ikke alvoret i kvinner som tvinger seg på uvillige mennesker. Det er DET som er problemet. 

Hadde mannen min blitt tatt på på den måten hadde han blitt veldig sint, det er ikke greit at man tråkker over andre mennesker sine grenser på den måten. Han hadde blitt frastøtt av kvinnen.

Anonymkode: 97329...51d

Neppe hvis hun var pen😂🙈

Anonymkode: 98f93...660

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Noenlundelikefremt said:

Nå har jo både jeg og andre presisert til det uendelige at vi ikke mener at han skal føle annerledes, men at han absolutt kan bli utfordret på meningene sine. Er den forskjellen virkelig så utydelig?

Nå mente ikke jeg deg spesifikt, men likeså.

For at trakassering skal være nettopp trakassering - i lovens øyne - må det oppfattes og føles slik. Om TS' mann verken oppfattet det eller følte det slik, så er det ikke dét. Det at kvinner skal sitte her og definere hva en mann har følt og dermed ha definisjonsmakt over situasjonen, er ganske absurd mtp hvilken tid vi er i.

Vi har tidligere diskutert dette med meninger, og du sluttet å argumentere imot meg på at ens oppfattelse av egen situasjon ikke legger en mal på hvordan alle andre skal oppleve en gitt situasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Noenlundelikefremt skrev:

Nå har jo både jeg og andre presisert til det uendelige at vi ikke mener at han skal føle annerledes, men at han absolutt kan bli utfordret på meningene sine. Er den forskjellen virkelig så utydelig?

Det er helt søkt.

Tråden starter med at kjæresten først er et offer som må få hjelp til å sette egne grenser  bearbeide traumet han kanskje har fått. 

I det neste sekundet er han ikke noe offer, men en drittdekk med dårlige holdninger/meninger - som vises gjennom de samme tegnene på mangel på motstand.

Ingen ville snakka sånn om et angivelig kvinnelig offer for seksuell trakassering. At hun kanskje hadde dårlige meninger og var en dårlig kjæreste fordi hun ikke protesterte mot tafs.

De ville tenkt på henne, punktum. 

Det er ikke troverdig. 

Anonymkode: f01a1...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...