Gå til innhold

Mannen min ble sextrakassert, irriterende at han ikke ser alvoret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min opplevde å bli tatt i skrittet av butikkdama da han prøvde jeans. Det er langt, langt over grensen for hva som er greit. Han mener at det var en morsom episode, at hun bare prøvde seg på han og at jeg er sjalu som reagerer. Irriterer meg grenseløst at han ikke skjønner at dette er trakassering. Hvordan reagerer han hvis en mannlig butikkansatt gjør det samme på meg? Hva sier jeg for å få han til å innse alvoret?

Anonymkode: 678d5...67e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke du som bestemmer hva han skal føle. 

Han følte seg ikke trakassert, da kan ikke du kreve at han skal føle seg det. 

Det var ikke alvorlig for han, la det derfor ligge. 

Ja, du overreagerer og er nok en del sjalu. 

Anonymkode: 531d0...6fc

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan ikke bli sextrakkasert.

Anonymkode: f2b9f...80d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har fortalt dette til deg? Hva skal liksom ha skjedd, ifølge han?

Anonymkode: 0fcae...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må han inse alvoret når han ikke bryr seg.  Han har glemt saken og lagt den død. Da burde du gjøre det samme. 

Anonymkode: 125e6...2d7

Holdningene mannen har er skadelige. Det er sånn "menn kan ikke bli trakkassert. Alle menn liker å bli tatt på penis av en søt eller pen kvinne, det er bare et kompliment"

Det bagataliserer dårlig oppførsel av kvinner. Litt som å le når en mann slår ei sur dame. "Haha, hun var sur og teit, hun fortjente det". Det er ikke ok med vold og det er ikke ok å ta fremmende på penis

Anonymkode: 97329...51d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at han føler det mer som et overgrep om du skal tvinge han til å lage bråk av dette.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde hun det foran deg? wow no shame.. Men om han ikke føler seg trakassert så gjør han ikke det. Hadde hun vært skikkelig stygg hadde han nok følt seg litt mer ukomfortabel.. 😂

Anonymkode: 7a94c...a1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var drøyt av butikkdamen. Men om han ikke bryr seg, hvorfor er det så viktig for deg at han skal føke seg trakassert? Åføle seg trakassert er ikke noen god følelse. Det virker nesten som om du ønsker at han skal få traumer av dette. 

Jeg er kvinne, og om en mannlig butikkansatt hadde gjort dette på meg, hadde jeg ikke syntes det var greit. Men jeg hadde heller ikke tatt det spesielt tungt. 

Skjønner at folk som stadig vekk blir utsatt for slike ting reagerer. Spesielt om de blir utsatt for det mens de er på jobb, eller av personer de er nødt til å omgås jevnlig. 

Men alle må selv sette grenser for seg selv og sin kropp. Folk reagerer ulikt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra said:

Ja, det var drøyt av butikkdamen. Men om han ikke bryr seg, hvorfor er det så viktig for deg at han skal føke seg trakassert? Åføle seg trakassert er ikke noen god følelse. Det virker nesten som om du ønsker at han skal få traumer av dette. 

 

Det er kanskje mer at hun misliker at han tar så lett på det og bagataliserer det, heller enn at hun ønsker han skal føle seg trakkassert. Hun ønsker nok at han skal være mer imot den type ufyselig oppførsel, men han oppfører seg som om han likte det og syntes det var morsomt. At han syntes det var greit

Anonymkode: 97329...51d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke trakassering om han ikke opplevde det slik? 

Dette er jo noe helt annet, som går på hva som er greit i forholdet deres. 

Men jeg må si: mener du virkelig at han ble befølt av en butikkansatt? Kan det være at du overdriver bittelitt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker altså ikke at han skal føle seg dritt og få traumer. Ønsker bare at han skal anerkjenne at det var trakassering og dårlig oppførsel av butikkdama - ta det på alvor rett og slett. Hvis ikke har jeg null tillit til at han innerst inne står på min side den dagen jeg opplever noe liknende.

TS.

Anonymkode: 678d5...67e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er vel ikke trakassering om han ikke opplevde det slik? 

Dette er jo noe helt annet, som går på hva som er greit i forholdet deres. 

Men jeg må si: mener du virkelig at han ble befølt av en butikkansatt? Kan det være at du overdriver bittelitt?

Selvfølgelig er det trakassering! 

Jeg overdriver ikke - han ble tatt i skrittet. 

Anonymkode: 678d5...67e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker altså ikke at han skal føle seg dritt og få traumer. Ønsker bare at han skal anerkjenne at det var trakassering og dårlig oppførsel av butikkdama - ta det på alvor rett og slett. Hvis ikke har jeg null tillit til at han innerst inne står på min side den dagen jeg opplever noe liknende.

TS.

Anonymkode: 678d5...67e

Men det er jo ikke trakassering om han ikke følte at det var det! Vet du hva trakassering er?

Det betyr jo ikke nødvendigvis at han ikke støtter deg om du opplever noe form for overgrep i fremtiden. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det trakassering! 

Jeg overdriver ikke - han ble tatt i skrittet. 

Anonymkode: 678d5...67e

Så når du tok ham i skrittet i går kveld, var det trakassering også? Selv om han likte det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, la nå mannen føle det han vil. Om jeg får et klask på rumpa på en bytur, kan jeg enkelt og greit si at jeg ikke er interessert. Jeg føler meg ikke trakassert og har ingen interesse av og politianmelde det dagen etterpå. Jeg blir rett og slett ferdig med det der og da. 

Endret av Nerine_
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker altså ikke at han skal føle seg dritt og få traumer. Ønsker bare at han skal anerkjenne at det var trakassering og dårlig oppførsel av butikkdama - ta det på alvor rett og slett. Hvis ikke har jeg null tillit til at han innerst inne står på min side den dagen jeg opplever noe liknende.

TS.

Anonymkode: 678d5...67e

Jeg syns du lager en stor greie ut av et ikke-problem. Jeg har blitt tatt på steder uten å føle det som trakassering- har bare tenkt at personen mangler sosiale antenner. Om det er tvang inni bildet kan man begynne å reagere og det hadde nok han gjort også. Jeg hadde heller ikke gått hjem og grått i dusjen bare fordi en butikkansatt hadde kommet borti en kroppsdel.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 9.28, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker altså ikke at han skal føle seg dritt og få traumer. Ønsker bare at han skal anerkjenne at det var trakassering og dårlig oppførsel av butikkdama - ta det på alvor rett og slett. Hvis ikke har jeg null tillit til at han innerst inne står på min side den dagen jeg opplever noe liknende.

TS.

Anonymkode: 678d5...67e

Jeg støtter deg 100% i denne saken. 

Hadde ikke hatt respekt for en mann som lot noe sånt passere, verken i privat eller profesjonell sammenheng.

Når det er sagt, man kan være så gretten man bare vil på slike pingler, de endrer seg ikke av den grunn. Jeg hadde nok heller droppet fyren enn å vente på at han plutselig skulle bli klok og tøff.

Gi bare F i kommentarene! Den jevne holdningen her inne er at a) seksuell trakassering er egentlig hyggelig flørt, b) menn kan ikke bli trakassert, eller c) du opplevde det nok ikke dette i virkeligheten, du er bare innbilsk! 

For ikke å snakke om at man tar til takke med allslags røsk av menn.

Endret av a l'orange
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Så når du tok ham i skrittet i går kveld, var det trakassering også? Selv om han likte det?

Det nivået gidder jeg ikke diskutere på.

Anonymkode: 678d5...67e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...