Gå til innhold

Mannen min ble sextrakassert, irriterende at han ikke ser alvoret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotYou
1 minutt siden, megda skrev:

Selv om vi alle er for likestilling er det fortsatt forskjell på hva menn og kvinner reagerer på i forhold til trakassering. Generelt sett vil ikke de fleste menn reagere på samme måter som kvinner fordi hele konteksten ofte er ulik. Det er ikke uten grunn at den første tanken hos mange gutter som hører om en ung vakker lærer som har sex med en 17/18 år gammel gutt er at "jeg skulle ønske det var meg". Det ligger en viss sannhet i akkurat det. 

Er nok sånn for mange jenter i 17/18års alderen også. Vi drømte mye om de mannelige lærerne våre på ungomsskola, og jeg hadde definitivt hadd sex med den godt voksne læreren min i 8ende klassen dersom sjansen kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har til gode å høre om noen som ikke synes det er vondt å bli slått i ansiktet. Jeg har ikke til gode å høre om noen som synes seksuelle tilnærmelser er smigrende. Han syntes tydeligvis at det ikke var noe problem og det er det vel noen grunner til (som f.eks at det ikke skjedde heeelt som han sa og han tøyser det bort med at ts er sjalu eller at han faktisk likte oppmerksomheten, eller bare ikke fant den krenkende). Seksuelle tilnærmelser må ikke føles krenkende. Vold er det.

Den butikkansatte har ikke lov til å opptre slik, men mannen bryr seg ikke og det nytter ikke å tvinge han til å forholde seg annerledes til det

Anonymkode: 5d76b...980

Stemmer ikke. Bare sier det, for noen har faktisk høy smerteterskel. Vold er det uansett. Å ta noen i skrittet er ikke seksuelle tilnærmelser, og akkurat det bør en ha riktig timing på for å si det sånn.

Jeg er ikke med på spekulasjonene dine rundt Ts; jeg forholder meg til det hun skriver. Du må skjønne at det ikke handler om "skjønn" når det gjelder seksuell trakkasering når sånne tilfeller skjer. 

Nei, en kan ikke tvinge noen til noe som helst, men jeg syns Ts har et godt poeng når hun skriver at hun lurer på hvordan han ville tatt det om hun ble utsatt for det samme og hvordan han ville reagert da. Det er faktisk noe å tenke over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gjøre det slutt fordi han mener noe annet om hendelsen er noe ganske annet enn hvordan han evt reagerer på et brudd. 

Anonymkode: 5d76b...980

Ja. Men du skrev jo selv noe a la at du ikke ville vært sammen med folk som forsøkte å kontrollere deg. Så hvis det samme gjelder han, så blir han glad for å bli dumpet. Og hvis han ikke blir det, så får han skjerpe seg.

Poenget mitt er når to memnesker med radikalt ulike verdier går fra hverandre, så er dette vinn-vinn.

Og det er mitt siste ord i denne tråden. God påske til enige og uenige! 🌷🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noenlundelikefremt
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Stemmer ikke. Bare sier det, for noen har faktisk høy smerteterskel. Vold er det uansett. Å ta noen i skrittet er ikke seksuelle tilnærmelser, og akkurat det bør en ha riktig timing på for å si det sånn.

Jeg er ikke med på spekulasjonene dine rundt Ts; jeg forholder meg til det hun skriver. Du må skjønne at det ikke handler om "skjønn" når det gjelder seksuell trakkasering når sånne tilfeller skjer. 

Nei, en kan ikke tvinge noen til noe som helst, men jeg syns Ts har et godt poeng når hun skriver at hun lurer på hvordan han ville tatt det om hun ble utsatt for det samme og hvordan han ville reagert da. Det er faktisk noe å tenke over. 

Helt enig. For meg er det helt opplagt at en som flirer av en sånn hendelse og til og med spøker med at hun bare er sjalu som reagerer, sannsynligvis ikke er blant de som stiller opp med det mest oppriktige engasjementet hvis hun opplever noe liknende. At man et kontrollerende fordi man utfordrer kjæresten sin på verdisyn er jeg rett og slett ikke med på. Det må det være rom for i et forhold, og det er det ts gjør her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det trakassering! 

Jeg overdriver ikke - han ble tatt i skrittet. 

Anonymkode: 678d5...67e

Det kommer an på. Det kan tenkes at han med kroppspråk , blikk eller ett eller annet har invitert til trakasseringen, og at skrittet hans ønsket trakasseringen velkommen. I så fall er det ikke trakassering. Kanskje hun la hånda på låret og bare skled den nærmere og merket at hånda ble akseptert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SoWhat? skrev:

Stemmer ikke. Bare sier det, for noen har faktisk høy smerteterskel. Vold er det uansett. Å ta noen i skrittet er ikke seksuelle tilnærmelser, og akkurat det bør en ha riktig timing på for å si det sånn.

Jeg er ikke med på spekulasjonene dine rundt Ts; jeg forholder meg til det hun skriver. Du må skjønne at det ikke handler om "skjønn" når det gjelder seksuell trakkasering når sånne tilfeller skjer. 

Nei, en kan ikke tvinge noen til noe som helst, men jeg syns Ts har et godt poeng når hun skriver at hun lurer på hvordan han ville tatt det om hun ble utsatt for det samme og hvordan han ville reagert da. Det er faktisk noe å tenke over. 

Ok, vi definerer det som vold( krenkelse), som mannen bagatelliserer. Partneren reagerer med å bli irritert. Mer nærliggende reaksjon på bagatellisering av overgrep burde kanskje være å bli bekymret for mannen, eller? 

Anonymkode: 5d76b...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Noenlundelikefremt
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, vi definerer det som vold( krenkelse), som mannen bagatelliserer. Partneren reagerer med å bli irritert. Mer nærliggende reaksjon på bagatellisering av overgrep burde kanskje være å bli bekymret for mannen, eller? 

Anonymkode: 5d76b...980

Begynner å bli ganske stor variasjon i forsøkene på å vise at det er TS som er skurken i denne fortellingen.

Flere forsøk? Vet at det er mange fantastifulle brukere her.

(Og du, irritasjon og bekymring er ikke gjensidig utelukkende følelser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn kan ikke bli sextrakkasert.

Anonymkode: f2b9f...80d

Jo, men bare av andre menn.

Anonymkode: 76ff0...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør deg så sikker på at det ikke var han som sextrakasserte henne? Har aldri hørt om en kvinne som frivillig tar en på ukjent manns penis. Så det er mer sannsynlig at han har "kommet borti" hånda hennes med penisen sin.

Anonymkode: 6a031...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, vi definerer det som vold( krenkelse), som mannen bagatelliserer. Partneren reagerer med å bli irritert. Mer nærliggende reaksjon på bagatellisering av overgrep burde kanskje være å bli bekymret for mannen, eller? 

Anonymkode: 5d76b...980

Nei! Ikke bekymret. Men han må bare innse at sånt ikke er ok. Det skal ikke skje. Man gjør jo ikke sånt. Han ble ikke krenket. Jeg forstår at han ikke ble. Jeg blir heller ikke krenket om noen slenger dritt til meg. Men det er ikke ok. Selv om jeg er likegyldig, så innser jeg at det ikke er greit. Vi må jo se objektivt på ting også...? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Med holdningene som vises her inne er jeg mildt sagt lite gira på å gjøre noe annet enn å lese (i ren fascinasjon), men siden så mange spør om hva som skjedde, her er hva jeg vet: Hun gjorde først et poeng ut av at en bukse som sitter godt i livet skal fremheve den lille bulen foran (bare å si det synes jeg er på grensen) og da han kom ut av prøverommet liksom trakk hun buksa opp i livet og tok tak i bulen og skrittet for å vise hva hun mente. Det er hva han har sagt til meg. Hvor presist eller sant det er kan jeg bare ha en følelse på.

Anonymkode: 678d5...67e

Jeg vil igjen si at det kommer an på hele settingen her om det er trakassering eller ikke.

Snur jeg rundt på dette og forteller om en mannlig butikkansatt som henter frem en genser til meg, sier at mønsteret vil fremheve puppene mine. Når jeg kommer ut av prøverommet så tar han meg på puppene og sier at nå så de spretne ut, er det ikke greit.

Forteller jeg derimot om han kjekke mannen på butikken, som jeg flørtet med. Og foreteller samme historie, så er historien litt mer i grenseland. Men om jeg er med på leken i det tilfellet, så er det ingen grunn til at jeg  skal anmelde eller føle meg trakassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Noenlundelikefremt skrev:

Begynner å bli ganske stor variasjon i forsøkene på å vise at det er TS som er skurken i denne fortellingen.

Flere forsøk? Vet at det er mange fantastifulle brukere her.

(Og du, irritasjon og bekymring er ikke gjensidig utelukkende følelser.)

Skurker og slikt blir litt for dramatisk etter min smak. Som resten av problemstillingen. Det siste har du rett i.

En her som nevnte viktigheten av likt verdisyn. Der er vi vel kanskje ved kjernen bak hi. Hvis hun mener hans reaksjon vitner om verdier som spriker veldig fra egne, så utfordrer det forholdet. Men, hvis det er tilfellet, mener jeg fremdeles det er drøyt hvis denne episoden velter hele forholdet. Da bør det vel være flere grunnleggende uforenelige verdisyn som ligger til grunn. Det kan jo være mange ulike grunner til hans reaksjon og ts fremstår lite undrende og åpen for å se det fra flere perspektiver enn eget. 

Anonymkode: 5d76b...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Noenlundelikefremt skrev:

Begynner å bli ganske stor variasjon i forsøkene på å vise at det er TS som er skurken i denne fortellingen.

Flere forsøk? Vet at det er mange fantastifulle brukere her.

(Og du, irritasjon og bekymring er ikke gjensidig utelukkende følelser.)

Det er vel så enkelt som at ts ikke har noe med å bestemme hvordan mannen skal reagere på dette. Hun prøver å tvinge på han en offerrolle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Noenlundelikefremt
16 minutter siden, visp skrev:

Det er vel så enkelt som at ts ikke har noe med å bestemme hvordan mannen skal reagere på dette. Hun prøver å tvinge på han en offerrolle.

Hun har vel skrevet nøyaktig det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Noenlundelikefremt skrev:

Hun har vel skrevet nøyaktig det motsatte.

Nei? Hun vil jo ha en reaksjon som ikke er der. Hun vil at han skal føle seg ydmyket og lage litt oppstyr rundt det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Mannen min opplevde å bli tatt i skrittet av butikkdama da han prøvde jeans. Det er langt, langt over grensen for hva som er greit. Han mener at det var en morsom episode, at hun bare prøvde seg på han og at jeg er sjalu som reagerer. Irriterer meg grenseløst at han ikke skjønner at dette er trakassering. Hvordan reagerer han hvis en mannlig butikkansatt gjør det samme på meg? Hva sier jeg for å få han til å innse alvoret?

Anonymkode: 678d5...67e

Dette er det ingen som tror på.

Anonymkode: bed36...0fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Noenlundelikefremt
Akkurat nå, visp skrev:

Nei? Hun vil jo ha en reaksjon som ikke er der. Hun vil at han skal føle seg ydmyket og lage litt oppstyr rundt det.

Nei. Se under.

Det er stor forskjell på å bestemme hvordan noen skal reagere følelsesmessig i en situasjon, og å diskutere ulike verdisyn. Det siste er helt legitimt og sunt i et forhold.

At han flirer av en sånn hendelse sier noe om hvordan han ser på seksuell trakassering, uavhengig av hva han følte selv. At hun synes dette er problematisk må da være helt greit å si fra om. Kanskje forblir de uenige, kanskje ikke, det må uansett ha vært greit å ta diskusjonen.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker altså ikke at han skal føle seg dritt og få traumer. Ønsker bare at han skal anerkjenne at det var trakassering og dårlig oppførsel av butikkdama - ta det på alvor rett og slett. Hvis ikke har jeg null tillit til at han innerst inne står på min side den dagen jeg opplever noe liknende.

TS.

Anonymkode: 678d5...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noenlundelikefremt
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skurker og slikt blir litt for dramatisk etter min smak. Som resten av problemstillingen. Det siste har du rett i.

En her som nevnte viktigheten av likt verdisyn. Der er vi vel kanskje ved kjernen bak hi. Hvis hun mener hans reaksjon vitner om verdier som spriker veldig fra egne, så utfordrer det forholdet. Men, hvis det er tilfellet, mener jeg fremdeles det er drøyt hvis denne episoden velter hele forholdet. Da bør det vel være flere grunnleggende uforenelige verdisyn som ligger til grunn. Det kan jo være mange ulike grunner til hans reaksjon og ts fremstår lite undrende og åpen for å se det fra flere perspektiver enn eget. 

Anonymkode: 5d76b...980

Dette er jeg helt enig i. Ts gjør etter min mening rett i å diskutere og til og med være irritert, men bør også være lydhør for hvorfor han tenker slik han gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han driter i det fordi menn har den seksuelle makten over kvinner. For han som en sexistisk mann så er det fortsatt han som er vinneren i en sånn situasjon, siden han kan kontrollere den og ikke er i potensiell fare, og ingen kaller en mann skitten for å ha hatt kvinnehender på seg eller sex med mange kvinner. Derfor er det noe helt annet når menn blir sextrakassert enn når kvinner blir det , det er ikke sammenlignbart i det hele tatt fordi menn ser ned på kvinner og syns de synker i verdi av mannlig berøring, menn bruker sex som makt over kvinnen, og som trussel og som våpen, og menn har den seksuelle OG fysiske makten, samt voldtar og dreper kvinner hver eneste dag. Derfor er det mer truende og ubehagelig for en kvinne å oppleve sextrakassering

Anonymkode: 5edd3...b90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun gjorde først et poeng ut av at en bukse som sitter godt i livet skal fremheve den lille bulen foran (bare å si det synes jeg er på grensen) og da han kom ut av prøverommet liksom trakk hun buksa opp i livet og tok tak i bulen og skrittet for å vise hva hun mente. 

Anonymkode: 678d5...67e

Er det det du påstår er sextrakassering? Seriøst? Det blir som å si at det er sextrakassering at den ansatte i undertøysbutikken cupper puppene dine under justering av bh.

Uansett, han ble ikke plagd av det, så hvorfor har du et problem med det?

Anonymkode: f01a1...b40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...