Gå til innhold

Mannen min ble sextrakassert, irriterende at han ikke ser alvoret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Noenlundelikefremt
Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Nå mente ikke jeg deg spesifikt, men likeså.

For at trakassering skal være nettopp trakassering - i lovens øyne - må det oppfattes og føles slik. Om TS' mann verken oppfattet det eller følte det slik, så er det ikke dét. Det at kvinner skal sitte her og definere hva en mann har følt og dermed ha definisjonsmakt over situasjonen, er ganske absurd mtp hvilken tid vi er i.

Vi har tidligere diskutert dette med meninger, og du sluttet å argumentere imot meg på at ens oppfattelse av egen situasjon ikke legger en mal på hvordan alle andre skal oppleve en gitt situasjon.

Med mindre det er et forløp vi ikke kjenner til er denne situasjonen helt opplagt ikke innafor. Uavhengig av hva han føler, og uavhengig av den juridiske definisjonen av trakassering. Er vi uenige på det punktet så er vi uenige ferdig snakka. Mistenker at det er tilfelle og det er forsåvidt helt greit, men la det være klart at det er der uenigheten står, ikke på et behov om å kontrollere hva folk føler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Noenlundelikefremt
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt søkt.

Tråden starter med at kjæresten først er et offer som må få hjelp til å sette egne grenser  bearbeide traumet han kanskje har fått. 

I det neste sekundet er han ikke noe offer, men en drittdekk med dårlige holdninger/meninger - som vises gjennom de samme tegnene på mangel på motstand.

Ingen ville snakka sånn om et angivelig kvinnelig offer for seksuell trakassering. At hun kanskje hadde dårlige meninger og var en dårlig kjæreste fordi hun ikke protesterte mot tafs.

De ville tenkt på henne, punktum. 

Det er ikke troverdig. 

Anonymkode: f01a1...b40

Det er dine ord, jeg vet hva jeg står for. Edit: For å utdype, kunne brukt de samme argumentene mot kvinnene i tråden som gjør et poeng ut av at de heller ikke ville ha tatt dette på alvor, men det er ikke det tråden handler om. Jeg ser ikke kjønnsforskjellene her.

Endret av Noenlundelikefremt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, det virker som bare fake å se ts' kjæreste som et offer, med et offers (iblant irrasjonelle) reaksjoner, støttes som et offer.

Du snakker ned kjæresten hennes- sier han er umoden fordi han angivelig ikke rapporterte inn trakassering- bruker tom ordet fjott. Dvs du lekker en mann som angivelig har blitt utsatt for et overgrep for umaskulin....

Ser du ikke det selv?

Virker som folk flest her bruker "trakassering" som "hun fikk Ikke lov fordi vi er i et forhold". 

Anonymkode: f01a1...b40

Atte..hæ? Her datt jeg av lasset

Anonymkode: 5d76b...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Noenlundelikefremt said:

Med mindre det er et forløp vi ikke kjenner til er denne situasjonen helt opplagt ikke innafor. Uavhengig av hva han føler, og uavhengig av den juridiske definisjonen av trakassering. Er vi uenige på det punktet så er vi uenige ferdig snakka. Mistenker at det er tilfelle og det er forsåvidt helt greit, men la det være klart at det er der uenigheten står, ikke på et behov om å kontrollere hva folk føler. 

Jeg er ikke uenig i at det ikke var innafor, men det er pr definisjon ikke trakassering. Poenget mitt ved innlegget du siterte på nytt ligger i at det er merkelig at mannens reaksjon skal skape såpass mange negative karakteristikker blant kvinnene her inne, noe som er ganske på tryne mtp hvordan kvinner har kjempet om rettet til å ha definisjonsmakt over egen kropp, seksualitet og følelser.

Du er jo også en av dem som sidestiller mannens reaksjon med en ikke-kompatibel holdning ovenfor overgrep o.l.
Dette er det jeg reagerer på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Noenlundelikefremt skrev:

Nei. Se under.

Det er stor forskjell på å bestemme hvordan noen skal reagere følelsesmessig i en situasjon, og å diskutere ulike verdisyn. Det siste er helt legitimt og sunt i et forhold.

At han flirer av en sånn hendelse sier noe om hvordan han ser på seksuell trakassering, uavhengig av hva han følte selv. At hun synes dette er problematisk må da være helt greit å si fra om. Kanskje forblir de uenige, kanskje ikke, det må uansett ha vært greit å ta diskusjonen.

Man trenger ikke å ha så ulikt verdisyn selv om man reagerer ulikt på ting som hender en selv. 

Jeg hadde nok heller ikke tatt det så tungt om en mannlig butikkansatt hadde gjort tilsvarende på meg. Jeg hadde nok heller ristet litt på hodet av det, heller enn å føle meg trakassert. Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å gjøre noe stort nummer ut av det. Om jeg hadde meldt fra vilke det uansett blitt påstand mot påstand. 

Det betyr ikke at jeg ikke ser alvorlig på seksuell trakassering, og at jeg ikke ville tatt andre som opplevde det som krenkende, skremmende eller ubehagelig på alvor. Jeg har rett til å sette grenser for meg selv, andre har rett til å sette grenser for dem. 

Handlingen er feil uansett, men hvordan man opplever situasjonen er da ikke likegyldig. 

Endret av Thyra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krenkekrakken er fremme igjen, ser jeg...

Anonymkode: d336b...e63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å joda, de har bare ikke selvrespekt for sin egen kropp. Ingen mennesker, verken menn eller kvinner liker å få kroppen sin invadert, selv om de prøver å overbevise seg selv om at dette er bra og morsomt. 

 

Anonymkode: fe573...8dd

Synes det er verre når de sitter kvinnfolk å dikterer om mine personlige egenskaper.

Anonymkode: 8c905...a2d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er verre når de sitter kvinnfolk å dikterer om mine personlige egenskaper.

Anonymkode: 8c905...a2d

Ok, så da liker du tydeligvis å få kroppen din invadert da. Hehe, lykke til i kuvøsetilstanden din. Det må være gøyt å være så fjern!

Anonymkode: fe573...8dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så da liker du tydeligvis å få kroppen din invadert da. Hehe, lykke til i kuvøsetilstanden din. Det må være gøyt å være så fjern!

Anonymkode: fe573...8dd

Så du bestemmer at mannen til ts er seksuelt trakassert? Du har ingen tillit til følelsene hos en mann.

Anonymkode: d336b...e63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Så du bestemmer at mannen til ts er seksuelt trakassert? Du har ingen tillit til følelsene hos en mann.

Anonymkode: d336b...e63

Han er det, selv om han ikke forstår det selv. Han er så usikker at han ler av det, som om det er morsomt. Hadde han ikke underbevisst registrert at det var trakassering, så hadde han ikke synes det var morsomt. 

Anonymkode: fe573...8dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Atte..hæ? Her datt jeg av lasset

Anonymkode: 5d76b...980

Er man faktisk bekymret for ts' kjæreste, eller ønsker å vinne en teoretisk debatt om trakassering? Det er spørsmålet. 

TS og flere her inne mener mannens egen opplevelse av å ikke bli trakassert er helt likegyldig. Er visst viktigere å snakke på vegne av ham enn å høre på hans opplevelse. 

Anonymkode: f01a1...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er det, selv om han ikke forstår det selv. Han er så usikker at han ler av det, som om det er morsomt. Hadde han ikke underbevisst registrert at det var trakassering, så hadde han ikke synes det var morsomt. 

Anonymkode: fe573...8dd

Jeg har også flirt av at folk har gjort ting mot meg som teknisk sett var seksuell trakassering. Forskjellige ting gjorde at jeg følte meg selvsikker og ikke truet i situasjonen. Da ble det hele bare litt teit. Ikke en trussel.

Anonymkode: f01a1...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, a l'orange skrev:

Jeg støtter deg 100% i denne saken. 

Hadde ikke hatt respekt for en mann som lot noe sånt passere, verken i privat eller profesjonell sammenheng.

Når det er sagt, man kan være så gretten man bare vil på slike pingler, de endrer seg ikke av den grunn. Jeg hadde nok heller droppet fyren enn å vente på at han plutselig skulle bli klok og tøff.

Gi bare F i kommentarene! Den jevne holdningen her inne er at a) seksuell trakassering er egentlig hyggelig flørt, b) menn kan ikke bli trakassert, eller c) du opplevde det nok ikke dette i virkeligheten, du er bare innbilsk! 

For ikke å snakke om at man tar til takke med allslags røsk av menn.

 

hørt sånn tull og tøys, jeg fatter ikke at dere gidder, lage problemer av ingenting

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 2.21, barbent skrev:

hørt sånn tull og tøys, jeg fatter ikke at dere gidder, lage problemer av ingenting

Vel, det er for å «slippe å ende opp som damene på KG»;

Mange er så desperate at de tar til takke med nært sagt hva som helst.

Mange er så forelsket at de ikke bryr seg om små bagateller i starten.

Mange lar mannen holde på fordi han kaller damene «kontrollerende» og «sjalu» hver gang han ikke får det som han vil.

De ser ikke at det å ikke klare å sette grenser for seg selv i små ting, betyr at han ikke klarer å sette grenser for seg selv i større ting;

Dama og ungene vil at familien skal dra på ferie til Italia, men svigermor lager et stort hysteri om å heller ta med henne til Sverige. Svigermor vinner, for han orker ikke ta kampen.

Dama vil at de skal på romantisk date, han vil også det, men så ringer kompisen i siste liten...

Dama vil at ungene skal spise opp grønnsakene, han slipper en promp og ler i stedet, fordi det er mye gøyere. Ha ha ho ho hi hi. 

Og så skriver damene inn hit fordi de er så lei av mannen, og forstår ikke hvorfor han er så teit og barnslig. 

Neivel.

Han er det fordi man ikke dumpet han den dagen han bare lo av at en dame på butikken tok kundene sine på pikken, i stedet for å si fra og få dama sparket. Det kalles samfunnsansvar. Det kalles å være en mann, og ikke bare en gutt.

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min opplevde å bli tatt i skrittet av butikkdama da han prøvde jeans. Det er langt, langt over grensen for hva som er greit. Han mener at det var en morsom episode, at hun bare prøvde seg på han og at jeg er sjalu som reagerer. Irriterer meg grenseløst at han ikke skjønner at dette er trakassering. Hvordan reagerer han hvis en mannlig butikkansatt gjør det samme på meg? Hva sier jeg for å få han til å innse alvoret?

Anonymkode: 678d5...67e

Du virket veldig kontrollerende. Fortsett slik, og han går til butikkdama fordi han blir lei. En kvinnelig vakt ransaket meg før jeg skulle på konsert. Jeg hadde da som alltid en synlig bul i buksa som hun tok på, men det dreit jeg i. Nesten det samme.

Anonymkode: 27f15...820

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

imot den type ufyselig oppførsel, men han oppfører seg som om han likte det og syntes det var morsomt

Om du hadde gjort slikt mot meg, ville det vært ufyselig, det er jeg helt enig i.
Men om en alminnelig pen og hyggelig dame skulle gjøre det samme, ville jeg nok skvette der og da, men egentlig er det nå bare koselig og smigrende, da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, a l'orange skrev:

Vel, det er for å «slippe å ende opp som damene på KG»;

Mange er så desperate at de tar til takke med nært sagt hva som helst.

Mange er så forelsket at de ikke bryr seg om små bagateller i starten.

Mange lar mannen holde på fordi han kaller damene «kontrollerende» og «sjalu» hver gang han ikke får det som han vil.

De ser ikke at det å ikke klare å sette grenser for seg selv i små ting, betyr at han ikke klarer å sette grenser for seg selv i større ting;

Dama og ungene vil at familien skal dra på ferie til Italia, men svigermor lager et stort hysteri om å heller ta med henne til Sverige. Svigermor vinner, for han orker ikke ta kampen.

Dama vil at de skal på romantisk date, han vil også det, men så ringer kompisen i siste liten...

Dama vil at ungene skal spise opp grønnsakene, han slipper en promp og ler i stedet, fordi det er mye gøyere. Ha ha ho ho hi hi. 

Og så skriver damene inn hit fordi de er så lei av mannen, og forstår ikke hvorfor han er så teit og barnslig. 

Neivel.

Han er det fordi man ikke dumpet han den dagen han bare lo av at en dame på butikken tok kundene sine på pikken, i stedet for å si fra og få dama sparket. Det kalles samfunnsansvar. Det kalles å være en mann, og ikke bare en gutt. 

 

Du setter ord på følelsene mine! 

TS

Anonymkode: 678d5...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble trakassert uansett hva han følte.  Og ts lurer jo selvfølgelig på om hun da vil få støtte fra han om hun ble utsatt for det samme og ikke føler det er ok. 

Jeg også hadde lurt på om min kjæreste hadde bagatellisert  det hvis jeg hadde opplevd det samme og følte ubehag i tillegg.  Det handler om hvilke verdier man har og bekreftelse på at man vet man har støtte uansett om noe skulle skje. 

Anonymkode: 62cbe...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...