Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

EllaSays skrev (12 minutter siden):

Skjønner. Jeg kan ikke historien, jeg bare ser og kjente at jeg ble litt provosert. De har helt klart god råd, og det er jo greit, bare ikke lat som at det ikke er sånn. 

Helt enig. Jeg følger henne sammen med noen flere pga de er lokale der jeg kommer fra. Det er fascinerende altså. helt vanlige "husmødre" som styrer på. Jeg tenker det fremstår umodent, men det er ikke mitt valg. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

VD er for sliten og syk til å jobbe - men kan pusse opp kjellerleiligheter null stress liksom... 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
mariie skrev (På 8.6.2021 den 14.06):

VD er for sliten og syk til å jobbe - men kan pusse opp kjellerleiligheter null stress liksom... 

kronisk sykdom er ganske uforutsigbart. Noe man klarer den ene dagen, klarer man ikke den andre. 
og i perioder fungerer man greit, også kommer smellen og man hangler i flere uker. 
 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariie skrev (På 8.6.2021 den 14.06):

VD er for sliten og syk til å jobbe - men kan pusse opp kjellerleiligheter null stress liksom... 

Da må du sette deg inn i hva kronisk sykdom er, før du kommentere. Hjelpes.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke uttale meg om kronisk sykdom, for der har jeg ikke kompetanse. Men jeg må si jeg reagerer på det forbruket som frontes.. de har tydeligvis en romslig økonomi, og det er flott for dem. De eier hus, biler og båt, pusser opp, vipper og negler.. alt vises frem på IG/Snap, så det er ingen hemmelighet at ho vil dette skal være synlig. For noen uker siden beklaget VD seg seg noe voldsomt over at "alt gikk dem imot" blant annet at oppvaskmaskinen var gåen og barnas jolle virket ikke.. tenk så heldig å ha muligheten til å ha en båt.. og en egen jolle til barna..lite sympatisk den sutreranten der..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

tyggis skrev (På 22.6.2021 den 19.03):

jeg skal ikke uttale meg om kronisk sykdom, for der har jeg ikke kompetanse. Men jeg må si jeg reagerer på det forbruket som frontes.. de har tydeligvis en romslig økonomi, og det er flott for dem. De eier hus, biler og båt, pusser opp, vipper og negler.. alt vises frem på IG/Snap, så det er ingen hemmelighet at ho vil dette skal være synlig. For noen uker siden beklaget VD seg seg noe voldsomt over at "alt gikk dem imot" blant annet at oppvaskmaskinen var gåen og barnas jolle virket ikke.. tenk så heldig å ha muligheten til å ha en båt.. og en egen jolle til barna..lite sympatisk den sutreranten der..

Den har jeg reagert på også, men det er ikke bare VD som har dette forbruket, men også flere andre fra bakfasaden snappen også . Jeg føler at VD fremstiller at man har kjempe god råd når man går på aap. Det jeg reagerer på er mye usunn mat, godteri og energi drikker hele tiden. For er forbruk sier jeg bare 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenoggod skrev (49 minutter siden):

Den har jeg reagert på også, men det er ikke bare VD som har dette forbruket, men også flere andre fra bakfasaden snappen også . Jeg føler at VD fremstiller at man har kjempe god råd når man går på aap. Det jeg reagerer på er mye usunn mat, godteri og energi drikker hele tiden. For er forbruk sier jeg bare 

+ disse hersens boksene. Jeg hadde så sansen, men så begynte jeg å tenke etter hva som egentlig blir formidlet, og det er jo bare meg, meg, meg, Kjøp, kjøp, kjøp. Egenpleie herfra til helvete. Kjenner ingen jeg som bruker så mye tid og penger på seg selv som disse snaperne som også går på AAP. 

Veien tilbake til jobb hører vi jo ingenting om. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (49 minutter siden):

+ disse hersens boksene. Jeg hadde så sansen, men så begynte jeg å tenke etter hva som egentlig blir formidlet, og det er jo bare meg, meg, meg, Kjøp, kjøp, kjøp. Egenpleie herfra til helvete. Kjenner ingen jeg som bruker så mye tid og penger på seg selv som disse snaperne som også går på AAP. 

Veien tilbake til jobb hører vi jo ingenting om. 

Jeg har sluttet å følge henne, mistet helt sansen for henne pga pengeforbruket på egen pleie og junkfood hu spiser. Jeg har selv fibromyalgi og er i 100 prosent jobb og hadde håpet at hu viste den veien . Jeg spiser meg frisk og hvis jeg drikker energi bokser så blir jeg dårlig. Kanskje på tide å kutte det ut? Ikke noe godt forbilde på det synes jeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å diskutere økonomien til noen blir for dumt. Hva vet du om de har arvet feks hus eller penger? Er det ikke lov å vise at man har hus, bil og båt? Vil ikke kalle det noe unormalt? Om du ikke liker det får du jo heller la være å se, en annen ting er misunnelse….. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (6 minutter siden):

Å diskutere økonomien til noen blir for dumt. Hva vet du om de har arvet feks hus eller penger? Er det ikke lov å vise at man har hus, bil og båt? Vil ikke kalle det noe unormalt? Om du ikke liker det får du jo heller la være å se, en annen ting er misunnelse….. 

Det er absolutt lov til å vise fram ting. Likeså er det lov til å reagere/sette spørsmålstegn ved ting. 

Og den hersketeknikken "la være å se/misunnelse", den føler jeg vi er ferdige med, vel. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (1 time siden):

Å diskutere økonomien til noen blir for dumt. Hva vet du om de har arvet feks hus eller penger? Er det ikke lov å vise at man har hus, bil og båt? Vil ikke kalle det noe unormalt? Om du ikke liker det får du jo heller la være å se, en annen ting er misunnelse….. 

går ikke på misunnelse, men det er stort pengeforbruk på veldig mye, kosmetikk, klær, energidrikker osv. og de fleste som er langtidssykemeldte og mottar aap har ikke så god råd til å unne seg sånne ting. 66% av vanlig inntekt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenoggod skrev (6 timer siden):

går ikke på misunnelse, men det er stort pengeforbruk på veldig mye, kosmetikk, klær, energidrikker osv. og de fleste som er langtidssykemeldte og mottar aap har ikke så god råd til å unne seg sånne ting. 66% av vanlig inntekt. 

Man kan ha hatt høy inntekt , eller ha forsikringer som dekker resten av det man hadde i lønn osv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EllaSays skrev (9 timer siden):

Det er absolutt lov til å vise fram ting. Likeså er det lov til å reagere/sette spørsmålstegn ved ting. 

Og den hersketeknikken "la være å se/misunnelse", den føler jeg vi er ferdige med, vel. 

 

Men disse spørsmålene kan du vell stille henne fremfor å diskutere det her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (3 minutter siden):

Men disse spørsmålene kan du vell stille henne fremfor å diskutere det her?

Den diskusjonen tar jeg ikke igjen. Det er mitt valg å diskutere det hvor jeg vil. Grunntonen er at jeg ikke ønsker noen noe vondt. Jeg følger de jeg i hovedsak liker, så er det ting jeg reagere på som jeg eventuelt tar opp her. 

Jeg har tidligere kommet med enkle, oppriktige spm til influensere om helt uskyldige ting, hvorpå man blir blokka uten et ord.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leila87
Litenoggod skrev (På 5.7.2021 den 3.38):

går ikke på misunnelse, men det er stort pengeforbruk på veldig mye, kosmetikk, klær, energidrikker osv. og de fleste som er langtidssykemeldte og mottar aap har ikke så god råd til å unne seg sånne ting. 66% av vanlig inntekt. 

Hvis hun hadde en god forsikring før hun ble sykemeldt får hun penger fra forsikringen i tillegg til det hun får av NAV. Hun rakk vel å jobbe litt etter hun var ferdig utdannet, som gjør at hun kan ha krav på en sum i mnd etter ett år som sykemeldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De bor i en enebolig med to utleieenheter. Etablerte seg tidlig med samme mann. Klart de har god råd. Men Veronica sammen med venninnen Fru Mæla har enormt med ting! Er jo ikke rart de organiserer seg ihjel, når hjemmet er fullt av alt mulig stæsj til alle mulige begivenheter. 

Lov til å ha god råd selv om en går på AAP.  :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Syns den er fryktelig overdreven og uheldig selvbruningsbruken til en del av disse jovialedamene, er mer skjemmende enn pent.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flettfrid skrev (17 minutter siden):

Syns den er fryktelig overdreven og uheldig selvbruningsbruken til en del av disse jovialedamene, er mer skjemmende enn pent.

Jeg synes hele kanalen ofte går ut på å vise hva man har handlet, eller overflod i en eller annen form. Det er sjelden noe interessante temaer eller noe sånt. Handler også ofte om sminke og overflatiske ting. 

Synes selvbruningstrenden i samfunnet er ganske skremmende også, jeg. Hvis man ser etter går folk rundt med skjolder og ser småskitne ut. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som følger Veronica Dørli på joviale på hennes private? Hun snakket så i koder idag, at jeg lurer på hva i alle dager hun eller de står i som familie. Sykdom eller noe. Skilsmisse er vel heller usannsynlig, men synes det var veldig si a men ikke b. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...