Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Linye skrev (På 6.4.2021 den 9.11):

Ren fascinasjon og fordi noen er verdt å følge med på... Men kjenner at jeg burde la være. Blir helt matt over enkelte og hva de bretter ut om seg og sitt! 

Ja du sier noe..og når du blir sliten oppå ørene av briller, den tok nesten kaka. Da er det meg et under at du gidder å danse når du lager mat eller bretter klær. Eller bruker masse tid på å sminke deg hver eneste dag 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trynefaktor skrev (På 1.3.2021 den 13.09):

Sikkert flink, men så urolig kjedelig å se på. 😅

Hvem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (3 timer siden):

Ja du sier noe..og når du blir sliten oppå ørene av briller, den tok nesten kaka. Da er det meg et under at du gidder å danse når du lager mat eller bretter klær. Eller bruker masse tid på å sminke deg hver eneste dag 

Er det hun Stine du sikter til?! I såfall så bør du sette deg litt mer inn i hvordan det er å være kronisk syk. Man bruker masse krefter på å lage seg en hverdag hvor man fremstår mest mulig frisk, så skal det være feil?! Kan det være at man ønsker å fremstå frisk og gjøre normale hverdagslige ting, så man til slutt blir sliten «oppå ørene» -er ikke så rart det når man trosser sykdom til de grader som mange kronisk syke gjør. Hadde man ligget rett ut pga sykdommen og snappet om hvordan det var på snapkanalen, så hadde jo det vært feil i noens  øyne også.... De på denne snapkanalen har jammen ett tøft publikum å please noen ganger..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (37 minutter siden):

Er det hun Stine du sikter til?! I såfall så bør du sette deg litt mer inn i hvordan det er å være kronisk syk. Man bruker masse krefter på å lage seg en hverdag hvor man fremstår mest mulig frisk, så skal det være feil?! Kan det være at man ønsker å fremstå frisk og gjøre normale hverdagslige ting, så man til slutt blir sliten «oppå ørene» -er ikke så rart det når man trosser sykdom til de grader som mange kronisk syke gjør. Hadde man ligget rett ut pga sykdommen og snappet om hvordan det var på snapkanalen, så hadde jo det vært feil i noens  øyne også.... De på denne snapkanalen har jammen ett tøft publikum å please noen ganger..

Hva vet du om hva jeg vet om kronisk sykdom?jeg vet hvertfall så mye at jeg ikke alltid klarer å se hva noen får til i hverdagen sin, kontra hva andre får til.

De trenger ikke please noen som følger de...jeg sier bare hva jeg reagerer på, og det er visst forsatt lov her inne vet jeg 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (40 minutter siden):

Hva vet du om hva jeg vet om kronisk sykdom?jeg vet hvertfall så mye at jeg ikke alltid klarer å se hva noen får til i hverdagen sin, kontra hva andre får til.

De trenger ikke please noen som følger de...jeg sier bare hva jeg reagerer på, og det er visst forsatt lov her inne vet jeg 

Da bør man vise og uttrykke forståelse for at man har forskjellige grader av en sykdom også, at funksjonen til en kan være bedre eller verre alt ettersom og at man ikke kan sammenligne sin situasjon med en annens. Det er ikke bare deg jeg mente med den kommentaren, men du hadde den siste jeg kunne linke til, som setter spørsmålstegn med hvordan syke mennesker ønsker å bruke energien sin på snap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

I dag har jeg lyst til å skryte av Anette som snapper.    Det virker som ho har tatt til seg den konstruktive kritikken jeg gav ho for bruk av mobil mens ho kjørte bil. Bare trist at jeg måtte henges ut offentlig den ene gangen.. men,bra jobba til Anette

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ruskejento skrev (10 timer siden):

I dag har jeg lyst til å skryte av Anette som snapper.    Det virker som ho har tatt til seg den konstruktive kritikken jeg gav ho for bruk av mobil mens ho kjørte bil. Bare trist at jeg måtte henges ut offentlig den ene gangen.. men,bra jobba til Anette

Men tenk at det skal være nødvendig å fortelle voksne mennesker det....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stine burde kanskje starte egen sjukdomsblogg...omg..jeg følger henne ikke slavisk (da hadde jeg vært døds sjuk selv også). Men av og til...og det handler nesten bare om vonter og sjukdom. Er det mulig?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (2 timer siden):

Stine burde kanskje starte egen sjukdomsblogg...omg..jeg følger henne ikke slavisk (da hadde jeg vært døds sjuk selv også). Men av og til...og det handler nesten bare om vonter og sjukdom. Er det mulig?

Enig med deg...tror vel hun er den eneste som sliter med ting. Hun må prøve å finne noe positivt å fokusere på, ikke alltid «kjenne etter» tenker j. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (9 timer siden):

Stine burde kanskje starte egen sjukdomsblogg...omg..jeg følger henne ikke slavisk (da hadde jeg vært døds sjuk selv også). Men av og til...og det handler nesten bare om vonter og sjukdom. Er det mulig?

Veldig jovialt da om ikke annet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy og følge hun bonden som var på i dag! Gøy å se noe annet enn bare sykdom og elendighet. Virker som hun er oppriktig glad i dyra sine, godt å se dyr som har det bra 😊 håper vi får mer av dette fram over! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollie321 skrev (1 minutt siden):

Veldig gøy og følge hun bonden som var på i dag! Gøy å se noe annet enn bare sykdom og elendighet. Virker som hun er oppriktig glad i dyra sine, godt å se dyr som har det bra 😊 håper vi får mer av dette fram over! 

Enig :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hollie321 skrev (1 time siden):

Veldig gøy og følge hun bonden som var på i dag! Gøy å se noe annet enn bare sykdom og elendighet. Virker som hun er oppriktig glad i dyra sine, godt å se dyr som har det bra 😊 håper vi får mer av dette fram over! 

Enig 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (På 17.4.2021 den 8.30):

Stine burde kanskje starte egen sjukdomsblogg...omg..jeg følger henne ikke slavisk (da hadde jeg vært døds sjuk selv også). Men av og til...og det handler nesten bare om vonter og sjukdom. Er det mulig?

Jeg ser jo de fleste snappere er ekstremt selvopptatt. Jeg blir jo sliten bare av å se på. Det er så dramatisk alt sammen. Virker nesten som at sykdom og traumer blir pleid. Sliten etter en dag på jobb ja hvem blir ikke det? 
Hva er agendaen egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår2 skrev (16 timer siden):

Jeg ser jo de fleste snappere er ekstremt selvopptatt. Jeg blir jo sliten bare av å se på. Det er så dramatisk alt sammen. Virker nesten som at sykdom og traumer blir pleid. Sliten etter en dag på jobb ja hvem blir ikke det? 
Hva er agendaen egentlig ?

Veeeldig selvopptatt!! Rart hun ikke får fett hår, slik hun hele tiden drar i det. Til og med under matlaging driver hun med håret hele tiden. Hun pleier alle «vondtene» sine. Alt skal dreie seg om henne hele tiden. Sikkert derfor hun driver med snapp/vlogging. Sikkert en del som synes synd på henne, og hun får masse oppmerksomhet som hun «soler» seg i. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tildittbeste skrev (På 7.4.2021 den 13.11):

Ja du sier noe..og når du blir sliten oppå ørene av briller, den tok nesten kaka. Da er det meg et under at du gidder å danse når du lager mat eller bretter klær. Eller bruker masse tid på å sminke deg hver eneste dag 

Tror faktisk ikke ho sa sliten, men ett dialekt ord som lignet.. som kanskje skulle bety sår eller noe i den duren

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa kjei. Det betyr vel opptil flere ting, men jeg oppfattet det som hun mente ubehagelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EllaSays skrev (11 minutter siden):

Hun sa kjei. Det betyr vel opptil flere ting, men jeg oppfattet det som hun mente ubehagelig. 

Hvis hun sa kjei så betyr det sliten iallefall

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (1 minutt siden):

Hvis hun sa kjei så betyr det sliten iallefall

Det er godt mulig, jeg er ikke kjent med uttrykket fra egen dialekt og bor lang unna. Men jeg oppfattet liksom situasjonen som at brillene var ubehagelig, for jeg tenkte at de kanskje hadde behøvd en runde hos optiker for optimalisering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...