Gå til innhold

Jovialemammaer


Gjest BethD

Anbefalte innlegg

Jeg tenker åpenhet er supert, og flott at man kan dele innimellom.

Men for meg virker den kanalen mot sin hensikt. Som flere over her er inne på, er jo regne konkurransen om hvem som har det verst.

Det går kun i sykdom, utmattelse og ocd. Er altså så stakkarslig at man blir alt annet enn inspirert og i godt humør hvertfall! 
Men strøkne hus og heim, perfekt sminke og striglet til enhver tid er de alle. Hos vanlige dødelige leves det med litt rot i hus, 5 min sminke og hår som er overmodent for stell, og da har man jaggu tid og krefter til en jobb 100% også... og skulle ikke det holde, hadde jeg droppet snapping og andre sosiale medier før jobben gikk!

og ja... jeg har også en kronisk sykdomsdiagnose, og har lært meg hvordan jeg skal fordele mine krefter. Og grave seg ned i syt og klag, er det som hjelper aller minst🤪

Endret av Toiny
Ordfeil
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er nettopp det. Åpenhet er veldig viktig, men hvor mye mindre fordommer blir det av å se en som stadig er i farta, rydder, vasker, strikker og pusser opp. Også 10 min etterpå lurer hun på om hun må gi opp jobben. 
 

JEG forstår at det handler om kontroll, da jeg vet hva OCD handler om. Den vil jo at man ikke klarer å la være og til slutt sliter seg mer ut.og at man ikke klarer å stoppe det. Man må ha profesjonell hjelp.

 Men for mange kan det egentlig bare virke mot sin hensikt og provoserende all den åpenheten. 

Jeg håper dagens snapper får hjelp til OCD’en sin og ellers alle andre vanskelige tanker hun har. Sånn at hun kan slutte å bruke energien sin på å rydde hjemme og heller bruke den på jobb. Jeg tror heller det er veien å gå. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARima skrev (1 time siden):

Ja, det er nettopp det. Åpenhet er veldig viktig, men hvor mye mindre fordommer blir det av å se en som stadig er i farta, rydder, vasker, strikker og pusser opp. Også 10 min etterpå lurer hun på om hun må gi opp jobben. 
 

JEG forstår at det handler om kontroll, da jeg vet hva OCD handler om. Den vil jo at man ikke klarer å la være og til slutt sliter seg mer ut.og at man ikke klarer å stoppe det. Man må ha profesjonell hjelp.

 Men for mange kan det egentlig bare virke mot sin hensikt og provoserende all den åpenheten. 

Jeg håper dagens snapper får hjelp til OCD’en sin og ellers alle andre vanskelige tanker hun har. Sånn at hun kan slutte å bruke energien sin på å rydde hjemme og heller bruke den på jobb. Jeg tror heller det er veien å gå. 

Du vet hva dagens snapper har gått gjennom? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toiny skrev (1 time siden):

Jeg tenker åpenhet er supert, og flott at man kan dele innimellom.

Men for meg virker den kanalen mot sin hensikt. Som flere over her er inne på, er jo regne konkurransen om hvem som har det verst.

Det går kun i sykdom, utmattelse og ocd. Er altså så stakkarslig at man blir alt annet enn inspirert og i godt humør hvertfall! 
Men strøkne hus og heim, perfekt sminke og striglet til enhver tid er de alle. Hos vanlige dødelige leves det med litt rot i hus, 5 min sminke og hår som er overmodent for stell, og da har man jaggu tid og krefter til en jobb 100% også... og skulle ikke det holde, hadde jeg droppet snapping og andre sosiale medier før jobben gikk!

og ja... jeg har også en kronisk sykdomsdiagnose, og har lært meg hvordan jeg skal fordele mine krefter. Og grave seg ned i syt og klag, er det som hjelper aller minst🤪

Da er vi to! Jeg tenker at det er bedre å gå på jobb ta videreutdanning eller å male stuen en gang i uken! Jeg har jobb, god utdanning, 4 unger, mann og hund. Kronisk syk med to diagnoser. Jeg føler bare stress når jeg ser hvordan de holder på. Å stua mi har den  samme fargen som for 12 år siden bare for å nevne det...

Jeg bør avfølge😁

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo man blir sliten når alt skal være nyoppousset, håret skal være freshy, sminken skal være på plass... Blir sliten bare av å se på! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (1 time siden):

Du vet hva dagens snapper har gått gjennom? 

Ja, det vet jeg. Og derfor forstår JEG hvorfor hun har det slik. Da jeg jobber med lignende problematikk. Men for andre som IKKE har den bakgrunnskunnskapen vil ikke ha samme forståelse. De vil ikke ha forståelse for at man orker å pusse opp å ordne rundt seg også etterpå si man ikke orker å jobbe. Den åpenheten vil da bare provosere også vil hun som deler bli lei seg og såret over at andre dømmer henne. 

jeg håper for hennes skyld at hun kan få hjelp med sine indre plager så hun klarer å gi slipp på OCD sånn at hun kan klare å jobbe litt. Da det er det hun selv så inderlig håper. 

Å dele åpent har sin pris og den tror jeg veldig få takler. Er det verdt det? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ARima skrev (16 minutter siden):

Ja, det vet jeg. Og derfor forstår JEG hvorfor hun har det slik. Da jeg jobber med lignende problematikk. Men for andre som IKKE har den bakgrunnskunnskapen vil ikke ha samme forståelse. De vil ikke ha forståelse for at man orker å pusse opp å ordne rundt seg også etterpå si man ikke orker å jobbe. Den åpenheten vil da bare provosere også vil hun som deler bli lei seg og såret over at andre dømmer henne. 

jeg håper for hennes skyld at hun kan få hjelp med sine indre plager så hun klarer å gi slipp på OCD sånn at hun kan klare å jobbe litt. Da det er det hun selv så inderlig håper. 

Å dele åpent har sin pris og den tror jeg veldig få takler. Er det verdt det? 

Da skjønner jeg hvor du vil. Oppfattet svaret ditt feil åpenbart, ja hun vil så inderlig gjerne. 
Tror nok muligens akkurat hun det her er snakk om tåler og skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykdom dyrkes. Og alltid er det jobb som tar det siste av energien til de. Virkelig priviligerte de som kan kutte ut jobben for å ha mer energi hjemme. Seriøst...her skulle det nok vært vasket mye hyppigere...Ikke er det strøkent til en hver tid. Men skulle jeg prioritert husarbeid foran vanlig lønnet arbeid?? Ja det er en tøff tid, når man skal sjonglere familieliv, barn og jobb. Vi føler alle på utilstrekkelighet og dårlig samvittighet til tider. Enten vi har kroniske sykdommer eller ikke. Slutt å syklig-gjøre dette!!! Det blir ikke noe bedre for oss andre som faktisk bretter opp ermene og går på jobb...dag ut og dag inn. Ofte med kun litt mascara på halv 12. 

Blir litt for patetisk hvordan disse kroniske damene dyrker elendigheten mens for andre er det ikke en gang et alternativ å slutte å jobbe. Ta dere sammen.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke at så mange snappere som sitter og griner på snap.  For livet går de i mot, så synes en del så synd på de at de oppretter spleis, så de kan oppnå ditt og datt. Tenker på alle som ikke stikker seg frem og også hadde trengt hjelp  som aldri får den samme hjelpen og muligheten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (2 timer siden):

Skjønner virkelig ikke at så mange snappere som sitter og griner på snap.  For livet går de i mot, så synes en del så synd på de at de oppretter spleis, så de kan oppnå ditt og datt. Tenker på alle som ikke stikker seg frem og også hadde trengt hjelp  som aldri får den samme hjelpen og muligheten.

De fleste synes nok det hadde vært ekstremt skamfullt å utlevere seg på denne måten. Men noen mangler denne skammen. Ja, mange hadde kanskje fått mer hjelp på denne måten, men har ivertfall verdigheten i behold. Ikke at det er en skam å be om hjelp, men det er noe med måten man gjør det på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clara80 skrev (7 timer siden):

De fleste synes nok det hadde vært ekstremt skamfullt å utlevere seg på denne måten. Men noen mangler denne skammen. Ja, mange hadde kanskje fått mer hjelp på denne måten, men har ivertfall verdigheten i behold. Ikke at det er en skam å be om hjelp, men det er noe med måten man gjør det på.

Men må de fleste slike grupper virker det som det er om å gjøre å ha det værst. Samtidig føler jeg at de viser seg så totalt forskjell type falsk utifra hvordan jeg ser f ex mine venner eller andre går gjennom hverdagen..synes ikke dette er den rette utviklingen ovenfor de unge som kommer etter og tror bare de bretter ut sjela så så får de hjelp og støtte. Men ikke minst også så mye negativt.  Skjønner bare ikke at det kan være verdt det, hva tenker familien? De blir jo også en stor del av det, om de vil eller ei

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blåser langt i hvor mye penger Veronika bruker på gaver til barna. Gaming-og filmutstyr til jul, ok, og full oppussing av 12-årings rom med utskifting av møbler osv, greit nok.

Men å vise fram hele hennes rom på egen, offentlig snap og insta, det synes jeg er langt over grensa. Nå vet alle som vil hvordan rommet hennes ser ut. Rommet som skal være en trygg havn hvor man finner ro og hvile. Synes ikke det er greit. Hun er 12 år! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er klin hakke gal,jeg er hans X,men dem er hverandres nødløsning,han kan ikke dra til danmark,hu bli loko av å bli forlatt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sissywish skrev (På 10.3.2021 den 0.49):

Dama er klin hakke gal,jeg er hans X,men dem er hverandres nødløsning,han kan ikke dra til danmark,hu bli loko av å bli forlatt..

Kva dame og kven sin eks er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spleis for å få råd til advokat regning.  Kanskje dama (stine) burde gå på litt mindre shopping.  Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ta i mot spleis, om jeg samtidig legger ut handle tur etter handletur.  Eller er det bare meg som tenker slik?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tildittbeste skrev (11 minutter siden):

Spleis for å få råd til advokat regning.  Kanskje dama (stine) burde gå på litt mindre shopping.  Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ta i mot spleis, om jeg samtidig legger ut handle tur etter handletur.  Eller er det bare meg som tenker slik?

Jeg synes spleisen er helt ok, saken er mer enn god nok. Men jeg hadde heller ikke delt shoppingen min mens det lå spleis ute. 

Endret av EllaSays
Autokorrekt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tildittbeste skrev (10 minutter siden):

Spleis for å få råd til advokat regning.  Kanskje dama (stine) burde gå på litt mindre shopping.  Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ta i mot spleis, om jeg samtidig legger ut handle tur etter handletur.  Eller er det bare meg som tenker slik?

Uansett ikke hun som har startet spleisen. Om hun velger å ta det i mot eller ikke, vet vi jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MsFri skrev (1 minutt siden):

Uansett ikke hun som har startet spleisen. Om hun velger å ta det i mot eller ikke, vet vi jo ikke...

Hun har tatt imot, betalte første delen av regningen fra advokaten for litt siden. La ut bilde av betalingen osv... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissywish skrev (På 10.3.2021 den 0.49):

Dama er klin hakke gal,jeg er hans X,men dem er hverandres nødløsning,han kan ikke dra til danmark,hu bli loko av å bli forlatt..

Hvem snakker du om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...