Pinnsvine Skrevet i går, 07:12 #24601 Skrevet i går, 07:12 Fizzypo skrev (9 timer siden): Siter gjerne istedenfor å skrive på denne måten. "Å forsvare blindt" vil jeg absolutt ikke si at jeg gjør. Jeg stiller helt legitime spørsmål som ingen hittil har klart å svare på. Opplys meg gjerne hvis du vet noe jeg ikke vet. Det er ingen som kan komme med noe begrunnelse for påstandene om at hun selger dårlige produkter eller at hun lurer kundene sine, eller at hun har et eller annet hemmelig opplegg hun driver med i stedet for det hun sier hun gjør, annet enn at veldig mange av de i tråden sier det veldig mange ganger. Jeg synes faktisk det er ganske drøyt at man skriver det at hun går på GLP-1 og at det er grunnen til vektnedgangen som om det er noe som er en ting som er sant og som hun har sagt, og ikke bare en ting man har diktet opp, og i tillegg kritiserer henne for å bruke penger på slankemedisinen de har fantasert frem i stedet for ferie til ungene (!!!) Hva som helst så lenge man ikke må akseptere at hun faktisk får resultater og går ned i vekt, noe hun har blitt nådeløst kritisert i tråden for å ikke gjøre i flere år. Når hun da går ned i vekt, må det være fordi hun tar medisiner og lyver om det, at slankeoperasjonen hun tok for åtte år siden plutselig begynte å virke, at det var babyvekt etter tvillingene (og det liksom ikke skulle telle? jeg skjønner ikke) eller hva nå enn man skal si for å ikke skulle kunne anerkjenne jobben hun har gjort eller glede seg over resultatene hennes. Det virker oppriktig som om hun har funnet en mer bærekraftig løsning for seg selv, og det er bra tenker jeg. 6
skeiv-ostepop Skrevet i går, 07:44 #24602 Skrevet i går, 07:44 Pinnsvine skrev (15 minutter siden): Det er ingen som kan komme med noe begrunnelse for påstandene om at hun selger dårlige produkter eller at hun lurer kundene sine, eller at hun har et eller annet hemmelig opplegg hun driver med i stedet for det hun sier hun gjør, annet enn at veldig mange av de i tråden sier det veldig mange ganger. Jeg synes faktisk det er ganske drøyt at man skriver det at hun går på GLP-1 og at det er grunnen til vektnedgangen som om det er noe som er en ting som er sant og som hun har sagt, og ikke bare en ting man har diktet opp, og i tillegg kritiserer henne for å bruke penger på slankemedisinen de har fantasert frem i stedet for ferie til ungene (!!!) Hva som helst så lenge man ikke må akseptere at hun faktisk får resultater og går ned i vekt, noe hun har blitt nådeløst kritisert i tråden for å ikke gjøre i flere år. Når hun da går ned i vekt, må det være fordi hun tar medisiner og lyver om det, at slankeoperasjonen hun tok for åtte år siden plutselig begynte å virke, at det var babyvekt etter tvillingene (og det liksom ikke skulle telle? jeg skjønner ikke) eller hva nå enn man skal si for å ikke skulle kunne anerkjenne jobben hun har gjort eller glede seg over resultatene hennes. Det virker oppriktig som om hun har funnet en mer bærekraftig løsning for seg selv, og det er bra tenker jeg. Tja... at hun må redigere seg tynnere på bildene enn virkeligheten er vel tydelig nok i seg selv? At hun sier at hun har gått ned X i vekt og Y kort tid senere er vel og litt rart? Når hun filmer seg i aktivitet så går folk raskere? Enkelte øvelser hun viser vil skape skader om de gjentas så feil over tid? Og den sprøyta skyldes vel et bilde hun la ut fra eget kjøleskap? Det er såpass mye som skurrer at det er ingen tillit fra min side. 5 7
Fruus Skrevet i går, 08:55 #24603 Skrevet i går, 08:55 Livet til HD handler kun om å gå opp og ned i vekt, så hvorfor må hun alltid nevne x-antall kg hun har gått ned? Og den operasjonen hennes har selvfølgelig ingen virkning så mange år etter. Hun har jo gått opp veldig mange kg siden da. Var vel tilbake til startvekt, så ned, så tilbake igjen. 2 4
Miranda16 Skrevet i går, 09:30 #24604 Skrevet i går, 09:30 Pinnsvine skrev (2 timer siden): Det er ingen som kan komme med noe begrunnelse for påstandene om at hun selger dårlige produkter eller at hun lurer kundene sine, eller at hun har et eller annet hemmelig opplegg hun driver med i stedet for det hun sier hun gjør, annet enn at veldig mange av de i tråden sier det veldig mange ganger. Jeg synes faktisk det er ganske drøyt at man skriver det at hun går på GLP-1 og at det er grunnen til vektnedgangen som om det er noe som er en ting som er sant og som hun har sagt, og ikke bare en ting man har diktet opp, og i tillegg kritiserer henne for å bruke penger på slankemedisinen de har fantasert frem i stedet for ferie til ungene (!!!) Hva som helst så lenge man ikke må akseptere at hun faktisk får resultater og går ned i vekt, noe hun har blitt nådeløst kritisert i tråden for å ikke gjøre i flere år. Når hun da går ned i vekt, må det være fordi hun tar medisiner og lyver om det, at slankeoperasjonen hun tok for åtte år siden plutselig begynte å virke, at det var babyvekt etter tvillingene (og det liksom ikke skulle telle? jeg skjønner ikke) eller hva nå enn man skal si for å ikke skulle kunne anerkjenne jobben hun har gjort eller glede seg over resultatene hennes. Det virker oppriktig som om hun har funnet en mer bærekraftig løsning for seg selv, og det er bra tenker jeg. Når noen som har slitt med en alvorlig spiseforstyrrelse i 20+, går/gikk gjennom en tung fødselsdepresjon, sliter med kronisk depresjon eller andre mentale utfordringer, ikke mottatt profesjonell behandling for spiseforstyrrelsen annet enn "slankeoperasjon", plutselig i løpet av 6 måneder går ned 30 kg, ja da er det noe som skurrer. 4 12
Miranda16 Skrevet 22 timer siden #24605 Skrevet 22 timer siden (endret) Forresten.... Ingen klarer å gå ned 30kg, kun med kosthold og trening alene på 6 måneder, selv på en usunn måte. Det er en fornærmelse mot folks intelligens. Endret 22 timer siden av Miranda16 2 9
Lileep Skrevet 22 timer siden #24606 Skrevet 22 timer siden Miranda16 skrev (6 minutter siden): Forresten.... Ingen klarer å gå ned 30kg, kun med diett og trening alene på 6 måneder. Det er en fornærmelse mot folks intelligens. 8 mnd har hun brukt på nesten 30kg, men de siste "nesten 10" har hun brukt 6 uker på, dvs nesten 2 kg i uka. Det vil jeg påstå er klin umulig uten et vanvittig kaloriunderskudd som ikke tilsvarer et normalt sundt kosthold. Her skurrer det veldig.. det er jo ikke rart folk stiller spørsmål om hvor ærlig hun er, for små endringer i kosthold, pilates 2 dager i uka og av og til en stusselig løpeøkt der folk går raskere gir ikke et vekttap på gjennomsnitt rundt 2 kg i uka. 4 8
cerruti Skrevet 22 timer siden #24607 Skrevet 22 timer siden Fizzypo skrev (17 timer siden): Har DPS et opplegg for vektnedgang? Hvordan forklarer du at effekten en slankeoperasjon for 8 år siden plutselig kicker inn nå, særlig ettersom hun har hatt flere perioder med vektoppgang etter det? Hvordan kan sprøyter hun har brukt siden 2024 (minst) på samme måte få en så voldsom effekt nå? De har kanskje et opplegg mot overspising? Som sikkert mange av kundene hennes sliter med? En operasjon som forminsker magesekken er ment å vare en god stund. Ja, mange går opp fra det tynneste, men de går vel ikke helt tilbake. Svært få i hvert fall. Ingen gjør vel en så dyr og inngripende operasjon om ikke den varer. Hun har selv tidligere vist fram slankesprøyter når hun har gått ned, så ikke rart om hun igjen bruker det. 1
Miranda16 Skrevet 22 timer siden #24608 Skrevet 22 timer siden Lileep skrev (7 minutter siden): 8 mnd har hun brukt på nesten 30kg, men de siste "nesten 10" har hun brukt 6 uker på, dvs nesten 2 kg i uka. Det vil jeg påstå er klin umulig uten et vanvittig kaloriunderskudd som ikke tilsvarer et normalt sundt kosthold. Her skurrer det veldig.. det er jo ikke rart folk stiller spørsmål om hvor ærlig hun er, for små endringer i kosthold, pilates 2 dager i uka og av og til en stusselig løpeøkt der folk går raskere gir ikke et vekttap på gjennomsnitt rundt 2 kg i uka. 💯 1
Fizzypo Skrevet 19 timer siden #24609 Skrevet 19 timer siden (endret) cerruti skrev (2 timer siden): De har kanskje et opplegg mot overspising? Som sikkert mange av kundene hennes sliter med? En operasjon som forminsker magesekken er ment å vare en god stund. Ja, mange går opp fra det tynneste, men de går vel ikke helt tilbake. Svært få i hvert fall. Ingen gjør vel en så dyr og inngripende operasjon om ikke den varer. Hun har selv tidligere vist fram slankesprøyter når hun har gått ned, så ikke rart om hun igjen bruker det. Så du har med andre ord ingen god forklaring på det annet enn at hun brukte Saxenda for noen år siden og helt sikkert gjør det igjen? Rart hvordan du og flere forventer at Helene skal opplyse om all den medisinske behandlingen hun har fått etter nærmest hvert eneste innpust, men selv godtar utsagn som «hun har gjort det før så hun gjør det sikkert igjen» og ramser det opp som en sannhet. Det er svært villende og spekulativt. Jeg spør igjen: hvorfor skulle en gastric sleeve operasjon plutselig får en markant effekt nå 8 år senere etter flere perioder med vektoppgang? Høres ut som du kan veldig lite om slankeoperasjoner basert på det du skriver. Om slankespøryter og for øvrig. Vil avslutningsvis legge til at all informasjonen om slankeoperasjon, bruk av slankesprøyte og behandling mot overspising er informasjon som er tilgjengelig på hennes IG. Hva mer du forventer vet ikke jeg. Endret 19 timer siden av Fizzypo 2 1
irevin Skrevet 19 timer siden #24610 Skrevet 19 timer siden cerruti skrev (2 timer siden): De har kanskje et opplegg mot overspising? Som sikkert mange av kundene hennes sliter med? En operasjon som forminsker magesekken er ment å vare en god stund. Ja, mange går opp fra det tynneste, men de går vel ikke helt tilbake. Svært få i hvert fall. Ingen gjør vel en så dyr og inngripende operasjon om ikke den varer. Hun har selv tidligere vist fram slankesprøyter når hun har gått ned, så ikke rart om hun igjen bruker det. Hun sier at hun ikke har effekt av slankeoperasjon lenger og har poengtert at hun ikke har gått ned 30 kg på sprøyter. Slankeopersjonen fikk hun dekket
Miranda16 Skrevet 18 timer siden #24611 Skrevet 18 timer siden Weight regain two years after a gastric sleeve is a common occurrence as the stomach's capacity naturally enlarges over time and hunger hormones (ghrelin) partially recover. To halt the regain, focus on returning to core bariatric habits: prioritize high-protein meals, eliminate calorie-dense liquids, and track portion sizes to regain control. [1, 2, 3] Experiencing weight regain around the two-year mark is a recognized physiological and behavioral challenge. Understanding exactly why this happens and what steps you can take will help you get back on track. [1, 2] Why Weight Regain Happens Weight regain after a sleeve gastrectomy is rarely attributable to just one factor, but rather a combination of physical and lifestyle adjustments: [1] Stomach Capacity & Hormones: Over time, the remnant stomach can gradually stretch. Additionally, the appetite-stimulating hormone ghrelin can partially recover, causing a return of hunger and cravings. [1, 2] Dietary Creep: The return of consistent snacking or "grazing," consuming high-calorie liquids, and relying on "slider foods" (soft, calorie-dense foods that pass through the stomach easily) will easily override the restriction. [1, 2] Lifestyle Factors: Declining physical activity, emotional eating, and certain medications (like some antidepressants or corticosteroids) can all contribute to weight gain. [1] Metabolic Adaptation: Your body may burn fewer calories than it did immediately post-surgery as it adjusts to your new weight. [1, 2] Key Weight Regain Statistics Short-Term (1-2 Years): The body usually reaches its lowest weight about 12 to 18 months post-operation. Minor weight regain during this period can be normal. Medium-Term (2-6 Years): Research indicates that a large proportion of patients (up to \(50\%\) to \(75\%\) in some specific cohort studies) will regain significant amounts of weight as the stomach pouch stretches and dietary habits gradually lapse. Long-Term (10 Years): On average, patients tend to regain about 30% of their total weight lost after 10 years, and about one-quarter of patients may eventually regain all of their lost weight. [1, 2, 3, 4, 5, 6] 1
allie Skrevet 18 timer siden #24612 Skrevet 18 timer siden Miranda16 skrev (3 timer siden): Forresten.... Ingen klarer å gå ned 30kg, kun med kosthold og trening alene på 6 måneder, selv på en usunn måte. Det er en fornærmelse mot folks intelligens. Det er mulig, jeg har gjort det selv. Gikk ned 50 kg på 11 mnd bare ved å telle kcal og trene. Spiste aldri under 1500 kcal og startvekten var nok omtrent det Helene startet sist. 2
Miranda16 Skrevet 18 timer siden #24613 Skrevet 18 timer siden (endret) .... Endret 18 timer siden av Miranda16
Måne Rampelyset Skrevet 12 timer siden #24614 Skrevet 12 timer siden Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. Måne, admin.
Armarillo Skrevet 11 timer siden #24615 Skrevet 11 timer siden Det virker ikke som hun følger like mye med på kommentarene på facebook som på Instagram. Måtte inn på facebooken hennes å sjekke, og der ligger det noen kommentarer på enkelte av de siste innleggene som garantert hadde blitt slettet og blokkert på Instagram. Når det kommer til bilderedigeringen, så tror jeg (utenom den idiotiske filterbruken) at hun ofte bruker vidvinkel. Det gjør jo at man ser lenger/tynnere ut. Og når man i tillegg bøyer seg mot kamera da, så får man jo lange ben og slankere framtoning. Ser jo vannvittig rart ut. Hun må seriøst slutte med det. Det blir jo flaut, og overskygger jobben hun faktisk gjør og bør få kred for. 2
Melkebart1 Skrevet 2 timer siden #24616 Skrevet 2 timer siden Armarillo skrev (8 timer siden): Det virker ikke som hun følger like mye med på kommentarene på facebook som på Instagram. Måtte inn på facebooken hennes å sjekke, og der ligger det noen kommentarer på enkelte av de siste innleggene som garantert hadde blitt slettet og blokkert på Instagram. Når det kommer til bilderedigeringen, så tror jeg (utenom den idiotiske filterbruken) at hun ofte bruker vidvinkel. Det gjør jo at man ser lenger/tynnere ut. Og når man i tillegg bøyer seg mot kamera da, så får man jo lange ben og slankere framtoning. Ser jo vannvittig rart ut. Hun må seriøst slutte med det. Det blir jo flaut, og overskygger jobben hun faktisk gjør og bør få kred for. Det er jo et velkjent triks i influencerverden- posering. Hun snakket om det for noen år siden, da hun hadde fått spørsmål om hvorfor hun alltid strekker den ene foten på bilder tatt forfra. Dette viste hun med et bilde hvor hun sto rett opp og ned, kontra å posere med strekk i foten. Og jeg kan skjønne at hun gjør det når hun skal promotere feks en vare for Famme eller Bara. Man ser vitterlig ut som en potetsekk når man ikke poserer. Og alle vil vel se bra ut på bilder? Når det er sagt, så syns jeg vidvinkel og filterbruk samt den «lenesegfremover», ser kunstig og rart ut. Ja beina ser lange ut og kroppen mindre, men hele uttrykket i bildet er jo helt merkelig. Det kan hun med fordel slutte med. Er jo samme greia Aurora Hoff har gjort i mange år.
Lileep Skrevet 2 timer siden #24617 Skrevet 2 timer siden (endret) Melkebart1 skrev (46 minutter siden): Det er jo et velkjent triks i influencerverden- posering. Hun snakket om det for noen år siden, da hun hadde fått spørsmål om hvorfor hun alltid strekker den ene foten på bilder tatt forfra. Dette viste hun med et bilde hvor hun sto rett opp og ned, kontra å posere med strekk i foten. Og jeg kan skjønne at hun gjør det når hun skal promotere feks en vare for Famme eller Bara. Man ser vitterlig ut som en potetsekk når man ikke poserer. Og alle vil vel se bra ut på bilder? Når det er sagt, så syns jeg vidvinkel og filterbruk samt den «lenesegfremover», ser kunstig og rart ut. Ja beina ser lange ut og kroppen mindre, men hele uttrykket i bildet er jo helt merkelig. Det kan hun med fordel slutte med. Er jo samme greia Aurora Hoff har gjort i mange år. Forstår veldig godt at hun vil se best mulig ut på bilder, spesielt når hun skal vise frem sponsa klær osv. Men akkurat i innlegga hvor hun bruker seg selv som eksempel for effekten av hverdagsterk osv, eller skal fronte "du er god nok som du er" "elsk kroppen din som den er", så kunne hun spart seg for vidvinkel, bøye seg frem og knipe hendene forran på mage. Akkurat i den settingen burde hun valgt en annen oppstilling, for hun vrir jo enormt på sannheten på slike bilder. Alle ser jo at hun poserer seg slankere, hun lurer jo ingen, men allikevel hadde det sett bedre ut for henne om hun klarte å la være den voldsomme poseringen akkurat på de type posten. Edit: som på bildet fra i dag. Ja foten er satt ut til siden, men ellers er hun så naturlig som aldri før og ser så mye bedre ut enn alle andre bilder hun har posta i det siste. Hun får frem hvor stor jobb hun har gjort, hun ser naturlig ut, hun ser selvsikker ut og alt i alt et mye mer naturlig bilde. Hvorfor kan hun ikke fronte dette på alt? bilde fra hennes Instagram Endret 2 timer siden av Lileep 2 1
Armarillo Skrevet 1 time siden #24618 Skrevet 1 time siden Melkebart1 skrev (1 time siden): Det er jo et velkjent triks i influencerverden- posering. Hun snakket om det for noen år siden, da hun hadde fått spørsmål om hvorfor hun alltid strekker den ene foten på bilder tatt forfra. Dette viste hun med et bilde hvor hun sto rett opp og ned, kontra å posere med strekk i foten. Og jeg kan skjønne at hun gjør det når hun skal promotere feks en vare for Famme eller Bara. Man ser vitterlig ut som en potetsekk når man ikke poserer. Og alle vil vel se bra ut på bilder? Når det er sagt, så syns jeg vidvinkel og filterbruk samt den «lenesegfremover», ser kunstig og rart ut. Ja beina ser lange ut og kroppen mindre, men hele uttrykket i bildet er jo helt merkelig. Det kan hun med fordel slutte med. Er jo samme greia Aurora Hoff har gjort i mange år. Ja, men nå var det ikke poseringen jeg kommenterte. Posere gjør alle, og det bør man også gjøre når man reklamerer for produkter. Problemet oppstår når det redigeres, brukes filter osv. Da blir ikke inntrykket rett. Uavhengig av om det er markedsføring eller ei. Husker også hun snakket om det. Men den skjønner jeg heller ikke hvorfor man driver med, det med benet altså 😅 En ting er å ta benet ut til siden, men hun krysser det foran det andre. Da ser det bare ut som man må tisse, eller er ukomfortabel. Hun gjør (gjorde?) det i alle mulige sammenhenger, som ble utrolig unaturlig. *Står å liksom casual leser en bok med benet strekt foran det sndre*. 1
Armarillo Skrevet 1 time siden #24619 Skrevet 1 time siden Lileep skrev (39 minutter siden): Forstår veldig godt at hun vil se best mulig ut på bilder, spesielt når hun skal vise frem sponsa klær osv. Men akkurat i innlegga hvor hun bruker seg selv som eksempel for effekten av hverdagsterk osv, eller skal fronte "du er god nok som du er" "elsk kroppen din som den er", så kunne hun spart seg for vidvinkel, bøye seg frem og knipe hendene forran på mage. Akkurat i den settingen burde hun valgt en annen oppstilling, for hun vrir jo enormt på sannheten på slike bilder. Alle ser jo at hun poserer seg slankere, hun lurer jo ingen, men allikevel hadde det sett bedre ut for henne om hun klarte å la være den voldsomme poseringen akkurat på de type posten. Edit: som på bildet fra i dag. Ja foten er satt ut til siden, men ellers er hun så naturlig som aldri før og ser så mye bedre ut enn alle andre bilder hun har posta i det siste. Hun får frem hvor stor jobb hun har gjort, hun ser naturlig ut, hun ser selvsikker ut og alt i alt et mye mer naturlig bilde. Hvorfor kan hun ikke fronte dette på alt? bilde fra hennes Instagram Helt enig! Sånn burde hun fortsette! 100 ganger bedre 👏 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå