Melkebart1 Skrevet 8. juli #24621 Skrevet 8. juli Armarillo skrev (1 time siden): Ja, men nå var det ikke poseringen jeg kommenterte. Posere gjør alle, og det bør man også gjøre når man reklamerer for produkter. Problemet oppstår når det redigeres, brukes filter osv. Da blir ikke inntrykket rett. Uavhengig av om det er markedsføring eller ei. Husker også hun snakket om det. Men den skjønner jeg heller ikke hvorfor man driver med, det med benet altså 😅 En ting er å ta benet ut til siden, men hun krysser det foran det andre. Da ser det bare ut som man må tisse, eller er ukomfortabel. Hun gjør (gjorde?) det i alle mulige sammenhenger, som ble utrolig unaturlig. *Står å liksom casual leser en bok med benet strekt foran det sndre*. Jaja, helt enig med deg jeg altså, det var ingen forsvaring av det selvom jeg dro det inn☺️ 2
kkkeee Skrevet 8. juli #24622 Skrevet 8. juli Armarillo skrev (13 timer siden): Det virker ikke som hun følger like mye med på kommentarene på facebook som på Instagram. Måtte inn på facebooken hennes å sjekke, og der ligger det noen kommentarer på enkelte av de siste innleggene som garantert hadde blitt slettet og blokkert på Instagram. Når det kommer til bilderedigeringen, så tror jeg (utenom den idiotiske filterbruken) at hun ofte bruker vidvinkel. Det gjør jo at man ser lenger/tynnere ut. Og når man i tillegg bøyer seg mot kamera da, så får man jo lange ben og slankere framtoning. Ser jo vannvittig rart ut. Hun må seriøst slutte med det. Det blir jo flaut, og overskygger jobben hun faktisk gjør og bør få kred for. Du tipset henne der, så nå er det ingen kommentarer lengre 2
Lileep Skrevet 8. juli #24623 Skrevet 8. juli kkkeee skrev (16 minutter siden): Du tipset henne der, så nå er det ingen kommentarer lengre Kommentarene er der enda 🙂
Melkebart1 Skrevet 8. juli #24624 Skrevet 8. juli Lileep skrev (33 minutter siden): Kommentarene er der enda 🙂 Hvilket innlegg var det på fb? Finner ingen kommentar av det slaget som ville blitt blokkert
Armarillo Skrevet 8. juli #24625 Skrevet 8. juli kkkeee skrev (51 minutter siden): Du tipset henne der, så nå er det ingen kommentarer lengre Neida, de ligger der de 🙂 1: fra innlegget om at kidsa ble syke og ikke kunne dra i barnehagen i begynnelsen av ferien hennes... 2: fra innlegget om hva de har droppet i Hverdagsterk. 3: fra innlegget om hva hun ikke gjorde for å gå ned 30 kg 😅 1
Pinnsvine Skrevet 8. juli #24626 Skrevet 8. juli Miranda16 skrev (På 7.7.2026 den 13.46): Forresten.... Ingen klarer å gå ned 30kg, kun med kosthold og trening alene på 6 måneder, selv på en usunn måte. Det er en fornærmelse mot folks intelligens. Men så er det ikke 6 måneder hun påstår, men åtte. Og det tilsvarer under en kilo vekt ned per uke. Knapt en fornærmelse mot noens intelligens. 🤷♀️ 4
Miranda16 Skrevet 8. juli #24627 Skrevet 8. juli Pinnsvine skrev (6 minutter siden): Men så er det ikke 6 måneder hun påstår, men åtte. Og det tilsvarer under en kilo vekt ned per uke. Knapt en fornærmelse mot noens intelligens. 🤷♀️ Nå er det litt forskjell fra 8 og 6 måneder...Uansett. Som jeg sa er det noe som skurrer når hun står midt i en fødselsdepresjon, slitt med en alvorlig spiseforstyrrelse i 20+ år, plutselig har gått ned så mye uten profesjonell hjelp. Kostholdet er en del av løsningsmekanismen for folk som sliter med overspising for å håndtere vonde følelser, gode følelser osv. Ved vektnedgang er 80% kosthold og 20% trening 3 7
Lileep Skrevet 8. juli #24628 Skrevet 8. juli (endret) Pinnsvine skrev (18 minutter siden): Men så er det ikke 6 måneder hun påstår, men åtte. Og det tilsvarer under en kilo vekt ned per uke. Knapt en fornærmelse mot noens intelligens. 🤷♀️ Er de siste "nesten 10kg" jeg stusser veldig på, for de har hun brukt 1,5 mnd på og tilsvarer nesten 2 kg i uka. Skulle gjerne likt å vist hvilke tiltak hun har gjort som gir et så stort vekttap per uke etter å først ha gått ned såpass som hun har gjort. Jeg er genuint interessert for jeg vil gjerne prøve det selv. For det hun sier gjennom hverdagsterk har jeg allerede prøvd og går ikke ned i nærheten av 2 kg i uka asså. Men hun svarer aldri direkte på hva hun faktisk har endra i hverdagen.. selv om flere spørr henne direkte på insta og facebook. Hvorfor er det så vanskelig å gi et konkret svar? Små endringer er så diffust.. hvilke små endringer gir så store resultater? Er jo det folk vil vite. Endret 8. juli av Lileep 2 8
Fruus Skrevet 8. juli #24629 Skrevet 8. juli Lileep skrev (3 minutter siden): Er de siste "nesten 10kg" jeg stusser veldig på, for de har hun brukt 1,5 mnd på og tilsvarer nesten 2 kg i uka. Skulle gjerne likt å vist hvilke tiltak hun har gjort som gir et så stort vekttap per uke etter å først ha gått ned såpass som hun har gjort. Jeg er genuint interessert for jeg vil gjerne prøve det selv. For det hun sier gjennom hverdagsterk har jeg allerede prøvd og går ikke ned i nærheten av 2 kg i uka asså. Men hun svarer aldri direkte på hva hun faktisk har endra i hverdagen.. selv om flere spørr henne direkte på insta og facebook. Hvorfor er det så vanskelig å gi et konkret svar? Små endringer er så diffust.. hvilke små endringer gir så store resultater? Er jo det folk vil vite. For hvis hun svarer på spørsmålet, så må hun innrømme at det er andre ting enn Hverdagsterk som er grunnen. Det vil hun ikke. 4 9
Miranda16 Skrevet 8. juli #24630 Skrevet 8. juli Lileep skrev (7 minutter siden): Er de siste "nesten 10kg" jeg stusser veldig på, for de har hun brukt 1,5 mnd på og tilsvarer nesten 2 kg i uka. Skulle gjerne likt å vist hvilke tiltak hun har gjort som gir et så stort vekttap per uke etter å først ha gått ned såpass som hun har gjort. Jeg er genuint interessert for jeg vil gjerne prøve det selv. For det hun sier gjennom hverdagsterk har jeg allerede prøvd og går ikke ned i nærheten av 2 kg i uka asså. Men hun svarer aldri direkte på hva hun faktisk har endra i hverdagen.. selv om flere spørr henne direkte på insta og facebook. Hvorfor er det så vanskelig å gi et konkret svar? Små endringer er så diffust.. hvilke små endringer gir så store resultater? Er jo det folk vil vite. Ja, samme her. Hun raste ned de siste 10 kiloene lynrask. Hun sa hun trengte å gå ned 28 kg for å nå kriteriene for operasjon av løshud, så vi får se hvor sant det er..... 1 9
BlåSwix Skrevet 9. juli #24631 Skrevet 9. juli Ikke eksponere barna si, men å legge at hun må "henge på sykehuset" med ene barnet... 7
Pinnsvine Skrevet 9. juli #24632 Skrevet 9. juli (endret) Jeg tror ironisk nok at grunnen til at dette virker så "rart" er på grunn av at hun gjør det som hun (i mitt syn urettferdig) anklages for hele tiden her i tråden - at hun ikke snakker sant. Men så tror jeg at det hun ikke snakker sant om er hvor dårlig det sto til tidligere, ikke nødvendigvis hva hun gjør nå. Det er vanskelig for folk som ikke har spiseforstyrrelser å forestille seg hva en overspisingslidelse ute av kontroll kan se ut, men en nær meg har turt å være åpen om hvordan det kan være, og hvor mye mat det kan være snakk om å spise i løpet av en dag. Hvis man da lar være å overspise, gjør noe som kan fremstå ganske moderat, MEN man klarer faktisk å holde det ved like kan det i realiteten være en enorm forskjell til hva som var "baseline" før. Kanskje så mye som 3000-4000 kalorier mindre, hver eneste dag. Og hvis normalen ikke er "spis vanlig mat. tren fire ganger i uke. drikk nok vann" men derimot "sult deg halve dagen. Drikk en 800 kaloriers smoothie eller en sukker-kaffedrikk og trigge overspisingstoget resten av dagen. Spis en full McDonalds-meny og 400 gram smågodt i bilen hjemover. Spis to store middagsporsjoner (2000+ kcal) og en pose potetgull og 100 gram sjokolade til kvelds. Drikk sukkercola. Spis en boks seterrømme med skje mens du drysser sukker oppå, tilbring hele dagen sittende fordi du er utslitt, legg deg, sov fem timer og gjenta neste dag" så er det utrolig hva slags resultater man kan få av tilsynelatende ganske "slappe" greier. En så stor kropp vil få en vektnedgang på 5-10 kg ganske "gratis" bare når man begynner å spise mer vanlig mat og mister vannvekt og betennelser i kroppen som oppstår etter store mengder drittmat over tid. Kanskje har hun seponert noen medisiner som enten har gitt ulvehunger, eller vannvekt, eller begge deler. Og ingen tør å være ærlig om hvor ille det er, fordi det er så skambelagt. Folk lyver om overspisingen sin til venner, familie, til legen sin, og når de skriver om det på internett. Selv Helene, som har delt relativt ukritisk fra sitt eget liv og helse, har egentlig skrevet og postet lite om det. Hun skylder ikke meg noen ting, hun deler det hun vil, men for meg virker det sannsynlig at dette kan være grunnen til at hun poster såpass kryptisk og unnvikende. Jeg kan være enig i at det å hele tiden snakke om "små grep kan gi store resultater" ikke er superhjelpsomt, når det som kanskje er tilfelle er at hun ikke gjør noe ekstremt nå, men kanskje gjorde noe ekstremt før som gjorde at hun ikke fikk resultatene hun ønsket seg. Samtidig klarer jeg ikke å blåse meg noe særlig opp over det, så lenge rådene hennes er gode og sunne, og det har jeg ikke noe belegg for å påstå at de ikke er. Endret 9. juli av Pinnsvine 13 2
cerruti Skrevet 9. juli #24633 Skrevet 9. juli Er vi på ungdomsskolen eller? Ref deling om «bestevenninnen» 5 2
Fruus Skrevet 10. juli #24634 Skrevet 10. juli cerruti skrev (6 timer siden): Er vi på ungdomsskolen eller? Ref deling om «bestevenninnen» Jeg så det. Hun er ekstremt umoden. Og hvor er disse kommentarene egentlig? 4 6
Sophie1988 Skrevet 10. juli #24635 Skrevet 10. juli Fruus skrev (3 timer siden): Jeg så det. Hun er ekstremt umoden. Og hvor er disse kommentarene egentlig? De kommentarene har hun nok stjålet fra noen andre, som alt annet hun legger ut🤭 Rart å tenke på at dama er over 30… 3 5
Miranda16 Skrevet 10. juli #24636 Skrevet 10. juli Hun har ikke venninner og lurer på hvorfor? (Ironi) 5 2
Miranda16 Skrevet 10. juli #24637 Skrevet 10. juli (endret) Pinnsvine skrev (19 timer siden): Jeg tror ironisk nok at grunnen til at dette virker så "rart" er på grunn av at hun gjør det som hun (i mitt syn urettferdig) anklages for hele tiden her i tråden - at hun ikke snakker sant. Men så tror jeg at det hun ikke snakker sant om er hvor dårlig det sto til tidligere, ikke nødvendigvis hva hun gjør nå. Det er vanskelig for folk som ikke har spiseforstyrrelser å forestille seg hva en overspisingslidelse ute av kontroll kan se ut, men en nær meg har turt å være åpen om hvordan det kan være, og hvor mye mat det kan være snakk om å spise i løpet av en dag. Hvis man da lar være å overspise, gjør noe som kan fremstå ganske moderat, MEN man klarer faktisk å holde det ved like kan det i realiteten være en enorm forskjell til hva som var "baseline" før. Kanskje så mye som 3000-4000 kalorier mindre, hver eneste dag. Og hvis normalen ikke er "spis vanlig mat. tren fire ganger i uke. drikk nok vann" men derimot "sult deg halve dagen. Drikk en 800 kaloriers smoothie eller en sukker-kaffedrikk og trigge overspisingstoget resten av dagen. Spis en full McDonalds-meny og 400 gram smågodt i bilen hjemover. Spis to store middagsporsjoner (2000+ kcal) og en pose potetgull og 100 gram sjokolade til kvelds. Drikk sukkercola. Spis en boks seterrømme med skje mens du drysser sukker oppå, tilbring hele dagen sittende fordi du er utslitt, legg deg, sov fem timer og gjenta neste dag" så er det utrolig hva slags resultater man kan få av tilsynelatende ganske "slappe" greier. En så stor kropp vil få en vektnedgang på 5-10 kg ganske "gratis" bare når man begynner å spise mer vanlig mat og mister vannvekt og betennelser i kroppen som oppstår etter store mengder drittmat over tid. Kanskje har hun seponert noen medisiner som enten har gitt ulvehunger, eller vannvekt, eller begge deler. Og ingen tør å være ærlig om hvor ille det er, fordi det er så skambelagt. Folk lyver om overspisingen sin til venner, familie, til legen sin, og når de skriver om det på internett. Selv Helene, som har delt relativt ukritisk fra sitt eget liv og helse, har egentlig skrevet og postet lite om det. Hun skylder ikke meg noen ting, hun deler det hun vil, men for meg virker det sannsynlig at dette kan være grunnen til at hun poster såpass kryptisk og unnvikende. Jeg kan være enig i at det å hele tiden snakke om "små grep kan gi store resultater" ikke er superhjelpsomt, når det som kanskje er tilfelle er at hun ikke gjør noe ekstremt nå, men kanskje gjorde noe ekstremt før som gjorde at hun ikke fikk resultatene hun ønsket seg. Samtidig klarer jeg ikke å blåse meg noe særlig opp over det, så lenge rådene hennes er gode og sunne, og det har jeg ikke noe belegg for å påstå at de ikke er. Du snakker rundt temaet. Jeg har tatt opp dette flere ganger, men du unngår å kommentere det, Når noen som har slitt med en alvorlig spiseforstyrrelse i 20+, går/gikk gjennom en tung fødselsdepresjon, sliter med kronisk depresjon eller andre mentale utfordringer, plutselig i løpet av 6 måneder går ned 30 kg, ja da er det noe som skurrer. En med overspisnings lidelse, klarer ikke å moderere seg og å telle kalorier kan være en stor trigger. Derfor trenger man profesjonell hjelp. Hun ikke mottatt medisinsk behandling for spiseforstyrrelsen annet enn "slankeoperasjon". Vet hun var i kontakt med ROS, men som alt annet, ble fort lagt på hylla . Hun har også prøvd flere "program". Hun feks prøvde "Frisk Uten Sukker" og KETO uten hell. Tatt kurs i kosthold. En person med alvorlige hjerteproblemer kan ikke bare endre livsstil og så tro at man er kvitt helseproblemene. Hvis hun har prøvd alle disse tingene over så mange år og ingenting bedret spiseforstyrrelsen, ja da burde man søke profesjonell hjelP, noe jeg tror ganske sikkert at hun har gjort ved å begynne på GLP-1 Hun har alltid vært veldig åpen om sine utfordringer, men plutselig nå som hun sier hun har gått ned 30kg da er det plutselig hemmelig. Det gir ingen mening. Hvis hun virkelig hadde klart dette "alene", så har hun ikke noen grunn for å snakke overfladisk om det. Hun kunne hjulpet så mange ved å være åpen og ærlig. Samtidig selger hun inn et program som koster flesk(600 pr måned) hvor hun promoterer at alt kan "løses" ved endring av livsstil alene. Hun kan ikke tjene penger på det, derfor er hun kryptisk ved å dele med folk som ikke er medlemmer. Ikke er hun ærlig med medlemmene heller. Man går ikke ned så mye over så kort tid med mottoet, litt er bedre enn ingenting. Hun kan heller ikke kan selge et slikt program ved å være åpen om at hun får medisinsk drahjelp. Dette ren kynisme å føre en sårbar gruppe bak lyset. Endret 10. juli av Miranda16 7 11
Beatbox Skrevet 10. juli #24638 Skrevet 10. juli Miranda16 skrev (53 minutter siden): Du snakker rundt temaet. Jeg har tatt opp dette flere ganger, men du unngår å kommentere det, Når noen som har slitt med en alvorlig spiseforstyrrelse i 20+, går/gikk gjennom en tung fødselsdepresjon, sliter med kronisk depresjon eller andre mentale utfordringer, plutselig i løpet av 6 måneder går ned 30 kg, ja da er det noe som skurrer. En med overspisnings lidelse, klarer ikke å moderere seg og å telle kalorier kan være en stor trigger. Derfor trenger man profesjonell hjelp. Hun ikke mottatt medisinsk behandling for spiseforstyrrelsen annet enn "slankeoperasjon". Vet hun var i kontakt med ROS, men som alt annet, ble fort lagt på hylla . Hun har også prøvd flere "program". Hun feks prøvde "Frisk Uten Sukker" og KETO uten hell. Tatt kurs i kosthold. En person med alvorlige hjerteproblemer kan ikke bare endre livsstil og så tro at man er kvitt helseproblemene. Hvis hun har prøvd alle disse tingene over så mange år og ingenting bedret spiseforstyrrelsen, ja da burde man søke profesjonell hjelP, noe jeg tror ganske sikkert at hun har gjort ved å begynne på GLP-1 Hun har alltid vært veldig åpen om sine utfordringer, men plutselig nå som hun sier hun har gått ned 30kg da er det plutselig hemmelig. Det gir ingen mening. Hvis hun virkelig hadde klart dette "alene", så har hun ikke noen grunn for å snakke overfladisk om det. Hun kunne hjulpet så mange ved å være åpen og ærlig. Samtidig selger hun inn et program som koster flesk(600 pr måned) hvor hun promoterer at alt kan "løses" ved endring av livsstil alene. Hun kan ikke tjene penger på det, derfor er hun kryptisk ved å dele med folk som ikke er medlemmer. Ikke er hun ærlig med medlemmene heller. Man går ikke ned så mye over så kort tid med mottoet, litt er bedre enn ingenting. Hun kan ikke kan selge et slikt program ved å være åpen om at hun får medisinsk drahjelp. Dette ren kynisme å føre en sårbar gruppe bak lyset. 👏👏👏 1
Lileep Skrevet 10. juli #24639 Skrevet 10. juli Miranda16 skrev (1 time siden): Du snakker rundt temaet. Jeg har tatt opp dette flere ganger, men du unngår å kommentere det, Når noen som har slitt med en alvorlig spiseforstyrrelse i 20+, går/gikk gjennom en tung fødselsdepresjon, sliter med kronisk depresjon eller andre mentale utfordringer, plutselig i løpet av 6 måneder går ned 30 kg, ja da er det noe som skurrer. En med overspisnings lidelse, klarer ikke å moderere seg og å telle kalorier kan være en stor trigger. Derfor trenger man profesjonell hjelp. Hun ikke mottatt medisinsk behandling for spiseforstyrrelsen annet enn "slankeoperasjon". Vet hun var i kontakt med ROS, men som alt annet, ble fort lagt på hylla . Hun har også prøvd flere "program". Hun feks prøvde "Frisk Uten Sukker" og KETO uten hell. Tatt kurs i kosthold. En person med alvorlige hjerteproblemer kan ikke bare endre livsstil og så tro at man er kvitt helseproblemene. Hvis hun har prøvd alle disse tingene over så mange år og ingenting bedret spiseforstyrrelsen, ja da burde man søke profesjonell hjelP, noe jeg tror ganske sikkert at hun har gjort ved å begynne på GLP-1 Hun har alltid vært veldig åpen om sine utfordringer, men plutselig nå som hun sier hun har gått ned 30kg da er det plutselig hemmelig. Det gir ingen mening. Hvis hun virkelig hadde klart dette "alene", så har hun ikke noen grunn for å snakke overfladisk om det. Hun kunne hjulpet så mange ved å være åpen og ærlig. Samtidig selger hun inn et program som koster flesk(600 pr måned) hvor hun promoterer at alt kan "løses" ved endring av livsstil alene. Hun kan ikke tjene penger på det, derfor er hun kryptisk ved å dele med folk som ikke er medlemmer. Ikke er hun ærlig med medlemmene heller. Man går ikke ned så mye over så kort tid med mottoet, litt er bedre enn ingenting. Hun kan heller ikke kan selge et slikt program ved å være åpen om at hun får medisinsk drahjelp. Dette ren kynisme å føre en sårbar gruppe bak lyset. Nettopp! Det er ikke bare å skru av bryteren som det står overspising på, og rase ned 30 kg på kort tid, da spesielt de "neste 10" siste på 1,5 mnd. Det krever mye mer enn å bare bestemme seg for å spise riktig.. HD har dessuten flere ganger bevist at det er ikke bare å sette igang med riktig kosthold, det sprekker ganske fort hvis det ikke blir jobbet med sammen med profesjonell hjelp. Det er noe HD bevisst unnlater å fortelle.. det er jeg 100% sikker på. 8 7
Beatbox Skrevet 10. juli #24640 Skrevet 10. juli Lileep skrev (1 time siden): Nettopp! Det er ikke bare å skru av bryteren som det står overspising på, og rase ned 30 kg på kort tid, da spesielt de "neste 10" siste på 1,5 mnd. Det krever mye mer enn å bare bestemme seg for å spise riktig.. HD har dessuten flere ganger bevist at det er ikke bare å sette igang med riktig kosthold, det sprekker ganske fort hvis det ikke blir jobbet med sammen med profesjonell hjelp. Det er noe HD bevisst unnlater å fortelle.. det er jeg 100% sikker på. Hun vil ha all cred selv...."se så flink jeg er"...og derfor forteller hun bare en brøkdel...det som gavner henne🙄 1 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå