Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Laia skrev (23 minutter siden):

Jeg synes også den diskusjonen hun har med en følger i kommentarfeltet er ganske interessant; hun blir spurt om hvor lang tid hun brukte på å gå ned 30 kg, og svarer «litt under ett år». Hun blir så konfrontert om at hun tidligere har påstått at hun brukte 8 mnd. Helene svarer da «er ikke 8 mnd litt under et år?», og i en påfølgende svar «er det virkelig noe å henge seg opp i?».

Tonen blir riktignok litt bedre mot slutten av denne diskusjonen, men likevel. Jeg tenker at det er en signifikant forskjell mellom 8 mnd og 12 mnd for en så stor vektnedgang, og det fremstår litt useriøst å bagatellisere det, og i tillegg diskreditere den som spurte på den måten. 

Er det bare jeg som reagerer på dette?

Nei jeg reagerte også på det. Samme oppfatning som deg.  Overraska over at det fortsatt står, så der har hun  litt bedre, ikke sletter alt fordi noen stiller "feil" spørsmål. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lileep skrev (18 minutter siden):

Nei jeg reagerte også på det. Samme oppfatning som deg.  Overraska over at det fortsatt står, så der har hun  litt bedre, ikke sletter alt fordi noen stiller "feil" spørsmål. 

Ja, enig der. Hun skal ha for at hun også svarer at hun skal ha innspillet i bakhodet fremover (håper virkelig hun også følger opp). 
Hun skriver forresten også i et av svarene at hvor lang tid hun har brukt på vektnedgangen ikke er viktig. Akkurat den påstanden tror jeg ville blitt imøtegått av de fleste profesjonelle innen fagområdet. Spesielt  mht spiseforstyrrelser. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det programmet hun så iherdig reklamerer for er bare tull. Hun av alle vet hvor j mye som kreves for å gå ned 30 kg på 8 mnd- ish. Så hun må gjerne reklamere for de små endringene og «litt trening» som «honnør-ord», men hun får slutte å bruke seg selv og sin vektnedgang som reklame. - Der har hun fått tung medisinsk hjelp, bla lenge på DPS. Vi vet jo også om operasjon og sprøyter. Så viktig som det er for henne å gå ned, burde hun i all anstendighet heller anbefale følgerne sine å kontakte medisinsk hjelp. Tro i hvert fall ikke at det holder å kjøpe hennes program. Jeg kan ikke fatte at hun kan ha en eneste kunde. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
cerruti skrev (16 minutter siden):

Det programmet hun så iherdig reklamerer for er bare tull. Hun av alle vet hvor j mye som kreves for å gå ned 30 kg på 8 mnd- ish. Så hun må gjerne reklamere for de små endringene og «litt trening» som «honnør-ord», men hun får slutte å bruke seg selv og sin vektnedgang som reklame. - Der har hun fått tung medisinsk hjelp, bla lenge på DPS. Vi vet jo også om operasjon og sprøyter. Så viktig som det er for henne å gå ned, burde hun i all anstendighet heller anbefale følgerne sine å kontakte medisinsk hjelp. Tro i hvert fall ikke at det holder å kjøpe hennes program. Jeg kan ikke fatte at hun kan ha en eneste kunde. 

Problemet er at om hun ber følgere kontakte helsepersonell så risikerer hun jo å miste kunder til treningsprogrammet sitt.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Egentlig imponerende at Helenes kunder i det hele tatt får lov å disponere egne betalingsmidler, på måten de omtales på her inne må de jo være verdens minst informerte kunder. Ikke googler de, ikke kan de noe som helst om mekanismene bak trening og vektnedgang, ikke kan de noe som helst om hva slags konkurrenter som finnes der ute, ikke prøver de å finne ut informasjon om Helene og bakgrunnen hennes, ikke sjekker de "om meg" på instagram, ikke sjekker de noen av de mange intervjuene hun har gjort i media eller leser noe som helst info om henne, ikke scroller de litt nedover i feeden hennes for å se hva hun har gjort, de bare ser en eneste reel hun har postet og så bare legger de fra seg kredittkortet sitt og hopper på opplegget hennes helt ukritisk.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

En mer sannsynlig forklaring på hvordan Helenes kunder finner henne enn at hun lurer uvitende fremmede er at det er folk som har fulgt bloggen hennes/instagrammen hennes som har et parasosialt forhold til henne som har funnet ut at dette er en måte de kan være "venninner" på og kan sende meldinger og være på chatgrupper og hva som helst. Det er slik PTer stort sett selger tjenestene sine om dagen, der de poster screenshot av lange meldinger med masse følelser og personlige utvekslinger. Det finnes en million treningsprogrammer, kostholdsprogrammer og apper på internett, flere av de gode er helt gratis. Så når man betaler for ting, vil man ha noe *ekstra* og dette ekstra er ofte en latevenninne. Litt sånn som Camilla Lorentzen holder på. Men i motsetning til henne tror jeg faktisk ikke Helene selger all verdens. Vil gjette at hun har et sted mellom 10 og 20 kunder, så kanskje mellom 6000-12000 brutto inn og så forsvinner halvparten i skatt/plattformavgifter ++++. Ikke akkurat noe å bli rik av.

• Liker 6
Skrevet
Pinnsvine skrev (19 minutter siden):

Egentlig imponerende at Helenes kunder i det hele tatt får lov å disponere egne betalingsmidler, på måten de omtales på her inne må de jo være verdens minst informerte kunder. Ikke googler de, ikke kan de noe som helst om mekanismene bak trening og vektnedgang, ikke kan de noe som helst om hva slags konkurrenter som finnes der ute, ikke prøver de å finne ut informasjon om Helene og bakgrunnen hennes, ikke sjekker de "om meg" på instagram, ikke sjekker de noen av de mange intervjuene hun har gjort i media eller leser noe som helst info om henne, ikke scroller de litt nedover i feeden hennes for å se hva hun har gjort, de bare ser en eneste reel hun har postet og så bare legger de fra seg kredittkortet sitt og hopper på opplegget hennes helt ukritisk.

Jeg tror ikke det. Jeg tror at de blir lurt av fremstillingen til Helene, eller opplever et parasosialt bånd til Helene. Da er det lett å godta det Helene skriver/sier og avfeie alt det andre som hat eller feilopplysninger.

Er man overbevist nok om at Helene har nøkkelen, den endelige løsningen på evige vektproblemer, så er man gjerne villig til å overse ting man finner via google.

Det betyr ikke at de er evneveike eller dumme.

• Nyttig 9
Skrevet
Lileep skrev (8 timer siden):

Fastlegen mener visstnok at hun oppfyller kravet om å være vektstabil, tiltross for at hun måtte gå ned 8 kg til.. 🫣

Fastlegen bestemmer ingenting 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️de bare henviser! Det er operatør som bestemmer når du er klar😉

• Nyttig 3
Skrevet
Pinnsvine skrev (6 timer siden):

En mer sannsynlig forklaring på hvordan Helenes kunder finner henne enn at hun lurer uvitende fremmede er at det er folk som har fulgt bloggen hennes/instagrammen hennes som har et parasosialt forhold til henne som har funnet ut at dette er en måte de kan være "venninner" på og kan sende meldinger og være på chatgrupper og hva som helst. Det er slik PTer stort sett selger tjenestene sine om dagen, der de poster screenshot av lange meldinger med masse følelser og personlige utvekslinger. Det finnes en million treningsprogrammer, kostholdsprogrammer og apper på internett, flere av de gode er helt gratis. Så når man betaler for ting, vil man ha noe *ekstra* og dette ekstra er ofte en latevenninne. Litt sånn som Camilla Lorentzen holder på. Men i motsetning til henne tror jeg faktisk ikke Helene selger all verdens. Vil gjette at hun har et sted mellom 10 og 20 kunder, så kanskje mellom 6000-12000 brutto inn og så forsvinner halvparten i skatt/plattformavgifter ++++. Ikke akkurat noe å bli rik av.

Akkurat det her tenker jeg og. Sannsynligheten for at en tilfeldig person som har lite eller ingen kjennskap til Helene, plutselig snubler over IG kontoen hennes og ser reklame for dette programmet for deretter å ta et uinformert valg og slenge seg på uten å ha lest noe som helst på forhånd, er svært liten. Men som i de fleste tråder her på Rampelys, så blir denne fiktive omtanken brukt som en unnskyldning til å kritisere en influencer man egentlig ikke liker. Og når man ikke liker en person blir alt de gjør feil. Heldigvis kan man alltids bruke gode gamle «det er bedriften som kritiseres» når kritikken av ens egne bidrag her inne treffer litt for nære. 

cerruti skrev (8 timer siden):

Har DPS et opplegg for vektnedgang? Hvordan forklarer du at effekten en slankeoperasjon for 8 år siden plutselig kicker inn nå, særlig ettersom hun har hatt flere perioder med vektoppgang etter det? Hvordan kan sprøyter hun har brukt siden 2024 (minst) på samme måte få en så voldsom effekt nå?

Har det aldri slått en eneste person her inne at Helene kan ha hatt et kaloriinntak, kosthold og livsstil før denne vektnedgangen som hun aldri har vært åpen om fordi hun syns det er skamfullt? Hun har vært åpen om sin spiseforstyrrelse og de færreste som overspiser forteller åpenhjertig til fremmede hva og hvor mye de får i seg ila en dag. Kanskje det å faktisk få redusert kaloriinntaket til normalt nivå og innført regelmessig trening er nok til å gå ned nærmere 30 kg på 8 mnd? Det er jo ikke så mye hvis du regner på det. 3,75 kg per måned, antagelig mindre siden hun sier nesten 30 kg. Jeg vet ikke hva hun veide før dette, men er vel ikke helt på viddene om jeg skulle gjettet over eller nær etter tresifret tall. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Når man ser brukere i denne tråden forsvare blindt alt HD formidler, så da kan kan man lure på om kundene gjør det samme. Ingen influencere er ikke troverdige i mine øyne

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Bildet hentet fra hennes FB. 

Den kommentaren der har hun ikke svart på enda, gitt. Blir spennende å se om den får stå

IMG_2870.jpeg

Endret av irevin
Kilde
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
irevin skrev (6 minutter siden):

Bildet hentet fra hennes FB. 

Den kommentaren der har hun ikke svart på enda, gitt. Blir spennende å se om den får stå

IMG_2870.jpeg

Blir nok blokka. Hadde vært viktigere å poengtere hvor mye hun redigerer. Totalt bortkasta å gjøre det. men hun får med seg denne tråden,

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
friskbris skrev (På 5.7.2026 den 19.16):

Tipper hun har gått over til Mounjaro, da blir det fart på ting.

Ikke for alle nei, så det er bare spekulasjoner 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.......

Endret av Miranda16
Skrevet (endret)

......

Endret av Miranda16
Skrevet
friskbris skrev (På 5.7.2026 den 19.16):

Tipper hun har gått over til Mounjaro, da blir det fart på ting.

100% 

• Nyttig 5
Skrevet

Må nesten le av at hun sier at slankeoperasjonen hennes ikke har maks effekt etter 2 år 🤷🏻‍♀️

min virker enda etter 11 år. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Rosasko skrev (9 minutter siden):

Må nesten le av at hun sier at slankeoperasjonen hennes ikke har maks effekt etter 2 år 🤷🏻‍♀️

min virker enda etter 11 år. 

Hvis man ikke varig endrer livsstil, så er sjansen for å gå opp igjen stor. Sett mange som har gjort dette. Jobber man ikke med det mentale, så vil svært mange legge på seg. Dette kan man også skje når man slutter med GLP-1

• Liker 2
Skrevet
Miranda16 skrev (2 timer siden):

Når man ser brukere i denne tråden forsvare blindt alt HD formidler, så da kan kan man lure på om kundene gjør det samme. Ingen influencere er ikke troverdige i mine øyne

Siter gjerne istedenfor å skrive på denne måten. "Å forsvare blindt" vil jeg absolutt ikke si at jeg gjør. Jeg stiller helt legitime spørsmål som ingen hittil har klart å svare på. Opplys meg gjerne hvis du vet noe jeg ikke vet. 

• Liker 2
Skrevet

Redigerer bilder eller ei, mye chat gpt i teksten om dagen også 😂😂 er så lei folk som ikke gidder å bruke egne ord. Det er så typisk chat-gpt språk. Ser bra ut når man sitter med det selv og leser gjennom, men andre ser det tvert. Dumt, savner egne ord. Skjønner det er egen historie, men savner egne ord.. noe ekte. Både hos Helene, og andre jeg følger.

• Liker 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...