Fruus Skrevet 4. juli #24521 Skrevet 4. juli Sophie1988 skrev (7 timer siden): Se her ja - nok en ting Drage har kopiert fra andre. Både navn og hele konseptet til Vilde Waksvik (bare at HD skriver Hverdagssterk feil med én S). Én ting er å kopiere dårlige reels fra tiktok, men dette her… Tragisk, men ikke uventet, av HD. ALT er kopiert. 3
Finnwife Skrevet 4. juli #24522 Skrevet 4. juli Hadde hun *faktisk* vært ærlig så hadde det vært en helt annen sak. Feks. at hun har fått bukt med overspisingslidelsen ved å få slankesprøyter fra legen som reduserer appetitten og dermed hjelper mot matstøy osv. Så kan man legge til keto, små porsjoner og trening på toppen. Men at hun plutselig er blitt frisk fra spiseforstyrrelsen sin, kun pga eget treningsprogram er det jo ingen som svelger rått. 4 10
Fruus Skrevet 4. juli #24523 Skrevet 4. juli Den «traumen» fra i fjor HD, kommer du til å slite med hver sommer i mange år. Det er lenge til ungene dine flytter ut😉 4 5
Laia Skrevet 4. juli #24524 Skrevet 4. juli Fizzypo skrev (20 timer siden): Det du svarer her angående markedsføring av tjenester syns jeg tilhører en annen diskusjon. Det du opprinnelig skrev som jeg svarte på var at du syns det er mye snakk om vektnedgang og at det ikke er relevant fordi det bryter med tidligere budskap. Du poengterte at det ikke er samsvar mellom ord og handlinger og det var simpelthen det jeg responderte på. At jeg ikke er enig i at det ene utelukker det andre. og at jeg syns at et så selektert fokus på innlegg som omhandler vekt skyver diskusjonen i den retningen som støtter ens egne argumenter. Det gir et unyansert bilde for hun legger ut mye annet som balanserer det ut. Hun har delt mye om løping og pilates. Hun har deltatt i løp og vist progresjon. Innleggene hennes er generelt mer positive enn før syns jeg. Fullt klar over at enkelte hevder det er fordi vekten går ned, men det blir også litt forenklet og unyansert. Jeg syns hun virker mer energisk, hun har motivasjon og viser at hun har gjennomføringsevne som mange her har anklaget henne for å mangle. Når det gjelder redigering og posering så må jeg si at jeg ikke syns redigeringen er så åpenbar, men det er fordi jeg ikke er veldig god på å spotte det. Posering er hun flink til. For diskusjonens skyld kan vi jo si at hun redigerer seg tynnere, men igjen så balanserer hun det ut ved å legge ut både bilder og videoer der vi ser henne fra andre vinkler og uten "hjelpemidler" for å se tynnere ut. Det er ærlig. Jeg har inntrykk av at det er bred enighet i at hun har gått ned i vekt, men at mange mener det ikke er så markant som hun vil ha det til å se ut nettopp pga redigering og posering. Det endrer likevel ikke faktum at hun har gått ned og at det er synlig. Hun ser energisk og positiv ut og hun viser at hun klarer å følge et opplegg. Alt dette syns jeg sender ut signaler til betalende kunder om at Hverdagssterk er gjennomførbart og gir resultater. Jeg tror bare vi må konstantere at vi ikke er helt enige. Som jeg svarte en annen bruker i går, så er mitt inntrykk at det hun gir uttrykk for i det hun publiserer er motstridende. Som sagt, det er MITT inntrykk. Om folk opplever det på en annen måte enn meg, ja så er det bare slik. Vi er alle forskjellige. Jeg lytter selvsagt til andres innspill og argumenterer, og noen ganger resulterer det at jeg kan se på ting på en ny måte. Det er jo det som er fint med (saklige) diskusjoner Men i dette tilfellet har ikke diskusjonen endret mitt synspunkt. At mange innlegg i tråden omhandler vekt og vektnedgang tror jeg veldig mye skyldes nettopp Helene’s eget fokus på dette temaet, ved å dele vektreise, overspisingslidelse, operasjon og (til slutt) innrømmelse av test av slankemedisin. Som jeg presiserte tidligere, så ser jeg ingenting galt i å ønske å gå ned i vekt (jeg har selv samme ønske). Jeg synes bare det er underlig at en PT, som påstår hun fronter kroppspositivisme, og fronter dette i kommersiell app, i så stor grad fokuserer på f.eks. noe slikt som å oppnå synlige kragebein. Og nå i det siste: redigering av kroppen (ja jeg mener bestemt at hun gjør det). Jeg følge med på mange personlige trenere sine treningskontoer, og jeg kan nesten ikke komme på noen (kanskje med unntak av CBE) som har et slikt fokus. Dette utelukker ikke at hun gjør noe positivt også. Men mitt innlegg handlet om dette temaet. 2 3
Pinnsvine Skrevet 4. juli #24525 Skrevet 4. juli Sophie1988 skrev (10 timer siden): Se her ja - nok en ting Drage har kopiert fra andre. Både navn og hele konseptet til Vilde Waksvik (bare at HD skriver Hverdagssterk feil med én S). Én ting er å kopiere dårlige reels fra tiktok, men dette her… Vilde Waksvik lanserte dette programmet et halvt år etter Helene. Det er jo uansett et utrolig lite kreativt navn, som 10+ andre kontoer på Instagram har. Dem om det 👍 3
Pinnsvine Skrevet 4. juli #24526 Skrevet 4. juli Fruus skrev (3 timer siden): Tragisk, men ikke uventet, av HD. ALT er kopiert. Helene var et halvt år før Vilde. Hun lanserte desember i fjor, Helene i i juni ☺️ 1 4
MiniMjau Skrevet 4. juli #24527 Skrevet 4. juli Uff så mye klaging på ungene. Ettr en halv dag begynte klagingen. Dette blir en lang ferie, om hun bare skal "overleve". kan de ikke finne på noe hyggelig. De bor jo så sentralt på østlandet og har alle morsomme muligheter for familier i rimelig avstand fra hjemmet. 8 2
Fruus Skrevet 4. juli #24528 Skrevet 4. juli MiniMjau skrev (55 minutter siden): Uff så mye klaging på ungene. Ettr en halv dag begynte klagingen. Dette blir en lang ferie, om hun bare skal "overleve". kan de ikke finne på noe hyggelig. De bor jo så sentralt på østlandet og har alle morsomme muligheter for familier i rimelig avstand fra hjemmet. De har aldri hatt noe interesse av å dra på ferie. Synes det er veldig merkelig. Skal bare være hjemme på verandaen. 5 2
hubbabubba00 Skrevet 4. juli #24529 Skrevet 4. juli Syns det er rart hvordan den mentale helsen blir verre så fort hun er mye oppi ungene. Det er faktisk umulig å ikke legge merke til. Hun får problemer så fort det er sykdomsperioder, så fort Mads er i jobb og når det er ferier. 6 9
Summeer Skrevet 4. juli #24530 Skrevet 4. juli Jeg tror jo mye av årsaken til at de ikke drar på ferie er økonomien. Men det hadde jo faktisk vært god content; hvordan strekke budsjettet med tre små barn og hvilke tilbud og muligheter som finnes når man har dårlig økonomi. 4 6
Fruus Skrevet 4. juli #24531 Skrevet 4. juli Summeer skrev (4 minutter siden): Jeg tror jo mye av årsaken til at de ikke drar på ferie er økonomien. Men det hadde jo faktisk vært god content; hvordan strekke budsjettet med tre små barn og hvilke tilbud og muligheter som finnes når man har dårlig økonomi. De dro vel aldri på ferie før barn heller. To fulle lønninger og inntekt fra some… 5 3
Summeer Skrevet 4. juli #24532 Skrevet 4. juli Fruus skrev (12 minutter siden): De dro vel aldri på ferie før barn heller. To fulle lønninger og inntekt fra some… De har jo hatt meget anstrengt økonomi over lang tid.... 10 1
BlåSwix Skrevet 4. juli #24533 Skrevet 4. juli Fruus skrev (4 timer siden): Den «traumen» fra i fjor HD, kommer du til å slite med hver sommer i mange år. Det er lenge til ungene dine flytter ut😉 Så tragisk at alt som omhandler ungene og deres ve og vel blir et traume 3 3
panzerpølsa Skrevet 4. juli #24534 Skrevet 4. juli BlåSwix skrev (2 minutter siden): Så tragisk at alt som omhandler ungene og deres ve og vel blir et traume Det er ikke innafor å fremstille det sånn offentlig for de andre som er involvert. Mindreårige som skulle skjermes for en hver pris. Skammelig av Drage, rett og slett. 3 7
Fizzypo Skrevet 4. juli #24535 Skrevet 4. juli Laia skrev (5 timer siden): Jeg tror bare vi må konstantere at vi ikke er helt enige. Som jeg svarte en annen bruker i går, så er mitt inntrykk at det hun gir uttrykk for i det hun publiserer er motstridende. Som sagt, det er MITT inntrykk. Om folk opplever det på en annen måte enn meg, ja så er det bare slik. Vi er alle forskjellige. Jeg lytter selvsagt til andres innspill og argumenterer, og noen ganger resulterer det at jeg kan se på ting på en ny måte. Det er jo det som er fint med (saklige) diskusjoner Men i dette tilfellet har ikke diskusjonen endret mitt synspunkt. At mange innlegg i tråden omhandler vekt og vektnedgang tror jeg veldig mye skyldes nettopp Helene’s eget fokus på dette temaet, ved å dele vektreise, overspisingslidelse, operasjon og (til slutt) innrømmelse av test av slankemedisin. Som jeg presiserte tidligere, så ser jeg ingenting galt i å ønske å gå ned i vekt (jeg har selv samme ønske). Jeg synes bare det er underlig at en PT, som påstår hun fronter kroppspositivisme, og fronter dette i kommersiell app, i så stor grad fokuserer på f.eks. noe slikt som å oppnå synlige kragebein. Og nå i det siste: redigering av kroppen (ja jeg mener bestemt at hun gjør det). Jeg følge med på mange personlige trenere sine treningskontoer, og jeg kan nesten ikke komme på noen (kanskje med unntak av CBE) som har et slikt fokus. Dette utelukker ikke at hun gjør noe positivt også. Men mitt innlegg handlet om dette temaet. Ser at dette med kragebein blir nevnt flere ganger. Har det vært tatt opp gjentatte ganger i nyere tid? Jeg kan bare huske et innlegg om det for flere år siden da hun gikk en del ned i vekt, tror det var rett før hun ble gravid første gang. 2
platypus Skrevet 4. juli #24536 Skrevet 4. juli Hva skjedde i fjor sommer, som har gitt henne traumer? 🤔 2
Fenomen Skrevet 4. juli #24537 Skrevet 4. juli Pinnsvine skrev (6 timer siden): Vilde Waksvik lanserte dette programmet et halvt år etter Helene. Det er jo uansett et utrolig lite kreativt navn, som 10+ andre kontoer på Instagram har. Dem om det 👍 VW har jo vært coach i mange år. 1
Fenomen Skrevet 4. juli #24538 Skrevet 4. juli hubbabubba00 skrev (5 timer siden): Syns det er rart hvordan den mentale helsen blir verre så fort hun er mye oppi ungene. Det er faktisk umulig å ikke legge merke til. Hun får problemer så fort det er sykdomsperioder, så fort Mads er i jobb og når det er ferier. Ja, så fort hun er på jobb, Mads tar legging osv. leker livet 1
irevin Skrevet 4. juli #24539 Skrevet 4. juli panzerpølsa skrev (3 timer siden): Det er altså så stusselig hvordan hun fremstår i forhold til det å være hjemme med ungene sine. Hver eneste gang er det traumer, depresjon, overleve og slit. Det må føles grusomt for ungene i ettertid å lese om hvordan de "ødelegger" alt for mor. At ingen i nærmeste familie/omkrets sier noe, er for meg helt ufattelig. Samme innlegg rundt ungene dukker opp igjen og igjen. Antagelig er dette ment som humor, men det går på repeat og da fremstår det for meg som mindre humor og mer som et gjennomgående budskap at det er irriterende å ha barn. Ungene hennes er 1 1/2 og 5 år. Mine nærmer seg voksne og hun må ikke tro det blir bedre med årene, det blir bare andre «utfordringer». 3 10
Fruus Skrevet 4. juli #24540 Skrevet 4. juli platypus skrev (1 time siden): Hva skjedde i fjor sommer, som har gitt henne traumer? 🤔 Sommerferie med 3 unger. 1 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå