irevin Skrevet torsdag kl. 21:33 #24501 Skrevet torsdag kl. 21:33 Fizzypo skrev (2 timer siden): Jeg er ikke enig i at referanser om egen vektnedgang undergraver budskapet om at vekt og kropp ikke definerer en selv. Jeg syns heller ikke at hun har lagt ut overdrevent mye om det, men fordi hun har delt mye om kroppspositivisme før så har jeg inntrykk av at terskelen for å reagere negativt på ethvert innlegg som viser til vektnedgang er på havbunn-nivå. Ting blir fryktelig maksimert og blåst opp når man er så selektiv med det man velger å anmerke. Med all kritikken som har blitt ytret gjennom årenes løp om hennes manglende troverdighet fordi hun bl.a ikke klarte å følge et kostholdsprogram hun selv solgte til andre, fordi hun ikke klarte å forplikte seg til et livsstilsprogram til et aktør hun samarbeidet med (Omnia) eller fordi hun ikke så slankere ut enn mange mente hun burde da hun solgte Beastmode, så syns jeg ikke det er irrelevant å vise til vektnedgang når man selger et program som Hverdagssterk. Til tross for at Hverdagssterk ikke fokuserer på vektnedgang, så er det ikke akkurat en hemmelighet at mange vil velge et slikt program nettopp for å kunne lage seg gode og bærekraftige treningsvaner, enten for å gå ned i vekt eller opprettholde vektnedgang. Og selv om alt som omhandler vekt vekker reaksjoner her så er det virkelig ikke det eneste hun deler for å vise at Hverdagssterk funker for henne. Det er ikke mange dager siden flere her kritiserte både måten hun løp på og at hun løp for sakte og mente det var legitim kritikk fordi hun har laget et løpeprogram i Hverdagssterk som hun tjener penger på. Det forventes med andre ord at hun skal mestre alt hun forsøker selge til andre, og det forventes at hun skal prestere på et gjennomgående høyt nivå i alt som er inntektsbringende. Hvorfor er det da feil å vise til egne resultater i dette tilfellet, enten det er klær som er blitt for store eller at man løp litt fortere enn sist? Man kan da ikke påstå at en slankeoperasjon for 8 år siden og en slankesprøyte hun har brukt iallfall siden 2024 er årsaken til at hun har oppnådd de resultatene vi nå ser når vi vet at hun i tidsrommet 2018-2026 har svingt opp og ned i vekt t.o.m helt uavhengig av svangerskap. Og selv om hun nå omsider har funnet et opplegg som funker er det jammen fortsatt folk som er flinke til å minne henne på at hun fremdeles er stor - bare se på de to øverste kommentarene på denne siden og antall likes de har fått. Jeg forstår godt at hun er stolt og vil vise det. Slik jeg har forstått det, så er det HVERDAGSTERK, ENE OG ALENE som er oppskriften på hennes suksess siste 1/2 - 3/4 året ? 3 4
cerruti Skrevet torsdag kl. 22:26 #24502 Skrevet torsdag kl. 22:26 (endret) Fruus skrev (15 timer siden): Ikke lenge siden hun avsluttet dps og plutselig hadde blitt kvitt alle problemene sine… Det hjalp vel å slutte med amming og kunne fokusere på hjelp til vektnedgang? Det er når kg forsvinner og hun kan poste om klær som passer, midje osv at psyken blir bedre. Helt i orden det om ikke det var for salg av div tjenester og stemmen hun vil ha som «motvekt» mot kroppsidealet. Det er bare tull. Etter glp-1 er de fleste som tidligere fremmet dette synet plutselig veldig opptatt av «helse» osv. Kall en spade for en spade og slutt å lure kjøpere med et falskt narrativ. Endret torsdag kl. 22:26 av cerruti 4 1
Pinnsvine Skrevet 15 timer siden #24503 Skrevet 15 timer siden Laia skrev (13 timer siden): Jeg skjønner ikke helt ditt svar her. Er det noe i mitt innlegg som insinuerer det du skriver her? Poenget mitt er at jeg synes hele den kritikken om at hun er "hyklersk" er litt hul. Jeg har hele tiden tolket hennes budskap om å være komfortabel i din egen kropp som et budskap om at du må få lov å finnes, i den mengden klær du ønsker deg, i samfunnet uansett hvordan kroppsfasongen din er. Og at du ikke trenger å hate hvordan du ser ut bare fordi du ikke er tynn. Det er en fornuftig motvekt til et samfunn som forteller oss at det viktigste vi gjør er å være tynne, det er viktigere enn både å være lykkelige eller for den saks skyld friske. Dette er gyldige poenger uansett hva du veier, og det er gyldige poenger uansett om du vil opp i vekt, ned i vekt, eller ønsker å beholde vekten akkurat sånn det er. Det var poenget mitt. Det er stor grunn til å tro at uansett hvor mye Helene går ned i vekt vil hun fortsatt være "stor" sammenliknet med kroppene vi ser i reklamer, på TV og i instagram-feeden når folk prøver å selge oss ting. Så at hun kan bære disse to budskapene samtidig, tenker jeg da. 3
Pinnsvine Skrevet 15 timer siden #24504 Skrevet 15 timer siden cerruti skrev (10 timer siden): Det hjalp vel å slutte med amming og kunne fokusere på hjelp til vektnedgang? Det er når kg forsvinner og hun kan poste om klær som passer, midje osv at psyken blir bedre. Helt i orden det om ikke det var for salg av div tjenester og stemmen hun vil ha som «motvekt» mot kroppsidealet. Det er bare tull. Etter glp-1 er de fleste som tidligere fremmet dette synet plutselig veldig opptatt av «helse» osv. Kall en spade for en spade og slutt å lure kjøpere med et falskt narrativ. Hvorfor er det så umulig at hun har klart å oppnå disse resultatene uten medisinbruk i skjul? Jeg kjenner flere som har klart å gå ned (mye) i vekt med en slik metode (jevn og trutt innsats, med lite utskeielser, over ganske lang tid) og det er jo ikke akkurat noen sjokkerende mengder vekt hun har gått ned, siden ballen startet å rulle en gang i september i fjor. 3
Fizzypo Skrevet 15 timer siden #24505 Skrevet 15 timer siden Laia skrev (14 timer siden): Takk for lang og reflektert kommentar. Jeg ser noen av poengene dine. Jeg mener likevel at det er mye som skurrer i måten Helene markedsfører sine tjenester. Det er f.eks. helt åpenbart at hun redigerer seg tynnere på flere av de senere bildene (inkludert poster som skulle vært merket med reklame). Hvilke signaler sender det til de betalende kundene i hverdagssterk? Jeg synes det er kritikkverdig og det må være lov å ha en mening om det. Vil påpeke at jeg aldri har påstått at Helene er «for stor». Hver og en får stå for sine utsagn. Det du svarer her angående markedsføring av tjenester syns jeg tilhører en annen diskusjon. Det du opprinnelig skrev som jeg svarte på var at du syns det er mye snakk om vektnedgang og at det ikke er relevant fordi det bryter med tidligere budskap. Du poengterte at det ikke er samsvar mellom ord og handlinger og det var simpelthen det jeg responderte på. At jeg ikke er enig i at det ene utelukker det andre. og at jeg syns at et så selektert fokus på innlegg som omhandler vekt skyver diskusjonen i den retningen som støtter ens egne argumenter. Det gir et unyansert bilde for hun legger ut mye annet som balanserer det ut. Hun har delt mye om løping og pilates. Hun har deltatt i løp og vist progresjon. Innleggene hennes er generelt mer positive enn før syns jeg. Fullt klar over at enkelte hevder det er fordi vekten går ned, men det blir også litt forenklet og unyansert. Jeg syns hun virker mer energisk, hun har motivasjon og viser at hun har gjennomføringsevne som mange her har anklaget henne for å mangle. Når det gjelder redigering og posering så må jeg si at jeg ikke syns redigeringen er så åpenbar, men det er fordi jeg ikke er veldig god på å spotte det. Posering er hun flink til. For diskusjonens skyld kan vi jo si at hun redigerer seg tynnere, men igjen så balanserer hun det ut ved å legge ut både bilder og videoer der vi ser henne fra andre vinkler og uten "hjelpemidler" for å se tynnere ut. Det er ærlig. Jeg har inntrykk av at det er bred enighet i at hun har gått ned i vekt, men at mange mener det ikke er så markant som hun vil ha det til å se ut nettopp pga redigering og posering. Det endrer likevel ikke faktum at hun har gått ned og at det er synlig. Hun ser energisk og positiv ut og hun viser at hun klarer å følge et opplegg. Alt dette syns jeg sender ut signaler til betalende kunder om at Hverdagssterk er gjennomførbart og gir resultater. irevin skrev (11 timer siden): Slik jeg har forstått det, så er det HVERDAGSTERK, ENE OG ALENE som er oppskriften på hennes suksess siste 1/2 - 3/4 året ? Og hvorfor virker det usannsynlig? Slankeoperasjonen var for 8 år siden og hun har hatt temmelig store vektsvingninger siden og gått mye opp, uavhengig av andre faktorer som graviditet. Den slankesprøyten var jo observert ved et uhell i kjøleskapet hennes da hun la ut en video i 2024. Hun brukte t.o.m Saxenda en stund og gikk fortsatt opp. Er det grunn til å tro at effekten av slankeoperasjonen i 2018 og en sprøyte hun var brukt siden 2024 plutselig skulle kicke inn høsten 2025? 2
Fizzypo Skrevet 14 timer siden #24506 Skrevet 14 timer siden cerruti skrev (10 timer siden): Det hjalp vel å slutte med amming og kunne fokusere på hjelp til vektnedgang? Det er når kg forsvinner og hun kan poste om klær som passer, midje osv at psyken blir bedre. Helt i orden det om ikke det var for salg av div tjenester og stemmen hun vil ha som «motvekt» mot kroppsidealet. Det er bare tull. Etter glp-1 er de fleste som tidligere fremmet dette synet plutselig veldig opptatt av «helse» osv. Kall en spade for en spade og slutt å lure kjøpere med et falskt narrativ. Hun har da vært opptatt av helse lenge før GLP-1. Jeg skjønner ikke helt hva du mener at HD bør gjøre for å kunne selge tjenester ærlig og redelig. Kan du utdype? 1
Wanda_2025 Skrevet 14 timer siden #24507 Skrevet 14 timer siden Fizzypo skrev (27 minutter siden): Hun har da vært opptatt av helse lenge før GLP-1. Jeg skjønner ikke helt hva du mener at HD bør gjøre for å kunne selge tjenester ærlig og redelig. Kan du utdype? Merke reklame? Slutte å redigere og posere seg slankere? Være ærlig på at når hun legger ut gamle før og etter bilder av vekttap, så må hun opplyse om at det var medisinsk hjelp involvert? Den typ kontekst som er viktig for å gjøre seg opp en mening om de vil kjøpe tjenestene hennes. 3 12
Kvinne30 Skrevet 12 timer siden #24508 Skrevet 12 timer siden Jeg synes HD gjør mye bra, så er absolutt ikke negativ til alt - men- hadde jeg fulgt en treningsapp, der «treneren» hadde fremmet egen vekttap så ofte, hadde jegblutt en blanding av frustrert og lei meg. Glad jeg føler en annen treningsapp, med fokus på trening, og ikke vekt. 3 11
Fizzypo Skrevet 11 timer siden #24509 Skrevet 11 timer siden (endret) Wanda_2025 skrev (2 timer siden): Merke reklame? Slutte å redigere og posere seg slankere? Være ærlig på at når hun legger ut gamle før og etter bilder av vekttap, så må hun opplyse om at det var medisinsk hjelp involvert? Den typ kontekst som er viktig for å gjøre seg opp en mening om de vil kjøpe tjenestene hennes. Jeg spurte ikke deg. Spørsmålet var ikke åpent, men rettet spesifikt til det brukeren skrev om at det å dele innhold som viser at man er fornøyd med egen vektnedgang og får bedre psyke av det ikke harmonerer med å være kroppspositivist og fremme en motvekt til kroppsidealet. Jeg forstod ikke helt hvorfor disse to tingene er gjensidig utelukkende dersom personen ikke har slanket/trent seg til en kropp som kan kalles for et skjønnhetsideal per i dag. Tillegg: Husk at av Hverdagssterk ikke er et program utelukkende for vektnedgang. Ja, det vil være en følge for noen, men det er like mye som en program for de som ikke klarer/rekker å prioritere trening i hverdagen. Hun må dessuten ha vært ærlig på at hun får medisinsk hjelp ellers hadde vel ikke du og andre visst det. Hvorfor antar du at folk som kjøper tjenester av henne ikke leser seg opp? Er det bare folk på KG som gjør research? Endret 11 timer siden av Fizzypo 2
cerruti Skrevet 10 timer siden #24510 Skrevet 10 timer siden Fizzypo skrev (3 timer siden): Hun har da vært opptatt av helse lenge før GLP-1. Jeg skjønner ikke helt hva du mener at HD bør gjøre for å kunne selge tjenester ærlig og redelig. Kan du utdype? Hun har vel primært vært opptatt av å gå ned? Og da har hun vært som mange andre nødt til å få tung medisinsk hjelp. Så da er det lettere å miste vekt. Ofte er narrativet «vær fornøyd som du er osv» i større perioder, men når hun går ned, må hun hele tiden poengtere/skryte av det. Kart og terreng stemmer ikke overens. 6 3
Wanda_2025 Skrevet 10 timer siden #24511 Skrevet 10 timer siden Fizzypo skrev (50 minutter siden): Jeg spurte ikke deg. Spørsmålet var ikke åpent, men rettet spesifikt til det brukeren skrev om at det å dele innhold som viser at man er fornøyd med egen vektnedgang og får bedre psyke av det ikke harmonerer med å være kroppspositivist og fremme en motvekt til kroppsidealet. Jeg forstod ikke helt hvorfor disse to tingene er gjensidig utelukkende dersom personen ikke har slanket/trent seg til en kropp som kan kalles for et skjønnhetsideal per i dag. Tillegg: Husk at av Hverdagssterk ikke er et program utelukkende for vektnedgang. Ja, det vil være en følge for noen, men det er like mye som en program for de som ikke klarer/rekker å prioritere trening i hverdagen. Hun må dessuten ha vært ærlig på at hun får medisinsk hjelp ellers hadde vel ikke du og andre visst det. Hvorfor antar du at folk som kjøper tjenester av henne ikke leser seg opp? Er det bare folk på KG som gjør research? Bedre psyke? Hun er spiseforstyrret ( hun har selv vært åpen om dette og oppsøkt hjelp) og burde holdt seg langt unna alt som handler om slanking. Og når det gjelder før/etter bilder så har hun sagt at hun skal slutte med å vise frem vekttap på denne måten. Typisk HD å si en ting og gjøre det stikk motsatte hvis det er penger å tjene. Hun finnes ikke en ærlig en plass. 3 8
Fizzypo Skrevet 9 timer siden #24512 Skrevet 9 timer siden Wanda_2025 skrev (36 minutter siden): Bedre psyke? Hun er spiseforstyrret ( hun har selv vært åpen om dette og oppsøkt hjelp) og burde holdt seg langt unna alt som handler om slanking. Og når det gjelder før/etter bilder så har hun sagt at hun skal slutte med å vise frem vekttap på denne måten. Typisk HD å si en ting og gjøre det stikk motsatte hvis det er penger å tjene. Hun finnes ikke en ærlig en plass. Jeg var ikke den som skrev at hun var bedre psykisk, det er det ingen av oss som egentlig vet, det var utsagnet til personen jeg siterte. Kan du være så snill og lese ordentlig før du svarer? Kjedelig å skape en sånn digresjon.
irevin Skrevet 9 timer siden #24513 Skrevet 9 timer siden Fizzypo skrev (1 time siden): Jeg spurte ikke deg. Spørsmålet var ikke åpent, men rettet spesifikt til det brukeren skrev om at det å dele innhold som viser at man er fornøyd med egen vektnedgang og får bedre psyke av det ikke harmonerer med å være kroppspositivist og fremme en motvekt til kroppsidealet. Jeg forstod ikke helt hvorfor disse to tingene er gjensidig utelukkende dersom personen ikke har slanket/trent seg til en kropp som kan kalles for et skjønnhetsideal per i dag. Tillegg: Husk at av Hverdagssterk ikke er et program utelukkende for vektnedgang. Ja, det vil være en følge for noen, men det er like mye som en program for de som ikke klarer/rekker å prioritere trening i hverdagen. Hun må dessuten ha vært ærlig på at hun får medisinsk hjelp ellers hadde vel ikke du og andre visst det. Hvorfor antar du at folk som kjøper tjenester av henne ikke leser seg opp? Er det bare folk på KG som gjør research? Hun har gått ned 20 kg på 6 måneder uten medisinsk hjelp. Det har hun poengtert flere ganger. Hun har vel gått ned 20 kg ved kun bruk av hverdagsterk. 2
Fruus Skrevet 9 timer siden #24514 Skrevet 9 timer siden irevin skrev (23 minutter siden): Hun har gått ned 20 kg på 6 måneder uten medisinsk hjelp. Det har hun poengtert flere ganger. Hun har vel gått ned 20 kg ved kun bruk av hverdagsterk. Dette er vel i hovedsak fødselsvekt. 3 3
Fizzypo Skrevet 9 timer siden #24515 Skrevet 9 timer siden irevin skrev (36 minutter siden): Hun har gått ned 20 kg på 6 måneder uten medisinsk hjelp. Det har hun poengtert flere ganger. Hun har vel gått ned 20 kg ved kun bruk av hverdagsterk. Jeg har ikke påstått at hun har oppnådd vekttapet med noe annet enn Hverdagssterk. Skriver du det fordi du trodde jeg mente at hun også bruker andre hjelpemidler eller for å poengtere hvor usannsynlig det er at kun Hverdagssterk er årsaken til resultatene?
irevin Skrevet 8 timer siden #24516 Skrevet 8 timer siden Fizzypo skrev (49 minutter siden): Jeg har ikke påstått at hun har oppnådd vekttapet med noe annet enn Hverdagssterk. Skriver du det fordi du trodde jeg mente at hun også bruker andre hjelpemidler eller for å poengtere hvor usannsynlig det er at kun Hverdagssterk er årsaken til resultatene? Jeg aner ikke hva som er riktig/ikke riktig i hennes historie jeg. Vært så mange opplegg gjennom årene 3
Laia Skrevet 8 timer siden #24517 Skrevet 8 timer siden Pinnsvine skrev (6 timer siden): Poenget mitt er at jeg synes hele den kritikken om at hun er "hyklersk" er litt hul. Jeg har hele tiden tolket hennes budskap om å være komfortabel i din egen kropp som et budskap om at du må få lov å finnes, i den mengden klær du ønsker deg, i samfunnet uansett hvordan kroppsfasongen din er. Og at du ikke trenger å hate hvordan du ser ut bare fordi du ikke er tynn. Det er en fornuftig motvekt til et samfunn som forteller oss at det viktigste vi gjør er å være tynne, det er viktigere enn både å være lykkelige eller for den saks skyld friske. Dette er gyldige poenger uansett hva du veier, og det er gyldige poenger uansett om du vil opp i vekt, ned i vekt, eller ønsker å beholde vekten akkurat sånn det er. Det var poenget mitt. Det er stor grunn til å tro at uansett hvor mye Helene går ned i vekt vil hun fortsatt være "stor" sammenliknet med kroppene vi ser i reklamer, på TV og i instagram-feeden når folk prøver å selge oss ting. Så at hun kan bære disse to budskapene samtidig, tenker jeg da. Men jeg er jo ikke uenig i noe av det du skriver om å være komfortabel i egen kropp, og har heller ikke hevdet dette (eller at hun er for stor) i mitt opprinnelige innlegg. Så jeg håper du ikke med det du skriver ønsker å tillegge meg meninger jeg ikke har eller har hevdet. Der vi er uenige, synes det som, er hvorvidt Helene formidler to ulike budskap. Jeg synes fremdeles at hun gjør dette. Og at det er problematisk når det skal selges tjenester i en app. Hun tok kritikk for noen år siden mht det å poste før/etter bilder. Men, eksempelvis, så kommer det flr og etter bilder likevel, og så kommer det innlegg om at hun endelig har fått synlige kragebein og at hun alltid har ønsket seg dette. Og så redigerer hun seg tynnere. Hvordan står dette seg imot budskapet om å elske og godta seg selv som du er? Det er sikkert mange som ser opp til Helene når det gjelder (det ene) budskapet om å være komfortabel i egen kropp. For noen som betaler for en app der det bedyres at vektnedgang ikke er et fokus, vil jeg kanskje tro at det siste man ønsker å høre om er mål om å oppnå synlige kragebein. Jeg håper jeg med dette fikk frem litt tydeligere hva jeg mener. 5 1
Fizzypo Skrevet 4 timer siden #24518 Skrevet 4 timer siden (endret) cerruti skrev (6 timer siden): Hun har vel primært vært opptatt av å gå ned? Og da har hun vært som mange andre nødt til å få tung medisinsk hjelp. Så da er det lettere å miste vekt. Ofte er narrativet «vær fornøyd som du er osv» i større perioder, men når hun går ned, må hun hele tiden poengtere/skryte av det. Kart og terreng stemmer ikke overens. Å være opptatt av å gå ned i vekt når man er overvektig, periodevis innenfor kategorien fedme, handler i aller høyeste grad om helse. Man behøver ikke å vente til man får helseutfordringer før man gjør noe med vekten. Jeg kan virkelig ikke erindre at hun noen gang har solgt narrativet "vær fornøyd som du er", men hun har slått et slag for kroppspositivisme i den forstand at hun har oppfordret andre til å gå i de klærne dem liker og ikke gjemme seg bare fordi de er store. Hun har også vist frem cellulitter mange ganger og forsøkt å ufarliggjøre dette. Hun har fremhevet viktigheten av å være stolt av det kroppen klarer fremfor å fokusere på cellulitter, store lår etc. Det gjorde hun senest i vår da hun deltok i et løp. Hun må kunne være fornøyd med sin egen vektnedgang, vise det og t.o.m skryte av det (for det er hardt arbeid uavhengig av medisinsk hjelp) uten at det skal kategorisere henne som en hykler som ikke bør selge et treningsprogram. For hva er egentlig alternativet? At hun snakker stygt om sin egen kropp i perioder med vektoppgang? Endret 4 timer siden av Fizzypo 1
Sophie1988 Skrevet 2 timer siden #24519 Skrevet 2 timer siden Se her ja - nok en ting Drage har kopiert fra andre. Både navn og hele konseptet til Vilde Waksvik (bare at HD skriver Hverdagssterk feil med én S). Én ting er å kopiere dårlige reels fra tiktok, men dette her…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå