Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Lileep skrev (52 minutter siden):

Enten er du født etter 2000, eller så har du glemt hvordan 80 og 90 tallet var. Ingen satt på cafe med hver sin skjerm, ingen satt i vogn med skjerm satt fast i stativ, ingen gikk med telefonen forran seg på gata.. 

Ja vi så på tv på ettermiddagen, og tidlig om morgen før foreldrene sto opp. Men mesteparten av dagen var i alle fall jeg og alle ungene i gata og andre områder ute, eller hos hverandre for å leke med leker. Selvfølgelig er det unntak, men flertallet satt ikke forran skjerm 24/7 slik barn helt nede i 1 års alderen gjør i dag. 

80-tallet Jeg ble vekket i uka, så ingen tid til tv. Barnetv kl 18.00 og ikke mye annet. På lørdager ble det tegnefilmer på morgnenen  frokost tv, så familieprogrammer på kvelden.

Endret av Miranda16
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.....

Endret av Miranda16
Skrevet
Pinnsvine skrev (4 timer siden):

Dette er helt tullete, og jeg forstår ikke hvorfor folk gjentar det for folk opplever jo å få eldre barn etter hvert og det er en lettelse. Det kan være at foreldrene til eldre barn har et behov for å si det til seg selv fordi de også har sitt å stri med. Greit nok, men da husker man ikke hvordan småbarnstiden var. 

Det er uendelig mye lettere å ha en åtteåring eller en tolvåring eller syttenåring enn et hvilket som helst barn ett til tre år som trenger hjelp til absolutt alt, må passes på hele tiden og som ofte fortsatt sover ganske dårlig. Og i tillegg er man syk hele tiden. Hun har tre barn under seks, forstår godt at det er tøft. Tror ikke det blir noe bedre av å klage på det på nett, men tviler ikke på at hun har det sånn. 

Amen! Er så drittlei av at folk sier det. Mine barn går på barneskolen og det er hundre ganger enklere og hundre ganger koseligere. 

• Nyttig 2
Skrevet
Miranda16 skrev (35 minutter siden):

80-tallet Jeg ble vekket i uka, så ingen tid til tv. Barnetv kl 18.00 og ikke mye annet. På lørdager ble det tegnefilmer på morgnenen  frokost tv, så familieprogrammer på kvelden.

Ja jeg mente i helgene, glemte å få med det. Jeg hadde også kun tv-tid til barne-TV kl 18.00 i hverdagen, men da jeg gikk på ungdomsskole sneik jeg meg til tv en time før foreldrene mine kom hjem fra jobb 🫣 men det var det. Hadde ikke data, ikke mobil eller fri tv. Fikk etterhvert litt friere tilgang til tv, men da var jeg sent i tenårene. 

Så det er mye mer skjerm i hverdagen til barn idag kontra 80-90 tallet, og det er jo mye pga det ikke var tilgjengelig på samme måte som i dag. Det er en trist utvikling innenfor skjerm, og endelig begynner de å ta grep med å fjerne iPad fra skolen igjen, og bli strengere mtp mobil. Håper bare foreldre følger etter og blir mer streng mtp skjerm i vogn og under måltid osv. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

VM i redigering🙈🤣Ser ut som om hun veier 50 kg.

Voldsomme bein ift resten av kroppen. Hvorfor redigerer hun bildene så? 

bildet er hentet fra hennes snap

IMG_2855.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
irevin skrev (17 minutter siden):

IMG_2855.jpeg

Det er det man kaller en bedrager.  Her er flere eks:

Screenshot_20260705-164002.png

Screenshot_20260705-164009.png

• Nyttig 4
Skrevet

Jeg lurer på hva som ligger bak vektnedgangen hennes, for å gå ned 10 kg på under 1,5 mnd er jo helt sinnsykt. Jeg har svært vanskelig for å tro at de små justeringene hun har gjort er eneste tiltak for å gå ned nesten 2 kg i uka. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Lileep skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer på hva som ligger bak vektnedgangen hennes, for å gå ned 10 kg på under 1,5 mnd er jo helt sinnsykt. Jeg har svært vanskelig for å tro at de små justeringene hun har gjort er eneste tiltak for å gå ned nesten 2 kg i uka. 

100% GLP-1 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Lileep skrev (20 minutter siden):

Det er nok 100% med hverdagsterk og filosofien litt er bedre enn ingenting og at det ikke trenger være perfekt🤪🤪🤣🤣🤣 Spør du meg skal du være rimelig dedikert for å gå ned 10 kg på 1 1/2 måned. Særlig jo «mindre man blir». 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Man går ikke ned 30 kg, hvorav 10 av de på 1,5 mnd, ved å ta små hverdagsgrep. Det er bare ikke mulig uten slankesprøyter. Og ja, jeg har gått ned i vekt selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
irevin skrev (Akkurat nå):

Det er nok 100% med hverdagsterk og filosofien litt er bedre enn ingenting og at det ikke trenger være perfekt🤪🤪🤣🤣🤣 Spør du meg skal du være rimelig dedikert for å gå ned 10 kg på 1 1/2 måned. Særlig jo «mindre man blir». 

Ja, når man først har gått ned 20 så blir det vanskeligere. Da raser man ikke ned 10 kg på en måned. 

• Nyttig 2
Skrevet
irevin skrev (45 minutter siden):

IMG_2855.jpeg

Dette er det dummeste jeg har sett i hennes kanaler. Hun ser overhode ikke sånn ut 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenk hvis hun kunne fulgt sine egne gode råd 👏🏻👏🏻👏🏻 antall kilo er ikke viktig, men samtidig poster hun utrolig ofte hvor mye og hvor lang tid hun har brukt.. 

IMG_9511.jpeg

• Nyttig 2
Skrevet

Overhodet ikke imponert og vektnedgangen. Det er i hovedsak fødselsvekta hun har gått ned. Hun gikk på tabletter pga svangerskapsdepresjon som gjorde det umulig å gå ned. Da hun kutta ut de, så gikk hun ned. Ikke lenge siden hun hadde gått ned 20 kg og nå plutselig nesten 30🤷‍♀️ Ikke veldig synlig heller. Bare når hun redigerer og poserer. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Fenomen skrev (4 timer siden):

Amen! Er så drittlei av at folk sier det. Mine barn går på barneskolen og det er hundre ganger enklere og hundre ganger koseligere. 

En ting er at det er enklere, men om man har unger som går på aktiviteter, så fylles gjerne helger og innimellom ferier opp med deltagelse på ulike cuper eller at man stiller på dugnader eller annet som foregår rundt barna i helgene. Således hadde jeg mer «fritid» oh egentid når ungene var små før «aktivitetskjøret» (ungene våre har kun hatt en aktivitet hver). Hun som er opptatt av egentid får ikke nødvendigvis mer av det jo eldre ungene blir. Det var det som var mitt poeng.

• Nyttig 5
Skrevet
irevin skrev (1 time siden):

En ting er at det er enklere, men om man har unger som går på aktiviteter, så fylles gjerne helger og innimellom ferier opp med deltagelse på ulike cuper eller at man stiller på dugnader eller annet som foregår rundt barna i helgene. Således hadde jeg mer «fritid» oh egentid når ungene var små før «aktivitetskjøret» (ungene våre har kun hatt en aktivitet hver). Hun som er opptatt av egentid får ikke nødvendigvis mer av det jo eldre ungene blir. Det var det som var mitt poeng.

Det er sant, men jeg kjører gjerne fra aktivitet til aktivitet fremfor å ha en baby som henger på meg hele tiden, våkner 4 ganger hver natt og er syk hver 9. dag. 

• Nyttig 2
Skrevet

Tipper hun har gått over til Mounjaro, da blir det fart på ting.

• Nyttig 4
Skrevet
Fenomen skrev (2 minutter siden):

Det er sant, men jeg kjører gjerne fra aktivitet til aktivitet fremfor å ha en baby som henger på meg hele tiden, våkner 4 ganger hver natt og er syk hver 9. dag. 

Ja, enig i det. 

Skrevet

Jeg har også tre tette barn og full jobb. I den fasen jeg er i nå må litt være bedre enn ingenting. Det er ingen overskudd til å gå inn i store prosjekter om vektnedgang, for jeg har nok med å bare være meg, mamma og arbeidstaker. Hadde jeg valgt hennes program, solgt inn som "litt er bedre enn ingenting" og så pepret med hvor mange kilo frontfiguren har gått ned - jeg hadde gått i kjelleren. Jeg hadde vært sint på meg selv over at jeg ikke hadde fått de samme resultatene på et program som fronter hverdagsmosjon og bærekraftig hverdag. De resultatene hun viser til er ikke forenelig med programmet. Det er umulig gå ned så mange kilo, på så kort tid, med full jobb og barn som skal sees etter mm du sulter deg eller bruker medisiner. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hun sier i den siste reelen at hun får ofte spørsmål om hva hun gjorde for å gå ned nesten 30 kg. Har hun nevnt noe som helst om at hun har gått ned nesten 30 kg da? 

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...