Armarillo Skrevet 20. juli #24721 Skrevet 20. juli irevin skrev (1 time siden): Men assa, HALLOOOOO!!!!Hva i h….e gikk galt med redigeringen her ???Det er jo det sykeste bildet jeg har sett! Ser hun ikke selv at dette bildet er helt på trynet??? Trodde slike bilder som ble brukt i reklame måtte merkes jeg !!!! Min filosofi i hverdagen er prinsippene til hverdagsterk og jeg veier 20 kg for mye. Jeg går ikke ned et gram med prinsippene pga konstant matstøy og overspising i perioder. At hun nå skal ha funnet mirakelkuren for seg selv og eget raske vekttap sånn «pluttselig» skurrer for meg. Og når hun lykkes; uansett metode har hun fasiten. Husker tiden med Keto og FUS, hypnoterapi osv., satt med fasiten da og. Bildet er hentet fra hennes FB-story Jeg så dette selv på Instagram nå, og skulle til å legge ut det samme. Jeg har skrevet det mange ganger før, og jeg skriver det igjen: DETTE BLIR FOR DUMT! Hun må seriøst slutte! Vurderer faktisk å melde henne til forbrukertilsynet for manglende merking av retusjerte bilder og villedende markedsføring. Jeg tror det hadde gitt henne en tankevekker dersom det faktisk ble gjort noe med.... 4 1 15
Melkebart1 Skrevet 20. juli #24722 Skrevet 20. juli irevin skrev (2 timer siden): Men assa, HALLOOOOO!!!!Hva i h….e gikk galt med redigeringen her ???Det er jo det sykeste bildet jeg har sett! Ser hun ikke selv at dette bildet er helt på trynet??? Trodde slike bilder som ble brukt i reklame måtte merkes jeg !!!! Min filosofi i hverdagen er prinsippene til hverdagsterk og jeg veier 20 kg for mye. Jeg går ikke ned et gram med prinsippene pga konstant matstøy og overspising i perioder. At hun nå skal ha funnet mirakelkuren for seg selv og eget raske vekttap sånn «pluttselig» skurrer for meg. Og når hun lykkes; uansett metode har hun fasiten. Husker tiden med Keto og FUS, hypnoterapi osv., satt med fasiten da og. Bildet er hentet fra hennes FB-story Dette må være AI?!? 5
MiniMjau Skrevet 21. juli #24723 Skrevet 21. juli Sjokkerende elendig redigeringsarbeid, villedende, umerket. Hverken truse-innleggene(😅) eller "egenreklamen" for pt-virksomheten er merket "reklame" ( OG retusjert kropp for pt-innleggene) Hvert innlegg skal merkes, ikke bare det første eller siste eller ingen. 8 4
Laia Skrevet 21. juli #24724 Skrevet 21. juli (endret) Armarillo skrev (9 timer siden): Jeg så dette selv på Instagram nå, og skulle til å legge ut det samme. Jeg har skrevet det mange ganger før, og jeg skriver det igjen: DETTE BLIR FOR DUMT! Hun må seriøst slutte! Vurderer faktisk å melde henne til forbrukertilsynet for manglende merking av retusjerte bilder og villedende markedsføring. Jeg tror det hadde gitt henne en tankevekker dersom det faktisk ble gjort noe med.... Egentlig burde det mye oftere gis bøter, slik konsekvensen ble for Sara Emilie. Men det ser ikke ut til at andre influensere frykter at dette vil ramme dem selv. Noe som er synd, for det er utrolig mange syndere der ute. Hos Helene er det svært åpenbart. Endret 21. juli av Laia 7 6
cerruti Skrevet 21. juli #24725 Skrevet 21. juli Og den redigeringen taler jo imot alt hun liksom står for… Og hun er egentlig verre enn andre influencere for hun selger tross alt et produkt. 3 10
silverdoe Skrevet 21. juli #24726 Skrevet 21. juli Eg har sendt inn tips til Forbrukertilsynet no. Begynner å bli lei av umerka reklame, snikreklame (lange "personlige" historier som ender i et reklameinnlegg), umerka retusjert person etc etc. La ved screenshots og filmsnutt. I dei siste innlegga er ingenting av Hverdagsterk merka som reklame. Og Libresse var kun merka som reklame i det siste innlegget på story, ikkje det første. 7 1 14
hubbabubba00 Skrevet 21. juli #24727 Skrevet 21. juli Vi pratet nok en gang med forbrukertilsynet og de kunne nok engang bekrefte at er det filter på bilde eller gjort noe endringer på bilder brukt i reklame så skal det merkes med retusjert person. Det skal også gies beskjed om det er brukt AI. Dette kom de til å bli mye strengere på framover for dette kom det mye varsler om generelt når det gjaldt influencere. Hun kunne ikke si noe spesifikt når det gjaldt Helene annet enn at de åpner tilsynssak om de får tilsendt dokumentasjon. Det finnes det mye av på profilen hennes så det har de fått. Vi spurte også når det gjaldt dette med å selge livsstilsprogrammer. Skulle det faktisk vise seg at Helene (eller andre) bruker seg selv og egne resultater i markedsføring av programmet men det viser seg at de har feks brukt slankesprøyter eller andre ting uten å opplyse om dette så kan det falle under villedende/falsk markedsføring og det er forbudt. Ved mistanke om dette kan man tipse og forbrukertilsynet vil sjekke opp i det. De så alvorlig på sånne type ting med tanke på kroppsspress osv. Hun har jo tydelig sagt at hun har oppnådd resultatene sine pga hverdagssterk så bruker hun faktisk slankesprøyter så bryter hun markedsføringsloven. 5 12
hubbabubba00 Skrevet 21. juli #24728 Skrevet 21. juli Jeg syns også det er morsomt at Helene påstår hun aldri leser her inne men likevel kommer det alltid innlegg/stories som passer med det som skrives her. Nå har flere diskutert hvor sakte hun løper. Da kom det selvfølgelig nå et innlegg om dette. Det har vi sett flere ganger. Det er bra KG kan bidra til inspirasjon om innlegg du kan lage da Helene 🤪 2 9
irevin Skrevet 21. juli #24729 Skrevet 21. juli Siste post; Bildet hentet fra hennes facebook; Her har redigeringen nok en gang gått over styr. Overarmen er jo en helt annen dimensjon av resten av kroppen. Hvordan ser hun egentlig ut? 5 5
Fruus Skrevet 21. juli #24730 Skrevet 21. juli irevin skrev (27 minutter siden): Siste post; Bildet hentet fra hennes facebook; Her har redigeringen nok en gang gått over styr. Overarmen er jo en helt annen dimensjon av resten av kroppen. Hvordan ser hun egentlig ut? Lurer på hva løpevenninna hennes tenker om den redigeringa hennes. 2 8
Armarillo Skrevet 21. juli #24731 Skrevet 21. juli hubbabubba00 skrev (5 timer siden): Vi pratet nok en gang med forbrukertilsynet og de kunne nok engang bekrefte at er det filter på bilde eller gjort noe endringer på bilder brukt i reklame så skal det merkes med retusjert person. Det skal også gies beskjed om det er brukt AI. Dette kom de til å bli mye strengere på framover for dette kom det mye varsler om generelt når det gjaldt influencere. Hun kunne ikke si noe spesifikt når det gjaldt Helene annet enn at de åpner tilsynssak om de får tilsendt dokumentasjon. Det finnes det mye av på profilen hennes så det har de fått. Vi spurte også når det gjaldt dette med å selge livsstilsprogrammer. Skulle det faktisk vise seg at Helene (eller andre) bruker seg selv og egne resultater i markedsføring av programmet men det viser seg at de har feks brukt slankesprøyter eller andre ting uten å opplyse om dette så kan det falle under villedende/falsk markedsføring og det er forbudt. Ved mistanke om dette kan man tipse og forbrukertilsynet vil sjekke opp i det. De så alvorlig på sånne type ting med tanke på kroppsspress osv. Hun har jo tydelig sagt at hun har oppnådd resultatene sine pga hverdagssterk så bruker hun faktisk slankesprøyter så bryter hun markedsføringsloven. 👏👏👏 2 2
Armarillo Skrevet 21. juli #24732 Skrevet 21. juli Jeg har også meldt til forbrukertilsynet med bildedokumentasjon. Ettersom hun får med seg mye av det som blir diskutert på KG, er jeg spent på om hun kommer til å slutte med de retusjerte bildene før noe eskalerer for henne eller ikke. Jeg håper hvertfall forbrukertilsynet tar kontakt med henne og gjør undersøkelser så hun får kjenne på konsekvensene. De små influenserne bør ikke komme unna med det bare fordi de ikke har 300 000 følgere som Sara Emilie og de andre store. Influenser er influenser, uansett om det er snakk om 10 000 eller 300 000 følgere... 5 10
panzerpølsa Skrevet 21. juli #24733 Skrevet 21. juli Nok ett "humoristisk" innlegg om å gjemme seg fra barna sine. Det er ikke humor, når alt som omfatter barn, alltid har en negativ undertone. 4 13
Fnug Skrevet 23. juli #24734 Skrevet 23. juli Kan kanskje ikke si at hun lever etter sin egen metode, der litt er bedre enn ingenting.. de færreste med små barn er vel å finne på en mølle eller pilates time omtrent hver dag.. hvor hardt det jobbes ved hver økt, er vel noe usikkert - men viktig å legge ut at man trener omtrent hver dag for tiden.. 🤷🏼♀️ 4 10
Summeer Skrevet 25. juli #24735 Skrevet 25. juli Og bildene inneholder navnet på den ene tvillingen... 4 1
Måne Rampelyset Skrevet 25. juli #24736 Skrevet 25. juli Tråden er ryddet for krenkelser. Måne, admin.
EllaMa Skrevet 26. juli #24737 Skrevet 26. juli https://www.nrk.no/sorlandet/reagerer-pa-sma-turklaer_-_-det-strammer-over-hofter-og-lar-1.17932600 Turglad er kanskje ikke noe jeg ville beskrevet Drage som, men alt for å havne i mediene 🤷♀️ 10 6
Spisebord123 Skrevet 26. juli #24738 Skrevet 26. juli (endret) EllaMa skrev (7 minutter siden): https://www.nrk.no/sorlandet/reagerer-pa-sma-turklaer_-_-det-strammer-over-hofter-og-lar-1.17932600 Turglad er kanskje ikke noe jeg ville beskrevet Drage som, men alt for å havne i mediene 🤷♀️ Ha ha, turglad ja🤣🤣 Endret 26. juli av Spisebord123
Lopploella Skrevet 26. juli #24739 Skrevet 26. juli (endret) Merkelig. Hun skryter jo stadig av vektnedgang, og at hun bestiller klær i mindre størrelser (L?), og nå er det plutselig et problem å finne turklær større enn XXL? Endret 26. juli av Lopploella 7 12
Sophie1988 Skrevet 26. juli #24740 Skrevet 26. juli Lopploella skrev (3 minutter siden): Merkelig. Hun skryter jo stadig av vektnedgang, og at hun bestiller klær i mindre størrelser (L?), og nå er det plutselig et problem å finne turklær større enn XXL? Rart det der, så tynn som hun ser ut på de nye bildene hun legger ut av seg selv🤔 det er jo nesten så man skulle tro bildene var….. redigerte? 4 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå