Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lileep skrev (46 minutter siden):

HD får spørsmål om hvilken fart hun har på mølla når hun "løper", og først vil hun ikke svare fordi det er ikke så viktig. Men så svarer en annen hva hun løper på, og plutselig svarer HD at hun pleier å ligge på 8-9 og 10-12.. kommer an på dagsformen. 

Det må jo være løgn? Nivå 8-9 tilsvarer 9km/t og hun ville løpt 8 km på 54min med gjennomsnittsfart på 6.40 min per km

Nivå 10-12 tilsvarer på de fleste møller 10-12km i timen og hun ville løpt 8km på 40min med en gjennomsnittsfart på 5min per km. 

En av de Siste øktene hun la ut viste klokka hennes gjennomsnittsfart på over 12 min per km og hun brukte over 1,5 time på å "løpe" 8 km. 

Hva er det hun vil oppnå med å lyge om hvilken fart hun løper på? Alle skjønner jo at hun ikke løper i nærhet på nivå 8-9, i alle fall ikke 10-12, da en subbingen på mølla er altfor sakte til å bevege seg på det nivået. 

IMG_9680.jpeg

Kanskje HD mener 8-9 og 10-12 er minutter pr km. Det rimer i såfall. For ALDRI, NEVER, EVER at hun er oppe i den hastigheten på mølla. I hvertfall ikke 10-12 km/t. Det har hun hverken kondisjon til og kroppen hennes er jo ikke akkurat bygd for fart. Jeg vet at man kan være «stor» å ha fart, men slik hun har dokumentert form og løpesett, så greier ikke hun opp i fart. Enda…

• Liker 2
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
arnoyb skrev (1 time siden):

Siden jeg vet Helene leser her.

Jeg kommenterte på to av dine poster på Facebook. Den ene var spørsmål ang hverdagssterk. "jeg sliter med å følge opplegg da jeg har overapiserlidelse og div andre spiseproblemer. Det fortviler meg at jeg ikke får wegovy eller monjaro da det bevist kan hjelpe og om du har klart det bare på viljestyrke og hverdagssterk."

Den andre kommentaren var "du må huske å merke med retursjert person". Begge på reklame på Facebook.  Jeg har ingenting i mot å kommentere med min profil der da jeg ikke er stygg i mine kommentarer, men begge er plutselig sletta. Det er rart å får meg til å tenke litt over hvorfor.  🤔

Du traff nok alle de ømme tærne via dine kommentarer...hun er guilty as f...ck...!

• Liker 6
Skrevet
Armarillo skrev (9 timer siden):

Barna får gode opplevelser og minner både med lek i hagen, på lekeplassen og badestranda. Man trenger ikke reise bort. Hun har delt litt av alt det overnevnte også, men er utrolig vanskelig for oss å vite hva de finner på med barna sine i løpet av dagen når hun deler så lite som hun gjør. Det er ikke mange minuttene i løpet av en dag HD snakker til kamera eller viser noe fra hverdag eller ferie 😅 Så at de bare subber hjemme vet vi ingenting om.

Det var derfor jeg kommenterte det med Snapchat. Noen influencere kringkaster jo hele livet sitt der, og så legger de bare ut et par småting på instagram. Men jeg har ikke fått med meg at hun gjør det, og da skjønner jeg ikke hvordan man kan mene at man redegjøre for hele livet hennes her basert på få sekunder av gangen (jeg har lest påstander her inne som at hun ikke er ute i hagen en gang, at hun aldri går på tur, at hun aldri er ute+++) 

• Nyttig 3
Skrevet
Pinnsvine skrev (18 minutter siden):

Det var derfor jeg kommenterte det med Snapchat. Noen influencere kringkaster jo hele livet sitt der, og så legger de bare ut et par småting på instagram. Men jeg har ikke fått med meg at hun gjør det, og da skjønner jeg ikke hvordan man kan mene at man redegjøre for hele livet hennes her basert på få sekunder av gangen (jeg har lest påstander her inne som at hun ikke er ute i hagen en gang, at hun aldri går på tur, at hun aldri er ute+++) 

Ja, på snap er hun ikke aktiv i det hele tatt. Legger ut en random selfie stort sett med ujevne mellomrom. Så det er særs lite man ser av dagene hennes ja 🙂

• Liker 2
Skrevet
arnoyb skrev (4 timer siden):

Siden jeg vet Helene leser her.

Jeg kommenterte på to av dine poster på Facebook. Den ene var spørsmål ang hverdagssterk. "jeg sliter med å følge opplegg da jeg har overapiserlidelse og div andre spiseproblemer. Det fortviler meg at jeg ikke får wegovy eller monjaro da det bevist kan hjelpe og om du har klart det bare på viljestyrke og hverdagssterk."

Den andre kommentaren var "du må huske å merke med retursjert person". Begge på reklame på Facebook.  Jeg har ingenting i mot å kommentere med min profil der da jeg ikke er stygg i mine kommentarer, men begge er plutselig sletta. Det er rart å får meg til å tenke litt over hvorfor.  🤔

Ja,det tror jeg vi fleste har skjønt😂hva heter hun her tro..😉

• Nyttig 1
Skrevet

Man ser jo på alle videoer at hun løper seint! Og ikke den ferten hun svarer på spørsmål 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️Man ser også på videoer at hun er større enn de redigerte bildene. Djiiises for et opplegg hun driver med..

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
kaiturid skrev (18 timer siden):

Ja,det tror jeg vi fleste har skjønt😂hva heter hun her tro..😉

Det med ungene ble slettet gitt. Tåler ikke sannheten..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun maler seg inn i et hjørne. Det er ingenting galt i å ikke være veldig rask på mølla men ikke lyg til de som faktisk følger deg eller kjøper treningsopplegget ditt!

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Maskopi skrev (33 minutter siden):

Hun maler seg inn i et hjørne. Det er ingenting galt i å ikke være veldig rask på mølla men ikke lyg til de som faktisk følger deg eller kjøper treningsopplegget ditt!

Ikke noe galt? Det er veldig mange innlegg i denne tråden som forteller hvor galt det er å løpe sakte , så for noen er det åpenbart galt å løpe sakte jo.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Janmar skrev (På 28.7.2026 den 18.17):

Men kaller hun den gåingen virkelig for løping? Det er jo ikke løping. Er gåing med joggestil i sakte tempo. Jeg er i elendig form, men går normalt tempo raskere. Men hu gir seg ikke da. Det skal hu ha.

Ehh...vraltestil eller noe🙈

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (30 minutter siden):

Ikke noe galt? Det er veldig mange innlegg i denne tråden som forteller hvor galt det er å løpe sakte , så for noen er det åpenbart galt å løpe sakte jo.

De fleste sier ikke at det er galt, men stiller spørsmål med hvorfor det ikke er progresjon på farten, og hvorfor hun lyger på hastigheter. Og ikke minst hvordan det faktisk går an å jogge så sakte uten at det er ubehagelig.. men for all del.. hun kan jogge så sakte hun vil for min del, jeg bare stusser på hvordan det står på stedet hvil mtp hvor lenge hun faktisk har trent på å jogge. 

• Nyttig 11
Skrevet

Jeg har vært der selv, hvor kun kort tid med joggesteg var nok til å sende puls og pust til himmels. Hvor jeg lærte at det faktisk går ann å "jogge" saktere enn jeg normalt går. Men da la jeg ikke lista på 3 km, 5 km eller 8 km, jeg fokuserte på korte intervaller. Gjerne helt ned mot 15-20 sekunder, hvor jeg da kunne øke farten fordi det var korte arbeidsperioder og ikke lenge til pause. Jeg har ikke gått systematisk til verks i det hele tatt, har meldt meg på løpetimer på treningssenteret og tatt det derfra, stort sett 1 til 2 økter i uken. Og det begynner virkelig å gi resultater. Jeg blir aldri en maratonløper, men det er heller ikke ambisjonen. Jeg koser meg med intervaller, og ikke minst med å kjenne at kroppen orker, klarer og tåler. Og så prøver jeg et 5km løp en sjelden gang, hvis jeg har lyst. 

Subbejogg i flere km er for meg drepen for både psyke og kropp (feil teknikk, "henger" på ryggen, ser mot bakken og subber avgårde), da er det mye bedre med riktigere løpsteknikk (hofta frem bryst opp, se fremover, armene pendler avslappet lang siden) og litt høyere fart over kortere perioder. 

• Liker 3
Skrevet
Roadrunner skrev (37 minutter siden):

Jeg har vært der selv, hvor kun kort tid med joggesteg var nok til å sende puls og pust til himmels. Hvor jeg lærte at det faktisk går ann å "jogge" saktere enn jeg normalt går. Men da la jeg ikke lista på 3 km, 5 km eller 8 km, jeg fokuserte på korte intervaller. Gjerne helt ned mot 15-20 sekunder, hvor jeg da kunne øke farten fordi det var korte arbeidsperioder og ikke lenge til pause. Jeg har ikke gått systematisk til verks i det hele tatt, har meldt meg på løpetimer på treningssenteret og tatt det derfra, stort sett 1 til 2 økter i uken. Og det begynner virkelig å gi resultater. Jeg blir aldri en maratonløper, men det er heller ikke ambisjonen. Jeg koser meg med intervaller, og ikke minst med å kjenne at kroppen orker, klarer og tåler. Og så prøver jeg et 5km løp en sjelden gang, hvis jeg har lyst. 

Subbejogg i flere km er for meg drepen for både psyke og kropp (feil teknikk, "henger" på ryggen, ser mot bakken og subber avgårde), da er det mye bedre med riktigere løpsteknikk (hofta frem bryst opp, se fremover, armene pendler avslappet lang siden) og litt høyere fart over kortere perioder. 

Er et sånt opplegg jeg hadde nesten forventa at HD la opp til.. men det virker som hun fokuserer med på å jogge sakte lengst mulig og få progresjon på hvor langt hun klarer.. men samtidig vil hun jo aldri komme ut av den sakte joggingen, hun blir bare bedre på å løpe sakte over lengre perioder og løpeteknikken har jo ikke bedra seg noe siden første løp. Men hvis det er dette hun ønsker og trives med, så er jo det greit det, men vær ærlig om det da og ikke påstå du løper på farten tilsvarende 10-12 km/t, for alle skjønner at det er veldig langt fra sannheten.. 

• Nyttig 8
Skrevet
JojoMoyes skrev (18 timer siden):

Man ser jo på alle videoer at hun løper seint! Og ikke den ferten hun svarer på spørsmål 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️Man ser også på videoer at hun er større enn de redigerte bildene. Djiiises for et opplegg hun driver med..

Dette svarte hun en venninne av meg når hun spurte ang filterbruk :

Heisann. Det handler om poseringer rett og slett. Stor forskjell på bilder tatt rett forfra og fra siden for eksempel ☺️

• Liker 1
Skrevet

Hva med ansiktet hennes da? Er masse filter til tider der også, men er vel bare poseringer der også da🤪

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Lileep skrev (1 time siden):

De fleste sier ikke at det er galt, men stiller spørsmål med hvorfor det ikke er progresjon på farten, og hvorfor hun lyger på hastigheter. Og ikke minst hvordan det faktisk går an å jogge så sakte uten at det er ubehagelig.. men for all del.. hun kan jogge så sakte hun vil for min del, jeg bare stusser på hvordan det står på stedet hvil mtp hvor lenge hun faktisk har trent på å jogge. 

men har hun trent nok, og med riktig progresjon og sammensetning av rolig/intervall? ...aner ikke om hun har noe program hun følger....

kanskje har hun en skade hun ikke sier noe om?  Vet ikke hvor mye hun har løpt siste månedene, men alltid lurt med en langsom tilvenning til belastningen, både i varighet og fart. 

Endret av MiniMjau
  • Nyttig 2
Skrevet
MiniMjau skrev (59 minutter siden):

men har hun trent nok, og med riktig progresjon og sammensetning av rolig/intervall? ...aner ikke om hun har noe program hun følger....

kanskje har hun en skade hun ikke sier noe om?  Vet ikke hvor mye hun har løpt siste månedene, men alltid lurt med en langsom tilvenning til belastningen, både i varighet og fart. 

Nei vi vet jo ikke alt, kun det hun velger å vise. Men å stadig øke lengden og være oppi 8 km veldig sakte jogging på kun på 3 mnd vil jeg ikke kalle sakte tilvenning til lengde. Fra 0km til 8km på 3 mnd er hastverk i mine øyne og ikke en rolig tilvenning. Hun har også en utrolig dårlig løpeteknikk som det kanskje burde fokuseres på først, og ikke anfall km. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Lileep skrev (16 minutter siden):

Nei vi vet jo ikke alt, kun det hun velger å vise. Men å stadig øke lengden og være oppi 8 km veldig sakte jogging på kun på 3 mnd vil jeg ikke kalle sakte tilvenning til lengde. Fra 0km til 8km på 3 mnd er hastverk i mine øyne og ikke en rolig tilvenning. Hun har også en utrolig dårlig løpeteknikk som det kanskje burde fokuseres på først, og ikke anfall km. 

det er det jo ikke, en skal øke veldig lite og være forsiktig ja 🙂    kan jo bare ta en titt på Løplabbets nybegynnerprogram...eller høre på noen nybegynner-løpepodcaster(som de forøvrig finnes en del av , og som er kjempebra) . Det starter nesten komisk lavterskel, type 30 sek løp/3 min gange osv. Og det er sånn d skal være helt i starten. SAKTE tilvenning er alfa omega. Og det er pga tilvenning til belastningen, sånn rent mekanisk, på ledd, sener og bein.  Har ikke noe med "motoren" og utholdenheten å gjøre. Den er som regel ikke en begrensende faktor i startfasen uansett.

(har akkurat begynt selv å bygge meg opp til mer løping sjøl, etter en lengre periode med opphold, annen type trening etc, så vet hvor viktig det er med sakte tilvenning i starten. ) 

Endret av MiniMjau
  • Nyttig 2
Skrevet
Haremor skrev (1 time siden):

Hva med ansiktet hennes da? Er masse filter til tider der også, men er vel bare poseringer der også da🤪

Som med kroppen varierer det.

Noen bilder er ekte, viser hud med ujevnheter, misfargede tenner og ettervekst, og andre bilder er feilfrie med helt glatt hud uten porer og kritthvite tenner (filter). Så man kan generelt ikke stole på det hun legger ut.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Lileep skrev (På 30.7.2026 den 8.38):

HD får spørsmål om hvilken fart hun har på mølla når hun "løper", og først vil hun ikke svare fordi det er ikke så viktig. Men så svarer en annen hva hun løper på, og plutselig svarer HD at hun pleier å ligge på 8-9 og 10-12.. kommer an på dagsformen. 

Det må jo være løgn? Nivå 8-9 tilsvarer 9km/t og hun ville løpt 8 km på 54min med gjennomsnittsfart på 6.40 min per km

Nivå 10-12 tilsvarer på de fleste møller 10-12km i timen og hun ville løpt 8km på 40min med en gjennomsnittsfart på 5min per km. 

En av de Siste øktene hun la ut viste klokka hennes gjennomsnittsfart på over 12 min per km og hun brukte over 1,5 time på å "løpe" 8 km. 

Hva er det hun vil oppnå med å lyge om hvilken fart hun løper på? Alle skjønner jo at hun ikke løper i nærhet på nivå 8-9, i alle fall ikke 10-12, da en subbingen på mølla er altfor sakte til å bevege seg på det nivået. 

IMG_9680.jpeg

Kanskje hun mener pace da? Da gir det i allefall litt mer mening 😆

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...