Gå til innhold

Helene Drage

Fremhevede innlegg

Skrevet
Miranda16 skrev (På 10.7.2026 den 12.06):

Du snakker rundt temaet. Jeg har tatt opp dette flere ganger, men du unngår å kommentere det, Når noen som har slitt med en alvorlig spiseforstyrrelse i  20+, går/gikk gjennom en tung fødselsdepresjon, sliter med kronisk depresjon eller andre mentale utfordringer, plutselig i løpet av 6 måneder går ned 30 kg, ja da er det noe som skurrer. En med overspisnings lidelse, klarer ikke å moderere seg og å telle kalorier kan være en stor trigger. Derfor trenger man profesjonell hjelp. Hun  ikke mottatt medisinsk behandling for spiseforstyrrelsen annet enn "slankeoperasjon". Vet hun var i kontakt med ROS, men som alt annet, ble fort lagt på hylla . Hun har også prøvd flere "program". Hun feks prøvde "Frisk Uten Sukker" og KETO uten hell. Tatt kurs i kosthold. En person med alvorlige hjerteproblemer kan ikke bare endre livsstil og så tro at man er kvitt helseproblemene. Hvis hun har prøvd alle disse tingene over så mange år og ingenting bedret spiseforstyrrelsen, ja da burde man søke profesjonell hjelP, noe jeg tror ganske sikkert at hun har gjort ved å begynne på GLP-1

Hun har alltid  vært veldig åpen om sine utfordringer, men plutselig nå som hun sier hun har gått ned 30kg da er det plutselig hemmelig. Det gir ingen mening. Hvis hun virkelig hadde klart dette "alene", så har hun ikke noen grunn for å snakke overfladisk om det. Hun kunne hjulpet så mange ved å være åpen og ærlig. Samtidig selger hun inn et program som koster flesk(600 pr måned) hvor hun promoterer at alt kan "løses" ved endring av livsstil alene. Hun kan ikke tjene penger på det, derfor er hun kryptisk ved å dele med folk som ikke er medlemmer. Ikke er hun ærlig med medlemmene heller.  Man går ikke ned så mye over så kort tid med mottoet, litt er bedre enn ingenting. Hun kan heller ikke kan selge et slikt program ved å være åpen om  at hun får medisinsk drahjelp. Dette ren kynisme å føre en sårbar gruppe bak lyset.

Jeg er helt enig med @Pinnsvine og skrev nylig det samme om at jeg også tror det er sannsynlig at hennes inntak var mye, mye større i forkant av vektnedgangen enn det hun er komfortabel med å si. Det er fullt forståelig og jeg syns ikke noen skal kreve at hun skal være åpen om noe så sårbart og privat. Med tanke på hvor mange her som hevder de kan mye om overspisingslidelse så burde det ikke komme som et sjokk at det er vanvittig mye skam knyttet til det. Jeg er helt sikker på at mange ikke engang tør å være ærlig med helsepersonell om hvor mye de egentlig spiser. Det er jo bare å skru på "My 600 lb life" og se hvordan folk lyver om inntaket sitt til legen som skal hjelpe dem til å nå et vektmål slik at de kan slankeopereres. 

Jeg ser absolutt poenget ditt, og hadde Hverdagsterk vært et rent vektnedgangsprogram så kunne jeg t.o.m vært enig med deg til en viss grad. Det er bare det at Hverdagsterk ikke handler utelukkende om vekttap og det reklameres ikke som det heller. Ja, for noen vil det være en direkte følge avhengig av utgangspunkt, men hennes resultater er på ingen måte noe som vil gjelde for alle fordi kroppene våre er ulike. Alder, startvekt, basalforbrenning, andre medisinske tilstander osv spiller en stor rolle her. Slik jeg leser info om programmet så er dette mest av alt et opplegg for de som ikke klarer å prioritere trening i en travel hverdag og som sliter med å etablere rutiner. Selvfølgelig vil hennes resultater være et lokkemiddel for de som faktisk ønsker å gå ned i vekt, men det er ingenting med hennes vektnedgang som tilsier at hun skjuler noe. Det skrives ofte at hun sa at hun har gått ned 10 kg på det noen har regnet ut som 1,5 måned, men hun sa aldri 10 kg, men nærmere 10 kg. Det kan være 7 kg for alt vi vet og på et tidsrom på 1,5 blir det i snitt rundt 1 kg i uken. Ikke drastisk for en på hennes størrelse. Kunne hun vært mer presis? Ja, såklart. Men i det store og hele er det i mine øyne flisespikkeri. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bildet er hentet fra HD sin Facebook. 

Tydelig idetørke. Går på repeat hele.tiden. 

Tillegg; hva skal hun formidle her? Være en stor helt for slitne småbarnsforeldre? 

IMG_2922.jpeg

Endret av irevin
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Fizzypo skrev (8 timer siden):

Jeg ser absolutt poenget ditt, og hadde Hverdagsterk vært et rent vektnedgangsprogram så kunne jeg t.o.m vært enig med deg til en viss grad. Det er bare det at Hverdagsterk ikke handler utelukkende om vekttap og det reklameres ikke som det heller. Ja, for noen vil det være en direkte følge avhengig av utgangspunkt, men hennes resultater er på ingen måte noe som vil gjelde for alle fordi kroppene våre er ulike. Alder, startvekt, basalforbrenning, andre medisinske tilstander osv spiller en stor rolle her. Slik jeg leser info om programmet så er dette mest av alt et opplegg for de som ikke klarer å prioritere trening i en travel hverdag og som sliter med å etablere rutiner. Selvfølgelig vil hennes resultater være et lokkemiddel for de som faktisk ønsker å gå ned i vekt, men det er ingenting med hennes vektnedgang som tilsier at hun skjuler noe. Det skrives ofte at hun sa at hun har gått ned 10 kg på det noen har regnet ut som 1,5 måned, men hun sa aldri 10 kg, men nærmere 10 kg. Det kan være 7 kg for alt vi vet og på et tidsrom på 1,5 blir det i snitt rundt 1 kg i uken. Ikke drastisk for en på hennes størrelse. Kunne hun vært mer presis? Ja, såklart. Men i det store og hele er det i mine øyne flisespikkeri. 

Et slikt program vil alltid trekke til seg flest kunder som er i samme situasjon som HD. Folk som kan relatere seg til spiseforstyrrelser, uendelige forsøk med slanking, betale for ulike program for å gå ned i vekt, trening man ikke klarer å opprettholde....HD vet å utnytte dette. Selv for oss som ikke er medlemmer, har vi vært vitne det meste hun legger ut på sine plattformer har et ENORMT VEKTFOKUS! Så legger hun ut ihjelredigerte bilder hvor hun har gått fra å veie 140 kg til 50-60 kg. Selvfølgelig lar mange la seg påvirke av det ! Er dette moralsk riktig? Nei

Er det villedende markedsføring? JA, det er det!

Endret av Miranda16
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Miranda16 skrev (50 minutter siden):

Et slikt program vil alltid trekke til seg flest kunder som er i samme situasjon som HD. Folk som kan relatere seg til spiseforstyrrelser, uendelige forsøk med slanking, betale for ulike program for å gå ned i vekt, trening man ikke klarer å opprettholde....HD vet å utnytte dette. Selv for oss som ikke er medlemmer, har vi vært vitne det meste hun legger ut på sine plattformer har et ENORMT VEKTFOKUS! Så legger hun ut ihjelredigerte bilder hvor hun har gått fra å veie 140 kg til 50-60 kg. Selvfølgelig lar mange la seg påvirke av det ! Er dette moralsk riktig? Nei

Enig ! For HUN SELV har frontet at ETTER HUN sluttet med å gjøre alt perfekt, etter at HUN ikke startet hver mandag, etter at HUN trente etter filosofien litt er bedre enn ingenting, så har HUN fremstilt dette ene og alene som en suksesshistorie hvor ca 30 kg forsvant på 8 måneder…At «så lite skulle til». At det skal redigeres bilder ihjel blir for dumt. Og hun som ALDRI har vært opptatt av vekt? Er jo mer av det i monitor enn noen sinne. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Miranda16 skrev (1 time siden):

Nå hopper du fra et argument til et annet. Først skrev du at hun er uærlig fordi hun ikke vil dele alt hun har gjort for å oppnå de resultatene vi ser, og nå skifter du plutselig over fokus på bilderedigering. Akkurat den biten har jeg ikke skrevet noe om eller påstått er feil, men det jeg lurer på er hva slags belegg du har for å si at hun har fått/får annen medisinsk hjelp til vektnedgangen? Du skriver at hun bruker GLP-1 som om det er et faktum, men det stemmer ikke, det bare gjentas i det uendelige her. Hun sa at hun har prøvd Saxenda en gang tidligere. At noen så en slankesprøyte i kjøleskapet hennes i 2024 betyr ikke at hun fortsatt bruker det. Hvorfor raste hun isåfall ikke ned i vekt i det tidsrommet (utelat svangerskapet)?

30 kg på 8 mnd omtales nærmest som kontroversielt, men det er vel en snau kg i uken. Ikke spesielt oppsiktsvekkende for en med hennes utgangspunkt. Absolutt alt du skriver om uærlighet fremstår som spekulasjoner utenom bilderedigering, men selv der syns jeg hun deler mer enn nok andre bilder og videoer som viser henne fra andre vinkler og gir et mer korrekt bilde av hvordan hun ser ut. Forlanger du virkelig at en som selger et livsstilsprogram skal legge ut hele DPS journalen sin for å kunne selge det til andre og hvis ikke så blir hun fritt vilt? Eller at hun skal brette ut i detaljer om alt hun spiste i perioder med overspising for å gi et større perspektiv? Du argumenterer fra et antatt utgangspunkt om at hun lyver fordi du syns resultatene hennes er for gode til å være sanne, men hun har da klart å gå ned i vekt før (lenge etter slankeoperasjonen) og opp igjen. Om hun legger på seg alle de 30 kg hun har mistet, betyr det at hun var ærlig likevel fordi det stemmer bedre med det du kan om spiseforstyrrelser? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns det er så trist at hun bruker ord som "overleve" når hun er sammen med barna sine. Det er negativt ladet, selv om hun pakker det inn i humor.  

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Fizzypo skrev (2 timer siden):

Nå hopper du fra et argument til et annet. Først skrev du at hun er uærlig fordi hun ikke vil dele alt hun har gjort for å oppnå de resultatene vi ser, og nå skifter du plutselig over fokus på bilderedigering. Akkurat den biten har jeg ikke skrevet noe om eller påstått er feil, men det jeg lurer på er hva slags belegg du har for å si at hun har fått/får annen medisinsk hjelp til vektnedgangen? Du skriver at hun bruker GLP-1 som om det er et faktum, men det stemmer ikke, det bare gjentas i det uendelige her. Hun sa at hun har prøvd Saxenda en gang tidligere. At noen så en slankesprøyte i kjøleskapet hennes i 2024 betyr ikke at hun fortsatt bruker det. Hvorfor raste hun isåfall ikke ned i vekt i det tidsrommet (utelat svangerskapet)?

30 kg på 8 mnd omtales nærmest som kontroversielt, men det er vel en snau kg i uken. Ikke spesielt oppsiktsvekkende for en med hennes utgangspunkt. Absolutt alt du skriver om uærlighet fremstår som spekulasjoner utenom bilderedigering, men selv der syns jeg hun deler mer enn nok andre bilder og videoer som viser henne fra andre vinkler og gir et mer korrekt bilde av hvordan hun ser ut. Forlanger du virkelig at en som selger et livsstilsprogram skal legge ut hele DPS journalen sin for å kunne selge det til andre og hvis ikke så blir hun fritt vilt? Eller at hun skal brette ut i detaljer om alt hun spiste i perioder med overspising for å gi et større perspektiv? Du argumenterer fra et antatt utgangspunkt om at hun lyver fordi du syns resultatene hennes er for gode til å være sanne, men hun har da klart å gå ned i vekt før (lenge etter slankeoperasjonen) og opp igjen. Om hun legger på seg alle de 30 kg hun har mistet, betyr det at hun var ærlig likevel fordi det stemmer bedre med det du kan om spiseforstyrrelser? 

Nå er det du som roter deg bort og overser det jeg kommenterte.  Dette blir bare en gjentagelse av hca jeg allerede har sagt, så det vel totalt bortkastet, men, men. Dette skrev du;  "Hverdagsterk ikke handler utelukkende om vekttap og det reklameres ikke som det heller. Ja, for noen vil det være en direkte følge avhengig av utgangspunkt, men hennes resultater er på ingen måte noe som vil gjelde for alle fordi kroppene våre er ulike."

Jeg svarte; "Et slikt program vil alltid trekke til seg flest kunder som er i samme situasjon som HD. Folk som kan relatere seg til spiseforstyrrelser, uendelige forsøk med slanking, betale for ulike program for å gå ned i vekt, trening man ikke klarer å opprettholde....HD vet å utnytte dette. Selv for oss som ikke er medlemmer, har vi vært vitne det meste hun legger ut på sine plattformer har et ENORMT VEKTFOKUS! Så legger hun ut ihjelredigerte bilder hvor hun har gått fra å veie 140 kg til 50-60 kg. Selvfølgelig lar mange la seg påvirke av det ! Er dette moralsk riktig? Nei"

Jeg kan ikke svare for hva hele innholdet i Hverdagsterk, men selv om hun ikke direkte promoterer vekttap via programmet så, så markedsfører hun det indirekte for det på IG og  Snap. Det er der hele problemet ligger. Vekttap har tatt over en stor del av fokuset fra; Noe er bedre enn ingenting" De aller fleste skjønner. Hun elsker å sprinkle mantra sitt  innimellom for å prøve å oppnå troverdighet.  Du kan si at du er enig i at bilderedigering ikke er riktig, men det du hopper over at det henger sammen med hele argumentet at vektnedgang har et så stort fokus. 

Hvis man har fulgt HD over år, så kan jeg godt argumentere for fakta. Tilhengerne mye synsing fra de flere som forsvarer henne og stiller spørsmål ved ting som er en opplagt sannhet. De kan umulig vite mye om historikken hennes. Om jeg sier 1x0=0, så vil de samme som forsvarer HD si at svaret er 1. Noe er enkel matematikk

Selv om jeg ikke nevnte GLP-1 i det innlegget du referer, så ja jeg står ennå.  Det er usannsynlig at en person som har slitt med spiseforstryrrelser i 20+ år som har prøvd "alt" uten langvarig resultat, plutselig mener hun har funnet nøkkelen uten profesjonell hjelp. Og, ja, de aller fleste legger på seg når de slutter på GLP-1. Alt hun har prøvd for å gå ned har hun "ropt" ut at er nøkkelen til varig suksess som slettes ikke har vært det. Er det rart at mange ikke finner dama troverdig?

Endret av Miranda16
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
panzerpølsa skrev (17 timer siden):

Jeg syns det er så trist at hun bruker ord som "overleve" når hun er sammen med barna sine. Det er negativt ladet, selv om hun pakker det inn i humor.  

At hun får seg til å si, og publisere noe sånt. Kanskje hun får litt respons på sånne ting?siden hun gjør det igjen og igjen Ikke vet jeg.... 

Nyt dagene med ungene,  det er ferie fri , ingen skal noe sted, skjønner ikke hvor "ovetleve" kommer inn i bildet... 

Men jeg vet at en med små barn kan bli litt "brakkesjuk" om en bare går hjemme. Det er godt for alle å ha litt aktiviteter og noe å drive med. og kanskje en plan  for dagen. 

Med så små barn så kan aktiviteten bare være å smøre med seg mat og ta med fruktbiter og litt kjeks og dra til en lekeplass eller noe sånn. Så går jo dagen. Leke spise og kose seg.  Ikke noe "overlevelsestaktikker". 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun har da ikke ett sekund løping i siste reel??  Eller løper hun 5x1km med pause mellom og filmer i pausen? 

Skrevet

Jeg tror hennes oppfatning av å løpe, er mer rask gange. Ikke noe galt i det, men da burde hun sagt at hun skulle gå 8 km og ikke løpe 8 km. Hun har ikke løpt 8 km i dag uansett hvordan en snur på det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MiniMjau skrev (13 minutter siden):

At hun får seg til å si, og publisere noe sånt. Kanskje hun får litt respons på sånne ting?siden hun gjør det igjen og igjen Ikke vet jeg.... 

Nyt dagene med ungene,  det er ferie fri , ingen skal noe sted, skjønner ikke hvor "ovetleve" kommer inn i bildet... 

Men jeg vet at en med små barn kan bli litt "brakkesjuk" om en bare går hjemme. Det er godt for alle å ha litt aktiviteter og noe å drive med. og kanskje en plan  for dagen. 

Med så små barn så kan aktiviteten bare være å smøre med seg mat og ta med fruktbiter og litt kjeks og dra til en lekeplass eller noe sånn. Så går jo dagen. Leke spise og kose seg.  Ikke noe "overlevelsestaktikker". 

Ja, utfordringen blir vel at de aldri finner på noe særlig eller har planer. Blir man bare gående hjemme skjønner jeg at man blir skrullete 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
MiniMjau skrev (13 minutter siden):

Hun har da ikke ett sekund løping i siste reel??  Eller løper hun 5x1km med pause mellom og filmer i pausen? 

Det går ekstremt sakte fortsatt. 

• Nyttig 1
Skrevet
Fenomen skrev (1 minutt siden):

Ja, utfordringen blir vel at de aldri finner på noe særlig eller har planer. Blir man bare gående hjemme skjønner jeg at man blir skrullete 

Ja, helt klart! om de går hjemme og snubler i rot og leker og kun "venter" på leggetid /egentid så blir en skrullete:)

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MiniMjau skrev (18 minutter siden):

Bare følg med på klokken bak henne og bedøm selv 😂

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Rosasko skrev (8 minutter siden):

Ha ha🤣

Skrevet (endret)
Rosasko skrev (23 minutter siden):

Her var det MYE ball. Reiser hun i tid? Eller er klokka kanskjr speilvendt ?

Endret av MiniMjau
  • Nyttig 5
Skrevet
MiniMjau skrev (54 minutter siden):

Her var det MYE ball. Reiser hun i tid? Eller er klokka kanskjr speilvendt ?

Speilvendt. Hun brukte litt under 1 time på "jogge" 5km.. 

• Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning.

Måne, admin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...