Gå til innhold

Mann kokt i hjel i omsorgsbolig


sofakrok1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dama bør bli dømt for drap og aldri få jobbe innen helse og omsorg noe mer. Det hun har gjort er utilgivelig.

Endret av MegHer
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tragisk hendelse!😔

Jeg forstår ikke hvordan dette har skjedd! Jeg har jobbet i flere år innenfor dette yrket, og det er jo en selvfølge å kjenne på vannet selv før man bader/dusjer brukere. Selv om brukere ikke har språk, kan man ofte lese ansiktsuttrykket deres for å se hvordan de opplever situasjonen. Jeg vet ikke hvordan denne pleieren bruker å vaske brukerne sine, men jeg er i hvertfall i kontakt med vannet under bading/dusjing, og kjenner da hvor varmt vannet er. 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Det er veldig mange som driter i det, om de kan komme unna med ugjerningen. Eller gjerningen, alt ettersom.

Hva som har skjedd her lurer jeg virkelig på. De pårørende forteller at avdøde kunne kommunisere på sin måte - ergo kunne han formidle smerte. Får vi tro.

Det skal mye til for at en pasient ikke kan kommunisere om han har smerter i det hele tatt.  Som regel ville man sett det på utrtykk i øynene, og at personen ble blek. Det er sjelden pasienter ikke har mimikk i  det hele tatt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann...Mine tanker går til de pårørende. Håper den ansvarlige aldri får jobbe med mennesker igjen. Feilen må hun nok uansett leve med. 

Endret av Skribent09
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, hetsende innhold, forherligelse av brudd på norsk lov, brukerdebatt og svar til dette

Perelandra, mod. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, T-Rex skrev:

Det er veldig mange som driter i det, om de kan komme unna med ugjerningen. Eller gjerningen, alt ettersom.

Hva som har skjedd her lurer jeg virkelig på. De pårørende forteller at avdøde kunne kommunisere på sin måte - ergo kunne han formidle smerte. Får vi tro.

Hvordan skal man komme unna at man har drept noen?

Forklar? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, waco said:

Hvordan skal man komme unna at man har drept noen?

Forklar? 

Jeg har aldri drept noen, etter hva jeg vet, så jeg har ingen oppskrift.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg har aldri drept noen, etter hva jeg vet, så jeg har ingen oppskrift.

Så hvorfor skriver du da, veldig mange driter i det om de kan komme seg unna ugjerningen?

Var det bare noe du fant på?

Forresten, - jeg kan forklare det hele for deg, - hvis du har drept noen så er det ikke mulig å komme unna at du har drept noen.

Det går ikke. Selv om du aldri blir oppdaget for drapet har du fremdeles drept noen. Om du aldri blir tatt har du fremdeles drept noen, om du aldri får en straff for drapet - har du fremdeles drept noen med den straffen det innebærer og ha myrdet!

Skjønte du nå eller skal jeg forklare en gang til?

Kan ikke du med dine egne ord fortelle hva du mente med at "veldig mange driter i det om de kan komme seg unna ugjerningen"?

Betyr det at du ville drite i det om du hadde drept noen - er det det betyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waco said:

Så hvorfor skriver du da, veldig mange driter i det om de kan komme seg unna ugjerningen?

Var det bare noe du fant på?

Forresten, - jeg kan forklare det hele for deg, - hvis du har drept noen så er det ikke mulig å komme unna at du har drept noen.

Det går ikke. Selv om du aldri blir oppdaget for drapet har du fremdeles drept noen. Om du aldri blir tatt har du fremdeles drept noen, om du aldri får en straff for drapet - har du fremdeles drept noen med den straffen det innebærer og ha myrdet!

Skjønte du nå eller skal jeg forklare en gang til?

Kan ikke du med dine egne ord fortelle hva du mente med at "veldig mange driter i det om de kan komme seg unna ugjerningen"?

Betyr det at du ville drite i det om du hadde drept noen - er det det betyr?

Har du hørt om psykopater?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Har du hørt om psykopater?

Hva mener du med psykopater, - at du kan komme unna med det å ha drept noen?

Noen mennesker kommer unna drap i lovens forstand. For eksempel Jens Stoltenberg som er ansvarlig for 500 bomber som tok menneskeliv i Libya, - for at vesten skulle ta over oljefelter og gull, - fikk medalje og ny jobb som generalsekretær i NATO.

Selv om Jens Stoltenberg aldri har blitt straffet i et krigsforbrytertribunal er han fremdeles ansvarlig for menneskers død.

Var det sånn du mente med at man kan komme unna drap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, waco said:

Hva mener du med psykopater, - at du kan komme unna med det å ha drept noen?

Noen mennesker kommer unna drap i lovens forstand. For eksempel Jens Stoltenberg som er ansvarlig for 500 bomber som tok menneskeliv i Libya, - for at vesten skulle ta over oljefelter og gull, - fikk medalje og ny jobb som generalsekretær i NATO.

Selv om Jens Stoltenberg aldri har blitt straffet i et krigsforbrytertribunal er han fremdeles ansvarlig for menneskers død.

Var det sånn du mente med at man kan komme unna drap?

Psykopater mangler alminnelig empati. De vil derfor ikke bebreide seg selv for et drap på samme måte som andre mennesker. Ergo vil det ikke for dem være en straff i seg selv å vite at de er ansvarlige for et annet menneskes død.

Det finnes mange psykopater i verden, og blant dem er det mange intelligente og høyst oppegående personer. De vil ikke ha store problemer med å drepe noen, og være smarte nok til å unngå å bli tatt. I så fall må de ha uflaks. Derfor går det sannsynligvis ganske mange mennesker rundt om i verden som har drept ett eller flere mennesker, og som ikke blir tatt for det, og som ikke føler noen som helst form for anger.

Drap som begås på grunn av en sak man tror på, blir noe litt annet. Det gjelder invasjoner i andre land, som kan begås i et (eventuelt mislykket) forsøk på å beskytte eget land og egne allierte, og det gjelder drap begått av IS og Al Quaida. Da er tanken at målet helliger middelet, og psykopati har ikke nødvendigvis noe med saken å gjøre.

Endret av T-Rex
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at kommunen er siktet, det er bra, her har det tydelig vis sviktet på flere plan, 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Apis skrev:

Ser nå at kommunen er siktet, det er bra, her har det tydelig vis sviktet på flere plan, 

Problemet er jo at det bare blir symbolsk. Ingen reelle konsekvenser. Får vel en bot og formell kritikk. Boten gis av det offentlige og betales av det offentlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2019 den 20.05, Guile skrev:

Må innrømme at jeg ikke begriper hvordan slike ting kan skje. Man kan snakke om rutiner og opplæring herfra til evigheten, men dette handler bare om sunn fornuft. Hvordan er det mulig å lemleste eller drepe noen ved å bade dem?!? Hvor har man hodet når man setter på varmt vann (når det er så varmt at man får alvorlige brannskader så kjenner du dampen!) og bare lemper noen oppi? 

Fatter det ikke. 

Det er så opplagt at vedkommende viste at hun påførte pasienten ubehag uansett. Uansett om hun ikke mente å drepe vedkommende så har hun med overlegg vært klar over at temperaturen nok var for varm og ubehagelig for pasienten og rett og slett ikke giddet eller hatt lyst til å gjøre noe med det. Dette menneske burde utredes og aldri få lov til å ha en annen jobb enn å gå med aviser eller gjøre noe som overhode ikke kan skade andre mennesker. Alt innenfor kundebehandling, relasjonsarbeid eller maskinell håndtering er vedkommende helt uegnet til. Selv renhold bør hun være utelukket fra å holde på med da det også innebærer giftige midler og varmt vann, potensielt glatte gulv etc. Blir så rasende når jeg tenker på dette menneske

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest qwer80
På 7.3.2019 den 14.54, Apis skrev:

Ser nå at kommunen er siktet, det er bra, her har det tydelig vis sviktet på flere plan, 

Mener jeg leste at hun også er siktet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.3.2019 den 22.01, Sirah skrev:

Dette er jo helt sykt! Hvordan klarer man å putte et menneske ned i omtrent kokende vann uten å skjønne det?

Enig. Er som om jeg nesten tenker det var gjort med overlegg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, SupaWoman skrev:

For å drepe et menneske må det vel være litt mer enn "ekstra varmt"?

1 time siden, Maleficenta skrev:

Enig. Er som om jeg nesten tenker det var gjort med overlegg... 

Ja nesten 😱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sirah skrev:

For å drepe et menneske må det vel være litt mer enn "ekstra varmt"?

Ja nesten 😱

Fakta om legionella. Legionellbakterier finnes der det er vann med temperatur mellom 25-40°C og tilgang på næringsstoffer. Mulige smittekilder er kjøleanlegg, luftrenseanlegg, dusj- og badeanlegg osv. Vanlige symptomer er hodepine, muskelsmerter, slapphet, feber og tørrhoste.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...