Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Nå følger ikke jeg så veldig mange blogger, men dette er faktisk den eneste som ikke irriterer meg. Hun har noe utenom det vanlige å skrive om, og hun virker ikke helt blåst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Honey Dew skrev:

Dette blir skumlere og skumlere. Har hun ingen som kan fortelle henne hva hun er iferd med å gjøre. Både mot seg selv og gutten?

Leser du bloggen? Hva er det du synes er så skummelt? Bloggeren er godt voksen og ut fra det jeg har lest vet hun godt hva hun ønsker og ikke ønsker - og klarer godt å si ifra. Det virker også som om hun har fornuften på rett plass på tross av at hun valgte kjærligheten litt kjappere enn folk flest. Hun har skrevet at sønnen og mannen skal treffes og så ser de utfra kjemien hvor mye de skal være sammen. Det er kun hun og sønnen som skal bo på hotellrommet, men mannen er betalt for og kan spise sammen med de på hotellet. Om du kan foreslå en mykere start for sønnen og mannen så hadde det vært interessant å høre.

 

1 time siden, Visvas skrev:

Jeg vet heller ikke om jeg har klart inne hvor sjalu han er, men når et menneske sitter inne på et hotellrom hver ferie? Enten har HUN satt han i denne posisjonen eller så har HAN satt henne i denne posisjonen. Det er uansett hun som bretter ut dette forholdet på nett så de "fordommene" de møter han hun selv satt seg til. 

Og senere hyle om og om og oooooooooom igjen om hvor fæle og fordomsfulle vi inne på KG er 🙈 

At det finnes mennesker der ute som synes det er helt greit å gifte seg med en mann hun har kjent i tre uker og som ikke har møtt sønnen hennes. Som synes det er helt greit at et menneske sitter på et hotellrom og roper størst av alt er kjærligheten er hårreisende i mine øyne. Jeg forstår ikke at det er mulig å synes slikt er helt greit og heier dette fram. 

Hun er voksen og tar sine egne valg. Hadde hun vært 20 ville jeg ment noe annet. Jeg tror henne på at de har god kommunikasjon og blir enige om hva som er greit for dem begge. Jeg har ikke lest at han krever at hun er på rommet  hele tiden, men at han føler det er mest bekvemt - samtidig som hun har poengtert at hun er en introvert type som mer enn gjerne har alenetid, bl.a for å jobbe på some. Hun skriver igjen og igjen om hvor viktig god kommunikasjon er og at de løser problemer etter hvert som de kommer. Og igjen, hun er 38 år og har mye livserfaring. Hun gjør nok ikke noe hun ikke ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De møtes på midten gjentar hun. Naivt å tro. Det er ikke sånn det fungerer men så lenge hun fortsatt er på ferie så er det sikkert romantisk å bli passet på. 

Jeg har også lurt på hva han tenker om at både hun og datteren er alenemødre og hun har barn med to ulike menn. Tips til innlegg. 

 

 

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Surikatt skrev:

De møtes på midten gjentar hun. Naivt å tro. Det er ikke sånn det fungerer men så lenge hun fortsatt er på ferie så er det sikkert romantisk å bli passet på. 

Jeg har også lurt på hva han tenker om at både hun og datteren er alenemødre og hun har barn med to ulike menn. Tips til innlegg. 

 

 

 

 

Tror en mann som har vokst opp på den konservative landsbygda i Tyrkia ser på det å være alenemor som noe totalt fjernt. En jente som bor på samme stedet som denne mannen ville nok blitt sett på som en skam og en hore, hvis hun var i samme situasjon som bloggeren og hennes datter. Akkurat der tror jeg kulturene krasjer fullstendig. Jeg kjenner selv enslige mødre og ville aldri tenkt slik om dem, rett og slett fordi jeg har vokst opp i en helt annen kultur hvor kvinner som feks har hatt 5 seksualpartnere absolutt ikke blir sett på som horer. Men der denne mannen vokser opp skal kvinnen være jomfru før hun gifter seg, og når hun dør som gammel dame har hun bare hatt 1 seksualpartner, nemlig mannen hun giftet seg med. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Khloe P.T skrev:

Leser du bloggen? Hva er det du synes er så skummelt? Bloggeren er godt voksen og ut fra det jeg har lest vet hun godt hva hun ønsker og ikke ønsker - og klarer godt å si ifra. Det virker også som om hun har fornuften på rett plass på tross av at hun valgte kjærligheten litt kjappere enn folk flest. Hun har skrevet at sønnen og mannen skal treffes og så ser de utfra kjemien hvor mye de skal være sammen. Det er kun hun og sønnen som skal bo på hotellrommet, men mannen er betalt for og kan spise sammen med de på hotellet. Om du kan foreslå en mykere start for sønnen og mannen så hadde det vært interessant å høre.

 

Hun er voksen og tar sine egne valg. Hadde hun vært 20 ville jeg ment noe annet. Jeg tror henne på at de har god kommunikasjon og blir enige om hva som er greit for dem begge. Jeg har ikke lest at han krever at hun er på rommet  hele tiden, men at han føler det er mest bekvemt - samtidig som hun har poengtert at hun er en introvert type som mer enn gjerne har alenetid, bl.a for å jobbe på some. Hun skriver igjen og igjen om hvor viktig god kommunikasjon er og at de løser problemer etter hvert som de kommer. Og igjen, hun er 38 år og har mye livserfaring. Hun gjør nok ikke noe hun ikke ønsker.

For meg virker denne oversnakkingen, hvor hun maler og maler på noe som feks kommunikasjonen de i mellom, at de møtes på midten osv som ar det er noe hun skriver for det er slik hun innerst inne vet det burde være. 

Det er så enormt mye ellers som tilsier at hun ikke tenker og handler som 38-åringer flest. Hvor mange er det som gifter seg med en mann sønnen hennes aldri har møtt?  

 

Endret av Visvas
Rettet skrivefeil
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Khloe P.T skrev:

Leser du bloggen? Hva er det du synes er så skummelt? Bloggeren er godt voksen og ut fra det jeg har lest vet hun godt hva hun ønsker og ikke ønsker - og klarer godt å si ifra. Det virker også som om hun har fornuften på rett plass på tross av at hun valgte kjærligheten litt kjappere enn folk flest. Hun har skrevet at sønnen og mannen skal treffes og så ser de utfra kjemien hvor mye de skal være sammen. Det er kun hun og sønnen som skal bo på hotellrommet, men mannen er betalt for og kan spise sammen med de på hotellet. Om du kan foreslå en mykere start for sønnen og mannen så hadde det vært interessant å høre.

 

Hun er voksen og tar sine egne valg. Hadde hun vært 20 ville jeg ment noe annet. Jeg tror henne på at de har god kommunikasjon og blir enige om hva som er greit for dem begge. Jeg har ikke lest at han krever at hun er på rommet  hele tiden, men at han føler det er mest bekvemt - samtidig som hun har poengtert at hun er en introvert type som mer enn gjerne har alenetid, bl.a for å jobbe på some. Hun skriver igjen og igjen om hvor viktig god kommunikasjon er og at de løser problemer etter hvert som de kommer. Og igjen, hun er 38 år og har mye livserfaring. Hun gjør nok ikke noe hun ikke ønsker.

Utfra det jeg har lest på bloggen, manipulerer han henne og det er ikke bra. En mann har ikke eierskap over ektefellen og skal ikke kreve at hun skal dekke seg til eller holde seg innendørs til han sier det er greit at hun går ut.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kritt
1 time siden, JaVel skrev:

Tror en mann som har vokst opp på den konservative landsbygda i Tyrkia ser på det å være alenemor som noe totalt fjernt. En jente som bor på samme stedet som denne mannen ville nok blitt sett på som en skam og en hore, hvis hun var i samme situasjon som bloggeren og hennes datter. Akkurat der tror jeg kulturene krasjer fullstendig. Jeg kjenner selv enslige mødre og ville aldri tenkt slik om dem, rett og slett fordi jeg har vokst opp i en helt annen kultur hvor kvinner som feks har hatt 5 seksualpartnere absolutt ikke blir sett på som horer. Men der denne mannen vokser opp skal kvinnen være jomfru før hun gifter seg, og når hun dør som gammel dame har hun bare hatt 1 seksualpartner, nemlig mannen hun giftet seg med. 

Tipper den offisielle versjonen der nede er at hun er enke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jammf skrev:

Og dette reiser igjen to spørsmål (minimum): hva skjer hvis hun ikke følger reglene, og hvordan er dette tenkt når hun skal nedover med guttungen? Et barn kan jo ikke "beskytte" hans kvinne i det offentlige rom, så hvordan er dette tenkt løst?

Tenkt? Vi tar det vel som det kommer? 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i kommentarfeltet at hun får trusler i innboksen. Hjelpes! Skjønner ikke hvordan folk kan få seg til å gjøre sånt?  provoserende kan da ikke bloggen hennes være? Virkelig unødvendig og ufortjent, spør du meg.

Ser også i kommentarfeltet at en påstår at noen på kvinneguiden vil gi beskjed til UDI ang. aldersspørsmålet om mannen. Om det er meg det hintes til kan jeg avkrefte dette her og nå. Jeg har ALDRI noensinne verken skrevet eller tenkt at jeg skal melde noe som helst inn til UDI ang. denne bloggeren. UDI har vært diskutert her inne, men jeg har ikke sett at noen har nevnt at de skal melde fra om noe? 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg heller sett noe til. Spørs om det er noen som vil piske opp stemningen litt... 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnAngel skrev:

Ser i kommentarfeltet at hun får trusler i innboksen. Hjelpes! Skjønner ikke hvordan folk kan få seg til å gjøre sånt?  provoserende kan da ikke bloggen hennes være? Virkelig unødvendig og ufortjent, spør du meg.

Ser også i kommentarfeltet at en påstår at noen på kvinneguiden vil gi beskjed til UDI ang. aldersspørsmålet om mannen. Om det er meg det hintes til kan jeg avkrefte dette her og nå. Jeg har ALDRI noensinne verken skrevet eller tenkt at jeg skal melde noe som helst inn til UDI ang. denne bloggeren. UDI har vært diskutert her inne, men jeg har ikke sett at noen har nevnt at de skal melde fra om noe? 

Hahhah.....ja, hva man får seg til å si for å piske opp stemningen mellom bloggere(n) og KG, og at noen virkelig kan påstå at en eller annen her inne vil gå til UDI er helt tatt ut av løse lufta......for så interessert er vi virkelig ikke, greit nok, vi kan ha vår mening om bloggen, men tror UDI fint klarer å finne ut av ting selv, selv uten vår hjelp 😎 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kritt skrev:

Tipper den offisielle versjonen der nede er at hun er enke.

Garantert! Hvis de i heletatt vet at hun har barn?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Visvas skrev:

Garantert! Hvis de i heletatt vet at hun har barn?

Og i morgen eller en annen dag i nær fremtid så får vi lese på bloggen om alt hva hun har fortalt til sviger-slekta ute på den tyrkiske bygd om barn hun har og med hvem :P

Endret av Skrottefar
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Skrottefar skrev:

Og i morgen eller en annen dag i nær fremtid så får vi lese på bloggen om alt hva hun har fortalt til sviger-slekta ute på den tyrkiske bygd om barn hun har og med hvem :P

Brennsikkert 🤣🤣🤣

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnAngel skrev:

Ser i kommentarfeltet at hun får trusler i innboksen. Hjelpes! Skjønner ikke hvordan folk kan få seg til å gjøre sånt?  provoserende kan da ikke bloggen hennes være? Virkelig unødvendig og ufortjent, spør du meg.

Ser også i kommentarfeltet at en påstår at noen på kvinneguiden vil gi beskjed til UDI ang. aldersspørsmålet om mannen. Om det er meg det hintes til kan jeg avkrefte dette her og nå. Jeg har ALDRI noensinne verken skrevet eller tenkt at jeg skal melde noe som helst inn til UDI ang. denne bloggeren. UDI har vært diskutert her inne, men jeg har ikke sett at noen har nevnt at de skal melde fra om noe? 

Jo men er ikke trusler i innboksen noe alle bloggere blir rammet av med jevne mellomrom? Litt som et uheldig virus som rammer i forkant av at bloggen blir nedlagt? Og timingen er så og si alltid når det blir for mye pes og fordommer å styre med? Just asking...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun har roet kraftig ned på selfiene på de siste innleggene, i tillegg til at det ikke er bøttevis med like bilder, det synes jeg er bra! Uhorvelig mye selfier til å "ikke være komfortabel foran kamera". + fra meg :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Utfra det jeg har lest på bloggen, manipulerer han henne og det er ikke bra. En mann har ikke eierskap over ektefellen og skal ikke kreve at hun skal dekke seg til eller holde seg innendørs til han sier det er greit at hun går ut.

Vi leser tydeligvis med forskjellige briller. Jeg tror ikke hun lar seg manipulere så lett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å gifte seg med en mann og så se om han og sønnen har kjemi...helt hinsides....

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Visvas skrev:

Garantert! Hvis de i heletatt vet at hun har barn?

Det kan nok stemme. Kjenner en som giftet seg med en tyrker og hennes 3 sønner i tenårene ble holdt skjult for hennes svigerforeldre, og dette fikk den norske damen først vite etter at hun hadde giftet seg med ham. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...