Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Visvas skrev:

I fare for å male på gammelt nytt😅

Litt til forsvar for hvorfor jeg har skrevet ang antall gjester på bryllupsfesten så fikk jeg enda en bekreftelse mht det jeg skrev her om dagen. 

Det er full krig på Facebooken til et familiemedlem i disse dager nettopp fordi det ikke kom så mange som det var tenkt på bryllupsfesten deres.  Det kom "bare" noen hundre gjester og h*n er ikke nådig når h*n ber de som ikke dukket opp om å ryke og reise.  

...dette skriver jeg fordi det er mange som tydeligvis ikke forstår betydningen av dette fordi de ikke kjenner kulturen. Det er ikke for å være ekkel, det er fordi det er slik JEG kjenner kulturen. Og derfor stilte jeg spørsmål ved dette. Nå fikk jeg på nytt sett at det er viktig for noen da det popper opp mengder med sinnastatuser på fb.

Man kan kanskje si dette er forskjellig fra område til område, men de jeg skriver om her nå er fra to forskjellige deler av Tyrkia. Og det var tydeligvis viktig i begges landsbyer. Det betyr selvfølgelig ikke at det gjelder H. landsby, den er tydeligvis unntak av veldig mye som går igjen i resten av Tyrkia utifra hva bloggeren sier. 

Kan kanskje ha noe med at hvis ikke mange nok fra den ene siden møter opp er det litt «respektløst» for den andre siden? I dette tilfellet var det vel ingen særlig svigerfamilie å «imponere» på den måten. Jeg vet ikke hvor involvert Mette sin familie ( foreldre) har vært her? Så forstår godt at viktigheten av stort bryllup er større ved ett hel-tyrkisk par. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Quasimodo skrev:

Så innlegg som er over streken er egentlig bloggerens ansvar og skyld?

Det var ikke det jeg sa, det jeg mener er at det kan ikke komme som noen overraskelse hvis eller når det kommer innlegg som kan balansere på eller gå over streken

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, Skrottefar skrev:

Det var ikke det jeg sa, det jeg mener er at det kan ikke komme som noen overraskelse hvis eller når det kommer innlegg som kan balansere på eller gå over streken

Det er jo synd. For vi er voksne mennesker og da bør man ha impulskontroll nok til å ikke trykke på send knappen når man har skrevet  latterliggjørende meldinger. Med andre ord, man kan tenke hva man vil, men man trenger ikke å si alt man tenker. 

• Liker 6
Gjest Quasimodo
Skrevet
16 minutter siden, Skrottefar skrev:

Den skjønte jeg ikke. Hvorfor er ikke det en overraskelse hvis det kommer innlegg som går over streken?

Skrevet
1 minutt siden, Quasimodo skrev:

Den skjønte jeg ikke. Hvorfor er ikke det en overraskelse hvis det kommer innlegg som går over streken?

Jeg tenker at vi mennesker generelt er mobbere og noen har ikke impulskontroll nok til å la være å sende latterliggjørende meldinger. Altså handler det ikke om bloggeren men om den som skriver sårende meldinger. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har giftet seg etter så kort fysisk bekjentskap, aner ikke hvorfor enkelte har så voldsomt hastverk. Men jeg vet flere har giftet seg langt kjappere enn de egentlig ønsker bare for å få være sammen. Tungvint å søke besøksvisum hele tiden og man får ikke oppleve den vanlige hverdagen.

Vi hadde i underkant av 1000 gjester. Det er helt vanlig med mange hundre gjester i tyrkiske bryllup. Noen har t.o.m. tredagers fester hvor det er flere hundre innom hver dag. 

Jeg har ikke stor familie så min familie stilte ikke så sterkt i vår bryllupsfest, det var de aller nærmeste og noen av mine nære venner. Ikke mange. Tror ikke det viktigere med stort antall gjester i heltyrkiske bryllup, betydningen av antall oppmøtte familiemedlemmer er nok viktig uansett. Da det viser at man har godtatt brud/brudgom (altså motparten) og respekterer valget til ens eget familiemedlem. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg kjenner ingen som har giftet seg etter så kort fysisk bekjentskap, aner ikke hvorfor enkelte har så voldsomt hastverk. Men jeg vet flere har giftet seg langt kjappere enn de egentlig ønsker bare for å få være sammen. Tungvint å søke besøksvisum hele tiden og man får ikke oppleve den vanlige hverdagen.

Vi hadde i underkant av 1000 gjester. Det er helt vanlig med mange hundre gjester i tyrkiske bryllup. Noen har t.o.m. tredagers fester hvor det er flere hundre innom hver dag. 

Jeg har ikke stor familie så min familie stilte ikke så sterkt i vår bryllupsfest, det var de aller nærmeste og noen av mine nære venner. Ikke mange. Tror ikke det viktigere med stort antall gjester i heltyrkiske bryllup, betydningen av antall oppmøtte familiemedlemmer er nok viktig uansett. Da det viser at man har godtatt brud/brudgom (altså motparten) og respekterer valget til ens eget familiemedlem. 

Tror bloggeren giftet seg i mars, og det var svært kaldt i været. Ikke deilig å feire ute når alle holder på å fryse seg ihjel, så kanskje det var derfor det var få gjester? Det er vel mer vanlig å holde bryllup om sommeren? 

Skrevet

Ser jo helt teit ut når innlegg blir moderert bort uten en kommentar.

• Liker 5
Skrevet

Stikker da til det forgjettede land. Noe eller noen jeg må være obs på...? 😂😉😎

• Liker 2
Skrevet

Kikket innom denne bloggen i dag, og så at hun hadde startet en vektnedgang-spalte, der det var lister med alle måltider denne uka. Et par dager tidligere var dagens frokost lagt ut: Wienerbrød, sjokoladekake, potetgull, frukt og bær. Denne var ikke tatt med i måltidsoversikten. I og for seg forståelig da. 😃

• Liker 12
Skrevet

Hva er greia med at sønnen ofte er på telefon når de spiser 🤔

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor dattera synes hun er en milf? Synes hun at hun er så fin? 

• Liker 6
Skrevet

Skuffende med slankepost... 

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, Surikatt said:

Hvorfor har hun så fokus på at hun er det?

Er det så stas da?

• Liker 7
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, MoKath skrev:

Hvorfor har hun så fokus på at hun er det?

Er det så stas da?

Er litt ekkelt for å være ærlig, håper ikke datteren min sier noe sånt noen gang :ohmy:

• Liker 15
Skrevet

Ny runde med clickbait-overskrift på en bloggpost ja; "Problemer i ekteskapet vårt....", og problemene er at hun bruker for mye tid på bloggen og han blir lei seg......og er det på de måten, ja, så legg ned bloggen, problemet er løst, men da får hun vel ikke den oppmerksomheten hun higer etter :icon_lol:

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Surikatt skrev:

Veldig spesielt å omtale seg selv som det.

• Liker 8
Skrevet

Oioioi, meeeeget spesielt at datteren har et gjesteinnlegg der hun går inn i dybden på begrepet MILF, og forsvarer retten sin til å bli kalt det... 🙄 «Jeg vil bli kalt MILF, jeg er ikke for ung, buhuu». 

Leste denne bloggen litt tidligere, men nå blir jeg bare flau... Thank u, next! 

• Liker 27
Skrevet
43 minutter siden, Silja McQueen said:

Oioioi, meeeeget spesielt at datteren har et gjesteinnlegg der hun går inn i dybden på begrepet MILF, og forsvarer retten sin til å bli kalt det... 🙄 «Jeg vil bli kalt MILF, jeg er ikke for ung, buhuu». 

Leste denne bloggen litt tidligere, men nå blir jeg bare flau... Thank u, next! 

Det du sa! ☝️

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...