Jump to content
Guest amaryllish

metteask.blogg.no

Recommended Posts

JaVel
1 minutt siden, Quasimodo skrev:

Den skjønte jeg ikke. Hvorfor er ikke det en overraskelse hvis det kommer innlegg som går over streken?

Jeg tenker at vi mennesker generelt er mobbere og noen har ikke impulskontroll nok til å la være å sende latterliggjørende meldinger. Altså handler det ikke om bloggeren men om den som skriver sårende meldinger. 

Fortsetter under...

Visvas

Jeg kjenner ingen som har giftet seg etter så kort fysisk bekjentskap, aner ikke hvorfor enkelte har så voldsomt hastverk. Men jeg vet flere har giftet seg langt kjappere enn de egentlig ønsker bare for å få være sammen. Tungvint å søke besøksvisum hele tiden og man får ikke oppleve den vanlige hverdagen.

Vi hadde i underkant av 1000 gjester. Det er helt vanlig med mange hundre gjester i tyrkiske bryllup. Noen har t.o.m. tredagers fester hvor det er flere hundre innom hver dag. 

Jeg har ikke stor familie så min familie stilte ikke så sterkt i vår bryllupsfest, det var de aller nærmeste og noen av mine nære venner. Ikke mange. Tror ikke det viktigere med stort antall gjester i heltyrkiske bryllup, betydningen av antall oppmøtte familiemedlemmer er nok viktig uansett. Da det viser at man har godtatt brud/brudgom (altså motparten) og respekterer valget til ens eget familiemedlem. 

JaVel
6 minutter siden, Visvas skrev:

Jeg kjenner ingen som har giftet seg etter så kort fysisk bekjentskap, aner ikke hvorfor enkelte har så voldsomt hastverk. Men jeg vet flere har giftet seg langt kjappere enn de egentlig ønsker bare for å få være sammen. Tungvint å søke besøksvisum hele tiden og man får ikke oppleve den vanlige hverdagen.

Vi hadde i underkant av 1000 gjester. Det er helt vanlig med mange hundre gjester i tyrkiske bryllup. Noen har t.o.m. tredagers fester hvor det er flere hundre innom hver dag. 

Jeg har ikke stor familie så min familie stilte ikke så sterkt i vår bryllupsfest, det var de aller nærmeste og noen av mine nære venner. Ikke mange. Tror ikke det viktigere med stort antall gjester i heltyrkiske bryllup, betydningen av antall oppmøtte familiemedlemmer er nok viktig uansett. Da det viser at man har godtatt brud/brudgom (altså motparten) og respekterer valget til ens eget familiemedlem. 

Tror bloggeren giftet seg i mars, og det var svært kaldt i været. Ikke deilig å feire ute når alle holder på å fryse seg ihjel, så kanskje det var derfor det var få gjester? Det er vel mer vanlig å holde bryllup om sommeren? 

Visvas

Ser jo helt teit ut når innlegg blir moderert bort uten en kommentar.

JaVel

Hm..her var mye borte?? 

Jammf

Stikker da til det forgjettede land. Noe eller noen jeg må være obs på...? 😂😉😎

Annonse

Lopploella

Kikket innom denne bloggen i dag, og så at hun hadde startet en vektnedgang-spalte, der det var lister med alle måltider denne uka. Et par dager tidligere var dagens frokost lagt ut: Wienerbrød, sjokoladekake, potetgull, frukt og bær. Denne var ikke tatt med i måltidsoversikten. I og for seg forståelig da. 😃

plasticfantastic

Hva er greia med at sønnen ofte er på telefon når de spiser 🤔

Surikatt

Jeg lurer på hvorfor dattera synes hun er en milf? Synes hun at hun er så fin? 

Boblerone

Skuffende med slankepost... 

MoKath
1 hour ago, Surikatt said:

Hvorfor har hun så fokus på at hun er det?

Er det så stas da?

Korsihalsen
4 minutter siden, MoKath skrev:

Hvorfor har hun så fokus på at hun er det?

Er det så stas da?

Er litt ekkelt for å være ærlig, håper ikke datteren min sier noe sånt noen gang :ohmy:

Skrottefar

Ny runde med clickbait-overskrift på en bloggpost ja; "Problemer i ekteskapet vårt....", og problemene er at hun bruker for mye tid på bloggen og han blir lei seg......og er det på de måten, ja, så legg ned bloggen, problemet er løst, men da får hun vel ikke den oppmerksomheten hun higer etter :icon_lol:

Annonse

Veslefrikk
1 time siden, Surikatt skrev:

Veldig spesielt å omtale seg selv som det.

Silja McQueen

Oioioi, meeeeget spesielt at datteren har et gjesteinnlegg der hun går inn i dybden på begrepet MILF, og forsvarer retten sin til å bli kalt det... 🙄 «Jeg vil bli kalt MILF, jeg er ikke for ung, buhuu». 

Leste denne bloggen litt tidligere, men nå blir jeg bare flau... Thank u, next! 

June_1
43 minutter siden, Silja McQueen said:

Oioioi, meeeeget spesielt at datteren har et gjesteinnlegg der hun går inn i dybden på begrepet MILF, og forsvarer retten sin til å bli kalt det... 🙄 «Jeg vil bli kalt MILF, jeg er ikke for ung, buhuu». 

Leste denne bloggen litt tidligere, men nå blir jeg bare flau... Thank u, next! 

Det du sa! ☝️

Surikatt

Hva er hun, 20 år og mor, noen spiller også på det for å få oppmerksomhet men synes det kommer helt feil ut med hensyn til barna.

Og jeg mener kulturene er altfor forskjellige til at de kan «møtes på midten». Dersom hun ikke får blogge om at hun giftet seg med en 10 år yngre tyrkisk kelner så er det kanskje ikke så spennende lenger. Han har aldri vært utenfor Tyrkia. Hans syn på kvinner er helt annerledes enn vestlige menn har. De har ofte noen anklagende meninger om hvordan man skal være og hun må og passe seg for at han kan bruke fortiden hennes mot henne. 

Edited by Surikatt

Keikolina

Hvem skryter av at man er sammen med en tyrkisk kelner, som om det er så vanskelig...

Man skjønner jo tegninga.

Veslefrikk
10 minutter siden, Keikolina skrev:

Hvem skryter av at man er sammen med en tyrkisk kelner, som om det er så vanskelig...

Man skjønner jo tegninga.

Mange andre ville vel skammet seg og prøvd å skjule det litt. Ihvertfall pyntet  litt på det og ikke giftet seg etter å ha tilbrakt tre uker sammen. 

Keikolina
19 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Mange andre ville vel skammet seg og prøvd å skjule det litt. Ihvertfall pyntet  litt på det og ikke giftet seg etter å ha tilbrakt tre uker sammen. 

Ja, ikke sant.

Jeg er sammen med en dataingeniør, og jeg skryter ikke av det.

Edited by Keikolina