Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, JaVel skrev:

Akkurat den synes jeg er helt grei, vi mennesker ombestemmer oss. 

Ja, det kan man selvsagt gjøre, det jeg reagerer på er at de ikke ville offentliggjøre valget sitt av hensyn til barnet, for uansett valg vil det i de to ulike kulturene føre til negativitet for barnet. 

• Liker 3
Skrevet

Ut fra oppsummeringene i denne tråden er det tydelig at hun går i skole hos ABD, gitt

• Liker 27
Gjest Emmy_H
Skrevet

Jeg kjøper ikke at brudgommen er 28 år, da han ser mye eldre ut. 

Skrevet
7 minutter siden, Emmy_H skrev:

Jeg kjøper ikke at brudgommen er 28 år, da han ser mye eldre ut. 

Ikke godt å si...for noen uker siden var han 26 😉

• Liker 25
Gjest Emmy_H
Skrevet
Akkurat nå, Jammf skrev:

Ikke godt å si...for noen uker siden var han 26 😉

Noen har virkelig tatt til seg lærdommen fra ABD ser jeg 🤔

Skrevet
4 timer siden, Flisespikker skrev:

Haha, smart av VG å legge denne artikkelen bak betalingsmur. Noen tusen «trollkjerringer» klikker seg inn og betaler kroner 39. 😅Innlegget til Ab blogg eleven skal etter loven merkes reklame i og med det linkes.

• Liker 7
Skrevet

Datteren til Mette bør fratas alle sminkerettigheter der i huset, om det er hun som har laget øyenbrynene som for øyeblikket er på instastory. 

Dagens "øyenbrynsmote" ser ut som om noen sprayer på ved hjelp av stensiler. Ser 100 % unaturlig ut.

Mette: sminke skal få deg til å se ut som en bedre versjon av deg selv. Sminke skal ikke få deg til å se ut som om du er sminket. 

• Liker 18
Skrevet (endret)

Tatt over litt der "AB slapp" denne bloggeren her virker det som ? Lever i symbiose med KG-tråden.

Er det dette som er oppskriften på å bli en influencer?

- Skriv innlegg som utleverer og provoserer  - da kan det hende det blir en tråd på KG!. 

- Tråden vil skape mye trafikk til bloggen.

- Trafikken genererer endel spørsmål og synspunkter (også negative) på hva bloggeren deler.

-  Bloggeren lager  innlegg som handler om at andre (KG-brukere) snakker negativt om henne på et forum. 

-  Bloggeren får nå også mange sympati-lesere til bloggen, fordi hun blir utsatt for "hets og hat"

-  Bloggeren blir mer og mer kjent uten at noen stiller spørsmålstegn ved hva hun er kjent FOR. 

- VG kaster seg på fordi hun er "kjent" -  og lager reportasje om "interiør og matbloggeren" som er utsatt for  fordommer. 

- Annonsører signerer avtaler fordi denne nye "influenceren" er kjent fra avisen, og har også en god del følgere. 

- Gratulerer, en  "Influencer" til er født. 

Tror jeg leste at noen skrev tidlig i tråden at tråden i seg selv vil gi ganske så høye lesertall, og at man kanskje burde latt være å gi så mye oppmerksomhet. 

Endret av Isild
  • Liker 32
Skrevet

Det som stadig forbausar meg når bloggarar vert intervjua i diverse medium er at journalistane sjelden gjer ein ordentlig bakgrunnssjekk og berre tek det bloggaren seier for god fisk. Som til dømes i VG-artikkelen der det vert sagt ting som er totalt forskjellig frå kva som står i bloggen, og presentasjonen av bloggaren som interiør- og matbloggar. Har dei i det heile lest inne på bloggen? Det er jo 95% personleg utlevering på repeat. 

• Liker 40
Skrevet

Veldig enig. Null sjekk. Mat- og interiørblogger?! 😳

• Liker 13
Gjest spaniasol
Skrevet

Liten interesse for artikkelen på VG+, ut fra kommentarer. Kun én kommentar, som er veldig saklig. Altså ingen hurlumhei. Det er bra, for kommentarfeltet på VG er beryktet. Men det gjelder nok mer interessante saker for mannen i gata. Denne artikkelen kunne like godt stått i Norsk Ukeblad. Dog uten stor interesse der heller. Kanskje det er en sommervikar i VG som har skrevet saken. Den var veldig lite interessant, som flere har vært inne på.

Kilde: https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/BRz9Vl/mette-39-giftet-seg-med-tyrkiske-huseyin-28?utm_source=vgfront&utm_content=row-7

Skrevet

Det er ikke umulig at hun selv har tatt kontakt med VG. Hun har ved flere anlednnger på bloggen skrevet at hun har tatt kontakt med diverse media for å få ut historien sin. Som om det er selve konseptet" norsk kvinne giftet seg med tyrker" som er interessant (det har vel skjedd ørten ganger før), og ikke den grenseløse utleveringen som fascinerer.

• Liker 22
Skrevet
28 minutter siden, decker skrev:

Det som stadig forbausar meg når bloggarar vert intervjua i diverse medium er at journalistane sjelden gjer ein ordentlig bakgrunnssjekk og berre tek det bloggaren seier for god fisk. Som til dømes i VG-artikkelen der det vert sagt ting som er totalt forskjellig frå kva som står i bloggen, og presentasjonen av bloggaren som interiør- og matbloggar. Har dei i det heile lest inne på bloggen? Det er jo 95% personleg utlevering på repeat. 

Ja, det virker mest som at bloggeren selv har lagt føringer for hva som skulle skrives og journalisten har ikke tatt seg bryet med å ta en titt på bloggen og kanskje på den måten kunne klare å ta fra hverandre de svarene som ble gitt i intervjuet, og også tilnærme seg intervjuobjektet på en mer kritisk måte.
Reportasjen i seg selv har null nyhets-interesse og -verdi, og denne typen "feelgood"-journalistikk passer best i andre medier, som et hvilken som helst ukeblad.

• Liker 19
Skrevet
50 minutter siden, decker skrev:

Det som også er rart , at alt her inne blir tatt for god fisk. Her er så mye synsing, og det blir omgjort til sannhet. 

Hva mener du burde vært skrevet i den artikelen?

• Liker 5
Skrevet

Syns det er fascinerende å ta en kjapp titt på bloggernes Instagram. 90% bilder av henne og mannen og samme positur. Litt kjedelig å la en tyrkisk ferieflørt definere hvem man er. 

• Liker 20
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Det som også er rart , at alt her inne blir tatt for god fisk. Her er så mye synsing, og det blir omgjort til sannhet. 

Det jeg hadde syntes var svært interessant å lese om var om den tyrkiske kulturen og ekteskapstradisjoner, at de hadde gått i dybden på det. Pluss ekteskap mellom norske kvinner og tyrkiske menn, hvor mange av de ekteskapene som varte og gjerne forskjellen mellom de ekteskapene som varte vs de som ikke varte. Forskjellen mellom godt utdannede tyrkere feks i Istanbul og tyrkere fra landsbygda, kulturforskjeller etc. Reportasjen var altfor overfladisk, man sitter ikke igjen med kunnskaper etter å ha lest den. 

• Liker 20
Skrevet
49 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Ikke meg du spør, men burde artikkelen vært skrevet i det hele tatt? 

• Liker 25
Skrevet
11 minutter siden, Ellenn skrev:

Ikke meg du spør, men burde artikkelen vært skrevet i det hele tatt? 

Ja hvorfor ikke. Det er jo en kjærlighets historie, selv om mange mener noe annet her inne. 

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, JaVel skrev:

Det jeg hadde syntes var svært interessant å lese om var om den tyrkiske kulturen og ekteskapstradisjoner, at de hadde gått i dybden på det. Pluss ekteskap mellom norske kvinner og tyrkiske menn, hvor mange av de ekteskapene som varte og gjerne forskjellen mellom de ekteskapene som varte vs de som ikke varte. Forskjellen mellom godt utdannede tyrkere feks i Istanbul og tyrkere fra landsbygda, kulturforskjeller etc. Reportasjen var altfor overfladisk, man sitter ikke igjen med kunnskaper etter å ha lest den. 

Ja du har et poeng i det å lese om kulturen hans:) Sier meg enig i det. Det hadde jeg også likt å lese, men historien var fin den, men som du sier kunne den gått mer i dybden:)  men å skrive i en slik historie om de som varte, ikke varte passet kanskje ikke inn her. Da burde det heller vært skrevet en sak for seg selv om akkurat det.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Nadiahagen skrev:

Hva er det du mener blir "tatt for god fisk" , og hvilke synsinger blir omgjort til sannheter? 

Som Skrottefar skriver, ville jeg også lest mer om kulturforskjeller, i stedet for bare "vi møtes på midten", og mer konkret hvordan dette håndteres. 

• Liker 10
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...