Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Kritt skrev:

Nå må de ha vært i Tyrkia i flere timer, og hun har ennå ikke oppdatert bloggen, hva er galt? 😱

Har lest og lyttet, tatt til seg, alle gode velmenende kloke råd fra  alle oppegående «trollkjærringer»  her på Kvinneguiden.

Endret av Yann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Gisse skrev:

Nå har vel Mette strengt tatt blottlagt privatlivet ditt i lang tid før ABIP

Artig skrivefeil 🙈🙊

ABIP burde ikke ha tatt inn kursister som helt tydelig har problemer med å skille mellom det å være personlig og det å være privat, særlig når det er umyndige med i bildet. Mentor selv utleverer sine familiemedlemmer på det groveste, bare se siste døgns snapvirksomhet. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JaVel skrev:

Det var en som la ut linker til bloggere som skriver om Tyrkia, jeg finner de ikke igjen? Uansett, de var på svensk, er det noen som vet om norske bloggere som skriver mer detaljert om den tyrkiske kulturen? 

Ja, jeg så de linkene var borte, og når de forsvant så dukket svenske-mod opp med ryddemelding og begrunnelse spekulasjoner......alt er spekulasjoner i Sverige vettu :P

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @fotballfan :blomst:

Jeg har spurt i Ros og ris hvorfor det å lenke til andre blogger er «spekulering» Er det noe som er på sin plass i en bloggertråd - her om en blogg som handler om det å være gift med en fra Tyrkia - så må det vel være lenker som viser til andre blogger med samme tema.

Endret av Pust
Rettet feil
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fotballfan

Takk for blomst 😊

Vet ikke hva ris og ros er, bryr meg heller ikke om de sletter og kaster meg ut.

Enig,litt nyansering med andre blogger som har et litt annet fokus tror jeg er sunt i denne tråden 👍 (da ser jo folk også at det faktisk finnes slike forhold som fungerer,Mette sitt er så nytt at ingen vet hvor det ender).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fotballfan skrev:

Takk for blomst 😊

Vet ikke hva ris og ros er, bryr meg heller ikke om de sletter og kaster meg ut.

Enig,litt nyansering med andre blogger som har et litt annet fokus tror jeg er sunt i denne tråden 👍 (da ser jo folk også at det faktisk finnes slike forhold som fungerer,Mette sitt er så nytt at ingen vet hvor det ender).

Nå har jeg vært innom flere av bloggene du lenket til - og jeg håper Mette leser her inne og kikker på noen av dem, hun også. 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok ingen interesse av å lære av de dessverre. Det er forsøkt å få henne på andre spor mange ganger tidligere i denne tråden, men alt går under hets 🙈 

Men kjekt for oss andre, tusen takk for linker 😊

Endret av Visvas
Rettet feil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Visvas skrev:

Det er utrolig mye rar sletting her inne. 

 

Det er sikkert! Et innlegg jeg hadde er borte( ingen spekulering el omtale av barn). Men jeg ble sitert- og det får derimot stå i fred 🤔

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt, det må være forferdelig enerverende å være sammen med en blogger, alt skal dokumenteres, selv dype kyss og omfavnelser skal avbildes ;) . 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Forum-Moderator

Kan vi få vite hvorfor det er ryddet her nå? Der er interessant å vite hva som er spekulativt i et innlegg med lenker til lignende blogger. Vi vil gjerne følge reglene, og da må vi få vite hva vi gjør feil. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det kom ikke som noen overraskelse. Jeg tenkte uansett hvordan det går, er det dette tilgjorte sukkersøte som kommer fram.  På et hotellrom blir det heller ikke noe normalt liv, alle må på den vesle flekken gjøre det beste ut av det. Bare vent tenker jeg når det normale livet starter i et hus eller leilighet, da først ser en hvordan det vil gå med alle involverte. Blir nok langt fra så sukkersøtt da tenker jeg.

Endret av Oppland
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er stor forskjell på ferie og hverdag...når alt blir så kunstig virker det mot sin hensikt...dessverre bruker jeg mer tid på mann og barn enn blogg...ja det skulle nå bare mangle...klager på at bloggen kan ødelegge for fremtiden, ja det sier seg selv at den vil. Når en i et forhold ber om at en bør begrense bruken av sosiale medier mener nå jeg at en bør ta hensyn. Når man i neste setning sier at vedkommende er så viktig brikke i livet. Er så mye motsetninger i dette livet at jeg blir helt satt ut

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2019 den 17.40, JaVel skrev:

Men er det slik at en harmonisk tyrkisk mann med et sunt selvbilde er spesielt sjalu, jeg forbinder det nemlig med et svært dårlig selvbilde, eventuelt med alvorlige personlighetsforstyrrelser? Fint om noen som er gift med en tyrker kan gi litt info om tyrkiske menn og sjalusi. Hadde også vært greit å høre om tyrkiske kvinner og sjalusi.

Jeg møtte min tyrker i 2003. Mitt inntrykk er at tyrkere ikke mer sjalu enn andre. Det som frustrerer meg med denne bloggen hun har, som liksom skal hjelpe andre i samme situasjon er at hun aner ikke hva hun snakker om...hverken om religion, kultur eller om visum søknaden...Det er mye som skal gjøres før han kan komme til Norge. Han må ha pass, han må til Ankara der den norske ambassaden ligger, der må han på intervju, dette koster penger. Pass i Tyrkia er mye dyrere enn i Norge, og prisen kommer Ann på hvor mange år du skal ha pass i. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjøn ner for det første ikke hva som er lov og ikke her inne. For mitt innlegg har blitt borte...da gidder jeg ikke prøve å kommentere og gi svar eller si min mening...bloggeren har null peiling på hva hun driver med og hva andre skal lære av dette det fatter ikke jeg...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, esmeralda1 skrev:

Jeg møtte min tyrker i 2003. Mitt inntrykk er at tyrkere ikke mer sjalu enn andre. Det som frustrerer meg med denne bloggen hun har, som liksom skal hjelpe andre i samme situasjon er at hun aner ikke hva hun snakker om...hverken om religion, kultur eller om visum søknaden...Det er mye som skal gjøres før han kan komme til Norge. Han må ha pass, han må til Ankara der den norske ambassaden ligger, der må han på intervju, dette koster penger. Pass i Tyrkia er mye dyrere enn i Norge, og prisen kommer Ann på hvor mange år du skal ha pass i. 

Han har ikke fullført millitærtjenesten, kan han ikke bosette seg i Norge før den er unnagjort? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, JaVel skrev:

Han har ikke fullført millitærtjenesten, kan han ikke bosette seg i Norge før den er unnagjort? 

Jo det kan han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, JaVel skrev:

Han har ikke fullført millitærtjenesten, kan han ikke bosette seg i Norge før den er unnagjort? 

Da jeg møtte min var han 26 år, hadde ikke vært i militæret. Han måtte fullføre militærtjenesten før han kunne komme. Visum ville han få fra udi, men Tyrkia vil ikke at de forlater landet før den er gjennomført. Om det blir krig vil han bli kalt tilbake til Tyrkia. Og militærtjenesten i Tyrkia er 15 mnd, som er mye lengre enn i Norge. Vi måtte gjøre det før han kom hit.

Endret av esmeralda1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...