Jump to content
Guest amaryllish

metteask.blogg.no

Recommended Posts

Loke37

Jeg har og hatt ferieflørter i Tyrkia, språk har vært ett problem, men hvem bryr seg på ferie. Vet det hadde irritert meg hvis vi skulle tatt forholdet videre. Imidlertid vet jeg at en flørt falmer fort, det en faller for på feriestedet er ikke det en faller for hjemme. Nå bor jeg og i Oslo øst og kurdere her, er ikke like sjarmerende, tro meg. 

Fortsetter under...

Honey Dew
2 minutter siden, JaVel skrev:

Ser dette. Det var lite hensynsfullt ovenfor sønnen siden han er for liten til å velge bosted. Men hvis det skulle vise seg at sønnen trives svært dårlig med den nye stefaren, så er det hennes plikt som mor å først og fremst tenke på sin sønn og dermed " hive" ut stefaren. Dette har hun også sagt at hun vil gjøre, hvis hun allikevel velger sin ektemann foran sønnen, så vil jeg anse henne for en egoist, men det vil tiden vise.  

Sønnen kan jo f eks bo hos faren mesteparten av tiden?

JaVel
1 time siden, Loke37 skrev:

Jeg har og hatt ferieflørter i Tyrkia, språk har vært ett problem, men hvem bryr seg på ferie. Vet det hadde irritert meg hvis vi skulle tatt forholdet videre. Imidlertid vet jeg at en flørt falmer fort, det en faller for på feriestedet er ikke det en faller for hjemme. Nå bor jeg og i Oslo øst og kurdere her, er ikke like sjarmerende, tro meg. 

Jeg hadde en samboer som hadde hatt en kvinne fra Latvia som kjæreste før meg. Da vi kom sammen kommenterte han stadig hvor lett det var å snakke med meg, at han ikke trengte å forklare igjen og igjen hva han mente, vi var begge norske.  Så det å ha en partner som man ikke kan kommunisere skikkelig med pga språklige misforståelser, er ikke noe å kimse av. 

Minipilla

Blir spennende å se hvor lenge bilder av avisartikkelen ligger ute. Det er ulovlig å gjengi artikler som ligger bak betalingsmur på den måten. Tsk tsk Mette. Dette blir ikke VG så glad for. 

Kritt
42 minutter siden, JaVel skrev:

Jeg hadde en samboer som hadde hatt en kvinne fra Latvia som kjæreste før meg. Da vi kom sammen kommenterte han stadig hvor lett det var å snakke med meg, at han ikke trengte å forklare igjen og igjen hva han mente, vi var begge norske.  Så det å ha en partner som man ikke kan kommunisere skikkelig med pga språklige misforståelser, er ikke noe å kimse av. 

Var vel ingen bombe at dere som begge var norske kommuniserte bedre 🤔

JaVel
4 minutter siden, Kritt skrev:

Var vel ingen bombe at dere som begge var norske kommuniserte bedre 🤔

Nei det er sant ;) , men det virker som noen tror at det er null problem med å finne seg en utenlandsk partner, og så glemmer de hvor viktig kommunikasjonen er i et forhold. 

Annonse

Kritt
2 minutter siden, JaVel skrev:

Nei det er sant ;) , men det virker som noen tror at det er null problem med å finne seg en utenlandsk partner, og så glemmer de hvor viktig kommunikasjonen er i et forhold. 

Når man er nyforelsket føler man at man kommuniserer utrolig godt uten mange ord. Man føler at man forstår hverandre fullt ut. Kan fort bli en brå landing når følelsene roer seg og man bli hakket mer realistisk (har vært der selv).

maximiliane
1 time siden, Minipilla skrev:

Blir spennende å se hvor lenge bilder av avisartikkelen ligger ute. Det er ulovlig å gjengi artikler som ligger bak betalingsmur på den måten. Tsk tsk Mette. Dette blir ikke VG så glad for. 

Hvor ligger det bilder ? 

Minipilla
20 minutter siden, maximiliane skrev:

Hvor ligger det bilder ? 

Hun har slettet de nå. De lå på snap - helt tydelig at hun leser MYE her inne til tross for at hun bedyrer at denne plassen - nei den gidder hun ikke bruke tid på. 

AnAngel

Er det noen som har sett om det har kommet noen forklaring på at mannens studie nå er internasjonale relasjoner, og ikke advokatassistent/sekretær?  

Skrottefar
12 minutter siden, AnAngel skrev:

Er det noen som har sett om det har kommet noen forklaring på at mannens studie nå er internasjonale relasjoner, og ikke advokatassistent/sekretær?  

Nei, men siden du nå nevner det så har nok bloggeren snart et innlegg om det, og hva forklaringen vil bli er ikke godt å si, men sikkert en språklig misforståelse 🤔😛

AnAngel
3 minutter siden, Skrottefar skrev:

Nei, men siden du nå nevner det så har nok bloggeren snart et innlegg om det, og hva forklaringen vil bli er ikke godt å si, men sikkert en språklig misforståelse 🤔😛

Ja, det vil jeg tro. Nå er det jo ute et innlegg om gjennomtenkte valg og vinglete meninger som nettopp er diskutert her så.. 🤪Vel, da er det bare å vente, vi skal nok ikke vente oss noen takk for inspirasjon her inne 😁

Skrottefar
10 minutter siden, AnAngel skrev:

Ja, det vil jeg tro. Nå er det jo ute et innlegg om gjennomtenkte valg og vinglete meninger som nettopp er diskutert her så.. 🤪Vel, da er det bare å vente, vi skal nok ikke vente oss noen takk for inspirasjon her inne 😁

Noe takk blir det aldri, men heller sutring over all urettferdig kritikk og hets som det er her inne.... Uansett, uten KG så hadde det nok vært tusentalls mindre klikk på bloggen og færre ideer om nye blogg-innlegg 😎

Edited by Skrottefar

Annonse

Surikatt

Gjøre ferdig studier og militæret. Det tar nok noen år. Han er jo en helt annen plass i livet enn henne. Noe man holder på med når man er ca 20 år i Norge. For et sammensurium. Og midt oppi dette vil hun bli gravid og sønnen har aldri møtt denne mannen. 

Skrottefar
19 timer siden, annelis skrev:

Hehe bloggen ligger høyt oppe på blogglista i dag med over 12k visninger. Bra jobba her folkens 😂😂

Og nå er det halvert, så vi nærmer oss normalen igjen :P

AnAngel

Mulig dette er nevnt her før, men ang. militæret. Mannen er jo 28 år, når er det vanlig å avtjene verneplikt i Tyrkia? Tenker han sannsynligvis har fått det utsatt pga. studier, men han har jo hatt pause (jeg vet ikke hvor lenge det er siden han studerte). 

Minipilla

Hun er like rask på anmelde knappen som læreren sin. Politiet blir nok glad 🙄

spaniasol

Jeg tror jeg har lest mitt siste innlegg hos denne bloggeren. Hver gang jeg er innom leser jeg enten om hvor mange utfordringer de har hatt i ekteskapet, men at de løser problemene etter hvert som de kommer. Fint det, men jeg trenger ikke lese om det. Eller så handler det om alt hatet hun får. Nå sist var et ett eksempel. Det er sikkert litt ekkelt å få direkte meldinger tilsendt fra ukjente folk som kommer med drøye påstander, men det blir feil å generalisere så voldsomt. En stygg melding er ikke MANGE hatmeldinger. Jeg har selv blogget (i det små, mest) i 13 år, og har ALDRI fått noe som helst uggent. Kanskje mest fordi jeg aldri har utlevert meg selv eller andre...

Nadiahagen
1 time siden, spaniasol skrev:

Jeg tror jeg har lest mitt siste innlegg hos denne bloggeren. Hver gang jeg er innom leser jeg enten om hvor mange utfordringer de har hatt i ekteskapet, men at de løser problemene etter hvert som de kommer. Fint det, men jeg trenger ikke lese om det. Eller så handler det om alt hatet hun får. Nå sist var et ett eksempel. Det er sikkert litt ekkelt å få direkte meldinger tilsendt fra ukjente folk som kommer med drøye påstander, men det blir feil å generalisere så voldsomt. En stygg melding er ikke MANGE hatmeldinger. Jeg har selv blogget (i det små, mest) i 13 år, og har ALDRI fått noe som helst uggent. Kanskje mest fordi jeg aldri har utlevert meg selv eller andre...

Som jeg forstår har blogget fått hat på meldinger, men den siste var det drøyeste. De helt store bloggere har lært å leve med det, selv om det da heller ikke er greit. Det er jo nu etter hun ble mer kjent at hun får hat, så skjønner jeg hun blir oppgitt. Greit at hun blir diskutert her inne på et sakling nivå, siden mange har det behovet, men selv her inne er det mye synsing, og ikke alle er like sakling.

JaVel
38 minutter siden, Nadiahagen skrev:

Som jeg forstår har blogget fått hat på meldinger, men den siste var det drøyeste. De helt store bloggere har lært å leve med det, selv om det da heller ikke er greit. Det er jo nu etter hun ble mer kjent at hun får hat, så skjønner jeg hun blir oppgitt. Greit at hun blir diskutert her inne på et sakling nivå, siden mange har det behovet, men selv her inne er det mye synsing, og ikke alle er like sakling.

Trusler og hat er ikke akseptabelt uansett. Men det er jo en fare å gjøre seg selv offentlig, stalkere og mennesker med personlighetsbrister vil også bli obs på en, og da ender man opp som bloggeren Mette i dette tilfellet.